• O god er zijn al zoveel topics waar mensen stories plaatsen maar hey het kan nooit kwaad om het nog bij iemand anders te promoten. Hoop ik ^^.
    Omdat bijna alle verhalen die ik lees een beetje een soort van stil liggen ben ik weer opzoek naar nieuwe leuke dingen om te lezen. Het mag een afgelopen verhaal zijn of een net beginnend dat maakt mij allemaal niet uit.

    Het liefst zoek ik naar iets met hoofdstukken rond de 1000/2000 woorden. Al zijn verhalen vanaf de 500 woorden per hoofdstuk ook prima, minder leest in mijn ogen gewoon echt niet prettig, het spijt me.

    Onbekende personen mag voor mij in elke categorie. Fanfiction lees ik echter alleen als het echt een originele verhaallijn heeft en niet teveel gebaseerd is op een verhaallijn het het boek/film zelf. In het geval dat het gebaseerd is op een artist en/of band lees ik het niet behalve als alleen het uiterlijk en een deel van de persoonlijkheid is overgenomen en de persoon in kwestie niet bekend is ect. ook niet te veel verwijzingen naar inside jokes binnen het fandom want de kans dat ik daar is van begrijp is vrij klein.

    Ik zal sowieso alles bekijken ^^. Alvast bedankt voor het plaatsen.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 20:56 ]


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Forbidden Love

    De 16 jarige Marokkaanse Jara is sinds haar geboorte streng opgevoed. Er is altijd tegen haar gezegd dat ze absoluut geen relatie mag totdat ze is uitgehuwelijkt. Geen relatie, en al helemaal niet met een Nederlander. Maar dat verandert wanneer ze Thomas leert kennen. Dit brengt grote gevolgen met zich mee. Loopt dit wel goed af?



    Proloog:
    Luister, in onze cultuur is het niet normaal om met een niet-Marokkaanse jongen te trouwen. Je kunt dat de familie niet aandoen. Doe je dat wel? Dan zal dat gevolgen hebben voor je toekomst..

    Terwijl de tranen over m'n wangen rolden bleven de woorden van m'n moeder zich herhalen in m'n hoofd. Waarom lieten ze me niet verdomme gelukkig met hem zijn?! Denken ze dan alleen aan zichzelf?

    Ik moest weg hier! In m'n ooghoek zag ik een klein raampje. Door mijn slanke figuur kon ik er makkelijk door heen. Na wat geklungeld te hebben was ik eindelijk uit het gebouw. Gelukkig woonde Thomas niet ver weg. Nog met mijn trouwjurk aan rende ik over straat. Ik voelde ogen in m'n rug brandden maar ik negeerde het. In de verte zag ik Thomas zijn huis. Hijgend kwam ik eindelijk aan bij z'n huis. Ik drukte op de deurbel. Meteen nadat de deur openging stortte ik me in de armen van zijn moeder..

    Ik was niet veilig..

    Nog niet...


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.


    'I never liked the activity that is smoking till I saw you wrap your lips around the cigs tip, inhaling the toxic like oxygen, smiling at me as if you weren't ruining your lungs.'


    "Does it hurt?" she asked quietly, while she just continued to stare down at my arm, her eyes observing every inch of every tattoo as her finger slid across one of my tattoos.

    "Does what hurt? Tattoos?" she nodded, still observing my arm.

    I shrugged, "At first it does, but now I'm used to it."

    "Does that hurt?" I asked, and that made her stop with moving her hand, and her eyes rose from the ground to meet mine. They were filled to the brim with sadness yet hopefulness, creating a deep, vibrant blue. I could read her like a book through those eyes while the rest couldn't see the beautiful destruction behind them. She told everyone that she was okay, but I knew she wasn't. I didn't even realise that I was staring until she broke eye contact.

    She looked down at her arm and pulled her sleeve down.

    "At first, but now I'm used to it."

    -

    'I see your sadness eating you up inside and it is slowly killing me because I can't do anything, except tell you that I love you and I hope that'll be enough. For now.'


    -

    Nederlands geschreven,
    in het Engels gesproken.
    Dit is de soundtrack



    Lieve is een meisje met een heftig verleden. Ze is erg teruggetrokken, dromerig en het liefste is ze alleen aan het tekenen of aan het lezen op haar kamer. Veel sociale contacten heeft ze niet. De greep van de eenzaamheid houdt haar vast.
    Tot ze Louise ontmoet. Een meisje dat nieuw is in haar klas, ze is grappig maar erg warrig. In het begin wantrouwt Lieve haar, maar als de tijd verstrijkt ontstaat er een hechte vriendschap dat meer is dan alleen dat.

    •Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
    •Bevat gewelddadige scènes. (huiselijk geweld)
    •Kan triggerend zijn. (zelfmoord en automutilatie)
    •Drama, onbekende personen.
    •Geschreven en bedacht door mij.





    Hægt, Kemur Ljósið

    Blauw doordringt in ijzige winterogen,
    Bevroor mijn lippen tegen elkaar, sneeuw vormt zich al daar,
    Nagedacht over wat ik zou zeggen, of je jezelf erbij neer zou leggen,
    Beven mijn woorden door de lucht als ik probeer te spreken...

