• Op 9Gag stond een afbeelding en daarop tekst, dit ging over de meest enge dingen die kinderen tegen hun ouders hadden gezegd. Een van die dingen maakte best wel indruk op me namelijk de zin: "Death is the poor man's doctor." oftewel "De dood is de dokter van de armoedige mens.".

    Wat vinden jullie van deze uitspraak?


    You were born original, don't die as a copy.

    Wow, dat is behoorlijk diep. Er zit wel een kern van waarheid in, denk ik.

    Het verschil is dat een dokter iemand weer beter maakt zodat die persoon verder kan gaan met zijn leven en de dood juist het einde is van een leven. Het is natuurlijk juist de bedoeling om dat naast elkaar neer te zetten voor contrast, maar je zou het ook kunnen opvatten als iets wat de dood een beetje verheerlijkt, alsof dat ook een oplossing is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zou verontrust zijn mocht mijn kind zoiets zeggen. Dat is duister, te realistisch en gewoon hard. Voor een kind zoiets zegt, moet er al serieus wat mis zijn.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Door zorgverzekeringen en dergelijke geld dit gelukkig niet meer in Nederland maar in de VS zie je dat nog wel eens. Het blijft echter een beetje een achterhaalde uitspraak. Denk dat de tweede helft nu wel nog steeds toepasselijk is, dat drank de antidepressiva is van de armoedige mens. Dat gebeurt wel helaas nog heel vaak.


    quidquid excusatio prandium pro

    Square schreef:
    Wow, dat is behoorlijk diep. Er zit wel een kern van waarheid in, denk ik.

    Het verschil is dat een dokter iemand weer beter maakt zodat die persoon verder kan gaan met zijn leven en de dood juist het einde is van een leven. Het is natuurlijk juist de bedoeling om dat naast elkaar neer te zetten voor contrast, maar je zou het ook kunnen opvatten als iets wat de dood een beetje verheerlijkt, alsof dat ook een oplossing is.


    Dat vond ik ook al, het zette me aardig aan het denken. Ik denk dat arme mensen het misschien wel echt zo zien, maar dat het voor de mensen die ik welvaart leven misschien niet te bevatten is.

    Cresseyde schreef:
    Ik zou verontrust zijn mocht mijn kind zoiets zeggen. Dat is duister, te realistisch en gewoon hard. Voor een kind zoiets zegt, moet er al serieus wat mis zijn.


    Het was een kind van 3....of 5, ik weet het even niet meer. In ieder geval is het inderdaad realistisch en is het inderdaad niet gebruikelijk dat een kind zoiets eruit gooit.

    Okammy schreef:
    Door zorgverzekeringen en dergelijke geld dit gelukkig niet meer in Nederland maar in de VS zie je dat nog wel eens. Het blijft echter een beetje een achterhaalde uitspraak. Denk dat de tweede helft nu wel nog steeds toepasselijk is, dat drank de antidepressiva is van de armoedige mens. Dat gebeurt wel helaas nog heel vaak.


    Wel ik denk dat het niet alleen in de VS gebeurd hoor, denk maar eens aan Afrika, China.......er zijn genoeg andere arme gebieden waar de overheid slecht is.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2014 - 21:04 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Okammy schreef:
    Door zorgverzekeringen en dergelijke geld dit gelukkig niet meer in Nederland maar in de VS zie je dat nog wel eens. Het blijft echter een beetje een achterhaalde uitspraak. Denk dat de tweede helft nu wel nog steeds toepasselijk is, dat drank de antidepressiva is van de armoedige mens. Dat gebeurt wel helaas nog heel vaak.


    Maar er leven niet alleen mensen in Nederland en de VS. :'D Ik denk dat deze uitspraak meer van toepassing is als je het over arme mensen in de derde wereld hebt; grote delen van Afrika, arme landen in Azië of Zuid-Amerika.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Maar er leven niet alleen mensen in Nederland en de VS. :'D Ik denk dat deze uitspraak meer van toepassing is als je het over arme mensen in de derde wereld hebt; grote delen van Afrika, arme landen in Azië of Zuid-Amerika.


    Jep, maar als ik ieder land ga opnoemen... :P


    quidquid excusatio prandium pro

    En nu wil ik dat plaatje zien.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik vind dit best een wijze uitspraak voor een kind dat nog in de kleutertijd zit. Het is natuurlijk nogal cru, maar er zit wel een kern van waarheid in.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    ik denk dat in deze zin een dokter niet zo zeer gezien moet worden als iemand die mensen beter maakt, maar eerder als iemand die pijn verhelpt. en dat de pijn van de armoedige mens word verholpen met de dood. zo lees ik hem tenminste.


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Opinio schreef:
    En nu wil ik dat plaatje zien.


    Dan moet je even hier heen gaan!c:

    Happiny schreef:
    Ik vind dit best een wijze uitspraak voor een kind dat nog in de kleutertijd zit. Het is natuurlijk nogal cru, maar er zit wel een kern van waarheid in.


    Daar verwonderde ik mij ook over ja.

    Atrion schreef:
    ik denk dat in deze zin een dokter niet zo zeer gezien moet worden als iemand die mensen beter maakt, maar eerder als iemand die pijn verhelpt. en dat de pijn van de armoedige mens word verholpen met de dood. zo lees ik hem tenminste.


    Je verwoord nu even voor mij wat ik onderbewust ook dacht inderdaad.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2014 - 21:38 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb het plaatje ook gezien en sommige, waaronder deze, schokte mij heel erg.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Eunomia schreef:
    Ik heb het plaatje ook gezien en sommige, waaronder deze, schokte mij heel erg.


    Some people are art and do art at the same time

    Eunomia schreef:
    Ik heb het plaatje ook gezien en sommige, waaronder deze, schokte mij heel erg.


    Er was eentje waar ik ook heel erg om moest lachen....diegene waarbij een kindje haar moeder half tongt en zegt "Dat heb ik geleerd in een film, zo laat je zien dat je van iemand houd!" Ik lag plat.=')

    Maar goed: Ik was niet echt geshockt.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik had hem gezien, ja. Ik zat er best een tijd over na te denken voor ik verder las. Ik moet alleen wel bekennen dat ik me afvraag hoe waar die dingen waren, maar die zin geeft toch wel wat om over na te denken.

    Je kunt, zoals al door anderen is gezegd, het zien als het ontbreken van voldoende geld om een ziekenhuis te betalen. Dat gebeurd helaas wel erg vaak, maar als je dan zegt dat de dood de dokter is van de armen, lijkt het niet zo erg. Als dat helpt...
    Maar het is wel naar als zo'n kind zoiets zegt. Ik zou het al naar vinden als een random volwassene dat in de bus zou zeggen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cresseyde schreef:
    Ik zou verontrust zijn mocht mijn kind zoiets zeggen. Dat is duister, te realistisch en gewoon hard. Voor een kind zoiets zegt, moet er al serieus wat mis zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.