• Ik heb een vraag.
    Ik wil heel graag Divergent/Inwijding lezen, maar die is niet in de bibliotheek bij ons. Gelukkig had ik nog geld liggen van Sinterklaas, dus ik dacht, dan koop ik het boek gewoon. De Nederlandse versie is 15 euro, maar de Engelse is maar 8 euro. Nu wil ik het liefst geld besparen, en dan zou ik dus die in het Engels kopen. Nu is mijn Engels niet slecht, maar ik vroeg me toch af of het goed te lezen is. Ik heb de Hongerspelen trilogie ook in het Engels gelezen, maar daarvoor had ik ze ook al in het Nederlands gelezen, dus dat is dan al een stuk makkelijker.
    Dus, heb je Divergent gelezen in het Engels, ging het goed, was het makkelijk, en zou je het aanraden?
    Alvast bedankt (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Tja, ik denk dat dat toch best wel lastig te bepalen valt voor andere mensen. Ik zou zelf gewoon de Engelse versie kopen, maar mijn Engels is dan ook erg goed. :/ Misschien kun je hier op Bol.com het inkijkexemplaar gebruiken om de eerste paar pagina's te lezen? Dan zie je hoe gemakkelijk dat gaat en of je het een beetje snapt.

    Het is trouwens grappig dat je precies naar dit boek vraagt, want ik lees het op dit moment in het Nederlands, omdat mijn zusje het had gekocht en zei dat ik het ook moest lezen. :'D
    Op basis daarvan zou ik zeggen dat er niet heel veel moeilijke taal in zit, maar opnieuw, het hangt echt af van hoe goed jouw Engels is.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2014 - 17:29 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vond Divergent totaal niet moeilijk, maar dat kan ook komen doordat ik altijd Engelse boeken lees. Een vriendin vond het weer wat moeilijker, maar dat komt gewoon door de termen als Abnegation, Dauntless etc.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik denk dat, als je termen en hun waarde in het boek goed kunt onthouden, het niet zo'n big deal moet zijn. Het taalgebruik zit niet op Shakespeare-niveau; het is best te doen. (:


    Searching heavens for another earth

    Divergent is echt easy English. Ik had er echt geen problemen mee. Al heb ik ze ook in het Nederlands gelezen, maar ik kon niet wachten toen het laatste boek uitkwam, dus heb ik deze van mijn zus in het Engels gelezen. Echt het ging heel vlot.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ivyrise schreef:
    Ik vond Divergent totaal niet moeilijk, maar dat kan ook komen doordat ik altijd Engelse boeken lees. Een vriendin vond het weer wat moeilijker, maar dat komt gewoon door de termen als Abnegation, Dauntless etc.
    Maar dat zijn richtnamen, dus daar zou ik mij niet druk om maken. In het Nederlands waren dat ook maar rare woorden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb uitendelijk de hele box gekocht, dus alle 3 voor 25 euro volgensmij. Dat is goedkoper dan alle 3 apart kopen, en het is zonder verzendkosten. Als het goed is komt ie vanmiddag aan :3
    Bedankt voor jullie hulp (:


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.