• Ik heb even een luisterend oor nodig en wat goed advies. :x

    Ik zit met een probleem, wel ja...Niet echt een probleem maar in mijn ogen wel een zware last.
    Zoals sommige van jullie wel weten, of misschien ook niet, zit ik samen met mijn vader in een Schotse pipeband.
    Mijn vader speelt doedelzak en ik snaredrum.
    De laatste tijd gaat het niet echt zo denderend goed tussen de pipers en de drummers, in tegendeel zelfs...Je kan het vergelijken met twee vijandelijke kampen.
    Laten we het zo zeggen dat mijn vader en ik geen partij kiezen en dat is onze voorzitter niet ontgaan.

    Gisteren, nadat de muziekschool gedaan was en iedereen naar huis was, hield de voorzitter ons tegen.
    Hij zei dat hij niet dom was en dat hij maar al te goed wist dat er een grote breuk zat tussen de pipers en de drummers en dat hij het wil begrijpen om het op te lossen zodat de hele pipeband weer één team wordt.
    Hij beschreef me als zijn geheime wapen omdat ik aan de bron zat aangezien ikzelf een drummer ben.
    Nu vroeg hij me of ik er mee wilde voor zorgen dat iedereen weer bij elkaar komt, hij vroeg me zelfs of ik alles wilde overnemen van mijn drumleraars die enkele jaartjes ouder zijn dan ikzelf, zodra ik goed genoeg ben.

    Nu wil ik niets liever dan de band weer bij elkaar te krijgen, maar ik weet alleen niet goed hoe.
    En ergens wil ik het niet overnemen van mijn eigen drumleraars aangezien ik het een beetje als verraad zie, het zijn niet alleen mijn leraars maar ook goede vrienden en ik zou me echt zo schuldig voelen als ik het zou doen.
    Ik ben hier echt niet voor gemaakt, ik denk zelfs dat ik dit emotioneel gezien niet aan zou kunnen wegens het schuldgevoel en al.
    Ik zou me zo rot voelen, voor mij zou het lijken alsof ik hen een mes in de rug steek en dat wil ik niet.

    Maar als er mensen zijn die eventueel tips hebben om de band weer bij elkaar te brengen, dan hoor ik het graag. :x
    Soms vergeten mensen namelijk dat ik zelf eigenlijk nog maar 19 ben en geen oude, wijze vrouw die al veel ervaring in het leven heeft.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mag ik vragen waarom het dan zo'n oorlogszone is geworden?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dit soort dingen zijn serieuze dingen, daar hoort iemand met weinig ervaring met bemiddeling niet mee opgezadeld te worden. Ik raad je aan om aan je coach voor te leggen een bemiddeling aan te vragen of een cursus feedback te gaan doen onder de bandleden. Dit soort serieuze problemen die hoor jij helemaal niet te hoeven oplossen en ik vind het raar dat zo iemand jou daarmee opzadelt. Diegene zou beter moeten weten.


    Life is hard and then we die

    Ga terug naar hoe het begonnen is. Zoelk de oorzaken en ga daarna gewoon om tafel zitten. Spreek per kant een tijdslimiet af en zo kun je het laten uitpraten. Misschien was er fewoon een miscommunicatie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dat klinkt inderdaad als een lastige situatie. Misschien kun je een manier vinden om je leerkrachten niet aan de kant te schuiven en toch iets voor de groep te doen? Denk je dat je dat met hen zou kunnen bespreken en samen iets zou kunnen organiseren?
    Ik weet natuurlijk niet goed wat de problemen in de groep zijn, maar misschien kun je een teambuilding dag voor stellen? Of dat moet ook niet per se een hele dag zijn, gewoon een klein moment is misschien al genoeg, zeker als je dan iets kunt organiseren waarbij de twee groepen gemengd worden en het dus niet meer de twee vijandelijke kampen tegenover elkaar is.
    Veel succes alleszins!

    EDIT: als ik de reactie van PUKKELxDING lees, vind ik inderdaad dat zij gelijk heeft: jij zou hier niet opgezadeld mee moeten worden. Je kunt ideeën voorstellen, maar ik zou niet te veel op me nemen als ik jou was, zeker niet als je je er nu al slecht bij voelt.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2014 - 21:17 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Zoek inderdaad eens uit wat er aan de bron ligt, zo kan je hun frustraties verzoenen, dan hoef je ze niet meteen te verraden.
    Verzoen jezelf met het idee dat je wel helpt, ookal moet je wat informatie doorgeven. Je moet niet denken aan alles van over te nemen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    En ze zadelen jou met deze shit op omdat...?


    26 - 02 - '16

    Lolicia schreef:
    Mag ik vragen waarom het dan zo'n oorlogszone is geworden?

    Ok, hoe kan ik dit het beste uitleggen?
    Persoon A is onze pipe major...Degene die er voor zorgt dat de mensen die doedelzak spelen in orde zijn, nieuwe liedjes krijgen die ze moeten kennen, optredens regelt, tegen de anderen zegt wat ze moeten doen,....
    Persoon B is de leading drummer, tevens ook mijn drumleraar...Zijn taak is om er voor te zorgen dat de drummers in orde zijn, dat de drummers nieuwe partituren krijgen en deze ook onder de knie krijgen en degene die, zoals het woord het al zegt, de leiding aangeeft onder de drummers.

    Nu is persoon A redelijk arrogant omdat hij eigenlijk een super goede speler is maar hij is wat aan de chaotische kant en vergeet erg snel, iets waar persoon B niet mee kan lachen.
    De vader van pesoon A is een tenordrummer en hij kiest altijd de kant van zijn zoon, net als de rest van de pipers eigenlijk.
    Nu kan mijn leraar, persoon B dus, daar absoluut niet mee lachen en heeft hij het gevoel dat persoon A de drummers niet serieus neemt.
    Het voelt vaak aan dat de doedelzakspelers tegen de drummers spannen, maar omdat wij duidelijk in de minderheid zijn is dit niet leuk.
    We kunnen onszelf eigenlijk ook niet echt verdedigen want wat we ook doen, het is nooit goed genoeg.

    Daar is het dus eigenlijk mee begonnen aangezien de drummers bij elkaar blijven, wat er ook gebeurt.
    Wat er dus voor gezorgd heeft dat de band in twee kampen werd verdeeld.




    PUKKELxDING schreef:
    Dit soort dingen zijn serieuze dingen, daar hoort iemand met weinig ervaring met bemiddeling niet mee opgezadeld te worden. Ik raad je aan om aan je coach voor te leggen een bemiddeling aan te vragen of een cursus feedback te gaan doen onder de bandleden. Dit soort serieuze problemen die hoor jij helemaal niet te hoeven oplossen en ik vind het raar dat zo iemand jou daarmee opzadelt. Diegene zou beter moeten weten.

    Dat weet ik, maar het probleem is, is dat niemand van de andere drummers met de pipers praat en ik wel.
    Dat is het verschil...
    Ik ben eigenlijk de enige die kan/wil helpen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Lucrezia schreef:
    (...)
    Dat weet ik, maar het probleem is, is dat niemand van de andere drummers met de pipers praat en ik wel.
    Dat is het verschil...
    Ik ben eigenlijk de enige die kan/wil helpen.
    Ik denk dat je me niet begrijpt, ik bedoel serieus hulp gaan zoeken, buiten de band. Zoek iemand die professioneel met dit soort situaties om kan gaan en laat hem zoiets begeleiden. Zulke problemen kun je niet zomaar zelf oplossen, tenzij je iemand in de groep hebt zitten die hier verstand van heeft of tenzij een van de groepen berouw toont. Maar dat laatste gaat niet gebeuren. Dus ik raad aan om er een professional bij te roepen.


    Life is hard and then we die

    Ik ben het eens met PUKKELxDING, vooral ook omdat jullie een objectief iemand nodig hebben. Hoe graag je ook kan en/of wilt helpen; dit kan je niet alleen en je hebt zelf al gezegd dat je er een schuldgevoel bij kan krijgen. Ik zou het overlaten aan een buitenstaander die hier ook mee om kan gaan. Het is trouwens niet erg volwassen om dit aan jou voor te leggen. :'D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    PUKKELxDING schreef:
    Dit soort dingen zijn serieuze dingen, daar hoort iemand met weinig ervaring met bemiddeling niet mee opgezadeld te worden. Ik raad je aan om aan je coach voor te leggen een bemiddeling aan te vragen of een cursus feedback te gaan doen onder de bandleden. Dit soort serieuze problemen die hoor jij helemaal niet te hoeven oplossen en ik vind het raar dat zo iemand jou daarmee opzadelt. Diegene zou beter moeten weten.

    Dit.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Lucrezia schreef:
    (...)
    Ok, hoe kan ik dit het beste uitleggen?
    Persoon A is onze pipe major...Degene die er voor zorgt dat de mensen die doedelzak spelen in orde zijn, nieuwe liedjes krijgen die ze moeten kennen, optredens regelt, tegen de anderen zegt wat ze moeten doen,....
    Persoon B is de leading drummer, tevens ook mijn drumleraar...Zijn taak is om er voor te zorgen dat de drummers in orde zijn, dat de drummers nieuwe partituren krijgen en deze ook onder de knie krijgen en degene die, zoals het woord het al zegt, de leiding aangeeft onder de drummers.

    Nu is persoon A redelijk arrogant omdat hij eigenlijk een super goede speler is maar hij is wat aan de chaotische kant en vergeet erg snel, iets waar persoon B niet mee kan lachen.
    De vader van pesoon A is een tenordrummer en hij kiest altijd de kant van zijn zoon, net als de rest van de pipers eigenlijk.
    Nu kan mijn leraar, persoon B dus, daar absoluut niet mee lachen en heeft hij het gevoel dat persoon A de drummers niet serieus neemt.
    Het voelt vaak aan dat de doedelzakspelers tegen de drummers spannen, maar omdat wij duidelijk in de minderheid zijn is dit niet leuk.
    We kunnen onszelf eigenlijk ook niet echt verdedigen want wat we ook doen, het is nooit goed genoeg.

    Daar is het dus eigenlijk mee begonnen aangezien de drummers bij elkaar blijven, wat er ook gebeurt.
    Wat er dus voor gezorgd heeft dat de band in twee kampen werd verdeeld.

    Oké, dus met andere woorden is het de ruzie van persoon A en B? Misschien dat zij het eens moeten uitpraten en niet de rest ook mee moeten laten 'boeten' of 'meedoen' met de ruzie.
    Het is nogal jammer dat zulke volwassen personen het niet met elkaar uit kunnen praten of zo doen tegen elkaar dat ze niet inzien dat de rest er ook last van heeft.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 1:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.