• L

    [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:30 ]

    Sorry maar ik heb zo'n hekel aan ouders die Havo, VMBO ofzo niet goed genoeg vinden. D:
    Ik kan je niet verder helpen want ik ben met mijn Havo diploma naar het HBO gegaan.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    - Zijn er mensen die VWO gedaan hebben en een HBO studie gekozen hebben? En hoe was dat?
    Nee, ik ga dit jaar eindexamen doen op het vmbo.
    - Zijn er mensen die van VWO naar havo gegaan zijn en daar problemen met hun ouders mee hadden?
    Nee, maar ik ben wel van de havo naar het vmbo gegaan, wegens verschillende redenen die met mijn ongeluk van twee jaar terug te maken hebben. Mijn ouders stonden hier eerst niet achter en wilden dat ik 3 havo opnieuw zou doen of eventueel terug zou gaan naar 2 havo om zo mijn achterstand in te halen. Maar zo koppig als ik was, heb ik doorgezet en ben ik uiteindelijk van school mogen wisselen. Nu zijn ze maar al te blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ze staan er wel niet achter dat ik mijn havo volgend jaar in één jaar wil proberen af te ronden, maar dat terzijde.
    - Of zijn er toevallig mensen die (ongeveer) hetzelfde als mij hadden?
    Zie bovenstaande tekst. Mocht je vragen hebben of willen praten, je kan me altijd een berichtje sturen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik kan niet echt op je vragen antwoorden, maar ik wel even meegeven dat de universiteit helemaal niet beperkt is in keuzes. Of je het wil doen is iets anders.
    Vertel je ouders dat het geen nut heeft om half te verdrinken in je werk als er ook meer geschikte dingen voor je zijn. Het heeft helemaal niets met niveau, maar met interesses te maken.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik ben van het Havo/Vwo naar het Vmbo gegaan en dat vinden mijn ouders in het begin niet leuk nee, maar dat was omdat het mijn eigen schuld was.
    Jij wilt het zelf en ik zie eerlijk gezegd er ook geen probleem in. Als jij dit echt graag wilt. Praat er nog eens met je ouders en leg uit wat je hier hebt uitgelegd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Cresseyde schreef:
    Ik kan niet echt op je vragen antwoorden, maar ik wel even meegeven dat de universiteit helemaal niet beperkt is in keuzes. Of je het wil doen is iets anders.
    Vertel je ouders dat het geen nut heeft om half te verdrinken in je werk als er ook meer geschikte dingen voor je zijn. Het heeft helemaal niets met niveau, maar met interesses te maken.


    De universiteit is niet beperkt in keuzes, maar het zijn er wel een flink aantal minder dan bij HBO. En als je met mijn pakket iets wil doen wat niet met economie te maken heeft, kun je uit weinig dingen kiezen.

    Ik doe VWO+ en ik wil een HBO - studie gaan doen, maar ik heb geen ervaring met de vragen die jij stelt dus ik kan je helaas niet helpen :(


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als je je hbo propedeuse haalt, kun je alsnog naar de universiteit. Ik kan je wel vertellen dat vwo nog een heel stuk lastiger gaat worden de komende jaren en de uni is ook zeker geen kattenpis. :') Dan kun je beter havo gaan doen en het wat rustiger aandoen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik ben van 4 VWO naar 4 havo gegaan, terwijl ik wel over was, maar ik had 0 motivatie en wilde sowieso naar het HBO dus waarom moeilijk doen. Ik heb er totaal geen spijt van gehad. Mijn ouders waren het er mee eens omdat ik altijd chagrijnig en gestresst was en nu is dat totaal niet meer zo.
    VWO 5 is trouwens ook het jaar waarin de meeste mensen afhaken, mijn vriendinnen zitten er nu in en het is echt heel pittig dus als je er in de vierde al veel moeite mee hebt zou je beter naar havo kunnen gaan.

    Je moet het even checken per school maar op mijn school kun je van VWO 4 meteen over naar havo 5. Daarbij zou ik gewoon bij je ouders duidelijk maken dat dit zeker is wat jij wilt en dat jij een stuk gelukkiger zal worden met deze keuze. Je ouders krijgen namelijk waarschijnlijk het idee dat je gewoon lui bent en daarom maar iets makkelijkerd wilt doen. Aan jou de taak om te laten zien waarom havo toch echt prettiger is voor jou.


    From these ashes, I will rise