• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Haha heel slim van je
    Maar je weet niet wat hun er nu van denken... xD


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Nai schreef:
    Ok is het heel raar.. Als je door je manga's heen scrol op Mangafox.. misschien zit er hier en daar stiekem een yaoi ding..
    Maar is het raar als er dan ineens een dude naar je komt en zegt; Eey als je hier van houd dan moet je de anime Free! kijken.


    En dat terwijl Free! officieel helemaal niks met shounen ai te maken heeft, laat staan met yaoi. :'D Nee, ik vind die dude raar. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Suus, nja this maar 1 persoon die er wat van zei en ik wil niet weten wat hij nu van mij denkt XD.

    @Dirkje, precies! Meeste van de tijd had ik ook nog eens Kagerou Project voor me en dat heeft met beide helemaal niks te maken o-o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    MUUH Makai Ouji!

    Whyyyy... Ik denk de heletijd "Know kiss" met mijn yaoi brein.
    Maar het gebeeeeurd niet! Volgens mij is de anime niet eens een Shonen ai...
    Ik vind het echt verwarrend dat ze er de heletijd "yaoi"-getinte scenes tussen doen! >,<

    En het einde was open!
    Grr.

    En ik ben nieuwsgierig hoe Lucifer eruit ziet.
    En waarom hij het witte veren liet regenen.. Muh.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    MUUH Makai Ouji!
    Whyyyy... Ik denk de heletijd "Know kiss" met mijn yaoi brein.
    Maar het gebeeeeurd niet! Volgens mij is de anime niet eens een Shonen ai...
    Ik vind het echt verwarrend dat ze er de heletijd "yaoi"-getinte scenes tussen doen! >,<

    En het einde was open!
    Grr.

    En ik ben nieuwsgierig hoe Lucifer eruit ziet.
    En waarom hij het witte veren liet regenen.. Muh.

    I know how you feel!
    Stomme misleidende scenes xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Ok is het heel raar.. Als je door je manga's heen scrol op Mangafox.. misschien zit er hier en daar stiekem een yaoi ding..
    Maar is het raar als er dan ineens een dude naar je komt en zegt; Eey als je hier van houd dan moet je de anime Free! kijken.


    Maar... Free! is geen eens yaoi en/of shounen-ai...


    | Reality is for people that lack imagination |

    Nai schreef:
    Nja was niet echt dat ik het aan het lezen was.. Hell no ik ben wel slim genoeg omdat niet op school te lezen xd.
    Ik was mijn lijstje beetje aan het opruimen dus het enige wat je zag was de voorkanten van de manga's.


    Ik keek Sono Hanabira ni Kuchizuke wo: Anata to Koibito Tsunagi op school :X
    Het is geen Yaoi anime nee xd maar dat maakt het niet minder erg om hem op school te kijken.
    En ik kan jullie vertellen dat dat een verdomd goede anime was, in een andere zin dan dat ik een anime normaal kijk.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Marijke, I know right O_O

    @Kevin, Let's see.. -ziet plaatje- Ok dat ziet er al heel Yuri-achtig uit.. -kijkt bij de tags- Yuri, Hentai.. Ok dat moet je niet op school gaan kijken XD.
    Ik kijk alleen maar veilige animes op school ;D. Zeker aangezien 1 iemand meestal wel meekijkt en mij al een I <3 Yaoi button wilt geven doordat ik eruit floepte dat ik Boku no Pico heb gekeken XD.. en doordat ik zei dat gays schattig zijn..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik las een yaoi op school, maar op het kleine gebroken schermpje van mijn ipod.
    Toch best erg als je moet giechelen en anderen vragen waarom.............

    Ook heb ik problemen met Tumblr. Ik volg één blog wat af en toe een yaoi plaatje stuurt...
    En. Die. Plaatjes. Komen. Altijd. Wanneer. Mijn. Moeder. De. Kamer. In. Loopt.~!
    Urgh, Cx


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Nai schreef:
    @Marijke, I know right O_O

    @Kevin, Let's see.. -ziet plaatje- Ok dat ziet er al heel Yuri-achtig uit.. -kijkt bij de tags- Yuri, Hentai.. Ok dat moet je niet op school gaan kijken XD.
    Ik kijk alleen maar veilige animes op school ;D. Zeker aangezien 1 iemand meestal wel meekijkt en mij al een I <3 Yaoi button wilt geven doordat ik eruit floepte dat ik Boku no Pico heb gekeken XD.. en doordat ik zei dat gays schattig zijn..


    Heheh xd Ik ben meer van de yuri dan van de yaoi xd
    Maar geweldig, niemand iel het ook op dat ik hentai zat te kijken op school.
    Ik dacht, eens proberen en kijken wie het door zou hebben. xD

    Tja, ik sla boku no pico over hoor xd
    Er zijn grenzen voor mij en dat soort messed up shit wil ik niet zien.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik kijk wel uit op school. :'D Ik kijk daar nooit anime, zit zelden op Tumblr, maar ik lees wel manga, alleen daarbij kan toch niemand meelezen. c:
    En ik heb nog nooit hentai of extreme yaoi gezien en ben ik ook niet van plan... Mij iets te disturbing. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik kijk wel uit op school. :'D Ik kijk daar nooit anime, zit zelden op Tumblr, maar ik lees wel manga, alleen daarbij kan toch niemand meelezen. c:
    En ik heb nog nooit hentai of extreme yaoi gezien en ben ik ook niet van plan... Mij iets te disturbing. :')


    Hoewel Sono Hanabira ni Kuchizuke wo: Anata to Koibito Tsunagi een hele goede is xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Myrthe, bij mij komen die foto's dus wanneer ik op school kijk.. en ze komen er altijd extra bij als iemand dan mee kijkt O_O..

    @Kevin, goedzo dat je die oversloeg xd. Ik snap zelf nog steeds niet waarom ik het keek. Wel knap trouwens dat het niemand op viel.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Psssst Myrthe, ben jij dat die me toevoegde op facebook? c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nieuwe anime begonnen Sakamichi no Apollon. Ik ben echt dol op de music :D
    De opening en ending zijn geweldig. De anime houd zich ook bezig met de muziek stijl Jazz
    Voor het verhaal enz :
    http://myanimelist.net/anime/12531/Sakamichi_no_Apollon
    Ik vind het echt een leuke anime. Ik ben helemaal fan van Kaoru :D





    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 11 maart 2014 - 20:09 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise