• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het waanzinnige Kletscafé numero 80!

    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is awesome!
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan vijftig topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en Nederlands lessen).

    Het is aan te raden deze beginpost goed door te lezen, er kunnen belangrijke dingen instaan die onenigheid en verwarring kunnen voorkomen.







    Het Kletscafé Spin-off:
    • Tinychat
    • Het Kletscafé GIF-wartopic!
    • Het Q-account van het Kletscafé: Kletscafe

    Onze geweldige crew:

    Werknemers.
    Nori • Combattant • Cafébazin • 12
    Lotta • Chocolata • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Dooddoenervo • Barman • 14
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Peredhil • Entertainer • 18
    Sylvie • Quaintrelle • Serveerster • 19
    Kelly • RlN • Serveerster • 17
    Rick • Mikealson • Gitarist / Webdesigner • 16
    Fren • Sheridan • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Ewan • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Phantasticae • Schoonmaakster • 16
    Bes • Chip • Taartenbakster • 16


    Verslaafden.
    Suuz • Mairimis • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Noctis • Frisdrankverslaafde • 18
    Gail • Herrera • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 14
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 14
    Marlou • Forsythia • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • Fonseca • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Mahoganyverslaafde • 14
    Eva • Dulce • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Mullingford • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Noa • Feaser • Muziekverslaafde • 12
    Leah • Latier • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Orenda • Social media verslaafde • 14
    Minke • Gomenasai • Animeverslaafde • 15
    Tialda • Vipera • Stamgast • 18
    Emma • Maestum • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Internetverslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17


    Wil jij ook bij de crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan zetten we je erbij! (:

    Prijslijst.







    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Combattant) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Dooddoenervo) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Mikealson) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Vuelie) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafé ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Volde) en Erieka (Child) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Combattant) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Vuelie) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Vuelie) (bedenker van de naam), Jarne (VoIde) en Bes (Chip) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Mikealson) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?


    Let op: er zijn regels!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.


    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 13:43 ]


    From these ashes, I will rise

    Leshley schreef:
    (...)

    Linkshandige mensen werden vroeger "gediscrimineerd" door bijvoorbeeld een simpel ding als een blikopener. De draaiknop zit aan de rechterkant wanneer je die aan een blik zet, dus is die alleen gebruiksvriendelijk voor rechtshandige mensen. De schaar was vroeger ook alleen rechtshandig. Ik heb mezelf later geleerd om met rechts te knippen, maar stoffen kan ik bijvoorbeeld nog steeds niet goed doorknippen met mijn rechterhand (en natuurlijk de schaar dan in de rechterhand).

    En om eigenlijk op je tweede gedeelte in te gaan. Linkshandige mensen werden vroeger gedwongen om met rechts te schrijven. Je kreeg klappen op je hand als je met links schreef, omdat je dan met de zijkant van je hand door de inkt gaat en het daardoor niet meer leesbaar was.

    En ik weet al deze dingen aangezien ik er een keer een artikel over heb gehad op een toets en het me interesseerde aangezien ik zelf linkshandig ben (krul)


    Ik ben zelf ook links. :Y) Maar om het feit dat scharen en blikopeners voor rechtshandigen gemaakt zijn discriminatie te noemen vind ik toch wat raar. Discriminatie betekent dat je iemand ongelijk behandeld ten opzichte van anderen op grond van een onrelevant kenmerk, en dat is niet zo. Er zijn gewoon meer rechtshandige mensen in de wereld, dus worden er vooral rechtshandige producten gemaakt, want daar is vraag naar. Niemand wordt (vandaag de dag) gedwongen om die producten voor rechtshandigen te kopen of gebruiken, en er zijn ook scharen voor linkshandigen.

