• Ik weet het, weer een zeiktopic van mij, of terwijl een topic waarin ik advies vraag. Alweer. Het spijt me, ik kan er niets aandoen en kan niemand anders advies vragen.

    Na mijn laatste zeiktopic, heb ik toch één vriendin gekregen die vroeger ook vriendinnen met me was. Nou is het zo dat op onze school we allemaal groepjes zijn. In onze klas is er maar één groepje, waar mijn vriendin en ik niet bij horen. Dan is het probleem dat iedereen bij dat groepje hoort, behalve mijn vriendin en ik. We hebben dus niemand om mee om te kunnen gaan (dat groepje mag ons niet, anders had het ons er wel in gelaten) behalve met elkaar. We hebben nu vakantie en laatst had mijn vriendin op Skype ruzie met me gehad. Samen hebben we het opgelost, en toen vroeg mijn vriendin of ik wilde dat ze aan het groepje van de klas vroeg of wij er misschien in mochten, dat wij er ook bij horen zeg maar, en dat het weer oké is tussen mijn vriendin en ik & het groepje. Ik kan dat natuurlijk niet weigeren. Dus heb ik maar 'ja' gezegd. Samen hebben we verzonnen hoe we dat gaan doen. We zouden woensdag bij één van de meisjes in het groepje voor haar deur afspreken, om met dat meisje hierover te praten. Vandaag kwam ik op Skype, en mijn vriendin (nu even G) had mij gebeld om mee te kunnen videochatten. Ik neem dus op en tot mijn grote schrik zie ik G op haar bank zitten, maar naast haar zitten twee meisjes die in het groepje zitten. Ik was blij, ik dacht dat G en ik en groepje vrede hadden, maar dat bleek niet zo te zijn. Want ze staken keihard mijn middelvinger op aan mij en G riep: 'Emma, ik ga in het groepje. Zoek het uit!'. Ik deed alsof ik de kamer verliet, maar stond bij een hoekje mee te kijken en afluisteren wat ze tegen elkaar zeiden. Eén van de meisjes zei tegen G: 'Zullen we naar mijn huis gaan? Fuck die Emma' waarbij G enthousiast knikte. Ik deed alsof ik terugkwam, maar ik had dus alles gezien, en toen zei G dat ze weggingen en hing ze op. G is mijn overbuurvrouw dus kon ik uit het raam kijken om te kijken hoe ze naar buiten gingen. Hoe hard ik ook op het raam klopte, ze keken niet om en lachten en praatten gezellig met elkaar. Pas toen ze om de hoek verdwenen, gaf ik het op. Nu zit ik constant uit het raam te kijken om te checken of ze toevallig langslopen. G reageert niet meer op mijn WhatsApp berichtjes en ik sindsdien kwam ze niet meer op Skype. Ik ben echt ten einde raad en voel me hartstikke in de steek gelaten. Ik heb geen idee hoe het nu moet als de vakantie is afgelopen, hoe we nu met elkaar omgaan. Want de hele klas gaat nu met elkaar om en zijn samen één groepje, en ik zit er dus niet in. Ik zit dus apart. Zulke periodes dat ik alleen ben ik heb wel veel vaker, voordat ik G als vriendin had bijvoorbeeld. Ik heb geen idee hoe ik nu meer met G om moet gaan en hoe ik dit aan moet pakken als ze terugkomt. Thumbs up als je dit helemaal hebt gelezen omdat ik helemaal geen enters of zo heb gebruikt en dit is ook lang, maar als je zin hebt: adviseer me. Want zoals de titel al zegt, ik ben compleet van slag en heb raad nodig. Als ik niet op je PB'tjes of GB'tjes reageer, het spijt me hiervoor.

    Thank you all.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2014 - 16:02 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Hoe lang moet je nog naar die school?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Heel veel sterkte!
    Die vriendin lijkt me echt gemeen en ik weet zeker dat je beter verdient. En je ben sws beter af zonder haar dan met haar, als ze zo met haar vrienden omgaat. Ik heb verder niet echt tips voor je, dus ik hoop dat het beter zal gaan en er misschien toch nog wat aardige mensen bij je op school zitten.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Als ik jou was zou ik me geen zorgen meer maken om G. Ze verdient je niet. Wie laat d'r vriendin nou zo hard vallen?
    Ik begrijp uit alle reacties dat het niet zo makkelijk is om op school iemand te vinden waar je mee om kan gaan.
    Kijk in de pauze eens om je heen of er andere mensen alleen staan. Het lijkt me sterk dat echt IEDEREEN bevriend is met elkaar en alleen jij erbuiten valt. Wees niet bang om eens iemand aan te spreken die ook alleen zijn/haar pauze doorbrengt, waarschijnlijk is die persoon heel dankbaar dat je naar hem/haar toekomt.
    En als het op school echt niks wordt, tsja, dan gewoon doorbijten denk ik. Naar school gaan omdat het moet, in de pauze je huiswerk maken en thuis de tijd nemen om ergens anders echte vrienden te vinden. Zit je op een sportclub ofzo? Zo niet, dan is dat een goede optie. En internetvrienden zijn net zo leuk als real life vrienden, soms leuker ^^ Dus fuck de mensen op school.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Maestum schreef:
    (...)

