• Ik ben dit jaar in september begonnen met de studie communicatie- en informatiewetenschappen in Nijmegen, maar ik ben hier in december ook al weer mee gestopt. Ik vond het te commercieel en ik vond het niet interessant genoeg. Nu moet ik natuurlijk opnieuw een studie gaan kiezen, en Taal en cultuurstudies in Utrecht lijkt me heel erg leuk. Maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik weer verkeerd kies. Iemand ervaringen met het kiezen van een tweede studie, of met Taal en cultuurstudies in Utrecht?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik heb er geen ervaring mee, maar tegenwoordig kom je niet zo makkelijk meer op een studie. Je krijgt een intakegesprek en een matchingtest, om te kijken of die studie echt bij je past. Dus waarschijnlijk gebeurt dat ook bij jou en kun je daardoor misschien toch iets zekerder aan je opleiding beginnen, als die mensen denken dat het bij jou past!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ga naar meeloopdagen en proefstudeerdagen.


    There is nothing more badass than being yourself

    nerveus schreef:
    Ik heb er geen ervaring mee, maar tegenwoordig kom je niet zo makkelijk meer op een studie. Je krijgt een intakegesprek en een matchingtest, om te kijken of die studie echt bij je past. Dus waarschijnlijk gebeurt dat ook bij jou en kun je daardoor misschien toch iets zekerder aan je opleiding beginnen, als die mensen denken dat het bij jou past!

    Volgens mij is dat alleen maar als je je aanmeldt na 1 mei. Daarvoor mogen ze je niet weigeren.


    I am an idiot, I move.

    Afgelopen jaar ben ik over gestapt van de opleiding Onderwijsassistent naar de opleiding Pedagogisch werker. Onderwijsassistent vond ik heel leuk, maar het was niet de opleiding voor mij op dat moment en Pedagogisch werker is beter voor mij.

    Het kan zijn dat Taal en cultuurstudies beter bij jou past. Ik zou contact zoeken met de school in Utrecht waar je heen wil en vragen of je iemand mag spreken van de opleiding. Daardoor kun je misschien beter besluiten of het een opleiding voor jou is.


    Physics is awesome