• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Meer uitleg en het inschrijftopic vind je hier

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 15:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Je had die blik. Die je wel vaker naar mij hebt.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Limany barstte ij lachen uit.
    'Dat meen je niet! Kom op, nou. Misschien is dit wel de reden dat ik zo kijk. Wees eens volwassen, zeg.'
    Athiabbe kwam overeind.
    'Hallo! Hou het gezellig.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Volwassen? Dat moet jij nodig zeggen.' Ze kwam ook overeind. 'Ik ga naar huis. Ik hoef geen enge verhalen meer te horen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Houd nou toch eens op!' snauwde Emily. Ze keek woedend van Limany naar Cordelia. 'Jullie zijn allebei kinderachtig! Jullie kunnen nog niet eens in één ruimte zijn en jullie maken alweer ruzie! Kunnen jullie nou nooit eens even je kop houden en gewoon niet op elkaar reageren?' Toen ze zag dat Cordelia op wilde staan, hield Emily haar tegen. 'Jij gaat niet weg. Jemig, dit zou een leuke avond moeten worden en je gaat het niet verstieren door weg te lopen! Iedereen hier heeft de laatste tijd genoeg aan hun hoofd gehad en verdienen juist een avondje genieten, zonder drama, en jullie gaan het niet verpesten! Ik begrijp niet eens waar jullie ruzie op gebaseerd is!' Ze sprak ongestoord verder, waardoor ze af en toe over haar woorden struikelde, maar kon zich niet goed inhouden. 'Het is jaren geleden dat jullie überhaupt ruzie kregen, en dat was om Kato. Cordelia, je bent al meer dan een jaar met hem getrouwd, hebt twee schattige kinderen met hem gekregen... Waar maak je je in hemelsnaam nog druk om? Wat is er aan Limany dat jou zo ontzettend onredelijk en kinderachtig maakt?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kato sroomde van grote bloemen die hij op Hawai niet was tegengekomen. De veren van de bank kraakten toen hij zich omdraaide en waande zich tussen het hoge gras. De sprieten streken langs zijn gezicht en jn de verte doemde een houten hutje op waarvan de deur openstond.
    Kato veranderde in een wolf en rende er kwispelend op af.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia keek haar beledigd aan. 'Schuif het maar weer op mij af! Zij is heilig voor jou, blijkbaar. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar huis ga, dat gaat jou niets aan!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Athiabbe liep achter haar aan.
    'Kom, blijf nou,' smeekte ze. 'Probeer gewoon noet op haar te letten, dat is alles wat Emily wil seggenen datzelfde moet Limany ook doen.'
    Ze pakte voorzichtig Cordelia's hand.
    'Het is helemaal niet gezellig als je weggaat... Wanneer hebben we hier nou tijd voor?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Zij is niet heilig! Jemig, Cordelia, probeer eens naar je eigen gedrag te kijken! Als ik me zou gedragen zoals jij, dan zou jij me echt verschrikkelijk vinden, en je bent meestal helemaal niet zo, maar blijkbaar ben jij zo blind geworden als het Limany betreft...' Ze schudde haar hoofd. 'Natuurlijk is Limany niet heilig! Die mag zich ook gewoon stilhouden, maar jij bent degene die nu wegloopt!' Ze stond gefrustreerd op en trok met haar hand aan haar haren. 'Jullie zijn allebei heel erg belangrijk voor mij, maar het komt gewoon niet in jullie op om eens normaal te doen! Nou, ik heb genoeg aan mijn hoofd gehad en kan jullie kinderachtige rotgedrag daar niet bij hebben!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia knikte met tegenzin naar Athiabbe en draaide zich om toen ze Emily's beschuldigingen hoorde.
    'Zij is de gene die begint, niet ik,' zei ze. 'Ik ga hier geen discussie over voeren, en als ik naar huis wil, bepaal ik dat zelf!'

    [ bericht aangepast op 3 maart 2014 - 21:43 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ach, we kennen je toch?' zei Athiabbe sussend. 'Niemand vind je vreemd of zo.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Egoïst,' siste Emily. Ze was woest, ze was nog nooit zo kwaad geweest als nu, omdat ze vond dat Cordelia met niemand anders bezig was dan met zichzelf.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia snoof. 'Ik maak vast een geweldige indruk, zo,' mompelde ze. Ze keek naar Emily. 'Sommige mensen liggen elkaar gewoon niet. Daar kun je weinig aan veranderen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik verwacht heus niet dat jullie beste vriendinnetjes worden!' riep Emily. 'Ik wil gewoon dat jullie ergens samen kunnen zijn zonder dat jullie de sfeer direct verpesten!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Athiabbe knikte en legde een hand op Cordelia's schouder. Ze zag ook ietsvan erkenjinhpg in limany's ogen en glimlachte bemoedigend.
    'Misschien moeten we weer naar binnen gaan. Het is wat fris. Zullen we naar mijn hiis toe?' Dat leek haar wat neutraler en e hoopte dat die twee elkaar dan weer even uit het oog zouden verliezen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia haalde haar schouders op. Ze had er helemaal geen zin meer in. Ze wilde naar huis.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?