• Heb je nooit willen praten met een dier? Nooit gewild dat je dat dier, wat je zo geweldig vond, als huisdier zou hebben? Nooit in een dier willen veranderen? Jawel? Dan komen hier al je dromen uit.



    Op Arfaunai leven de kinderen in vrede. Vanaf je twaalfde levensjaar arriveer je elke 24 augustus per wolk op de school, diep verscholen in de Himalaya. In je eerste jaar, bij de ceremonie, kun je een dier kiezen. Dit dier is bij ontvangst een baby. Vanaf het moment dat de eerstejaars een naam kiezen voor het dier zijn ze verbonden voor het leven. Ze kunnen nu praten met het dier en er zelfs in veranderen. Als ze zich aan het eind van de eerste maand goed gedragen hebben krijgen ze een toverstok, geschonken door het dier zelf. Het dier bepaalt dus ook of je het goed gedaan hebt. Heb je dat niet, dan word je van school getrapt. Tegelijk met de ceremonie van het dierkiezen worden de eerstejaars ingedeeld. Hierbij kunnen ze opgedeeld worden in drie afdelingen:
    • Herzevo: Hier zitten de teruggetrokken en ijverige leerlingen. Ze geven op zich veel om elkaar, maar zijn verlegen. Ze hebben vertrouwen in elkaar. Ben je bevriend met een Herzevo, dan blijf je dat ook voor altijd. De kleur van Herzevo is paars.
    • Stolere: De leerlingen die houden van grappen en grollen horen hier; ze maken flauwe grappen maar werken ook hard, al zijn ze snel afgeleid en ongeconcentreerd. Ze zijn sociaal en zouden het liefst bevriend zijn met iedereen. De kleur van Stolere is oranje.
    • Rovagar: Deze leerlingen hebben een grote mond en zijn gek op discussieëren. Ze gaan overal op in en zoeken graag contact met anderen, positief of negatief. Zo maken ze vrienden en vijanden, waar ze veel mee doen. De kleur van Rovagar is blauw.
    De leerlingen worden ingedeeld door hun hand op het boek der Fauna te leggen. Daarna slaan ze het boek open en op die pagina zal hun afdeling geschreven staan. Dan mogen ze met hun nieuwe dier bij hun afdeling gaan zitten en eindigt de inleidingsceremonie.

    De gegeven lessen
    Nederlands (voor iedereen verplicht)
    Engels (voor iedereen verplicht)
    Spreukbeoefeningen (voor iedereen, voor eerstejaars na 25 september)
    Transformatie (voor eerstejaars)
    Vriendschapskunde (voor iedereen verplicht)
    Vliegen (voor eerstejaars)
    Zorgen voor dieren (voor eerste- en tweedejaars)
    Verweer tegen duistere toverij (voor iedereen, voor eerstejaars na 25 september)
    Keuzevakken
    Muziek (voor iedereen keuzevak)
    Vliegen (voor iedereen behalve eerstejaars)
    Kruidenkunde (voor vijfde-, zesde- en zevendejaars)
    Zorgen voor dieren (voor iedereen behalve eerste- en tweedejaars)
    Andere taal (voor iedereen behalve eerste- en tweedejaars)
    Handvaardigheid (voor iedereen keuzevak)