    En vroeger werden kinderen op school inderdaad verplicht met rechts te schrijven. Dat klopt, en dat is natuurlijk wel een vorm van onderdrukking, maar dat gebeurt vandaag de dag in geen enkel Westers land meer. Ik heb geen idee hoe het in andere landen zit, maar als er iets wordt beweerd, moet er wel bij worden gezet waar het om gaat. In het stukje van Wikipedia staat letterlijk "in today's society". Dat geeft de indruk dat linkshandigen vandaag de dag overal ter wereld (of tenminste in de Engelstalige/Westerse wereld, waar het artikel tenslotte op is gericht) tweederangs burgers zijn en dat er nog actief gevochten moet worden tegen de discriminatie van linkshandigen, en dat is gewoon niet waar. :'D

    Ah, idk, het is natuurlijk niet oké als mensen worden benadeeld omdat ze linkshandig zijn, maar ik vond wat er op die Wikipediapagina stond gewoon zwaar overdreven, of in ieder geval niet genuanceerd genoeg om echt serieus genomen te kunnen worden. De nadelen die een linkshandig persoon vandaag de dag ondervindt discriminatie noemen, doet nogal af aan de echte discriminatie waar mensen mee kampen. Geen schaar kunnen vinden is niet te vergelijken met uit huis worden gezet omdat je op het verkeerde geslacht valt of vijf keer zoveel kans hebben in de gevangenis te belanden vanwege je huidskleur.

    Sorry, dit is een veel te lang antwoord geworden, haha. :'D

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 0:24 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ugh, mijn wifi doet de laatste tijd echt vreemd. Gisteravond ook al, alles viel uit. :c


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Het was toch i.v.m. religie dat mensen niet hun linkerhand mochten gebruiken? Links was de hand van de duivel. Dus ik denk dat mensen die in bepaalde religieuze groepen zeker onderdrukt kunnen worden. Denk aan: hele religieuze ouders en dan schrijft hun kind met links. Er zullen echt wel ouders zijn die dat zullen proberen te onderdrukken en dan kan je er als omgeving vrij weinig aan doen.

    Anyways, nu vraag ik het me af. Hoeveel linkshandigen zitten hier? Ik ben ook linkshandig ^^


    From these ashes, I will rise

    Ik ben rechtshandig. ^^


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Sorcery schreef:
    Ik ben rechtshandig. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Mairimis schreef:
    Het was toch i.v.m. religie dat mensen niet hun linkerhand mochten gebruiken? Links was de hand van de duivel. Dus ik denk dat mensen die in bepaalde religieuze groepen zeker onderdrukt kunnen worden. Denk aan: hele religieuze ouders en dan schrijft hun kind met links. Er zullen echt wel ouders zijn die dat zullen proberen te onderdrukken en dan kan je er als omgeving vrij weinig aan doen.

    Anyways, nu vraag ik het me af. Hoeveel linkshandigen zitten hier? Ik ben ook linkshandig ^^


    Nu zijn we en beiden rammen en beiden ninja's en beiden linkshandig *_*


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik ben rechtshandig, maar mijn zusje is ambidexter (ze kan dus met beide handen even goed schrijven). ^^


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik ben een rechtshandige.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Leshley schreef:
    (...)

    Nu zijn we en beiden rammen en beiden ninja's en beiden linkshandig *_*

    Ben je mijn verloren tweelingzus ofzo *.*


    From these ashes, I will rise

    Ohh, deze vind ik goed.

    Op het oorspronkelijke artikel van die doodsbedreiging op loopings.nl zegt iemand:

    ''Don't fuck with the dutch...''

    Die vind ik wel goed. :W


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    Ohh, deze vind ik goed.

    Op het oorspronkelijke artikel van die doodsbedreiging op loopings.nl zegt iemand:

    ''Don't fuck with the dutch...''

    Die vind ik wel goed. :W


    *Grinnikt zachtjes* :')


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Ik kijk de Halloween afleveringen van PLL terug. :]


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Sorcery schreef:
    (...)

    *Grinnikt zachtjes* :')


    :W

    Je moet geen doodsbedreigingen sturen, maar wie is zei als Amerikaan EN BLANKE om te zeggen wat racistisch is en wat niet? En moesten wij naar Amerika gaan om aan te wijzen wat racistisch is... ik denk dat we drie keer de HP serie kunnen schrijven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Sorcery schreef:
    Ik kijk de Halloween afleveringen van PLL terug. :]


    Wat is PLL?:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    :W

    Je moet geen doodsbedreigingen sturen, maar wie is zei als Amerikaan EN BLANKE om te zeggen wat racistisch is en wat niet? En moesten wij naar Amerika gaan om aan te wijzen wat racistisch is... ik denk dat we drie keer de HP serie kunnen schrijven.


    Same, ugh. :W En why the * zou de Efteling racistisch zijn? Idioot. Het is gemaakt voor kinderen, die denken daar niet eens bij na.


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.