• Aphrodite

    Een menselijke Aphrodite, was zij.
    Even schoon als een hert met vol gewei.

    Haar lippen, rood als vuur.
    Geen lippenstift, dat was immers veel te duur.

    Haar ogen spraken voor zich
    Prachtig glanzend en blauw
    Ik wilde zeggen: ‘Ich liebe dich’
    Ik wilde haar laten weten dat ik van haar houd.

    De woorden rolden of mijn tong
    Terwijl ik in gedachten verzonk.
    ‘Ich liebe dich’ kwam er maar niet uit
    Ze bleef mijn Aphrodite
    Maar ze was een ander zijn buit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Heel mooi geschreven!

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 16:31 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Prachtig.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Hm, dankjewel, allebei.
    Het is al een ouder gedicht voor een dichtwedstrijd, waar ik niet tevreden mee was. Vind ik 'm vandaag terug en heb 'm ietwat aangepast.
    Truly, thanks!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Phallon schreef:
    Heel mooi geschreven!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    De rijm voelt hier en daar wat gedwongen aan, maar verder is het zeker wel een leuk gedicht.
    En tja, ik lief nu eenmaal gedichten waarin Griekse mythologie in voorkomt, direct of indirect. Doet me meteen aan m'n eigen Aphrodite-gedicht denken die ik heb geschreven lange tijd terug voor een dichtwedstrijd hier op Q :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    De rijm voelt hier en daar wat gedwongen aan, maar verder is het zeker wel een leuk gedicht.
    En tja, ik lief nu eenmaal gedichten waarin Griekse mythologie in voorkomt, direct of indirect. Doet me meteen aan m'n eigen Aphrodite-gedicht denken die ik heb geschreven lange tijd terug voor een dichtwedstrijd hier op Q :3


    Dat eerste weet ik, daar moet ik aan werken. Soms vind ik dat mijn gedichten vrij vlot lopen zonder rijm, maar hier lukte het me gewoon niet. Daarom stak ik er rijm in, het zal daarom zijn dat het aanvoelt als "rijmen om te rijmen".
    Toch bedankt (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Waauw. Dit is echt goed.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik vind het echt super zo'n lieve/leuke feedback te krijgen. Thanks!
    En zeker van mensen zoals jullie, wiens gedichten ik eigenlijk fantastisch vind.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 17:29 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried