• Don't judge me; ik heb een ander account hier op Quizlet maar wil dit liever niet via mijn eigen account vragen dus heb ik eventjes een ander account aangemaakt.

    Sinds ik een vriend heb heb ik het er al vaker over gehad met mijn moeder over de pil; of ik er al aan moet beginnen. In het begin heb ik gezegd dat het nog niet hoefde, aangezien we nog niet verder zouden gaan en ik dit zelf ook nog niet wilde. Naarmate we langer bij elkaar zijn nu, betwijfel ik of het nog lang gaat duren tot we verder gaan dan alleen zoenen en dergelijke.
    Nu wil ik zelf nog geen seks hebben, maar dit zijn dingen die niet gepland worden. Het gebeurd gewoon. Nu wil ik het onzekere niet voor het zekere nemen; en gewoon al aan de pil beginnen. Dat als het zover komt, ik gewoon beschermd ben.

    Nu dus de vraag; hoe kan ik dit het beste bij mijn moeder neerleggen? En wat is dus de beste manier van vragen?
    Als dit niet goed staat; kan een moderator het naar het goede forum verplaatsen?

    Gewoon vragen.
    En anders zeggen dat je onregelmatig ongesteld bent nu en je dat wil veranderen, blabla.


    I live for the applause, you will die for it.

    Moet je je echt niet voor schamen hoor (:
    Ik zou het haar gewoon uitleggen zoals je het hier schrijft. Zeg maar dat je eerst wat wil wennen aan het gebruik, dat je het de eerste maanden misschien af en toe zal vergeten, en dat je het gewend zal zijn tegen de tijd dat het echt nodig is.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Zeg het omwille van deze reden. Ik vind het best een goede uitleg en je hebt het er blijkbaar al eerder over gehad met je moeder, dus waarvoor schaam je je nog.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    Zeg het omwille van deze reden. Ik vind het best een goede uitleg en je hebt het er blijkbaar al eerder over gehad met je moeder, dus waarvoor schaam je je nog.

    This, het is even een drempeltje waar je over moet, maar dan denk ik dat je het prima uit zult kunnen leggen zoals je het hier deed.


    You are beautiful, you are love.

    Gewoon vragen. Zeg anders dat je gewoon heel veel buikpijn hebt ofzo.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2014 - 23:14 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Horizons schreef:
    Zeg het omwille van deze reden. Ik vind het best een goede uitleg en je hebt het er blijkbaar al eerder over gehad met je moeder, dus waarvoor schaam je je nog.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit probleem had een vriendin van mij ook, daarom was ik expres aan de pil gegaan toen er nog geen vriendje in zicht was. Als je niet wilt toegeven dat het voor je vriend is, kan je ook zeggen dat het dan regelmatiger is, dat je het dan kan overslaan, dat het korter is, dat je aan de pil wilt omdat het pijn doet, etc.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik snap het probleem nooit zo goed. Iedereen heeft toch seks? Is het zo erg om het er met je moeder over te hebben dan?


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Ik snap het probleem nooit zo goed. Iedereen heeft toch seks? Is het zo erg om het er met je moeder over te hebben dan?

    Indeed. Gewoon vertellen tegen je moeder. Zo beschamend is het toch niet. Er zijn wel wat meer beschamende dingen dan dit.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2014 - 1:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Volgens mij zal ze zich al een heel stuk geruster voelen als je ernaar vraagt. Daarbij hebben jullie het er al eens over gehad.


    Take me to wonderland

    Volgens mij vind je moeder dit veel minder erg dan wanneer je thuis zou komen en zou zeggen:
    'Mama je wordt oma'

    Gewoon over hebben en er niet over liegen, de pil is er niet voor niks


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ribery schreef:
    Ik snap het probleem nooit zo goed. Iedereen heeft toch seks? Is het zo erg om het er met je moeder over te hebben dan?

    Niet dat ik er moeite mee heb, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je er binnen het gezin normaal gesproken mee omgaat. Het is dus niet per definitie makkelijk om er over te praten in ieder gezin, als je dat denkt.


    You are beautiful, you are love.

    Wees gewoon eerlijk tegen je moeder, de meeste moeders begrijpen dat wel. En als ze het niet wil denkt ze gewoon dat je er nog niet klaar voor bent.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Hmm, mijn moeder kwam er zelf mee op m'n 15e omdat het best 'handig' is, wat het ook is.
    Maar jouw reden is gewoon een normale reden en ik denk dat je moeder ook wel blij zal zijn dat je het er gewoon eerlijk met haar over hebt. Je moeder is ook jouw leeftijd geweest namelijk!


    To infinity and beyond •

    Gwaihir schreef:
    (...)
    Niet dat ik er moeite mee heb, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je er binnen het gezin normaal gesproken mee omgaat. Het is dus niet per definitie makkelijk om er over te praten in ieder gezin, als je dat denkt.

    Altijd nog beter dan op een dag thuiskomen met de mededeling dat je zwanger bent, lijkt me.


    ars moriendi