• Hi mensen!

    Ik wil later iets gaan doen in de journalistiek, bloggen, schrijven richting (excuses voor deze vet onlogische zin..) Ik zit in de vierde van het vwo, was dit jaar te laat met het kijken naar opendagen van universiteiten. Ik weet wel dat er geen bachelors zijn in de journalistiek. Ik moet dus eerst een andere studie doen en dan een master in iets van journaliek.

    Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n studie? En welke mogelijkheden zijn om een bachelor te halen waarmee je journalistiek kunt studeren?

    xoxo


    Music is life :)

    ja eigenlijk wil ik wel graag een universitaire studie doen. Ik heb er de intelligentie enzo voor, en ik vind het zonde om het niet te doen :P
    ik heb ook ergens gehoord dat je bij een studie filosofie kunt doorstuderen voor journalistiek ofzo. Het hoeft van mij idd niet perse journalistiek te zijn maarwel iets in de schrijfrichting zegmaar.


    Music is life :)

    Kan je dan niet beter Nederlands of literatuur nemen?


    Your make-up is terrible

    Ik ga 8 mei naar een open dag bij roc Utrecht... maar dat is niveau 4.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Quina schreef:
    ja eigenlijk wil ik wel graag een universitaire studie doen. Ik heb er de intelligentie enzo voor, en ik vind het zonde om het niet te doen :P
    ik heb ook ergens gehoord dat je bij een studie filosofie kunt doorstuderen voor journalistiek ofzo. Het hoeft van mij idd niet perse journalistiek te zijn maarwel iets in de schrijfrichting zegmaar.


    Als het jou echt meer om het schrijven gaat, zou ik geen journalistiek gaan doen. Dan moet je wel echt interesse in de media en het nieuws e.d. hebben.
    In dat geval raad ik je meer iets als Nederlands of Literatuurwetenschap aan, zoals Nikki al zegt. Of misschien Taalwetenschap, als je ook geïnteresseerd bent in taal op zich.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite en Assasin: Ik weet dat dat een verstandige keus is, maar ik moet de studie op zich ook interessant vinden en dat is bij nederlands absoluut niet het geval haha


    Music is life :)

    Ik ga je even mijn advies geven, als journaliste in opleiding haha. Ikzelf ga na dit jaar stoppen met mijn opleiding omdat ik net als jij wilde gaan schrijven. Ik heb de verkeerde keus gemaakt door naar journalistiek te gaan. Dus als je echt wil gaan schrijven, zou ik journalistiek afraden. Je moet dan echt een journalist willen worden, met nieuws bezig zijn en altijd vragen overal bij stellen. Als je dat in je hebt, lekker de opleiding gaan doen, maar zo niet zou ik het zeker niet gaan.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb tijden geleden een gesprek gehad met een journalist en hij zei dat ze liever mensen van de universiteit hebben dan van het HBO.
    Dus gebaseerd daarop zou ik je een opleiding aan het WO aanraden.


    I am an idiot, I move.

    Dumbledore schreef:
    Ik ga je even mijn advies geven, als journaliste in opleiding haha. Ikzelf ga na dit jaar stoppen met mijn opleiding omdat ik net als jij wilde gaan schrijven. Ik heb de verkeerde keus gemaakt door naar journalistiek te gaan. Dus als je echt wil gaan schrijven, zou ik journalistiek afraden. Je moet dan echt een journalist willen worden, met nieuws bezig zijn en altijd vragen overal bij stellen. Als je dat in je hebt, lekker de opleiding gaan doen, maar zo niet zou ik het zeker niet gaan.


    Hmmm nou wil ik heel graag weten wat je nu voor opleiding gaat doen :)


    Music is life :)

    Quina schreef:
    (...)

    Hmmm nou wil ik heel graag weten wat je nu voor opleiding gaat doen :)


    Ik ga waarschijnlijk docent Nederlands doen. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    In Ede, Tilburg en als ik het me goed herinner Utrecht hebben ze op het HBO Journalistiek


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.