    Onze school is best klein eigenlijk. Redelijk groot gebouw maar niet veel mensen. Iedereen kent elkaar, en ik was al vanaf de eerste klas een buitenbeentje (sinds groep zes eigenlijk), iedereen kent elkaar dondergoed, mij dus ook. Ik heb niemand om ergens bij te kunnen staan en eigenlijk vind ik dat helemaal niet genoeg. Echte vrienden heeft iedereen op onze school. Waarmee je af en toe mee kan whatsappen, afspreken, shoppen, praten, niet alleen een beetje erbij staan. Oh em gie, het klinkt nu echt alsof dit gemeen tegenover jou wordt bedoeld. Ik bedoel het echt niet gemeen ofzo, ik ben heel erg blij dat je hetzelfde als mij denkt en dat je op mijn topic reageert. Ik waardeer dat ook echt. Niet verkeerd denken als je deze post leest.

    Haha, ik dacht er niet verkeerd over hoor. Rustig maar, ik denk niet verkeerd over je/deze post :].
    Ik wou dat ik je kon helpen, maar om weer te zeggen dat je naar een van de leerkrachten of je mentor moet gaan is ook weer iets.. Ik denk niet dat, dat zoveel helpt. Want dan krijg je er daarna weer gezeik mee met hun, denk ik zo. Ik weet niet hoe jouw school daarin is.
    Mag ik vragen waarom ze dan zo tegen je doen? Of weet je dat zelf ook niet?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb niet alles gelezen, maar sinds wanneer moet je toestemming vragen om bij een groepje te mogen horen? wtf? :8


    Has no one told you she's not breathing?

    Die G moet je laten vallen, zij doet immers hetzelfde bij jou. Wie goed doet, wie goed ontmoet toch?
    Ik zou, als ik jou was, gewoon eens bij iemand gaan staan die ook alleen staat in de pauze. Die persoon zal, zoals Cloverhand al zei, je vast enorm dankbaar zijn. En meid, als je nog iemand nodig hebt om te praten, alsjeblieft, spreek mij dan aan. Ik wil er graag voor je zijn en je steunen, aangezien jij ook altijd hetzelfde voor mij deed <3


    26 - 02 - '16

    Chiroptera schreef:
    (...)
    Haha, ik dacht er niet verkeerd over hoor. Rustig maar, ik denk niet verkeerd over je/deze post :].
    Ik wou dat ik je kon helpen, maar om weer te zeggen dat je naar een van de leerkrachten of je mentor moet gaan is ook weer iets.. Ik denk niet dat, dat zoveel helpt. Want dan krijg je er daarna weer gezeik mee met hun, denk ik zo. Ik weet niet hoe jouw school daarin is.
    Mag ik vragen waarom ze dan zo tegen je doen? Of weet je dat zelf ook niet?


    Ik heb het al verteld aan één van m'n leerkrachten, een tijdje terug. Er is niet veel van gekomen. Ik weet niet de precieze reden waarom zij zo apart tegen mij doen. Er wordt in de pauzes vaak doen durf of de waarheid gespeeld, de hele klas zit in een kringetje. Ik vraag of ik misschien mee mag doen omdat ik me verveel, wordt natuurlijk geweigerd. Dus ik zit in mijn eentje toe te kijken hoe ze plezier maken. De meerderheid van het vriendengroepje zaten op dezelfde basisschool als mij, dus ze kennen mij nog beter dan de anderen. Ik weet trouwens ook honderd procent zeker dat ik op de basisschool een heleboel stomme dingen gedaan heb, anderen gekwetst etc. Wat totaal niet mijn bedoeling was. Daardoor mochten een paar mensen mij niet en toen ze over mij gingen roddelen, werd dat weer 'doorgeroddeld' en bij het einde komt er een heel ander verhaal uit dan wat er eigenlijk echt gebeurd is met me. Kortom, roddelpraat maakt alles maar erger. Dit is niet hetgeen waar ik mij zo druk om maak btw, het gaat mij meer om het gedachten.

    @De rest en Erieka, thanks, seriously, I love you all. <3


    Some people are art and do art at the same time

    Wait, WHUT? Je verdient veel en veel beter dan dat meis. Wat een naaistreek. Dit hoef je niet te pikken. Ik snap dat het moeilijk is.. ik heb de eerste twee jaar van de middelbare school helemaal alleen doorgebracht. En ja, dat is eenzaam.. Vooral omdat ze je alleen niet 'mogen' omdat anderen je pesten. Verder heb ik niet echt raad om het goed te maken.. Ik zou die G lekker links laten liggen, dat doet ze ook met jou toch? Karma is een bitch, en die pakt haar wel terug. Je mag me altijd een berichtje sturen. *geeft virtuele knuffel*