• Hoi!

    Ik heb afgelopen woensdag de sleutel van mijn kamer gekregen :D nu kan ik er door medische omstandigheden nog niet in, maar ik heb al wel een plattegrond gemaakt van waar al mijn meubels moeten komen et cetera zodat m'n ouders en m'n opa en een vriendin volgende week weten waar het moet komen te staan (ik ga natuurlijk wel mee maar ik kan vrij weinig).

    Nu dacht ik: laat ik maar goed voorbereid zijn als ik er wel in kan. Misschien is bijvoorbeeld een overzichtje van de kosten/inkomsten handig, om m'n financiën goed bij te houden. Ik heb een soort kasboekje gekocht die ik vanaf dat ik daar woon bij ga houden zodat ik precies een overzicht heb van wat ik waaraan uitgeef. En voor de 'standaard' uitgaven ga ik een excel sheet bijhouden.

    Nu vroeg ik me af waar ik nog meer aan moet denken, iets wat bijvoorbeeld snel over het hoofd gezien wordt.

    En hoeveel denken jullie dat boodschappen per week gaan kosten? Ik heb daar namelijk echt geen beeld bij.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wc-papier. :Y) En afwasmiddel en een stofzuiger (want verhuizen is vies). Wua boodschappen weet ik het niet echt. Het hangt ervan af of je alles zelf kookt, weinig of geen afhaalmaaltijden bestelt en zo. ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mt, Al moet ik nog wel een kamer vinden tho


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Keukengerei? Ik ken iemand die alles vergeten was voor de keuken (pannen, potten, bestek, borden, etc), dan sta je daar mooi met je inkopen haha. Verder (super belangrijk): decoratie :') En handdoeken enzo. Let eens een dag heel goed op en kijk wat voor dingen je allemaal thuis gebruikt, grote kans dat je die op kamers ook allemaal nodig gaat hebben. (Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou allemaal inbegrepen zat, ik had enkel meubels en een prullenbak). Als je dus geen prullenbak hebt, is zo'n ding wel handig :') Denk ook aan (extra) wc papier (wij hebben gezamenlijke toiletten en daar wordt het wc papier bijgevuld door de poetsman, maar soms raakt dat dus op). Oe, en een soort EHBO kit/medicijnendump is ook wel handig. Ik had er eentje met pleisters, verband en blarenpleisters en ook wel wat medicijnen (zoals hoestsiroop en neusspray). Een waterkoker en ventilator (zeker met dit weer) zijn ook handig gebleken haha

    Ik kom met 30 euro in de week wel toe, wss ook wel 20 euro als ik m'n best doe. In die 30 zitten ook nog dingen die ik met vrienden zou doen of zo. Ik eet zelf wel heel weinig vlees (met geluk één kippenborst per week), dus als je een grote vleeseter bent, heb je misschien iets meer centjes nodig. Ik moet ook wel melden dat ik sommige dingen van thuis meeneem. Zonder dat zit ik waarschijnlijk eerder aan die 30 euro voor levensonderhoud.

    Wat ik zelf vergeten was: een snijplank, een schotel voor in de oven (en van die wanten), elastiekjes voor in mijn haar (maar dat was mijn schuld, 100%, was ze gwn totaal vergeten mee te nemen), een printer (je kunt die in de bib meestal ook gebruiken, maar je eigen printer is veeeeeel handiger) en dat is het zowat, denk ik.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2018 - 15:02 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Echt een must op kamers die veel mensen vergeten: Een gereedschapskist(je). Hoeft niet fancy, maar fatsoenlijke tang, hamer en schroevendraaier zijn zo handig. Ik was eerst de enige in mijn huis van 7 man met een gereedschapskist, dus de rest kwam altijd bij mij lenen. Daarnaast: EHBO spulletjes, want er gaat een keer iets gebeuren en dan ben je gelukkig dat je er 1 hebt (e.g. huisgenoot met vinger in de staafmixer).
    Ik ben trouwens per week zo'n 40-80 euro kwijt aan levensonderhoud. Daar zitten dan ook scheermesjes, zonnebrand, etc. bij en dat tikt soms behoorlijk aan. Voor avondeten eet ik vaak tussen de 2 en 4 euro per avond als we thuis koken.


    From these ashes, I will rise

    Hopps schreef:
    Wc-papier. :Y) En afwasmiddel en een stofzuiger (want verhuizen is vies). Wua boodschappen weet ik het niet echt. Het hangt ervan af of je alles zelf kookt, weinig of geen afhaalmaaltijden bestelt en zo. ^^


    Haha ja, WCpapier staat hier ook hoog op het lijstje. Stofzuiger hebben we, maar m'n kamer is iig al schoon.
    Ik ga samen met een vriendin op kamers en we zijn ook de enige bewoners, dus dat scheelt. Als we iets koken wordt het denk ik ook wel invriezen enzo, maar we zijn wel van plan iedere avond samen te eten.

    Dazai schreef:
    Keukengerei? Ik ken iemand die alles vergeten was voor de keuken (pannen, potten, bestek, borden, etc), dan sta je daar mooi met je inkopen haha. Verder (super belangrijk): decoratie :') En handdoeken enzo. Let eens een dag heel goed op en kijk wat voor dingen je allemaal thuis gebruikt, grote kans dat je die op kamers ook allemaal nodig gaat hebben. (Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou allemaal inbegrepen zat, ik had enkel meubels en een prullenbak). Als je dus geen prullenbak hebt, is zo'n ding wel handig :') Denk ook aan (extra) wc papier (wij hebben gezamenlijke toiletten en daar wordt het wc papier bijgevuld door de poetsman, maar soms raakt dat dus op). Oe, en een soort EHBO kit/medicijnendump is ook wel handig. Ik had er eentje met pleisters, verband en blarenpleisters en ook wel wat medicijnen (zoals hoestsiroop en neusspray). Een waterkoker en ventilator (zeker met dit weer) zijn ook handig gebleken haha

    Ik kom met 30 euro in de week wel toe, wss ook wel 20 euro als ik m'n best doe. In die 30 zitten ook nog dingen die ik met vrienden zou doen of zo. Ik eet zelf wel heel weinig vlees (met geluk één kippenborst per week), dus als je een grote vleeseter bent, heb je misschien iets meer centjes nodig. Ik moet ook wel melden dat ik sommige dingen van thuis meeneem. Zonder dat zit ik waarschijnlijk eerder aan die 30 euro voor levensonderhoud.

    Wat ik zelf vergeten was: een snijplank, een schotel voor in de oven (en van die wanten), elastiekjes voor in mijn haar (maar dat was mijn schuld, 100%, was ze gwn totaal vergeten mee te nemen), een printer (je kunt die in de bib meestal ook gebruiken, maar je eigen printer is veeeeeel handiger) en dat is het zowat, denk ik.


    Pannen zijn er al, servies en bestek heb ik geregeld, net als snijmesjes, snijplank, afwastijltje et cetera.
    Ik mag niets aan de muur hangen dus dat is qua decoratie erg makkelijk ;) nee ik heb wel dingen voor op/aan kastjes aan decoratie dus dat scheelt. Bij mij zit er op pannen na niets inbegrepen, maar al m'n meubels staan al uit elkaar geschroefd beneden in de serre te wachten op de verhuizing, haha. Prullenbak is zeker handig, thanks!
    Pleisters had ik al wel aan gedacht, maar een volledige EHBO-kit is natuurlijk een stuk makkelijker.

    30 euro in de week klinkt wel als heel veel. Ik heb besloten om de volgende keer als ik in Duitsland ben, daar pasta in te slaan want je hebt daar zakken van 500 gram penne/fusili/macaroni/weetikveelwat voor maar 19 cent. Potje pesto bij de appie is 89 cent. :'D
    Ja, thuis eten we elke avond vlees maar ik vind dat niet echt nodig. Zeker niet omdat het best wel duur is (en tbh het is ook niet heel erg om geen vlees te eten want dat is ook weer ietsjes beter voor het milieu). Weet alleen niet hoe die vriendin erover denkt, want als die wel elke avond vlees wilt eten en we eten samen dan zal dat toch iets duurder zijn.

    Ik heb laatst een eigen (wifi)printer aangeschaft waarvan de cartridges reteduur zijn (helaas) maar het is een stuk fijner om zelf te kunnen printen idd. En via Scoupy is er nu zo'n 25% kortingsactie op HP cartridges, yesssss.
    Thanks voor al je tips!

    Cantabile schreef:
    Echt een must op kamers die veel mensen vergeten: Een gereedschapskist(je). Hoeft niet fancy, maar fatsoenlijke tang, hamer en schroevendraaier zijn zo handig. Ik was eerst de enige in mijn huis van 7 man met een gereedschapskist, dus de rest kwam altijd bij mij lenen. Daarnaast: EHBO spulletjes, want er gaat een keer iets gebeuren en dan ben je gelukkig dat je er 1 hebt (e.g. huisgenoot met vinger in de staafmixer).
    Ik ben trouwens per week zo'n 40-80 euro kwijt aan levensonderhoud. Daar zitten dan ook scheermesjes, zonnebrand, etc. bij en dat tikt soms behoorlijk aan. Voor avondeten eet ik vaak tussen de 2 en 4 euro per avond als we thuis koken.


    Yes, ik knutsel graag dus ik heb sowieso tangen en schroevendraaiers. Een hamertje niet, die had ik vroeger altijd wel tho. Maar denk niet echt dat ik die nodig heb aangezien er toch niets aan de muur mag hangen. Maar een gereedschapssetje had ik in ieder geval niet aan gedacht als 'must'
    Waarom zijn alle kosten voor levensonderhoud zoveel hoger als dat ik verwacht had :'D oef. Nou ja, tussen 2 a 4 euro per avond is wel te doen in ieder geval.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Een schaar is ook héél handig. En een bieropener én een kurkentrekker... En plakband!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    EHBO-kistje! En een naaisetje. Dat zijn geen dingen die je op een dagelijkse basis nodig hebt, maar het is toch wel verdomd handig als je een pleister op je wond kunt plakken en de knoop weer aan je blousje kunt naaien. Oh, en een gieter. (Natuurlijk alleen als je van plantjes houdt.)
    Ik zou echt een lijstje altijd bij je houden en wanneer je iets nodig hebt of denkt dat je iets nodig gaat hebben het direct opschrijven!

    [ bericht aangepast op 5 aug 2018 - 21:26 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ons schreef:
    Een schaar is ook héél handig. En een bieropener én een kurkentrekker... En plakband!


    Deze knutselfanaat heeft altijd schaar en plakband :Y) en met een schaar kun je ook flesjes openen, yay.
    Maar nu we het toch over openers hebben... Een blikopener en een pottendekselopener kunnen verdomd handig zijn. Thanks!

    Iva schreef:
    EHBO-kistje! En een naaisetje. Dat zijn geen dingen die je op een dagelijkse basis nodig hebt, maar het is toch wel verdomd handig als je een pleister op je wond kunt plakken en de knoop weer aan je blousje kunt naaien. Oh, en een gieter. (Natuurlijk alleen als je van plantjes houdt.)
    Ik zou echt een lijstje altijd bij je houden en wanneer je iets nodig hebt of denkt dat je iets nodig gaat hebben het direct opschrijven!


    Yes, naaisetje. Ik heb er eentje, zo'n reissetje, maar die gebruik ik eigenlijk nooit (mag niet mee in handbagage en verder gebruik ik 'm niet). Maar wel slim om die mee te nemen, inderdaad.

    Plantjes overleven het bij mij niet. Zelfs als de verkoper zegt dat ze niet dood kunnen gaan. :'D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Een blikopener is ook erg handig!

    Zorg dat je je inschrijft bij een lokale huisarts en/of tandarts, want een ongeluk zit in een klein hoekje.

    Kruiden! Zelfs al gebruik je altijd alleen wat zout ofzo voor je eten, het is toch enorm handig als je het hebt.
    En afwasmiddel, wasmiddel, afwasspul voor in de afwasmachine. Je komt er altijd achter dat je het niet hebt als je het nodig hebt.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oké, dit gaat echt compleet random klinken maar washi tape. :W Ik kan je gewoon niet vertellen hoe vaak dat spul mijn leven heeft gered toen ik op mezelf woonde. :')


    Caution first, always.

    30 euro voor 7 dagen ontbijt, lunch, avondeten tussendoortjes etc. vind ik zeker niet veel. Eerder aan de lage kant! Vooral dingen zoals fruit, kaas, koekjes enzo tellen op. Ik zou, als je in het weekend niet naar huis gaat, eerder minimaal 30 ipv maximaal rekenen. Dan kan het altijd nog meevallen. Ik ben voor 4 dagen (ga op de 5e dag naar mijn ouders) meestal rond de 20 a 25 euro kwijt, inclusief ander extra spul voor levensonderhoud zoals wasmiddel enzo.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Een internet en/of tv aansluiting! En goede afspraken over wie wat schoonmaakt en wanneer er schoongemaakt wordt. Ik woon sinds maart in een ander studentenhuis waar geen rooster is, dit heeft als gevolg dat ik altijd de douche en het toilet sta te boenen en zelf nog een dweil heb moeten aanschaffen. (krul)


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik heb een tijd met heel weinig moeten rondkomen en leefde toen van 20 euro in de week maar hier kon ik niet veel gezonde dingen mee doen.

    Nu zit dat eerder tegen de 50 aan per week. Alleen levensonderhoud. Hou wel altijd wat over maar het is heel handig om een apparte boodschappenrekening te hebben of om geld te pinnen. Dit zorgt ervoor dat je financieel geen misstappen maakt en dit was voor mij echt een lifesaver.

    En om geld te besparen is het altijd goedkoper met meerdere mensen te eten en kosten te delen. En soms eens bij je ouders te eten en een bakje meenemen.

    Verder vergeten heel veel mensen kleine praktische zaken. Blusdeken , plakband, schaar, pleisters, paracetamol medicijnen etc, gereedschap, ladder (voor kamers niet nodig maar je eigen appartement wel handig).




    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.