    Blauwkristallen ogen glijden langs de restjes papier
    Door de kamer verspreidt, zijn de woorden die ik mijd
    Snippers geteld, het getal dat ik je meld,
    Vormen de trillingen door de lucht iets wat je misschien verstaat...

    Flitsen je helderblauwe ogen
    Door de wintersneeuw, hoor je mijn gil?
    Kleurt de sneeuw rood, volgt de dood
    Zo dichtbij...



    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Haleema is de eerste koningin van het Arabische rijk. Jarenlang weet ze de vrede te bewaren en leeft het volk in eenheid en welvaart, totdat de oogst mislukt en de honger uitbreekt. Het contrast tussen arm en rijk wordt groter en groter. De woede laait op en keert zich tegen de machtigste persoon in hun bestaan, Haleema. Ze eisen dat ze aftreedt en haar gigantische paleis verlaat. De leider van de opstand Azhar, een wraakzuchtig en bloeddorstig man, neemt daar geen genoegen mee. Hij eist Haleema met geweld op en maakt van een koningin zijn persoonlijke slavin.




    Drama, historisch, romantiek
    Regelmatig nieuwe hoofdstukken
    Over het algemeen 16+


    http://www.quizlet.nl/stories/133962/van-macht-tot-onmacht-1/


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Haar ouders zijn inmiddels twee jaar geleden overleden door een auto-ongeluk, haar vriend is een alcoholist die regelmatig zijn handjes niet kan thuishouden en haar studie loopt ook al helemaal mis. Sarah weet niet meer hoe ze verder moet, maar haar docent meneer Robertsen biedt haar een laatste kans om toch haar diploma te behalen. Hiervoor zal ze wel een geweldige prestatie moeten leveren: een interessant, vernieuwend onderzoek dat indruk maakt. Sarah heeft geen idee wat ze hiermee moet, maar haar behulpzame docent brengt haar in contact met James.
    Al snel beseft Sarah waarom meneer Robertson uitgerekend James heeft gekozen. Hij is niet alleen interessant, maar laat haar de mooie dingen van het leven zien.




    Drama, romantiek
    12+
    Regelmatig nieuwe hoofdstukken


    http://www.quizlet.nl/stories/135375/liefde-maakt-blind/


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass



    De sneeuwengel

    Het geluid van bommen die op de grond vielen deed mij ineen krimpen. 'Pappa schiet op!' Gilde ik. Het luik klapperde door de wind. Met grote ogen keken mijn moeder en ik ernaar. 'Noort, maak je geen zorgen ik heb haar.' Riep pappa. Op het zelfde moment klonk er een oorverdovende knal. Stukken grond vlogen omhoog en belanden in de schuilkelder. Ik dook in elkaar en rilde. Nee, dit kon niet...
    'Leonard!' Gilde mijn moeder. Ze sprong op en verdween naar buiten. Ik gilde. 'Mam!' Ik sprong ook op en wilde haar achterna rennen. Een bom die de grond raakte liet de aarde onder mij trillen. Ik viel om en beschermde mezelf met mijn arm voor de rondvliegende stenen. Een groot stuk hout viel over het gat van de schuilkelder en liet het duister over mij heen vallen. Ik kroop in elkaar en rilde, snikte en snotterde. De tijd tikte eindeloos voorbij. Het geluid van bommen, het geschreeuw van mensen en kinderen. Ik legde mijn handen op mijn oren en begon te schreeuwen. Dit kon niet waar zijn. Dit kon niet de werkelijkheid zijn.


    Een bijzonder verhaal over het leven van een meisje dat kapot hoort te zijn, maar tot leven komt en vecht voor het leven van andere mensen, ondanks alles


    http://www.quizlet.nl/stories/139518/de-sneeuwengel/


    ~Geschreven door Pientie
    ~Fantasy, Onbekende personen
    ~Start: 24-06-2014
    ~End: ?


    Hope You like it ^.^ (H)


    ~My Mind Is Free~

    Dit is een fanfictie die los staat van de oorspronkelijke verhaallijn, dus misschien vind je hem wel wat :)













    Drie vuren strijden om het hoogst.
    Een zwarte flits bedwelmt
    Een kille warmte bestrijdt
    De wind verdrijft door twee.


    || Geschreven door Unsullied en Faelain.
    || Cara wordt geschreven door Unsullied
    || Kayda wordt geschreven door Faelain
    ||Quiz


    So comes snow after fire, and even dragons have their endings.
    -J.R.R. Tolkien, The Hobbit











    http://www.quizlet.nl/stories/138204/snow-comes-after-fire--the-hobbit/


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."


    Zes biljoen mensen op aarde toen het virus zich begon te verspreiden. Mensen verloren zichzelf, werden moordlustiger en doodden hun vrienden en families. Die dag werden er duizenden mensen gedood en meer dan een paar miljoen mensen raakten geïnfecteerd.

    Drie biljoen mensen op aarde toen ze door kregen dat het einde in zicht kwam. iedereen leeft op verschillende plekken, en probeerde er alles aan te doen om hun geliefden te beschermen en te overleven in een wereld zonder hoop. Waar blijft het leger nou hier dat ons zouden gaan helpen?

    Maar een paar mensen op aarde, toen alle hoop weg was vervlogen. Nog steeds geen leger, nog steeds geen medicijn voor de virus en bijna iedereen om je heen is in een moordlustige wilde dier veranderd. Waarom proberen ze ons gewoon niet te herinneren? Wat kan ik doen zodat ze me weer kennen?

    Het had maar 365 dagen nodig. 365 dagen tot het virus het wereldbevolking bijna uit kon moorden, waar een nieuwe generatie geboren zou worden, die bestond uit moordlustige wilde mensen die bijna geen IQ hadden en maar doodden wat ze konden vinden.


    Ze herkennen ons wel, ze weten wel wie we nog waren, dat we nog vrienden van elkaar waren, of zelfs broers of zussen. Maar het virus in hun lichaam houdt die gedachtes tegen. Je moet gewoon vechten tegen het virus en dan zal alles goed komen, maar waarom is dat niet zo?



    Trailer • 12+ • Thriller • Onbekende Personen • Avontuur • Story


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Velleitie

    ~Prologue


    Ik liet het mes uit mijn handen vallen terwijl mijn bordeaux rode bloeddruppels over mijn arm een weg naar beneden zochten. Hoe kon ze dit me nu aan doen? Hoe kon ze me juist op dit moment in de steek laten? Ze wist hoe moeilijk ik het had, wat ik al allemaal had doorgemaakt. De enige oplossing die ik nu voor ogen had was mezelf snijden. Ik dacht dat het mijn emotionele pijn zou verminderen, maar integendeel, iedere keer dat ik naar mijn arm keek moest ik terugdenken aan haar. Met tranen in mijn ogen liep ik naar de spiegel en verzorgde mijn verse wonden. Een van de vele tranen vond een weg over mijn wangen. Ze zou er altijd voor me zijn, dat had ze me beloofd, dat was haar erewoord. Maar het enigste wat ik van haar overhoud zijn deze littekens. Ook al wist ik dat ze dit niet wou, ook al wist ik zeker dat ze me niet zo wou willen zien toch kon ik het niet laten. Het was een soort drang, een verslaving. Wat verstrooid slenterde ik rustig naar mijn bed waar ik me liet neerploffen. Ik kronkelde in een en verstopte mijn hoofd tussen mijn kussens. De tranen stroomden nu over mijn wangen, dit was weer een van de zoveelste inzinkingen vanaf het moment dat ze verdwenen was.

    Btw. mijn eerste hoofdstuk bevat maar 602 woorden, maar de volgende hoofdstukken worden langer (:


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Ik heb een Harry Potter Story, omdat ik de wereld heel leuk vind om over te schrijven. Het is echter heel ver vooruit in de tijd zodat ik mijn eigen verhaal in die wereld kan zetten, dus ik gebruik vrijwel geen personages meer en ik probeer ook dingen toe te voegen en mijn eigen ideetjes erbij te doen om origineel te blijven ;)

    The Descendent

    Het getik van haar lage hakje klinkt hol in de tunnel.
    ‘Loop nu eens door.’ Een lange, slanke vrouw pakt het meisje stevig bij haar pols en trekt haar haastig mee de tunnel door. Ze ziet er angstig uit, een beetje paranoia.
    ‘Mammie, doe eens rustig. Je doet me pijn.’
    De vrouw knijpt nog harder in de pols van het meisje. In haar ogen verschijnt een pijnlijke uitdrukking. Ineens klinkt er een luide knal. De tunnel wordt gevuld met zwarte rook. De 2 personen zijn aan het zicht verdwenen, maar het zware gekuch en een zielig geblaf verraden de exacte plaats van waar de twee zich nu bevinden. De rook is nog niet helemaal weg getrokken of er klinkt een luide, pijnlijke maar vooral angstige gil die ieders nekharen van de nabije buurt overeind doet staan. Dan licht de tunnel ineens groen op. Sneller dan het gekomen was, is het verdwenen. De rook is uit de tunnel verdwenen, zo ook de personen die zich er eerst nog bevonden.

    Het verhaal van Lauren en Jason, twee totaal onbekenden, totdat het noodlot toeslaat...

    Lauren gaat voor haar werk bij een vrouwentijdschrift naar de Bahama's voor een prachtige reportage. Ze stapt vrolijk op het vliegtuig, verwachtend dat ze een geweldige paar weken vol zon, zee, strand en lol tegemoet zal gaan. Het loopt echter heel anders dan gepland...
    Ze wordt wakker op een verlaten strand en kan zich niet herinneren wat er gebeurd is. Dan blijkt er nog iemand anders op het strand te zijn.
    Jason, net als haar een overlevende van een rampzalige vliegtuigcrash.




    Drama, avontuur, romantiek
    Regelmatig nieuwe hoofdstukken
    Over het algemeen 12+


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass