• Ik weet het, weer een zeiktopic van mij, of terwijl een topic waarin ik advies vraag. Alweer. Het spijt me, ik kan er niets aandoen en kan niemand anders advies vragen.

    Na mijn laatste zeiktopic, heb ik toch één vriendin gekregen die vroeger ook vriendinnen met me was. Nou is het zo dat op onze school we allemaal groepjes zijn. In onze klas is er maar één groepje, waar mijn vriendin en ik niet bij horen. Dan is het probleem dat iedereen bij dat groepje hoort, behalve mijn vriendin en ik. We hebben dus niemand om mee om te kunnen gaan (dat groepje mag ons niet, anders had het ons er wel in gelaten) behalve met elkaar. We hebben nu vakantie en laatst had mijn vriendin op Skype ruzie met me gehad. Samen hebben we het opgelost, en toen vroeg mijn vriendin of ik wilde dat ze aan het groepje van de klas vroeg of wij er misschien in mochten, dat wij er ook bij horen zeg maar, en dat het weer oké is tussen mijn vriendin en ik & het groepje. Ik kan dat natuurlijk niet weigeren. Dus heb ik maar 'ja' gezegd. Samen hebben we verzonnen hoe we dat gaan doen. We zouden woensdag bij één van de meisjes in het groepje voor haar deur afspreken, om met dat meisje hierover te praten. Vandaag kwam ik op Skype, en mijn vriendin (nu even G) had mij gebeld om mee te kunnen videochatten. Ik neem dus op en tot mijn grote schrik zie ik G op haar bank zitten, maar naast haar zitten twee meisjes die in het groepje zitten. Ik was blij, ik dacht dat G en ik en groepje vrede hadden, maar dat bleek niet zo te zijn. Want ze staken keihard mijn middelvinger op aan mij en G riep: 'Emma, ik ga in het groepje. Zoek het uit!'. Ik deed alsof ik de kamer verliet, maar stond bij een hoekje mee te kijken en afluisteren wat ze tegen elkaar zeiden. Eén van de meisjes zei tegen G: 'Zullen we naar mijn huis gaan? Fuck die Emma' waarbij G enthousiast knikte. Ik deed alsof ik terugkwam, maar ik had dus alles gezien, en toen zei G dat ze weggingen en hing ze op. G is mijn overbuurvrouw dus kon ik uit het raam kijken om te kijken hoe ze naar buiten gingen. Hoe hard ik ook op het raam klopte, ze keken niet om en lachten en praatten gezellig met elkaar. Pas toen ze om de hoek verdwenen, gaf ik het op. Nu zit ik constant uit het raam te kijken om te checken of ze toevallig langslopen. G reageert niet meer op mijn WhatsApp berichtjes en ik sindsdien kwam ze niet meer op Skype. Ik ben echt ten einde raad en voel me hartstikke in de steek gelaten. Ik heb geen idee hoe het nu moet als de vakantie is afgelopen, hoe we nu met elkaar omgaan. Want de hele klas gaat nu met elkaar om en zijn samen één groepje, en ik zit er dus niet in. Ik zit dus apart. Zulke periodes dat ik alleen ben ik heb wel veel vaker, voordat ik G als vriendin had bijvoorbeeld. Ik heb geen idee hoe ik nu meer met G om moet gaan en hoe ik dit aan moet pakken als ze terugkomt. Thumbs up als je dit helemaal hebt gelezen omdat ik helemaal geen enters of zo heb gebruikt en dit is ook lang, maar als je zin hebt: adviseer me. Want zoals de titel al zegt, ik ben compleet van slag en heb raad nodig. Als ik niet op je PB'tjes of GB'tjes reageer, het spijt me hiervoor.

    Thank you all.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2014 - 16:02 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Wat een klotevriendin dan, sorry hoor.


    Firm believer of all that is magic

    Aidan schreef:
    Wat een klotevriendin dan, sorry hoor.

    Ik vind het heel begrijpelijk dat je dit vindt en waardeer het echt dat je die lap tekst helemaal hebt gelezen, maar als je een beetje nadenkt dan kom je er misschien achter dat ik hier niets aan heb. Niet gemeen bedoeld hoor, ik zit gewoon niet lekker in mijn vel.


    Some people are art and do art at the same time

    Aidan schreef:
    Wat een klotevriendin dan, sorry hoor.


    This^
    + ze is je niet waard
    Kom bij mij(of eigenlijk iemand anders van Q, omdat ik niet naar school ga) wonen, en dan worden we vriendinnen en feestjes en regenboog eenhoorns.
    Edit: dan heb je hier ook niet veel aan. Je kunt inderdaad face to face met haar praten. Zijn er geen andere mensen zonder groepje op jou school waar je bij kan?

    [ bericht aangepast op 24 feb 2014 - 16:16 ]


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Kun je niet persoonlijk naar haar huis gaan als je zeker weet dat ze er zonder haar 'nieuwe' vriendinnen is? Dan kun je het misschien Face to Face aan haar vragen, waarom ze opeens zo doet. Wel een hele laffe actie zeg. Heel veel sterkte. (flower)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Rawiyah schreef:
    (...)

    This^
    + ze is je niet waard
    Kom bij mij(of eigenlijk iemand anders van Q, omdat ik niet naar school ga) wonen, en dan worden we vriendinnen en feestjes en regenboog eenhoorns.
    Edit: dan heb je hier ook niet veel aan. Je kunt inderdaad face to face met haar praten. Zijn er geen andere mensen zonder groepje op jou school waar je bij kan?


    Eigenlijk niet. Op onze school is het zeer moeilijk om vrienden te maken aangezien iedereen elkaar heel goed kent en zowat iedereen groepjes heeft.


    Some people are art and do art at the same time

    Rawiyah schreef:
    (...)

    This^
    + ze is je niet waard
    Kom bij mij(of eigenlijk iemand anders van Q, omdat ik niet naar school ga) wonen, en dan worden we vriendinnen en feestjes en regenboog eenhoorns.
    Edit: dan heb je hier ook niet veel aan. Je kunt inderdaad face to face met haar praten. Zijn er geen andere mensen zonder groepje op jou school waar je bij kan?


    Maar, je bent veertien, hoezo ga je niet naar school?


    Some people are art and do art at the same time

    Doorbreek de vreselijke mentaliteit een beetje? Het lijkt misschien een aaneenhangend groepje van buitenaf, maar niet iedereen kan zo goed met iedereen omgaan hoor, zeker niet in een grote groep. Die mensen zijn echt gewoon kut, maar je klas is groter dan dat. Ze zijn niet allemaal hetzelfde, probeer iemand anders?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Het spijt me zeer dat ik dit nu zo door de bocht ga zeggen, maar wat een egoïstische, vuile vriendin heb jij. Als ik jou was geweest, zou ik dit dus niet pikken, maar aangezien je tegenover een heel groepje staat, is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Zijn er geen jongens in de klas waarmee je kunt omgaan? Ik ben dit schooljaar ook in een hechte klas terechtgekomen, terwijl ik van een andere school kwam, maar ik ben gewoon bij de jongens gaan staan en heb de meisjes een beetje vermeden. Nu heb ik allerlei goede vrienden en zelfs één beste vriendin gemaakt, terwijl ik eigenlijk niet zo'n sociaal type ben.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lacey schreef:
    Het spijt me zeer dat ik dit nu zo door de bocht ga zeggen, maar wat een egoïstische, vuile vriendin heb jij. Als ik jou was geweest, zou ik dit dus niet pikken, maar aangezien je tegenover een heel groepje staat, is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Zijn er geen jongens in de klas waarmee je kunt omgaan? Ik ben dit schooljaar ook in een hechte klas terechtgekomen, terwijl ik van een andere school kwam, maar ik ben gewoon bij de jongens gaan staan en heb de meisjes een beetje vermeden. Nu heb ik allerlei goede vrienden en zelfs één beste vriendin gemaakt, terwijl ik eigenlijk niet zo'n sociaal type ben.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Lacey schreef:
    Het spijt me zeer dat ik dit nu zo door de bocht ga zeggen, maar wat een egoïstische, vuile vriendin heb jij. Als ik jou was geweest, zou ik dit dus niet pikken, maar aangezien je tegenover een heel groepje staat, is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Zijn er geen jongens in de klas waarmee je kunt omgaan? Ik ben dit schooljaar ook in een hechte klas terechtgekomen, terwijl ik van een andere school kwam, maar ik ben gewoon bij de jongens gaan staan en heb de meisjes een beetje vermeden. Nu heb ik allerlei goede vrienden en zelfs één beste vriendin gemaakt, terwijl ik eigenlijk niet zo'n sociaal type ben.

    En, ik zou in elk geval niet meer met haar omgaan. Zelfs niet als ze het goed zou willen maken, want nu weet je waartoe ze in staat is.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Maestum schreef:
    (...)

    Maar, je bent veertien, hoezo ga je niet naar school?


    Ik heb pfeiffer, dus ik zit kinda altijd thuis :/

    Maat succes trouwens nog met wat je gaat doen


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    (...)

    Ik heb pfeiffer, dus ik zit kinda altijd thuis :/

    Maat succes trouwens nog met wat je gaat doen


    Ooh dat is kut, sorry dat ik ernaar vroeg. Sterkte.
    En bedankt.

    @En voor de rest: Errr. Nee. Mijn klas is niet zo'n typische klas, maar echt een klas waar alle jongens buitenlanders zijn. Niet dat ik buitenlanders niet mag, zij mogen mij juist niet.


    Some people are art and do art at the same time

    Wauw, wat een kutstreek is dat. Beter kwijt dan rijk, zeg ik altijd maar.
    Ken je geen mensen van andere klassen? Dan heb je altijd nog iemand waar je in de pauze bij kan staan en zo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chiroptera schreef:
    Wauw, wat een kutstreek is dat. Beter kwijt dan rijk, zeg ik altijd maar.
    Ken je geen mensen van andere klassen? Dan heb je altijd nog iemand waar je in de pauze bij kan staan en zo.


    Onze school is best klein eigenlijk. Redelijk groot gebouw maar niet veel mensen. Iedereen kent elkaar, en ik was al vanaf de eerste klas een buitenbeentje (sinds groep zes eigenlijk), iedereen kent elkaar dondergoed, mij dus ook. Ik heb niemand om ergens bij te kunnen staan en eigenlijk vind ik dat helemaal niet genoeg. Echte vrienden heeft iedereen op onze school. Waarmee je af en toe mee kan whatsappen, afspreken, shoppen, praten, niet alleen een beetje erbij staan. Oh em gie, het klinkt nu echt alsof dit gemeen tegenover jou wordt bedoeld. Ik bedoel het echt niet gemeen ofzo, ik ben heel erg blij dat je hetzelfde als mij denkt en dat je op mijn topic reageert. Ik waardeer dat ook echt. Niet verkeerd denken als je deze post leest.


    Some people are art and do art at the same time

    Tegenwoordig zou ik zulke dingen echt voor een hele groep vragen, waarom ze zo doet, maar ik zit dus ook echt liever alleen dan dat ik wanhopig ergens probeer vrienden te vinden of iemand als vriend/vriendin te houden.
    Als ik jou was zou ik haar echt thuis proberen te pakken te krijgen en haar vragen waarom ze zich zo als een kutwijf gedraagt. En ondertussen echt de ogen open houden naar mensen met wie je contact kan leggen. Alleen zitten is soms niet leuk, maar naar mijn mening is het een stuk beter dan zo behandeld worden zoals jij door dat zielige geval.
    De enige tip die ik je echt moet meegeven, ga je niet aan iemand vastklampen. Dat werkt averechts, en gezien dat die groep zo hecht is, al helemaal.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 19:55 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.