    Verdere info


    De regels van de school
    #Wees aardig tegen iedereen. Niemand wordt gepest. Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen je vriend kan zijn, maar dat betekent niet dat je niet aardig tegen ze hoeft te zijn.
    #Geen samenspanningen tegen andere leerlingen/leraren.
    #Niet vechten, tenzij toegestaan is door een leraar (denk aan duelleren etc.)
    #Alleen eten op aangewezen tijdstippen.
    #Je gaat naar bed hoe laat je wilt, maar bent in ieder geval om elf uur in je afdelingslounge.
    #Je mag naar buiten, maar bent om half acht, wanneer het eten op tafel staat, weer binnen.
    #Je behandelt je dier met respect. Je gebruikt er geen geweld tegen en laat het vrij doen wat hij of zij wil.
    Het gebouw
    Kamers:
    De leerlingen hebben verschillende kamers, maar slapen met zijn zessen op één zaal. Deze zaal verschilt per afdeling.
    Herzevo
    Stolere
    Rovagar
    Alle leerlingen hebben een eigen badkamer waar ze zich kunnen wassen en ze alleen kunnen zijn. De badkamer bevat een plek waar het dier zich fijn voelt (denk aan: voor een pinguïn een vriezer, voor een kameel een sauna etc.)
    Lokalen:
    Lokaal Nederlands en Engels + keuzevak andere taal en handvaardigheid
    Lokaal spreukbeoefeningen, vriendschapskunde, transformatie, verweer tegen duistere toverij, zorgen voor dieren + keuzevak muziek
    Lokaal keuzevak kruidenkunde
    Veld voor vliegles
    Overige plekken:
    Het kasteel zelf
    De eetzaal
    Er staan vier tafels; drie voor de afdelingen en één voor de leraren. Het is niet verplicht bij je eigen afdeling te zitten, je mag switchen, zolang je maar niet aan de leraarstafel plaatsneemt.
    Lounge Herzevo
    Lounge Stolere
    Lounge Rovagar
    Sport
    Ja, zoals bijna elke kostschool en bijna elk internaat dat doet krijgen de kinderen sport! Buiten op het gras wordt Zwerkbal gespeeld. Elke afdeling heeft een team. Ook wordt er elk jaar geduelleerd. Iedereen die wil mag zich vanaf zijn vijfde jaar opgeven voor de wedstrijd en deze moet duelleren met één van de andere deelnemers, van een andere afdeling. Eens in de twee jaar is er ook een talentenjacht, waar de leerlingen hun talenten kunnen laten zien. Bij deze wedstrijd mag géén toverkracht worden gebruikt!
    Feestdagen
    Op Arfaunai wordt kerst, halloween en pasen gevierd, maar ook de dag van Begin, de dag waarop 314 jaar geleden de school werd gesticht. Op deze dagen wordt, net als op het eindfeest en de inleidingsceremonie, s'avonds een groot feestmaal gehouden. Op de avond van kerst is een groot gemaskerd bal.
    Vakanties
    De week met kerst krijgen de leerlingen een week vrij, dit geldt hetzelfde voor pasen. Natuurlijk hebben de kinderen vanaf 11 juli zomervakantie, dus acht weken. Met de kerst en met pasen kunnen de kinderen er voor kiezen om te blijven, met de zomer moeten ze naar huis. Echter kunnen weeskinderen ook in de zomer blijven, en zo dus wonen in het kasteel in de bergen.
    Benodigdheden
    Een mantel in kleur naar keuze
    Bijpassende handschoenen
    Stropdas, sjaal of ketting met dezelfde kleur
    Wintermantel in kleur naar keuze
    Galagewaad


    Ben je geïnteresseerd? Leuk!
    Invullijstjes:
    Voor leerlingen:
    Naam:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Nationaliteit:
    Dier:
    Innerlijk (dit kun je uitbreiden met familie of geschiedenis):
    Uiterlijk (met foto):
    Beste/slechtste vak:
    Functie in Zwerkbalteam (ja of nee, zoja, welke):
    Klassenoudste (ja of nee):
    Keuzevak (max 2):
    Extra:

    Voor leraren:
    Naam:
    Leeftijd (min 23 jaar, nog erg jong):
    Vroegere afdeling:
    Nationaliteit:
    Dier:
    Wat je doet op de school (welk vak, ziekenzaal, schoolhoofd):
    Innerlijk:
    Uiterlijk (met foto):
    Afdelingshoofd (ja of nee):
    Extra:

    Regels:
    #Als je offtopic gaat in het speeltopic, zet het tussen haakjes, puntjes of streepjes.
    #Minimaal 200 woorden, dit is makkelijk te redden. Ik wil het ook nog wel een keer door de vingers zien wegens inspiratieloosheid of te weinig tijd.
    #Geen ruzie onder de deelnemers.
    #Iedereen hoort erbij. Al haat iedereen het personage van één iemand, zoek hem op en laat hem niet zitten in een hoekje met borrelnootjes (jawel).
    #Wees realistisch. Als leerling uit de eerste beheers je de spreuk Expecto Patronum nog niet, dus gebruik hem ook niet.
    #16+ mag, maar liever in een spoiler voor de zwakhartigen ond ons :Y).
    #Reserveringen blijven vier dagen staan.
    #Geen kritiek op andermans posts! Spelfouten verbeteren mag, maar blijf aardig. Discussies en gesprekken doe je in het rommeltopic.
    #Geen perfecte personages! Iedereen heeft wel iets negatiefs in zich.
    #Houd jongens en meisjes gelijk! Dit geldt trouwens ook voor de afdelingen! We willen niet alleen maar meisjes in Stolere, hoe leuk meisjes ook zijn om te spelen.
    #HEEL VEEL PLEZIER!!!

    Rollen:

    Herzevo:
    - R meisje (Elwood)
    - R jongen (Raccoon)
    - Sean Collin Campbell | 11 | Kat (AnnaxElsa)
    -

    Stolere:
    - Felicity "Felix" Joy Campbell | 16 | Lynx (AnnaxElsa)
    - Marley Chadwick | 16 | Eekhoorn (Flensjex)
    - Brooke Jane Eatside | 16 | Wolf (CrazyGirlxx)
    - R jongen (Raccoon)

    Rovagar:
    - June Scarlett Carter | 14 | Vos (OhSoAria)
    - Acacia Sae-Jin Vasil | 17 | Zwarte panter (Alharaca)
    - R meisje (Elijah)
    -


    Zwerkbalteams
    Herzevo
    Seeker:
    Chaser:
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:

    Stolere
    Seeker: Felicity "Felix" Joy Campbell
    Chaser: Brooke Jane Eatside
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper: Marley Chadwick
    Beater:
    Beater:

    Rovagar
    Seeker:
    Chaser: June Scarlett Carter
    Chaser:
    Chaser:
    Keeper:
    Beater:
    Beater:


    Het begin
    Het begint op de ochtend van vertrek. De kinderen worden wakker en maken zich klaar voor het vertrek per wolk naar school. Ze komen aan tegen de schemering; in principe kunnen ze slapen op de wolk. Vergeet niet dat het 24 augustus is en denk aan waar je vandaan komt. Dit heeft allemaal met elkaar te maken. Je bedenkt zelf hoelaat je opstaat, maar je bent om ongeveer zeven uur bij school. Je dier is in de zomer mee naar huis gegaan, deze moet dus mee.


    Veel plezier!
    X Curuxa

    [ bericht aangepast op 20 maart 2014 - 22:59 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Alharaca schreef:
    (Mijn post komt morgen, beloofd!)


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Matt Johnson / Rovagar

    Matt schrok wakker toen hij geschreeuw hoorde.
    'Kom met je luie reet uit dat bed!' werd er geschreeuwd.
    'Kom eraan,' bromde hij terwijl hij zijn deken over zijn gezicht trok. Hij vond het nog veels te vroeg, maar toen er in zijn wang werd gepikt, merkte hij dat Charley het hoog tijd vond voor een vluchtje buitenshuis. Matt rekte zich uit en liep in zijn boxer naar de badkamer. Daar trok hij hem gauw dicht, voordat Charley binnen kwam vliegen. Gauw kleedde hij zich uit en stapte onder de douche. Na 5 minuutjes stapte hij er onder vandaan en droogde zich af. Daarna kleedde hij zich vlug aan en schoot in zijn schoenen.
    'Ga je mee, kleine?' vroeg hij grijnzend.
    Charley oohoo'de en ging op zijn schouders zitten. Daarna liep hij de trap af en liep naar zijn moeder toe.
    'Goedemorgen mam,' bromde hij waarna hij een kus op haar wang drukte. Daarna griste hij een appel uit de fruitschaal. 'Ik ga even een rondje uit.'
    Zijn moeder grinnikte. 'Zie je zo.'
    Eenmaal buiten, merkte hij dat het best fris was en trok zijn vest goed dicht. Charley sprong van zijn schouder en vloog al oohoo'end in het rond.
    'Is er tenminste eentje vrolijk,' grijnsde hij, terwijl hij nog wat slaap uit zijn ogen wreef. Nadat Charley weer op zijn schouder was gaan zitten, liep hij terug naar huis en pakte gauw nog de laatste spullen in zijn tas. Toen zijn hand naar het kooitje van Charley reikte, maakte het uiltje protesterende geluiden en dreigde hem te pikken. Matt trok verbaasd aan van zijn wenkbrauwen op.
    'Ga je luisteren dan, kleine etterbak?'
    De laatste keer vond Charley het grappig om plots weg te vliegen, hij bezorgde Matt een hartverzakking.
    'Matt, je wolk is er!' schreeuwde zijn moeder.
    Hij zuchtte diep. 'Ben je er klaar voor, kleine?' vroeg hij, toen het vogeltje op zijn schouder ging zitten. Het beestje oohoo'de vrolijk, waarna hij zijn spullen pakte en de tuin inliep.
    Milan rende snel naar hem toe. 'Ik ga je missen,' piepte hij zachtjes, terwijl een traan langs zijn wang liep.
    Matt voelde een brok opkomen in zijn keel. Hij hurkte bij zijn broertje neer en aaide hem door zijn krullen.
    'Over een paar jaar mag je mee,' zei hij vrolijk waarna hij een kus op zijn hoofd drukte.
    Zijn broertje grijnsde breed. 'Ik wordt een betere tovenaar dan jou,' zei hij eigenwijs.
    Matt grinnikte en gaf zijn moeder nog een laatste knuffel voor hij het zich comfortabel maakte op zijn wolk.
    'Wees voorzichtig!' riep ze gauw toen de wolk begon te stijgen.
    Matt rolde met zijn ogen. 'Altijd.'

    (Om eerlijk te zijn heb ik totaal geen idee, hoe ik nu moet reageren ;') aangezien mijn personage al op school zit... )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Nathan Samuel Oakley || 6de jaars || Herzevo

    Genietend had ik mijn ogen gesloten en lag ik languit op de wolk. De vrolijke zonnestralen gaven me genoeg warmte en de zachte wolk liet me bijna in slaap vallen. Kairel lag al slapend op mijn buik en af en toe hoorde ik hem wat grommen in zijn slaap. Hij zat vast weer achter iets lekkers aan in zijn dromen. Over lekkers gesproken, ik kon niet wachten op het heerlijke diner op Arfaunai. Ik miste dat lekker eten echt heel hard. Ik werd wakker geschud door Ethan, mijn broer en even wreef ik in mijn ogen om daarna met een glimlach naar onze school te kijken. Kairel was ondertussen ook wakker geworden en liep dolle toertjes op de wolk tot dat deze aan land kwam. Samen gingen we de wolk af en liep ik achter mijn broer aan. Net als ik wat wilde vragen aan Kairel merkte ik op dat ze weg gelopen was. "Kairel?" riep ik en besloot haar dan meteen te zoeken. Ze was misschien wel een pittig beestje, maar ook enorm klein. Ik zou het mezelf ook nooit vergeven moest er iets met haar gebeuren. Terwijl ik weer terugliep botste ik tegen iemand op. Goed hoor Nathan, waarom moet ik ook weer zo lomp zijn? Ik keek op naar de jongen waartegen ik gebotst was. Hij had bruine haren en donkere ogen zeer sportief gebouwd, kortom het was Matt Johnson van Rovagar. Verontschuldigend keek ik hem aan. "H-Het spijt me, ik keek niet uit." mompelde ik. Ik kende Matt wel een klein beetje, maar mijn broer was er beter mee bevriend. In de verte zag ik een klein bolletje met grote oren aanrennen en ik zuchtte opgelucht toen ik Kairel zag komen aanrennen. Ik tilde haar op en hield haar deze keer vast, zodat ze er niet vandoor kon glippen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Matt Johnson / Rovagar

    Toen Matt opschrok uit een lichte slaap, keek hij verbaasd op toen Charley in zijn oor pikte.
    'Waar denk jij heen te gaan!' riep Matt geïrriteerd, toen Charley al oohoo'end wegvloog toen ze de school naderden. Met een zucht stapte hij van zijn wolk en hing zijn tassen om zijn lichaam. Al grommend stapte hij van zijn wolk af en liet zijn blik door de omgeving glijden, maar het kleine uiltje was nergens te bekennen.
    'Charley!' riep hij met zijn handen om zijn mond. Al wist hij dat de kleine dwerg uil hem makkelijk hoorde, hij weigerde gewoon te komen, zoals vaker gebeurde. Matt overwoog meteen een ketting aan zijn pootje te binden, maar hij wist dat Charley gewoon graag op avontuur ging. Hij zocht gewoon graag naar plezier.
    Toen iemand tegen hem aan botste, keek hij verbaasd op.
    'H-Het spijt me, ik keek niet uit.' mompelde Nathan, het broertje van Ethan.
    Matt grijnsde even. 'Dat zit wel goed joh, is die van jou ookal zo eigenwijs?' vroeg hij wijzend naar Kairel. 'De mijne is er ook vandoor.'
    Toen hij een paar keer luid 'oohoo' hoorde, wist hij dat Charley hem kwijt was.
    'Charley!'
    Het beestje oohoo'de nog een paar keer en kwam toen aanvliegen en ging op zijn schouder zitten. Daarna richtte hij zich weer op Nathan.

    Nathan Samuel Oakley || 6de jaars || Herzevo

    'Dat zit wel goed joh, is die van jou ookal zo eigenwijs?' vroeg Matt grijnzend terwijl hij wees naar Kairel die tussen mijn armen zat. 'De mijne is er ook vandoor.' ik grinnikte zacht en knikte dan, waarna ik Kairel over zijn hoofdje aaide. "Eigenwijs, maar ook dol enthousiast." zei ik met een glimlachje. "Maar zodra ze een comfortabel plekje vind, dan kan ze uren liggen slapen. " vervolgde ik. Ik keek van Matt op naar de lucht toen ik het geluid van een uil hoorde, zijn dwerg uil die blijkbaar Charley noemde. 'Charley!' riep Matt nog eens en het uiltje leek hem gevonden te hebben en kwam toen aanvliegen, waarna hij neerstreek op zijn schouder. Gefascineerd keek ik naar het uiltje. Ik vond het altijd zo'n speciaal dier en mysterieus, maar een woestijnvos paste veel beter bij me. "Hoe was je vakantie?" vroeg ik hem dan maar om een gesprek te starten. Niet dat ik zo'n grote prater was, maar ik hield er wel van om naar anderen te luisteren en wie weet welk verhaal hij te vertellen heeft. Even liet ik mijn blik op de schoolpoort vallen, waar veel nieuwe en oude leerlingen naar binnen gingen. "Zullen we ook maar binnen gaan?" stelde ik dan voor met een glimlachje.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 18:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Matt Johnson / Rovagar

    'Eigenwijs, maar ook dol enthousiast,' zei Nathan met een glimlachje. 'Maar zodra ze een comfortabel plekje vind, dan kan ze uren liggen slapen. Hoe was je vakantie?'
    'Het ging wel, ik heb eigenlijk niet zoveel gedaan,' zei hij verveeld. Zijn vakantie was echt saai geweest. Buiten zijn kleine avontuurtjes met Charley.
    Matt kriebelde Charley over zijn kopje en keek even naar Kairel, die in Nathan's armen lag.
    'Zullen we ook maar naar binnen gaan?' stelde Nathan voor.
    Matt wierp hem een glimlach toe en knikte even. Daarna liepen ze samen naar binnen, de rest van de leerlingen volgend.
    'Als je nou even bij me wilt blijven, waardeer ik dat erg,' zei hij zacht tegen het uiltje op zijn schouder. Deze oohoo'de eigenwijs en vloog pesterig van zijn schouder af, om vervolgens een rondje te vliegen en op zijn andere schouder te gaan zitten.
    Matt rolde met zijn ogen. 'Ik wist dat je dat ging doen, kleine eigenwijs.' Matt liet zijn ogen door de school glijden en blikte naar de verschillende dieren die alle mensen mee hadden.
    'Is je broer er ook al, of niet?' vroeg Matt belangstellend. Hij kon het goed vinden met Ethan en was altijd blij als hij zijn kameraden weer terugzag op school. Al mocht hij Nathan ook graag.

    Brooke Jane Eatside || 6de jaars || Stolere || Wolf

    Ik hoorde de wekker in de verte afgaan. Ik kreunde zacht en stond op. ''Wakker worden Brooke!'' roept mijn moeder. Ik kreun nog eens en slinger mijn benen over de rand van het bed. Ik zucht kort en dan kijk naar het kleedje waar Seth op ligt. Door mijn wekker is hij natuurlijk ook wakker geworden. 'Goeiemorgen Seth' bromde ik, en ik stond op. Seth keek me zogenaamd boos aan en ik stak mijn tong uit en toen gaf ik hem een aai over zijn kopje. Ik grinnik snel en ik loop naar de badkamer. Ik verzorg me snel en dan loop ik terug naar de slaapkamer. Ik zie Seth net de kamer uitlopen, ik lach zachtjes en dan zoek ik een setje kleren bij elkaar. Ik trek het snel aan en dan pak in mijn spullen bij elkaar. Moeizaam loop ik de trap af en ik loop de woonkamer binnen. ''Goeiemorgen lieverd'' zei mijn moeder en ze gaf me een knuffel. 'Jij ook goeiemorgen' zei ik en ik liet de spullen op de grond vallen. Ik pakte snel een broodje en propte die in mijn mond. Mijn moeder had me al eten meegegeven. 'Mam, ik ga weg, de wolk is al in de achtertuin geland' zei ik. Ik griste snel nog mijn toverstok van de kast en die deed ik voorzichtig in mijn broekzak. Mijn moeder knikte en gaf me nog een snelle knuffel. Mijn 4 koffers en 2 grote rugzakken stonden al klaar, ja ik had natuurlijk veel nodig om mee te nemen en ook heel veel voor Seth. Ik floot even en Seth kwam eraan, mijn moeder sjouwde de koffers mee naar buiten en ik had Seth vast. Ze legde de bagage op de wolk en zelf ging ik er ook op zitten. Ik hield Seth stevig vast, en met 1 hand zwaaide ik naar mijn moeder. Ze zwaaide terug en de wolk steeg op. Ik ging liggen en ik liet Seth los, Seth sprong op mijn buik en ging daar door met zijn ochtendslaapje. Ik grinnikte en ging zelf ook slapen.




