• Hey

    ik zit dus in de derde en ik moet een presentatie gaan doen voor Duits. Ik moet ook vragen aan mensen die al in de bovenbouw zitten waarom ze Duits gekozen/juist niet gekozen hebben. Dus ik heb een vraagje voor jullie:

    Waarom hebben jullie Duits gekozen / juist niet gekozen?


    Alvast bedankt!


    Funny you're the broken one, but I'm the only one who needed savings.

    Omdat ik totaal geen Frans kan, een voorsprong had met Duits omdat mijn oude school al veel verder voorliep en ik die naamvallen waarschijnlijk heel fijn ga vinden (als ik het ooit ga snappen), want dat is duidelijker dan Frans.

    Ik kies Frans i.p.v. Duits, omdat ik echt een bloedhekel heb aan die veranderende lidwoorden, door de naamvallen enzo. Arghhhh.
    Ik vind Frans ook mooier, eleganter, klinken dan Duits, en de cultuur van de Fransen spreekt me ook meer aan, ik vind Duits vaak nogal snauwerig klinken, al heeft Duits ook z'n charmes.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Meliuscule schreef:
    Ik kies Frans i.p.v. Duits, omdat ik echt een bloedhekel heb aan die veranderende lidwoorden, door de naamvallen enzo. Arghhhh.
    Ik vind Frans ook mooier, eleganter, klinken dan Duits, en de cultuur van de Fransen spreekt me ook meer aan, ik vind Duits vaak nogal snauwerig klinken, al heeft Duits ook z'n charmes.


    Latijn is nog stukken erger dan Duits, die hebben zes naamvallen, andere klasses, te diepzinnige zinnen, en ga zo maar door (':

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 16:57 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb het gekozen omdat ik lui ben en Duits mij beter afging + minder werk is XD


    Life is hard and then we die

    Poro schreef:
    In belgië hebben we geen keuze wij krijgen duits zowiezo
    Dat is niet waar, want ik heb nooit Duits gehad omdat ik Wetenschappen studeerde.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ga waarschijnlijk Duits kiezen, omdat je bij ons op school na de 4e geen nieuwe grammatica meer krijgt bij Duits (alleen nog herhaling, omdat je de rest dan allemaal al hebt gehad) en bij Frans blijft de nieuwe grammatica doorgaan tot de 6e.
    Maar ik weet natuurlijk niet of dat op jouw school ook zo is.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Celebration schreef:
    Ik ga waarschijnlijk Duits kiezen, omdat je bij ons op school na de 4e geen nieuwe grammatica meer krijgt bij Duits (alleen nog herhaling, omdat je de rest dan allemaal al hebt gehad) en bij Frans blijft de nieuwe grammatica doorgaan tot de 6e.
    Maar ik weet natuurlijk niet of dat op jouw school ook zo is.


    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar wij leren bij Frans elk jaar hetzelfde, haha. Werkwoorden, COD/COI, y et en, superlatif et comparatif, masculin et féminin.
    Dat vind ik er toch van, enkel de prentjes veranderen, haha.
    En het is wel grappig, jullie hebben na het vierde gedaan met grammatica Duits, en wij moeten er in het vierde mee beginnen (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    (...)

    Deed jij vorig jaar 4LWi? Of gewoon Latijn Wiskunde, de voorbereiding erop of iets in die trant? Want normaal gezien moet je dat dan hebben (:


    4 Grieks-Latijn. (: Iedere klas had Duits toen, behalve de Griekse. Nu volg ik 5LWisA en samen met 5LWisB, 5LWe en 5WeWiA zijn wij de enigen zonder Duits. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb zelf Duits gekozen, mede omdat ik de beste leerkracht had. Maar ook omdat ik het een mooie taal vind, en vrij uniek omdat ze nog veel verbuigingen en naamvallen heeft, wat je niet echt vaak meer ziet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    TaurieI schreef:
    (...)

    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar wij leren bij Frans elk jaar hetzelfde, haha. Werkwoorden, COD/COI, y et en, superlatif et comparatif, masculin et féminin.
    Dat vind ik er toch van, enkel de prentjes veranderen, haha.
    En het is wel grappig, jullie hebben na het vierde gedaan met grammatica Duits, en wij moeten er in het vierde mee beginnen (':

    Wij zijn juist veel minder ver met Frans (al is het ook wel logisch dat jullie in België meer Frans krijgen).


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik heb vorig jaar, in 4 vwo, nog Frans en Duits (en Latijn) gedaan, maar ik heb voor dit jaar Duits laten vallen, omdat ik Frans gewoon een leukere taal vind en omdat we voor Duits echt veel meer huiswerk kregen (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Celebration schreef:
    (...)
    Wij zijn juist veel minder ver met Frans (al is het ook wel logisch dat jullie in België meer Frans krijgen).


    Waarschijnlijk hebben jullie nu ongeveer de leerstof die wij in het eerste hadden, haha. We hebben al vanaf het vijfde Frans "omdat we een tweetalig land zijn", wat overigens niet waar is, we zijn een drietalig land. Dus wààrom niet meteen Duits erbij? (cat)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Frans had ik al vanaf de eerste klas van de middelbare en Duits vanaf de tweede, toen ik uiteindelijk mocht kiezen voor een profiel heb ik Duits laten vallen. Omdat ik anders Frans en Duits zou moeten volgen, Duits was al moeilijk voor mij maar Frans was gewoon heel moeilijk. Daarnaast had ik een leraar voor Duits die wel aardig was maar niet zo goed les gaf.


    Physics is awesome

    Gestalt schreef:
    Ik heb voor Duits gekozen omdat ik perse een tweede moderne vreemde taal wilde en ik een hekel had aan Frans. Die tweede taal vooral omdat ik het belangrijk vond (en vind) meer dan alleen maar Nederlands te spreken.
    (...)


    Love knows no limits.

    Ik heb voor Duits én Frans gekozen omdat ik anders exacte vakken moest kiezen en daar heb ik totaal geen baat bij.