• Een paar weken geleden merkte ik ze al op in mijn buurt, zwart/witte flyers die overal opgehangen waren. Ik had alleen niet de tijd om ernaar te kijken omdat ik naar school moest of er niet op lette. Uiteindelijk kwam ik achter het onderwerp, Sil going strong.
    Sil is schijnbaar een twee jarig jongetje dat hier in Purmerend woont en neuroblastoom kanker heeft. Misschien hebben jullie de reclame van het Joep fonds al gezien die daar geld voor onderzoek voor inzamelt? Het is in ieder geval een soort kanker die maar weinig kinderen overleven, de meeste worden hooguit 6 jaar oud. Nou krijgt/kreeg Sil zware chemokuren, meerdere operaties en veel onderzoeken.
    Nu komt Sil dus in aanmerking voor een traject in Amerika waardoor zijn kans om te overleven 20% groter wordt. Het is immunotherapie, iets dat heel intensief is. Zijn conditie zal achteruit gaan en hij zal morfine krijgen. Deze therapie zal 6 tot 9 maanden duren en zijn ouders en broertjes zouden graag meegaan naar Amerika omdat hij niet terug kan reizen ondertussen. De behandeling zal groot en deels vergoed worden, maar de rest niet.
    Nu proberen de ouders van Sil met acties 75.000 euro op te halen zodat iedereen mee kan. Als de therapie toch niet doorgaat, zullen ze al het geld dat al opgehaald is doneren aan stichting Joep. Op het moment gaat de actie steeds meer door Nederland heen. De Facebook pagina wordt doorgestuurd en hij staat ondertussen op allerlei sites, kranten en op het nieuws. Gister is het zelfs bij prinses Beatrix langsgekomen.


    Sil going strong site
    Facebook pagina

    Ik vond het wel een goed idee om hier op Q ook aandacht voor te vragen.
    Er hoeven geen reacties te komen dat het idioot is om zoiets voor een individueel te doen, het is al belachelijk genoeg dat je die behandeling enkel in Amerika kan krijgen en het niet wereldwijd is.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2014 - 1:13 ]


    Your make-up is terrible

    Awh, ik moet echt bijna altijd huilen als ik zulke dingens lees. Het is gewoonweg zielig. Als kind hoor je buiten te spelen zonder angst en probleemloos. En om nu al op die leeftijd ziek te zijn... Echt belachelijk dat het alleen maar in Amerika beschikbaar is, het zal echt wereldwijd beschikbaar moeten zijn. Het is wel leven of dood waar we hier over praten.


    -

    Een tijdje terug hadden wij ook zo'n soort actie in de buurt (super soof), omdat dat meisje ook kanker had en naar amerika moest voor een behandeling. De rest van het geld ging daar naar kika en het heeft geholpen c: Ik vind het heel goed dat je er aandacht voor vraagt.


    Happy Birthday my Potter!

    Herrera schreef:
    Awh, ik moet echt bijna altijd huilen als ik zulke dingens lees. Het is gewoonweg zielig. Als kind hoor je buiten te spelen zonder angst en probleemloos. En om nu al op die leeftijd ziek te zijn... Echt belachelijk dat het alleen maar in Amerika beschikbaar is, het zal echt wereldwijd beschikbaar moeten zijn. Het is wel leven of dood waar we hier over praten.


    Ja, precies. :c Ik moet ook altijd bijna huilen van zulke dingen.


    Your make-up is terrible

    Herrera schreef:
    Awh, ik moet echt bijna altijd huilen als ik zulke dingens lees. Het is gewoonweg zielig. Als kind hoor je buiten te spelen zonder angst en probleemloos. En om nu al op die leeftijd ziek te zijn... Echt belachelijk dat het alleen maar in Amerika beschikbaar is, het zal echt wereldwijd beschikbaar moeten zijn. Het is wel leven of dood waar we hier over praten.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Een jong meisje bij ons in de buurt, uit Erp, had dat ook, en het hele dorp heeft toen ook actie gevoerd. Ze is ook naar Amerika gegaan, alleen het heeft niet gebaat... Dat laatste hoorde ik laatst pas.

    Ik snap zeker dat je hier aandacht voor vraagt, neuroblastoomkanker is echt verschrikkelijk. Ik zou trouwens het heel raar vinden als mensen zouden zeggen dat dit egoïstisch zou zijn, want zo'n actie is heel logisch als je geen/te weinig geld hebt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik dacht, ik hou jullie even op de hoogte. Het streefbedrag is bereikt, hij mag in behandeling en vertrekt morgen naar Amerika! Wat een geweldige kans. :3


    Your make-up is terrible

    Bumble schreef:
    Ik dacht, ik hou jullie even op de hoogte. Het streefbedrag is bereikt, hij mag in behandeling en vertrekt morgen naar Amerika! Wat een geweldige kans. :3


    Wat geweldig! En nu maar duimen!:)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Wat geweldig! En nu maar duimen!:)


    Queer zijn is gewoon alles

    SPECS schreef:
    (...)

    Wat geweldig! En nu maar duimen!:)


    -

    Bumble schreef:
    Ik dacht, ik hou jullie even op de hoogte. Het streefbedrag is bereikt, hij mag in behandeling en vertrekt morgen naar Amerika! Wat een geweldige kans. :3


    Ah top! Nu maar hopen dat het ook helpt (net als bij super soof ^^).


    Happy Birthday my Potter!

    Oh bij mij op de sportschool zijn ze ook hard bezig met geld inzamelen voor het Joep fonds (:
    Morgen is er een sport marathon + je kan een olifant knuffel kopen (ik heb er 1, zo lief).

    Ik heb een nieuwe update voor jullie!
    De behandeling in Amerika was een succes, Sil was een tijdje helemaal schoon. Helaas is het teruggekomen en heeft hij opnieuw een hele kleine tumor. De tweede keer schoon zal heel erg moeilijk worden. Ze zijn nu weer in Nederland en de volgende behandelingen kan hij ook gewoon in Nederland volgen, gelukkig.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik heb een nieuwe update voor jullie!
    De behandeling in Amerika was een succes, Sil was een tijdje helemaal schoon. Helaas is het teruggekomen en heeft hij opnieuw een hele kleine tumor. De tweede keer schoon zal heel erg moeilijk worden. Ze zijn nu weer in Nederland en de volgende behandelingen kan hij ook gewoon in Nederland volgen, gelukkig.


    Ik hoop echt dat hij het overleeft!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Please_Charon schreef:
    (...)

    Ik hoop echt dat hij het overleeft!


    wat was dit ookalweer