• Hi mensen!

    Ik wil later iets gaan doen in de journalistiek, bloggen, schrijven richting (excuses voor deze vet onlogische zin..) Ik zit in de vierde van het vwo, was dit jaar te laat met het kijken naar opendagen van universiteiten. Ik weet wel dat er geen bachelors zijn in de journalistiek. Ik moet dus eerst een andere studie doen en dan een master in iets van journaliek.

    Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n studie? En welke mogelijkheden zijn om een bachelor te halen waarmee je journalistiek kunt studeren?

    xoxo


    Music is life :)

    Germaanse?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Je kunt ook de HBO studie voor Journalistiek gaan doen? Also, op het ArtEZ in Arnhem heb je ook een studie Creative Writing, maar dat is ook op HBO niveau En als je per se een universitaire studie wil gaan doen, denk ik dat communicatiewetenschappen het beste in de buurt komt. Of misschien Nederlands, maar dat weet ik niet zeker.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je kan ook gewoon journalistiek studeren? Maar ik weet toevallig dat je zelfs met rechten een master journalistiek kan doen, dus volgens mij heb je genoeg keuze.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Professionele bachelor journalistiek aan de hoge school?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Nederlands misschien? En wat hier gezegd wordt, journalistiek op HBO niveau.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Toelatingsvoorwaarden

    Studenten met de graad van academische bachelor of master in de Toegepaste Taalkunde, Taal- en Letterkunde, Politieke en Sociale Wetenschappen, Communicatiewetenschappen of Geschiedenis hebben direct toegang tot de master Journalistiek. Beschik je over een andere academische bachelor of master dan volg je eerst een voorbereidingsprogramma.

    brom


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Communicatiewetenschappen of Media en cultuur passen hierbij. Let wel op dat je bij een universitaire bachelor nooit wordt opeleidt tot Journalist! Dat is alleen zo bij de HBO opleiding journalistiek. Ik zou zeggen, kies vooral wat je echt leuk vindt, en waar je passie voor hebt, dan komt het vast wel goed.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik ben zelf van plan Engels te gaan studeren en dan heb je een minor voor je derde jaar volgens mij wat onder andere betrekking heeft tot de journalistiek. Dat is in Leiden.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 19:42 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Iedereen al bedankt voor alle info!
    Ik weet nog niet precies wat ik wil. Maar ik schrijf graag, vind het leuk om mijn mening te geven en te laten weten aan de wereld. Later wil ik hier iets mee doen. Ik wil graag mijn mogelijkheden breed houden, en hoef dus ook niet perse met journalistiek te beginnen. ik wil gewoon graag weten wat er allemaal mogelijk is, en wat mij aanspreekt :)


    Music is life :)

    Volgens mij kan je bij de studie Geschiedenis als extra vak Journalistiek studeren.


    :)

    Ik hou dit even goed in de gaten.
    Ik wil dit namelijk later ook gaan doen. :Y)

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 20:18 ]

    Ik studeer journalistiek op de fontys in Tilburg. Voor vragen mag je me een berichtje sturen!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Trouwens echt voor schrijven zou ik journalistiek niet kiezen, het gaat om het nieuws vergaren; het verpakken van het nieuws is meer bijzaak.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Yoite schreef:
    Je kunt ook de HBO studie voor Journalistiek gaan doen? Also, op het ArtEZ in Arnhem heb je ook een studie Creative Writing, maar dat is ook op HBO niveau En als je per se een universitaire studie wil gaan doen, denk ik dat communicatiewetenschappen het beste in de buurt komt. Of misschien Nederlands, maar dat weet ik niet zeker.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 13:02 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    MT, ik wil ook journalistiek gaan studeren, en dat het een HBO opleiding is maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly