• Hey

    ik zit dus in de derde en ik moet een presentatie gaan doen voor Duits. Ik moet ook vragen aan mensen die al in de bovenbouw zitten waarom ze Duits gekozen/juist niet gekozen hebben. Dus ik heb een vraagje voor jullie:

    Waarom hebben jullie Duits gekozen / juist niet gekozen?


    Alvast bedankt!


    Funny you're the broken one, but I'm the only one who needed savings.

    Ik zit nu in de derde en volgend jaar is mijn examenjaar, ik ga waarschijnlijk wel duits kiezen.
    Dit, omdat ik het nodig heb in mijn vervolgopleiding dier&zorg en ik weet dat als ik er mijn best voor doe en wat leer ik makkelijk een 7 haal.


    Firm believer of all that is magic

    Ik heb het niet gekozen omdat ik na die jaren nog geen woord Duits kon spreken, de eerste keer met een klein voldoendetje over ben gegaan, het tweede jaar er door ben blijven zitten en het derde jaar naar TL ben afgestroomd omdat ik voor Duits (en andere vakken) onvoldoende stond.

    Omdat ik een tijd overwegen heb iets met wijsbegeerte te gaan doen, en daar Duits kennelijk heel handig voor is. Achteraf wel spijt van die keuze, want ik was een stuk beter in Frans :').


    i put the fun in funeral

    Ik heb nog geen Duits (':
    Vanaf volgend jaar -jammer genoeg- wel, maar dan ben ik er in het 6de misschien al weer vanaf als ik LWiWe doe, haha.
    Anyway, ik zie er eigenlijk wel vrij hard tegenop, mais bon. Dan nog liever Frans, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb voor Duits gekozen omdat mijn halve familie Duits is en ik graag met hen wil kunnen communiceren.
    Ben niet tweetalig opgevoed maar spreek het nu wel bijna vloeiend.

    Ik heb geen talen (daarmee bedoel ik Duits en Frans), omdat ik talen niet zo ontzettend goed kan


    26 - 02 - '16

    Poro schreef:
    In belgië hebben we geen keuze wij krijgen duits sowieso

    Niet per sé. In mijn richting zit geen Duits

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 17:12 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb voor Duits gekozen, omdat ik er redelijk goed in ben en ik een tweede taal wilde, omdat ik misschien iets in de toerisme wil gaan doen en dan komt een tweede moderne taal goed van pas. Ook heb ik voor Duits gekozen, omdat ik twee jaar een vier voor Frans heb gestaan en dit dus echt geen optie voor mij was.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Taiteilijan schreef:
    Ik heb niet voor Duits gekozen omdat ik Frans een mooiere en voor mij makkelijkere taal vind. Andere mensen zien de vergelijking met Nederlands vaak als een voordeel, maar ik vind de verschillende spelling en grammatica alleen maar verwarrend.


    Dit.


    Tell me about it, stud.

    Mendelejev schreef:
    (...)
    Niet per sé. In mijn richting zit geen Duits
    ASO normaal wel, vanaf jaar 4, maar ik weet niet of dat voor andere richtingen ook geldt


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Poro schreef:
    (...)ASO normaal wel, vanaf jaar 4, maar ik weet niet of dat voor andere richtingen ook geldt


    Ik heb nog geen enkel uur Duits gehad in mijn leven, Xanthe. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Poro schreef:
    (...)ASO normaal wel, vanaf jaar 4, maar ik weet niet of dat voor andere richtingen ook geldt

    ASO inderdaad wel maar in TSO - wat ik doe, Techniek-wetenschappen om precies te zijn - niet.


    Ex astris, sciencia

    Toen ik nog op het middelbaar zat - ik studeer inmiddels - heb ik voor Duits gekozen. Dit omdat ik in mijn pakket minstens één tweede vreemde taal moest kiezen en aangezien ik totaal geen aanleg had voor Frans en ik redelijk goed was in Duits was die keuze snel gemaakt.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik heb voor Duits gekozen, omdat het qua economie en toerisme belangrijker is voor Nederland dan Frans of Spaans


    Can't control my second personality

    Vacilando schreef:
    (...)

    Ik heb nog geen enkel uur Duits gehad in mijn leven, Xanthe. ^^


    Deed jij vorig jaar 4LWi? Of gewoon Latijn Wiskunde, de voorbereiding erop of iets in die trant? Want normaal gezien moet je dat dan hebben (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried