• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Where they are just and loyal, those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil.

    We hebben nu ook een eigen house song!
    Hufflepuff song!!!



    Gefeliciteerd! Ik ben hoofdmonitor Annick en ik verwelkom je met groot plezier in Hufflepuff. Ons embleem is de das, een dier dat vaak onderschat wordt, omdat het stilletjes leeft totdat het aangevallen wordt, maar wat, als uitgedaagd, dieren veel groter dan zichzelf, inclusief wolven, kan verslaan. Onze afdelingskleuren zijn geel en zwart, en onze common room ligt één verdieping ondergronds, in dezelfde gang als de keukens.
    Nu, er zijn een paar dingen die je moet weten over Hufflepuff. Als eerste, laten we afrekenen met de eeuwigdurende mythe over de afdeling, dat het het minst slimme huis zijn. FOUT. Hufflepuff is zeer zeker het minst opschepperige huis, maar we hebben net zoveel briljante heksen en tovenaars geproduceerd als de andere afdelingen. Wil je bewijs? Zoek Grogan Stump op, één van de populairste Ministers van de Magie van alle tijden. Hij was een Hufflepuff – net als de succesvolle Ministers Artemesia Lufkin en Dugald McPhail. Dan is er nog de tovenaarswereld’s autoriteit betreffende magische wezens, Newt Scamander; Bridget Wenlock, de beroemde dertiende-eeuwse Arithmancer die als eerste de magische proporties van het nummer 7 ontdekte, en Hengist of Woodcroft, die Hogsmeade gesticht heeft, wat erg dicht bij Hogwarts ligt. Allemaal Hufflepuffs.
    Dus, zoals je kunt zien, we hebben een billijk aandeel van krachtige, briljante en gedurfde tovenaars heksen voortgebracht, maar, gewoon omdat we het niet van de daken schreeuwen, krijgen we het aanzien dat we verdienen niet. Vooral Ravenclaws nemen aan dat elke buitengewone presteerder wel van hun afdeling moet zijn gekomen. Ik kwam in grote problemen tijdens mijn derde jaar toen ik duelleerde met een Ravenclaw hoofdmonitor die er op stond dat Bridget Wenlock uit zijn afdeling kwam, niet de mijne. Ik zou een week nablijven moeten hebben gekregen, maar professor Sprout liet me gaan met een waarschuwing en een doos kokosnoot ijs.
    Hufflepuffs zijn te vertrouwen en loyal. We scheppen niet op, maar dwarsboom ons op eigen verantwoording; net als ons emblem, de das, zullen we onszelf, onze familie en onze vrienden beschermen tegen alles. Niemand intimideert ons.

    Echter, het is waar dat Hufflepuff ietwat gebrekkig is op één gebied. We hebben de minste Duistere tovenaars voortgebracht dan elke andere afdeling op deze school. Natuurlijk zou je verwachten dat Slytherin een hoop slechtdoeners voortbrengt, gezien zij nog nooit gehoord hebben van eerlijk spel en valsspelen altijd verkiezen boven hard werken, maar zelfs Gryffindor (het huis waar we het beste mee om gaan) heeft enkele geslepen karakters geproduceerd.
    Wat moet je nog meer weten? Oh ja, de ingang naar de common room is verborgen in een staple grote vaten in een hoek aan de rechterkant van de keukengang. Tik op vat nummer 2 van de onderkant, de middelste van de tweede, in het ritme van ‘Helga Hufflepuff’ en het deksel zal openzwaaien. We zijn de enige afdeling op Hogwarts dat een afschrikkingsapparaat heeft tegen eventuele indringers. Als op het verkeerde deksel getikt wordt, of als het ritme van het tokken fout is, dan wordt de illegale binnenkomer overgoten met azijn.
    Je zult andere huizen horen opscheppen over hun veiligheidsregelingen, maar het is zo dat in over 1000 jaar, de Hufflepuff common room en slaapzalen nog nooit gezien zijn door buitenstaanders. Net als dassen weten we precies hoe we ons schuil moeten houden – en hoe we onszelf moeten verdedigen.

    Als je het vat eenmaal geopend hebt, kruip erin door de gang er achter en je zult verschijnen in de meest knusse common room van allemaal. Hij is rond en aard en heeft een laag plafond; het voelt altijd zonnig en de ronde ramen hebben een uitzicht van kabbelend gras en paardebloemen.

    Er is veel gepolijst koper te vinden, en vele planten die of aan plafond hangen of op de vensterbanken staan. Onze overgevulde banken en stoelen zijn versiert in geel en zwart en onze slaapzalen worden bereikt door ronde deuren in de muren van de common room. Koperen lampen schuinen een warm licht over onze hemelbedden, die allemaal bedekt zijn met lappendekens en koperen beddenwarmers hangen aan de muren, mocht je koude voeten hebben

    Onze huisgeest is de aardigste van allemaal: de Fat Friar. Je zult hem makkelijk genoeg herkennen; hij is mollig en draagt monniksgewaden; hij is erg behulpzaam als je verdwaald bent of in de problemen zit.

    Ik denk dat dat bijna alles is. Ik moest zeggen, ik hoop dat sommige van jullie goede Zwerkbalspelers zijn. Hufflepuff heeft het niet zo goed gedaan als ik graag zou willen in het Zwerkbaltoernooi de laatste tijd

    Je zou comfortabel moeten slapen. We zijn beschermd tegen stormen en wind in onze slaapzalen; we hebben nooit de verstoorde nachten die degenen in de torens soms meemaken.

    En nogmaals: gefeliciteerd met het deel worden van de aardigste, meest fatsoenlijke en hardnekkigste afdeling van allemaal.



    Maurauder's Map
    Gryffindor Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room
    Great Hall




    Head of House and Head Boys/Girls

    Head of House
    Escritura
    Head Girl
    PUKKELxdING & dayxdreamer

    Hufflepuffs

    Escritura - Lizz
    PUKKELxdING - Annick
    SPECS - Jolijn
    Parachutes - Dirkje
    Quies- Sophie
    Zagarino - Jacco
    VladiFerr - Noëlle
    dayxdreamer - Evi
    Puff - Isa
    Bayrath- Meike
    Cashby - Kaat
    ST0RMY -Nadine
    Authentic - Madelein
    MyHome - Cato

    naamsveranderingen doorgeven


    Voor de nieuwelingen:
    Vul dit vragenlijstje in:
    - Vertel kort iets over jezelf.
    - Welke films heb je gezien?
    - Welke boeken heb je gelezen?
    - Wat is je favoriete film en waarom?
    - Wat is je favoriete boek en waarom?
    - Waarom ben jij een échte Hufflepuff student?


    Opdracht maart

    Beste leerlingen,

    Omdat het tijd is voor alweer een nieuwe opdracht, hebben we de koppen nog eens bij elkaar gestoken en is er alweer een creatieve oefening bedacht. Het is de bedoeling dat je een afdelingslied schrijft, je mag je baseren op het sorteerlied als je dat gemakkelijker vindt, zolang het maar geen plagiaat is. Voor zij die willen, mag het lied ook worden ingezongen. Voor de leerlingen die echt heel muzikaal zijn aangelegd, mag het ook worden ingestuurd met een muziekje.
    Jullie krijgen hiervoor de tijd t.e.m. 31 maart. De uitslag zal dan verschijnen op 30 april wegens een vakantie.
    Succes iedereen!

    Afdelingspunten:
    Gryffindor: 120 punten
    Ravenclaw: 110 punten
    Slytherin: 90 punten
    Hufflepuff: 100 punten


    vraag van de week
    Wie is jouw favoriete acteur van de Harry Potter cast en waarom?

    Puff opdracht één

    Schrijf een gedicht (in het Nederlands of het Engels) over jou favoriete personage.
    .
    DE POLL

    Puff opdracht twee
    Schrijf een kortverhaal van +/- 500 woorden dat zich afspeelt in of rond (en rond betekent niet ineens de keukens maar meer de ingang ofzo) de common room, het moet niet persé over een Harry Potter personage gaan, daar heb je de vrije keuze in ^^
    De deadline is 30 april (wanneer we weer aan de house-opdracht beginnen)
    De winnaar (of winnaars) mag de volgende opdracht kiezen.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 19:44 ]


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    ^ Al hetgeen wat met Harry Potter te maken heeft en wat je nog niet hebt? Op etsy.com vind je leuke dingen als je Harry Potter intikt.
    Of iets dat met je hobby's te maken heeft? Zelf zou ik graag een schrijfmachine hebben ^^
    Of als je fan bent van nog iets anders, daar iets van vragen?
    Ik ben zelf ook altijd inspiratieloos als mensen me moeten vragen wat ik in godsnaam voor mijn verjaardag wil ;p


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Als mensen iets willen kopen voor mijn verjaardag zeg ik altijd: geen make-up. Ke maakt me blij met chocolade. Daarbij hadden vriendinnen een imagine dragons album voor me gekocht. Daar was ik echt blij mee ^^


    "Rebellion's are build on hope"

    Ik heb voor mijn verjaardag een Hufflepuff-sjaal gekregen :D Ben ik zo blij mee!


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Jep, da's onze Tops :D



    En Waarom blijft iedereen haar toch Nymphadora noemen?

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 12:40 ]


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Ja, ze had een hekel aan haar voornaam ;p maar ach, ze is en blijft wel Nymphadora Tonks officeel ^^


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Eigenlijk Numphadora Lupin-Tonks als we dan toch bezig zijn ;)

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 13:13 ]


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Haha, eigenlijk wel ja ^^


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Maar afgezien daarvan, blijft het toch bewonderenswaardig dat ze zichzelf niet in een foto-model-achtig iemand veranderd heeft.
    Nope, Ik maak mijn haar lekker kauwgomrose. Deal with it!
    Jep Hufflepuff ten voeten uit! :D


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    En niet te vergeten a real duckface, not a fake one:


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    dayxdreamer schreef:
    Maar afgezien daarvan, blijft het toch bewonderenswaardig dat ze zichzelf niet in een foto-model-achtig iemand veranderd heeft.
    Nope, Ik maak mijn haar lekker kauwgomrose. Deal with it!
    Jep Hufflepuff ten voeten uit! :D


    Zeker weten! Tonks is een echte Hufflepuff en aan Tonks zie je ook dat het niet altijd de Gryffindors moeten zijn die 'brave' zijn en 'courage' hebben ^^
    Zoals eerder al ergens vermeld denk ik: elke afdeling heeft zijn specifieke eigenschappen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen eigenschappen van de andere afdelingen kunnen hebben, het geeft gewoon een idee aan welke dingen ze het meeste waarde hechten :)


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Ik ben net bezig met het lezen van de eerste boek.
    Kom ik tegen dat Malfoy meteen van school was gegaan als hij in Hufflepuff kwam
    Let's take that as a compliment! ;)


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Dit is eigenlijk wel mooi gezegd (en ik moet dringend eens beginnen nadenken voor dat kortverhaal ;p):


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    SPECS --> Divergents.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb al een ideetje voor het verhaal!
    Wie opent er trouwens het nieuwe topic?


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Oeh zal ik dat doen ^^?


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    "Rebellion's are build on hope"