• De stelling van deze week luidt:
    Paardrijden zou geen sport genoemd moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Vind ik nu zo'n bullshit he
    Hoe kunnen ze dat nu zeggen hebben de mensen die het zeggen figelujk al zelf eens op een paard gezeten ? Als ik mijn paardn opleer en doorrij moet ik daar even veel voor knokken of iemand die salto wil leren en ik denk niet dat er al veel mensen zijn die hun leven resceren voor hun sport. Want het paard is onverstelbaar!
    Ik kan hier nog meer neerschrijven hoor maar ik denk dat ik duidelijk ben!!!


    if you can dream it, you can do it! <3

    Deels mee eens, deels oneens.


    26 - 02 - '16

    Ga zelf eerst maar 'ns op hoog niveau paardrijden en zeg dan dat je het met deze stelling eens bent. Serieus, om het hier mee eens te zijn weet je gewoon niks van de sport af.


    i put the fun in funeral

    Paardrijden is een van die sporten waar heel veel training van zowel paard als ruiter in zit, maar het uiteindelijk plaatje (denk aan: Olympische Spelen) ziet er heel makkelijk uit. Het is ook de bedoeling dat het er makkelijk uit ziet, hoewel er soms bergen verzet zijn om dat niveau te bereiken zoals ook gebeurd bij andere sporten. Mee oneens dus.


    From these ashes, I will rise

    Oneens. Mensen denken er altijd te makkelijk over, maar je krijgt echt een stevige training. Het zit hem vooral in je benen, maar je armen zijn ook zeker nodig. Alleen lijkt het altijd alsof het paard meer doet, omdat het paard beweegt en degene die hem berijdt, zit er enkel op. Alleen doet het paard niks, zeker niet wat jij wilt, als jij als berijdster/berijder hem niet bestuurt en aanspoort. Besides, als je iemand op een paard zet die er zo makkelijk over denkt en zegt dat ze moeten gaan rijden, zullen ze er weinig van bakken.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Absoluut oneens!
    Het ziet er wel heel makkelijk uit, maar dat is het dus echt niet!
    Je moet heel lang trainen voor je het goed kunt.
    Ik denk dat degene die deze stelling niet zelf paardrijd
    Ik rijd nu ongeveer 6 jaar en het is nog steeds elke les heel veel trainen.
    Het is een sport waarbij de ruiter het paard de goede hulpen enz. moet geven
    Het paard loopt heus niet uit zichzelf al die figuren en zo!


    be gay do crimes

    Mee eens en oneens, paardrijden is voor sommige een hobby, maar eigenlijk is het gewoon een sport, want anders kan je auto racen enzo ook geen sport noemen, de mensen besturen het paard/de auto.


    Asante sana, squash banana, we we nuga, mi mi apana.

    absoluut oneens!
    Ik moet 2 pony nog alles aanleren en dat doe je niet op 1.2.3!
    En daarbij moet ik ook nog een paard haar jumpingsgewoontes (bv bij jumping is het van stap galop en ik moet haar dat afleren)
    afleren en dat is zeker niet gemakkelijk!
    Ik heb er echt genoeg van dat mensen zeggen dat het waar is dat het geen sport is!
    Want bij paardrijden riskeren wij ons leven!

    Linger schreef:
    Oneens. Mensen denken er altijd te makkelijk over, maar je krijgt echt een stevige training. Het zit hem vooral in je benen, maar je armen zijn ook zeker nodig. Alleen lijkt het altijd alsof het paard meer doet, omdat het paard beweegt en degene die hem berijdt, zit er enkel op. Alleen doet het paard niks, zeker niet wat jij wilt, als jij als berijdster/berijder hem niet bestuurt en aanspoort. Besides, als je iemand op een paard zet die er zo makkelijk over denkt en zegt dat ze moeten gaan rijden, zullen ze er weinig van bakken.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens.
    Ik rij al bijna 11 jaar paard en het is echt een training Je krijgt vooral training in je benen en je armen. Maar wat ook heel belangrijk is bij Paardrijden: is de ban die je met je paard opbouwt. Het ziet er uit alsof het paard ALLES doet maar paard en ruiter leren het samen te doen. Neem nou een bosrit. Als paard en ruiter elkaar genoeg vertrouwen kunnen ze zich laten gaan, in galop over het bospad rijden en de wind in je haren voelen. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar het paardrijden is een hele goede manier om alles achter je te laten.
    En je kan zoveel leren van een paard.
    - Als je bang bent voelt je paard dat en neemt dat van je over. Je leert je angst en je zelf onder controle houden.

