• Ik werk nu ongeveer anderhalf jaar bij de jumbo als vakkenvulster. Toen ik er net kwam werken heb ik met de leidinggevende daar afgesproken dat ik best op zaterdag wil werken maar dat ik soms een wedstrijd heb en dat ik daar toch echt vrij voor moet hebben. Ze hebben toen beloofd dat ze er rekening mee zouden houden. Dat hebben ze wel geteld 1 keer gedaan. Toen hebben ze zonder zeuren gezegd: 'Het is goed. Veel succes, je hebt vrij.' Als ik nu aan kom met: 'Ik heb dan een wedstrijd.' Ik meld dit altijd minimaal drie weken van te voren. Dan zeggen ze: 'Ja zoek maar een vervanger.' Dat zou helemaal niet zo erg zijn, alleen niemand wilt op zaterdag werken. Maar dan ook niemand. Laatst heb ik ongeveer iedereen van mijn leeftijd gevraagd, ouder mag namelijk niet, en niemand kon. Een vervanger zoeken is dus helemaal geen optie en dat weten ze daar want dat is al door verschillende mensen aangegeven. Laatst had ik dan eindelijk vrij gekregen, krijg ik die zaterdag een whatsapp waar ik was want ik moest werken. Toen was ik dus best wel boos.
    Nu ben ik ook nog, omdat ik 16 ben, naar de avond verplaatst. Dat betekend dat ik van 1700 tot het einde moet werken. Het einde kan 20.00 zijn maar ook 24.00. Ik heb best vaak dat ik de zondag om 7 uur mijn bed uit moet dus dat betekend dat ik dus nooit aan mijn acht uur slaap kom die ik echt moet hebben want anders stort ik serieus in.
    Ik ben in totaal vijf keer in dat anderhalf jaar naar mijn werk gegaan om te vragen of ik alsjeblieft van die zaterdag af mag. Maar ze weigeren simpel weg mij gewoon van die dag af te halen.
    Ik ben er serieus helemaal klaar mee.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jezus, dat is toch niet te geloven?
    Ik vraag me af of alle jumbo's zo zijn. Mijn broer had het er namelijk ook niet zo naar z'n zin. (cat)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Als je nog maar 16 bent, kun je makkelijk aan een ander baantje komen (: Ik zou als je het echt zo zat bent, gewoon op zoek gaan naar een ander baantje waar je kunt vakkenvullen. Ik zou je de AH aanraden, die gaan heel goed met hun werknemers om.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Klinkt als mijn Jumbo ervaring. Ze persen hun medewerkers uit en houden nergens rekening mee. Ik heb zovaak een sms gehad dat ik zou moeten werken, terwijl dat niet eens op het rooster stond. Ik ben zo blij dat ik weg ben gegaan bij de Jumbo :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat is ook niet normaal als ze zo gaan doen ze zouden er gewoon rekening mee moeten houden. Heb wel meer dingen van de Jumbo gehoord maar zelf niet gewerkt. Ook dat iemand zijn volle loon gewoon niet kreeg. Eerst rond de 100 euro en later gewoon maar 80. Die is ook gewoon gestopt want ze zeiden 'Ja je hebt geen bewijs'.'

    Wat belachelijk. Ik zou gewoon eens een goed gesprek gaan voeren met die leidinggevende - misschien met jou ouders erbij? - en zeggen wat jij er nou precies van vind. Misschien dat als je ouders mee zijn, dat ze dan ineens poeslief gaan doen, en je alsnog van die zaterdag afhalen.
    Heel veel succes!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Gomenasai schreef:
    Dat is ook niet normaal als ze zo gaan doen ze zouden er gewoon rekening mee moeten houden. Heb wel meer dingen van de Jumbo gehoord maar zelf niet gewerkt. Ook dat iemand zijn volle loon gewoon niet kreeg. Eerst rond de 100 euro en later gewoon maar 80. Die is ook gewoon gestopt want ze zeiden 'Ja je hebt geen bewijs'.'

    Bij ons in er wel bewijs, ik werk ook bij de Jumbo en daar moet je in en uit klokken met een tag die je hebt gekregen. En het is belangrijk dat je je tijden opschrijft in je eigen agenda, van wanneer en hoelaat je hebt gewerkt.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Albert Heijn for the win! :'D Lol.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik zou zeggen: ontslag nemen en een baan zoeken waar ze je wel serieus nemen. Als jij het al zo vaak geprobeerd hebt en ze doen het gewoon niet, dan is het op een gegeven moment gewoon klaar .


    Life is hard and then we die

    Ik zou daar gewoon stoppen als ik jou was. Als ik moet kiezen tussen zo behandeld worden en geen salaris, ga ik toch echt voor geen salaris. Ze moeten je serieus nemen en als ze dat niet doen, zoeken ze het maar lekker uit. :'D


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Waaat? Je moet om zaterdag tot 24.00u werken? Dat is bij ons maximaal tot 21.00u, dan moet alles klaar zijn. Wat een rare Jumbo. Verder; ik weet dat het bij ons de regeling is dat je minimaal drie weken van te voren moet vrij vragen, anders moet je een vervanger zoeken. Heb jij dat tevredenheidsonderzoek als eens ingevuld? Ik zou anders gewoon ander werk zoeken.
    Ik ben ook niet meer zo tevreden over mijn werk (ik werk ook bij de Jumbo), maar dat komt omdat ik verplaatst ben van de DKW naar de verslijn. Niet zo'n slimme keus, moet ik zeggen. Ik kan alleen nu moeilijk gaan stoppen, omdat ik afhankelijk ben van mijn inkomen (ik heb twee vakanties staan waarvoor ik nog moet sparen voor het geld daar) en ik ben 18, dus voor mij is het een stuk moeilijker om nieuw werk te zoeken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Parzival schreef:
    Als je nog maar 16 bent, kun je makkelijk aan een ander baantje komen (: Ik zou als je het echt zo zat bent, gewoon op zoek gaan naar een ander baantje waar je kunt vakkenvullen. Ik zou je de AH aanraden, die gaan heel goed met hun werknemers om.


    Bij de Ah in ons dorp mogen alleen jongens vakken vullen en meisjes achter de kassa. Maar ik zit liever niet achter een kassa want dat lijkt me persoonlijk helemaal niks voor mij. Ik heb gekeken naar ander werk maar ik heb gewoon een probleem dat ik in het weekend niet tot nauwelijks kan dus het moet doordeweeks. Ik woon in een klein dorpje dus verder dan een baantje bij een supermarkt kom je dan niet als je alleen maar in de avond kan werken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Blijf hier werken maar ga ondertussen zeker op zoek naar een ander baantje. Dit werkt voor niemand zo.


    ars moriendi

    Doet me denken aan mijn tijd bij de Albert Heijn ^^'. It fucking sucks, I know. Ook de reden waarom ik ben gestopt. Al m'n vrienden vinden me echt een retard dat ik na drie maanden ben gestopt, maar ik kon er echt niet tegen dat ik altijd op het laatste moment alles af moest zeggen omdat ik erachter kwam dat er wegens een fout op het rooster toch moet werken. Kon ik weer de hele werknemers lijst afgaan, iedereen opbellen, maar nee hoor, niemand kon me vervangen.


    i put the fun in funeral

    Parzival schreef:
    Als je nog maar 16 bent, kun je makkelijk aan een ander baantje komen (: Ik zou als je het echt zo zat bent, gewoon op zoek gaan naar een ander baantje waar je kunt vakkenvullen. Ik zou je de AH aanraden, die gaan heel goed met hun werknemers om.

    AH heeft mij een keer 5 uur laten werken ZONDER pauze, omdat het druk was. Dus zo goed gaan ze ook niet om met hun werknemers.

    Humphries schreef:
    (...)
    AH heeft mij een keer 5 uur laten werken ZONDER pauze, omdat het druk was. Dus zo goed gaan ze ook niet om met hun werknemers.


    Klopt, + ik moest altijd minstens een halfuur overwerken, maximaal anderhalf uur. Vaak onbetaald. En nee, dit was niet omdat we niet hard genoeg werkten, het was gewoon te veel :'].


    i put the fun in funeral