    Austin McAllister || 5de jaars || Herzevo || Sneeuwuil

    Ik hoorde het geklap van vleugels, Theo was natuurlijk weer opgewonden voor deze dag, 24 augustus. Ikzelf was ook erg zenuwachtig maar het zou vast weer leuk worden. Ik sliep heel licht dus ik veerde overeind en ik trok de dekens van me af. Ik stak mijn arm uit en ik floot op mijn vingers, Theo kwam aangevlogen en ik aaide zijn zachte veren. De grote ogen van Theo staarden me aardig aan, sommige mensen vonden Theo eng maar hij is 1 van de liefste dieren ooit en hij doet nog geen vlieg kwaad. Ik loop met Theo op mijn arm naar de badkamer waar ik me opfris en daar snel nog wat kleren vindt, een korte spijkerbroek, een bruin vest en mijn All-Star gympen staan beneden. Eigenlijk waren al mijn korte spijkerbroeken lang maar ik vond dat op een gegeven moment zo vervelend dat ik de pijpen afknipte. Ik pak snel een kleine pot met gel en dan doe ik mijn haar naar achteren. Ik grinnik als ik in de spiegel kijk en ik duw mijn arm naar voren zodat Theo er vanaf kan vliegen, ik deed mijn kleren snel aan en ik ren naar beneden. Ik was gewoon zo enthousiast over de eerste schooldag, dat ik door de kamer heen stuiterde. Mijn oom en tante hadden mijn spullen in 2 koffers en een kleine rugzak, al klaargezet. Ze zaten niet zo vol en waren makkelijk te tillen. Ik zag dat de wolk al was geland in de tuin, dus liep ik naar buiten en ik legde de koffers op de wolk. Mijn oom en tante waren jammer genoeg aan het werk maar dat maakt niet zoveel uit. Theo vloog door het huis en ging door de achterdeur naar de wolk toe. Hij landde erop en bleef op mij zitten wachten. 'Niet zo ongeduldig Theo, ik kom eraan' zei ik tegen hem en ik deed het huis op slot en legde de sleutel onder de deurmat. Ik sprong op de wolk en ik trok mijn knieën op, en sloeg mijn armen er omheen. De wolk vertrok en ik zag het huis steeds kleiner en kleiner worden. Een glimlach onderdrukte ik en ik staarde voor me uit.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Nathan Samuel Oakley || 6de jaars || Herzevo

    'Het ging wel, ik heb eigenlijk niet zoveel gedaan,'zei Matt iets verveeld en ik knikte begrijpend. Vakanties zijn erg leuk, maar op den duur weet je ook niet echt meer wat te doen. Matt kriebelde Charley over zijn kopje en keek dan even naar Kairel die al bijna in slaap gedommeld was in mijn armen. Bij mijn voorstel glimlachte hij en knikte dan instemmend, waarna we beiden de school binnen gingen. Ik had het hier wel gemist, ondanks dat het een school was. Thuis was ook niet verkeerd hoor, maar aangezien mijn vrienden erg ver woonden was het toch leuker hier. Een zacht lachje rolde over mijn lippen toen Charley weer eigenwijs wegvloog en Matt wat geïrriteerd achter hem zat te roepen. 'Is je broer er ook al, of niet?' vroeg Matt plots en ik knikte. "Ja we zijn samen toegekomen, maar toen liep Kairel weg. Ik denk dat Ethan al in de ceremoniezaal is. " zei ik dan bedenkelijk. Mijn broer en Cróga zouden er vast al zijn, aangezien hij gisteren al niet kon wachten om zijn vrienden terug te zien. Ik liep de ceremoniezaal in en zag dat de meeste nieuwe leerlingen al ingedeeld werden. Ook zag ik mijn broer al zitten aan de tafel van Stolere, naast hem was er nog plaats. Ik tikte Matt aan en wees richting mijn broer. "Daar zit hij." zei ik toen tegen hem. Ik keek op toen ik mijn naam hoorde en draaide me om naar de tafel van mijn richting. Ik glimlachte en ging toen bij de Herzevo's zitten.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Matt Johnson / Rovagar

