• Heey allemaal,
    Er zit een jonge bij mij op school die ik nogal leuk vind, maar ik weet niet wat ik moet doen? Telkens bedenk ik iets, wil het gaan zeggen, maar haak dan toch af. Hebben jullie misschien handige tips?
    Xx (flower)


    "Not my daughter, you bitch!"

    Probeer met hem te gaan praten en zo te peilen of de gevoelens wederzijds zijn. Ik zou er vooral niet te snel iets van zeggen, eerst even afwachten.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Gewoond doen, beter dat het mis gaat dan dat je altijd zal blijven denken "was ik maar op hem afgestapt"


    It's very important for you to believe that you are the one

    Als je face-to-face eng vindt, probeer dan via FB of Twitter te reageren op berichten of ja via Berichten of DM met hem praten. Dan kan je rustiger nadenken over je antwoorden, formuleren zoals je wilt en de eerste stapjes maken. Gaat dat goed, dan is vast face-to-face praten minder eng en makkelijker, omdat je dan weet waar over te praten. En wees jezelf!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Drogeren.


    Take me to wonderland

    Endorphin schreef:
    Drogeren.


    Je zou dit kunnen doen, of je stapt op hem af. Het heeft geen zin om eromheen te draaien. Natuurlijk is het eng, maar een 'nee' heb je en een 'ja' kun je krijgen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oew, er zijn al veel opties vrij gegeven, thanks


    "Not my daughter, you bitch!"

    Attraversare schreef:
    Als je face-to-face eng vindt, probeer dan via FB of Twitter te reageren op berichten of ja via Berichten of DM met hem praten. Dan kan je rustiger nadenken over je antwoorden, formuleren zoals je wilt en de eerste stapjes maken. Gaat dat goed, dan is vast face-to-face praten minder eng en makkelijker, omdat je dan weet waar over te praten. En wees jezelf!


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Attraversare schreef:
    Als je face-to-face eng vindt, probeer dan via FB of Twitter te reageren op berichten of ja via Berichten of DM met hem praten. Dan kan je rustiger nadenken over je antwoorden, formuleren zoals je wilt en de eerste stapjes maken. Gaat dat goed, dan is vast face-to-face praten minder eng en makkelijker, omdat je dan weet waar over te praten. En wees jezelf!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Endorphin schreef:
    Drogeren.


    Uit eigen ervaring kan ik meedelen dat dit echt werkt.

    Attraversare schreef:
    Als je face-to-face eng vindt, probeer dan via FB of Twitter te reageren op berichten of ja via Berichten of DM met hem praten. Dan kan je rustiger nadenken over je antwoorden, formuleren zoals je wilt en de eerste stapjes maken. Gaat dat goed, dan is vast face-to-face praten minder eng en makkelijker, omdat je dan weet waar over te praten. En wees jezelf!

    Dit. Ik weet uit ervaring hoe eng het kan zijn om op iemand af te stappen die je leuk vindt. Als je op die manier af en toe met hem gepraat hebt, en je hebt het gevoel dat het vertrouwd is, ga dan in real life met hem praten. Niet meteen over iets heel dieps, gewoon een leuk alledaags gesprekje: vraag hem hoe de toets ging, of hij die ene leraar ook zo stom vindt, etc. op die manier heb je een beetje gespreksstof en dan merken jullie vanzelf wel of het klikt of niet. Succes!


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik zou niet tegen hem beginnen op facebook, dat is zo overduidelijk.
    Probeer eerst wat met hem aan de praat te geraken.

    Je hebt trouwens een crush (:


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Gateway time-out dubbelpost.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2014 - 21:06 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ja, verschrikkelijk is 't hé.

    Hm, maar probeer gewoon een gesprek te beginnen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Attraversare schreef:
    Als je face-to-face eng vindt, probeer dan via FB of Twitter te reageren op berichten of ja via Berichten of DM met hem praten. Dan kan je rustiger nadenken over je antwoorden, formuleren zoals je wilt en de eerste stapjes maken. Gaat dat goed, dan is vast face-to-face praten minder eng en makkelijker, omdat je dan weet waar over te praten. En wees jezelf!

    Tenzij die jongen het alleen maar irritant vindt dat een "onbekend" meisje opeens tegen hem begint te praten op Facebook, want meestal valt het dan op dat dat meisje hem ziet zitten omdat zij hem knap vindt.


    Take me to wonderland

    Praat met hem! Het is het enige dat helpt. Nou is niet iedereen zo dat ze op iemand afstappen en beginnen over iets. Maar als hij niks weet ziet hij je gewoon als iemand die met hem wil praten, niet als die ene persoon die verliefd op hem is. Ik heb mijn crush voor het eerst gevraagd of hij van The Hunger Games hield en zo zijn we aan de praat geraakt. Ik heb hem al een keer gevraagd voor het lentebal en nu is hij één van mijn vijf beste vrienden.


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }