• Hallo quizletters/iedereen die dit leest.
    Jullie hebben vast uit berichten al wel gezien dat het niet zo ontzettend goed met me gaat. Als jullie dat denken, moet ik helaas zeggen dat jullie gelijk hebben. Het gaat inderdaad niet zo ontzettend goed met me. Ik voel me de laatste tijd best wel slecht, ook al leek het af en toe toch wat beter met me te gaan. Ik heb de laatste tijd nogal veel meegemaakt. Kleine en grote dingen. Ik zal wel even beginnen met de grotere dingen. Eigenlijk is het maar één groot ding, maar oké.
    Jullie hebben vast in een aantal topics voorbij zien komen dat ik de havo niet meer af zal kunnen maken, ook in vorige topics van mij. Dat is nog steeds het geval, maar er is nieuws. Er zijn gesprekken geweest waarin naar voren kwam dat mijn indicatie van het UWV inderdaad niet goed is. Ik heb een indicatie twee toegekend gekregen, vanwege mijn autisme, maar eigenlijk zou ik een indicatie drie moeten krijgen. Dat omdat ik met een meervoudige beperking moet kampen, ik ben namelijk gediagnosticeerd met dysthemie. Voor de mensen die niet één-twee-drie weten wat 't is; het is een depressie die volgens wikipedia iets minder heftig is dan een gewone klinische depressie. Enkel is het nadeel van deze stoornis dat hij minimaal twee jaar duurt en bij mij is het al een jaar of vier dat ik me zo ontzettend rot voel.
    Nu volgt er dus binnenkort die herkeuring, eerst moeten er een hoop verslagen geschreven worden door verschillende instanties, dan slaag ik hopelijk om door die herkeuring heen te komen en te eindigen met een indicatie drie. Ook zal ik misschien een hele dag een soort beroepskeuzetest moeten doen en dat gaat volgens de man, uit het gesprek van eerder, enorm zwaar worden. Ook voel ik me blij gemaakt met een dood vogeltje, want de leerkracht zei dat ik vakken zou mogen laten vallen terwijl ik nu nog voor alle vakken het volle huiswerk moet maken en gewoon deel moet nemen aan de toetsweek met al die vakken. Ik heb gewoon het gevoel dat ik bezwijk onder alles; school heeft veel huiswerk en ook dingen waar ik geen uitstel bij kan krijgen, werk vraagt veel van me want ik ben deze week al meer dan 25 uur ingeroosterd.
    Ook heb ik een paar moeilijke relaties achter de rug gehad en ik heb nu weer een nieuwe vriend. Met hem ben ik ontzettend gelukkig, daar klaag ik ook niet over, maar ik heb zo m'n littekens overgehouden aan die moeilijke relaties. Een van die jongens blijft zich namelijk bezig houden en bemoeien met mijn leven, dat vind ik nogal moeilijk. Ik wil namelijk het liefst dat die jongen gewoon ophoudt met het bemoeien en mij gewoon met rust laat. Hij heeft namelijk ook een vriendin en waarom zou hij zich dan nog om mij bekommeren?
    Nou ja, en dan nu een kleiner ding, waardoor jullie zullen denken dat ik een enorm kleinzerig mens ben. Ik wil gelijk even zeggen dat ik dat niet ben, maar dat het gewoon de druppel was die de emmer deed overlopen. Het ding is; steeds meer mensen van school verwijderen me van Facebook en ik begin het gevoel te krijgen dat ik buiten de groep val. M'n ouders zeggen dat ik me niet druk moet maken, maar toch doet het gewoon pijn. Ook omdat ze gewoon geen reden geven.

    Dit is dus wat me de laatste tijd nogal bezig heeft gehouden en wat er voor zorgde dat ik af en toe prikkelbaar reageerde op het forum of gewoon lomp deed. Sorry, als ik mensen daarmee heb gekwetst, het was niet mijn bedoeling. Ik zou nog liever mezelf pijn doen dan jullie.
    Vandaag had ik het ook gewoon helemaal gehad, het kwam zelfs zover dat de tranen vrijwel direct kwamen bij het omkleden na werk. Sorry voor de grote lap tekst :c


    26 - 02 - '16

    Ik ben niet goed in helpen, maar ik kan je wel knuffels sturen


    Als je wilt praten, staat mijn gb/pb altijd open (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Over je ex, ga van 'm vandaan. Echt waar, hij moet niet met je leven gaan bemoeien, dat is zo fucked up. Plus, vraag aan je vrienden die je van Facebook hebben verwijderd waarom ze dat hebben gedaan. Hopelijk is dat voor een goede reden, want het lijkt me zeer fucked up om zonder reden mensen zitten verwijderen, om daarna misschien ruzie met je te zoeken ofzo. Maar het kan misschien ook zijn dat ze niet wisten wie je ookalweer was, dat je een andere Erieka was die zij niet kenden en daarom jou verwijderd hebben. Maar dat lijkt me zeer sterk. Over de rest, veel sterkte Erieka! Ik zit zelf ook in een moeilijke situatie en als ik dit zo lees dan vind ik de jouwe veel moeilijker dan de mijne. Echt waar, zo ontzettend kut voor je! Ik ben uit al je posts inderdaad nagegaan dat het niet zo goed met je gaat. En dan ben je ook niet aangenomen als beta reader, maar je was wel door naar de tweede ronde. Dat is nog ook is shit, maar dat terzijde. Er bestaan ergere dingen.

    Veel sterkte, ik kan je meer tips niet geven denk ik. Hopelijk komt alles nog goed - en trust me, dat gebeurt zeker. Dysthemie is trouwens ook echt kut. Mijn nichtje heeft dat ook. Ze is net zoals mij in de basisschool, in de eerste en tweede klas een buitenbeentje geweest. Veel sterkte met alles, ik hoop dat alles goedkomt! Dit is een zeer lastige en kut situatie.

    Kom hier voor een hug, je staat er niet alleen voor meid <3


    En zoek je nog iemand om mee te kunnen praten - een hele site staat voor je, maar je kunt mij ook gewoon een gb'tje of een pb'tje sturen als je wil, als je nog iets kwijt wil. We all love you Erieka!


    Some people are art and do art at the same time

    Ga er sowieso achteraan bij school over al die toetsen, jij kan het nu gewoon niet aan en daar moet rekening mee gehouden worden. Mijn school heeft dat ook voor mij gedaan toen ik veel last van hoofdpijn had. Ga goed in gesprek met je mentor (als je die hebt) en blijf naar hem toegaan als je merkt dat het niet goed geregeld wordt. Vraag of je de helft van de toetsen mag doen en de andere helft later. Bespreek met al je leraren wat er aan de hand is met je en of zij je een (halve) vrijstelling van huiswerk kunnen geven. Als die druk van school al wegvalt zul je merken dat je al een stuk meer kunt relaxen over je andere situaties.
    Het is echt ontzettend vervelend dat de mensen van school je verwijderen op Facebook, dat voelt zo afgewezen en alsof je ongewenst bent. Maar aan de andere kant kun je het ook zo bekijken, het zijn duidelijk geen goede vrienden. En ja, als je er zo doorheen zit, kan zo'n klein dingetje inderdaad alles losmaken.
    Kun je voor een paar uur van je werk ook geen vervanging krijgen? Al gaat er 5 uur vanaf, dat zou ook al flink schelen voor je rust.
    Met je relatie kan ik niet echt helpen, dat gaat met mijzelf ook niet goed. Maar probeer je ex wel heel goed duidelijk te maken dat jij klaar met hem bent en dat hij je met rust moet laten. Je kan wel willen dat hij je met rust laat, maar als hij niet weet dat je dat wilt, kan hij er ook niets aan doen.
    Heel veel succes en sterkte met je herkeuringen, schat (flower)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Dankjulliewel voor alle steun. Ik ben gewoon blij dat ik hier mijn hart kan luchten en dat er mensen zijn die er voor me willen zijn. Dat gevoel heb ik op school maar bar weinig..


    26 - 02 - '16

    Lissandra schreef:
    Dankjulliewel voor alle steun. Ik ben gewoon blij dat ik hier mijn hart kan luchten en dat er mensen zijn die er voor me willen zijn. Dat gevoel heb ik op school maar bar weinig..


    Trust me, dat hebben veel mensen die nu achter hun pc zitten te Q'en. Waaronder ik.


    Some people are art and do art at the same time

    Facebook verwijder je beter. Het is bewezen dat je daar helemaal niet gelukkig van wordt. Dan hoef je je daar in elk geval al niet meer druk om te maken. Wat je ex betreft, beter verwijder je die ook. Ik weet niet op welke manieren hij contact zoekt, maar als het kan, kan je hem blokkeren.
    Wat je school betreft weet ik niet precies hoe het in elkaar zit, maar als je dit jaar al niet meer haalt is het misschien beter voor je om de rest van het jaar van school weg te blijven, in overleg met je school zelf natuurlijk. Dan kan je je ook rustig op die testen richten zonder de druk van huiswerk en verplichte uren.
    Ik denk heel erg praktisch, ik weet dat het allemaal niet zo makkelijk ligt. Toch hoop ik dat je sommige van je problemen op korte termijn kan wegwerken. Verder veel sterkte nog met alles!


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Men, wat rot voor je. Ik kan denk ik niet beter advies geven dan dat hiervoor al is gedaan. Verwijder wel Facebook, het geeft alleen maar meer moeilijkheden. Sterkte!

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 21:09 ]

    zoals de rest al zegt: ga inderdaad in gesprek met je school. Misschien is het een idee om het jaar waar je nu in zit over te doen. Je zou eventueel kunnen voorleggen dat je dit jaar een deel van de vakken doet en dan volgend jaar de rest, zodat je gewoon wat minder huiswerk en leerwerk hebt dit jaar en volgend jaar en je gewoon even rustig aan wil doen. Je kan het idee altijd voorleggen.

    En praat met je werk. Ik weet verder natuurlijk niet hoe je situatie is, maar 25 uur werken in de week terwijl je gewoon naar school moet, is veelste veel. Zeg dat school heel belangrijk is en je daardoor minder kan werken. Geld is handig, maar is niet alles. Ik zou het liefst ook meer werken, maar dat gaat gewoon niet, ik moet soms zelfs gewoon vrij vragen vanwege school en omdat ik hierover een gesprek heb gehad, is dat prima. Maar nogmaals: ik weet natuurlijk niet hoe jou financiële situatie is en of je nog thuis woont ja of nee etc.

    En wat je ex betreft, zeg hem dat hij moet ophouden zich met jou leven te bemoeien.

    Ik ben persoonlijk niet zo goed in advies geven maar heel veel sterkte! Zoals de rest ook zegt, ga in gesprek met je school en probeer wat dingetjes te doen om jezelf af te leiden.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Er is nieuws mensen!
    Een van de onafhankelijke organisaties, in dit geval MEE, heeft contact gezocht met het UWV. Het schijnt dat ik misschien toch nog genoeg heb aan een indicatie twee. Hopelijk is dit waar, want dan hoef ik die klote herkeuring niet te doen.


    26 - 02 - '16

    Ik hoop het van harte voor je. Mijn pb/gb staat altijd voor je open.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Ik hoop het van harte voor je. Mijn pb/gb staat altijd voor je open.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dankjulliewel <3


    26 - 02 - '16

    Lissandra schreef:
    Er is nieuws mensen!
    Een van de onafhankelijke organisaties, in dit geval MEE, heeft contact gezocht met het UWV. Het schijnt dat ik misschien toch nog genoeg heb aan een indicatie twee. Hopelijk is dit waar, want dan hoef ik die klote herkeuring niet te doen.


    Klinkt als goed nieuws! :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Menzel schreef:
    (...)

    Klinkt als goed nieuws! :)


    Als alles doorgaat op deze manier is het wel goed nieuws inderdaad. c;


    26 - 02 - '16