    Matt hoorde Nathan zachtjes lachen toen Charley weer wegvloog en op zijn andere schouder ging zitten. Af en toe werd hij helemaal gek van het eigenwijze uiltje, maar hun goede band maakte alles weer goed. Al zou het wel fijn zijn als hij eens beter zou luisteren, in plaats van zijn eigen ding te doen alsof Matt er niet is. Hij had hem al vanaf jonkie af aan. Ze hadden al heel wat avonturen beleefd, waarin vooral Matt hem weer eens uit de penarie moest redden. Een keer had hij Cróga uitgedaagd, deze zag hem daardoor als lekker hapje aan. Gelukkig was Etan in de buurt. Samen liepen ze de ceremoniezaal in en tikte Nathen hem zachtjes aan.
    'Daar zit hij,' zei hij zacht terwijl hij naar de Stolere tafel wees. Daarna liep hij vlot weg en hij hij aan de herzevo tafel zitten.
    Zijn blik gleed even naar de Rovagar tafel en hij zag al wat bekende gezichten. Hij hoopte dat het weer een leuk jaar zou worden, net als altijd.
    Matt liep vlotjes naar Ethan toe, die hij blij begroette. 'Hey Eth!' riep hij vrolijk. Hij aaide Cróga zachtjes over zijn kop. 'En Cróga,' zei hij zacht.

    Ethan David Oakley || 6dejaars || Stolere

    Aangezien de mensen naast me al naar hun vrienden toe waren, verveelde ik me dood. Ik had niet echt iemand om mee te praten, behalve Cróga dan. Ik had Marley gezien lang de andere kant van de tafel en ze had even kort gezwaaid, maar meer ook niet. Zuchtend nam ik nog een kippenbout en haf deze aan Cróga die hij met plezier opsmikkelde. 'Hey Eth!' hoorde ik een bekende stem vrolijk roepen, waardoor ik meteen opkeek en vrolijk grijnsde. "Yo, Matt!" zei ik blij. Ik schoof wat op zodat hij erbij kon zitten. Hij aaide Cróga over zijn bol en begroette hem ook, maar wel wat zachter. "Oh Charley is er deze keer ook bij, nog niet wegevlogen?" vroeg ik grijnzend aan zijn dwerguiltje en ik aaide hem vluchtig over zijn kopje, waardoor zijn pluimen wat recht stonden. Ik lachte even om het zicht en gaf tegen aan Cróga dat hij rustig moest blijven, aangezien hij en Charley niet de beste maatjes zijn. "Ik ben blij dat je er bent man, ik begon me hier al te vervelen zonder mijn maatjes." grijnsde ik weer naar Matt. Nee ik was niet graag alleen, dat zou echt mijn dood zijn. Ik hield van vrienden en aandacht rondom me heen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Matt Johnson / Rovagar

    Met een plof ging Matt naast Ethan zitten. Hij was blij om zijn beste vriend weer te zien. Ethan kroelde Charley over zijn kopje, waarna het diertje zijn pluimpjes recht stonden. Hij grijnsde even. Ethan kalmeerde Cróga, aangezien die al een beetje wantrouwend naar Charley keek. Deze oohoo'de even zachtjes.
    'Ik ben blij dat je er bent man, ik begon me hier al te vervelen zonder mijn maatjes.' grijnsde Ethan. Aan zijn gezicht te zien verveelde hij zich dood. Ethan keek even om zich heen of er niemand was die hem weg ging sturen, maar toen hij niemand zag grijnsde hij.
    'Ik ben ook blij om jou weer te zien, al kwam ik Nathan ook net tegen. Die is al naar zijn tafel gegaan,' zei Matt, terwijl hij Charley een stukje vlees gaf. Het diertje begon er verwoed in te pikken.
    'Klein arrogantje,' mompelde Matt, waarna hij Charley over zijn kopje kriebelde. 'Let maar niet op hem, Hij heeft zijn dag niet denk ik.'
    'Ik ben trouwens wel benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen, ik heb al heel wat nieuwe gezichten gezien. Ook veel verschillende dieren. Als Charley zich maar gedeisd houdt,' grijnsde hij, waarna het uiltje hem beledigd aankeek.

    [Iemand voor Brooke of Austin?]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Amira Maya Willson ~ 5e jaars ~ Rovagar ~ Europese Wilde Kat

    Ik loop de deuren van Arfaunai binnen, en kijk om me heen. Veel mensen zijn al in de grote zaal, waar de indelingsceremonie zo begint. Het maakt me niet zo veel uit, maar toch ga ik alvast naar binnen. Ik ga aan de tafel van Rovagar zitten, en wacht tot de ceremonie is afgelopen. Ik staar maar een beetje voor me uit, terwijl Wyzz op de tafel loopt, en ik haar afwezig aai. Na een tijdje merk ik dat Wyzz weg is. Ik knipper met mijn ogen en kijk om me heen. Ik zie dat ze helemaal naar rechts is gelopen, op de tafel. Ze word door verschillende handen geaaid, maar sommige hebben het te druk met hun dier te beschermen. Ik fluit, en zeg "Wyzz, kom hier! Kom op, hier heen komen!" Wyzz komt zuchtend terug sjokken. "Maar jij aaide zo saai..." "Sorry, ik zal je zo actief mogelijk aaien, oke?" Ik lach even. Ik knuffel Wyzz uitgebreid, ik krabbel achter haar oortjes, haar rug aai ik, en ik prik zachtjes in haar buik. "Dat is beter" Zegt ze tevreden. Volgens mij is de ceremonie bijna afgelopen. Ik kijk naar de deur, waar nog altijd mensen binnen komen, het is niet heel belangrijk als je het mist, en ik zie een paar bekende gezichten. Zoals June. June zit in mijn jaar, ook in Rovagar, en ze is ook nog Zoeker, net als ik. Dat dwingt ons bijna om vriendinnen te worden, maar jammer genoeg vind ik haar niet écht aardig. Ze is wel leuk om mee te praten, maar echt vriendschap hebben we niet. Ik zwaai naar haar, zodat ze me ziet zitten.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ethan David Oakley || 6dejaars || Stolere

    Matt plofte naast me neer en ik keek hem met een brede glimlach aan, ik was blij dat mijn beste vriend hier weer was. Cróga gromde even kort naar Charley toen hij wat uitdagen oohoo'de, maar hij sloeg dan koppig met zijn staart en kwam naast me zitten en legde zich languit neer. Hij hield wel van uitdagingen, maar niet als hij niet mocht van mij "Geen zorgen joch, we gaan straks wel wat sprinten" zei ik met een lachje tegen de tijger, terwijl ik even door zijn vacht woel. Tevreden haf hij me een kopje en daarna kauwde hij weer verder op het overgebleven bot van die kippenbout. 'Ik ben ook blij om jou weer te zien, al kwam ik Nathan ook net tegen. Die is al naar zijn tafel gegaan,'zei Matt terwijl hij Charley ook wat te eten gaf. Wat nieuwsgierig keek ik rond en zag dan mijn broer wat verderop zitten. "Ah, Nathan is altijd al een traag kind geweest." grinnikte ik. Het verwonderde me eigenlijk totaal niet. 'Klein arrogantje,' mompelde Matt tegen Charley en ik lachte even kort. 'Let maar niet op hem, Hij heeft zijn dag niet denk ik.' zei hij dan wat er voor zorgde dat ik weer moest lachen. "Ah Charley, zal ik je dagje een beetje opbeuren?" vroeg ik met een grijnsje tegen de kleine vogel. Ik kon het wel met zowel Matt en Charley goed vinden, het kleine eigenwijze vogeltje deed me erg veel denken aan Cróga. 'Ik ben trouwens wel benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen, ik heb al heel wat nieuwe gezichten gezien. Ook veel verschillende dieren. Als Charley zich maar gedeisd houdt,' grijnsde Matt en ik grinnikte kort. "Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwelingen. Hopelijk gaat Cróga ze niet bespringen net als de laatste keer." zeg ik lachend en aaide weer even de tijger. "Ik wilde hun ook graag laten schrikken." mompelde ik er lachend achterna. Ik hield van dollen en zeker met de kleintjes die je nog niet kennen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH