• New Topic! Alweer bij 12! ^^

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ruuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL
    -xHappinessx (Suus) - 16

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De animes:
    1. Nagi no Asukara
    2. Noragami
    3. Inari, Konkon, Koi Iroha

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Oh god die spoilerknop is zo tempting! D: Maar ik ga niet klikken, ik ben sterk. (cat)
    Ik wil de manga echt pas lezen als de anime voorbij is, anders spoil ik die voor mezelf, en dat vind ik niet leuk. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    xHappinessx schreef:
    waar lezen jullie al die manga's? ik krijg steeds maar halve manga's.


    Ik heb altijd een paar sites die ik gebruik; mangapanda, mangareader en mangafox. Maar meestal lees ik op mijn mobiel, en met de app die ik daarvan heb, kan ik via iedere mogelijke site, dus ook die drie, downloaden. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb altijd een paar sites die ik gebruik; mangapanda, mangareader en mangafox. Maar meestal lees ik op mijn mobiel, en met de app die ik daarvan heb, kan ik via iedere mogelijke site, dus ook die drie, downloaden. ^^


    Hoe heet die app?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    mangareader en mangafox.

    Vanaf deze twee lees ik altijd mijn manga's, hoewel dat er maar 2 zijn xd
    Dus ja xd ik ben niet echt een mangalezer, nee xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik lees meestal bij Mangafox & Mangahere.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Bedankt allemaal, heb ik weer wat leesvoer :)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Hoe heet die app?


    Gewoon mangareader, maar het is op een Windows Phone mobieltje, dus ik weet niet of jij die ook hebt/kan krijgen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Goddamnit Tokyo Ravens...

    HET IS NIET EERLIJK HET IS NIET EERLIJK HET IS NIET EERLIJK D:
    HOE KUNNEN ZE DIT DOEN ALDJFAJFALDJFALDJF


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Gewoon mangareader, maar het is op een Windows Phone mobieltje, dus ik weet niet of jij die ook hebt/kan krijgen.


    Ik heb hem op mijn Ipod ook, dus vast wel. c:


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Mijn mangasite: Tenmanga.com Ik vind hem lekker overzichtelijk, en de witte achtergrond is rustgevend. :3
    Mijn apps: Manga Rock (Je kan dan van een manga ALLE hoofdstukken downloaden, maar je kan dus maar één manga tergelijk lezen. Gratis) en Manga. (just manga. Hiervan kan je gratis 10-13 (weet niet precies) manga op je ipod zetten, maar van elke manga maar 7 per keer. Dus je moet de hoofdstukjes wissen als je ze uit hebt en daarna kan je nieuwe downloaden). Ik werk met downloaden omdat ik niet altijd internet heb, C,:


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ik heb echt schijt aan die hele film, want ik moet zeggen dat ik het eigenlijk best een hele goede film vind en zijn dingen echt heel goed doet. Alleen het is niet helemaal mijn genre en ik heb er eigenlijk een beetje hetzelfde mee als wat ik met Madoka Magica had, hoewel dat ook zeker een hele goede serie is. Alleen ik moet nageven dat de soundtrack van die film bijzonder goed is en ik ben wel fan van die main theme. Moet je maar eens horen het i echt goed :)



    Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een geweldige film is, maar gezien het mij op zich niet erg aanspreekt en ik het wat te over de top vind, hoewel het erg goed is betreft symboliek en zo, heb ik het wel een 9 gegeven :) Dat vond ik wel een schappelijk cijfer. Hebben meer mensen deze film Spirited away gezien? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wij hebben zelfs de dvd hier ;D.
    Dat was mijn eerste anime film als je Pokemon eventjes niet mee telt xd.
    Niet dat ik hier van wel wist dat het anime was... Hoe oud was ik? Tussen de 8 en 10 jaar denk ik. Vond hem geweldig ;d.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 16:02 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Kevin Ik heb Spirted Away op DVD. Het was na de pokemon movies mijn eerste Anime Film. Ik zag hem voor het eerst op tv op Nederland 3 en later heb ik de DVD gekocht.




    Maar even waarom ik op dit Topic kwam. Ik heb vandaag eindelijk No.6 afgerond. De laatste Paar aflevering zorg dat ik het gewoon in een ruk wilde afzien.
    Laatste aflevering van No.6. Ik dacht gewoon dat Shion dood zal gaan maar ja anime maken het onnatuurlijk mogelijk gelukkig.
    Het ende was veel zeggen en ik wil eigenlijk nog meer zien. Ik denk dat het tijd word om de manga ook maar te gaan lezen.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik had de film ook al wel eerder gezien, maar ik herinnerde me er gewoon heel weinig van. xd
    Maar een vriend van me zei dat hij heel goed was en ik ben hem dan toch maar gaan kijken.
    Ik ben er iets minder enthousiast over dan hij, maar ik kan niet ontkennen dat het een hele goede film is.
    Alleen niet helemaal mijn smaak en genre. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @ Kevin Spirited Away was ook mijn allereerste anime iets zonder dat ik wist wat anime was. :'D Ik weet niet hoe oud ik was... jong.

    @Shirley yay, No. 6! Ja, lees de manga! Die is nog veel meer awesome dan de anime. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)