    Maar je maakt vooral een vriend voor het leven.


    I believe that Kindness can Save the World

    Aan de ene kans eens, want degene die het meest beweegt, is toch het paard en niet de ruiter en dan lijkt me een andere sport veel zwaarder. Maar aan de andere kant is het ook best moeilijk om het paard te berijden en goed te verzorgen, dus ik weet niet of ik het er mee eens of oneens ben.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Mairimis schreef:
    Paardrijden is een van die sporten waar heel veel training van zowel paard als ruiter in zit, maar het uiteindelijk plaatje (denk aan: Olympische Spelen) ziet er heel makkelijk uit. Het is ook de bedoeling dat het er makkelijk uit ziet, hoewel er soms bergen verzet zijn om dat niveau te bereiken zoals ook gebeurd bij andere sporten. Mee oneens dus.

    +
    Linger schreef:
    Oneens. Mensen denken er altijd te makkelijk over, maar je krijgt echt een stevige training. Het zit hem vooral in je benen, maar je armen zijn ook zeker nodig. Alleen lijkt het altijd alsof het paard meer doet, omdat het paard beweegt en degene die hem berijdt, zit er enkel op. Alleen doet het paard niks, zeker niet wat jij wilt, als jij als berijdster/berijder hem niet bestuurt en aanspoort. Besides, als je iemand op een paard zet die er zo makkelijk over denkt en zegt dat ze moeten gaan rijden, zullen ze er weinig van bakken.

    Linger schreef:
    Oneens. Mensen denken er altijd te makkelijk over, maar je krijgt echt een stevige training. Het zit hem vooral in je benen, maar je armen zijn ook zeker nodig. Alleen lijkt het altijd alsof het paard meer doet, omdat het paard beweegt en degene die hem berijdt, zit er enkel op. Alleen doet het paard niks, zeker niet wat jij wilt, als jij als berijdster/berijder hem niet bestuurt en aanspoort. Besides, als je iemand op een paard zet die er zo makkelijk over denkt en zegt dat ze moeten gaan rijden, zullen ze er weinig van bakken.


    Dit. Ik had deze stelling echt niet verwacht om eerlijk te zijn.


    :)

    oneens,
    als je geen paardrijd zit misschien wel eens op een pony en dan rondje stap met iemand ernaast ofzo en ja, dat is wel makkelijk.
    want je doet niets behalve zitten.
    als je echt gaat rijden zijn er zoveel dingen waar je op moet letten en die je tegelijker tijd moet doen.
    bovendien moet je toch een aardig gewicht omhoog houden


    you shouldn`t have done that.... *BEN drowned, LoZ, Majora`s Mask*

    Haha, de meeste denken dat ja, dat paardrijden makkelijk is, want het paard doet alles. Dat is niet waar. Als jij niks doet zal je paard ook niks doen. En nog steeds zeggen ze dan dat het geen sport is.
    Je moet wel een beest van ongeveer 600 kilo in bedwang kunnen houden!
    Paardrijden is zo simpel nog niet hoor, oké iedereen kan een paard laten lopen, maar als je wedstrijden rijd, is dat echt niet voldoende hoor. Een paard gaat niet vanzelf aan de teugel lopen, dat krijg je pas voor elkaar door lang en hard trainen!

    Ik ben het dus oneens met deze stelling


    "Not my daughter, you bitch!"