• Helloooo,

    Ik heb de laatste tijd ervaart dat ik geen zin meer heb in de ontzettend lange roleplays. Ik heb geen inspiratie meer om de lange beschrijvingen voor personages te schrijven en wanneer een roleplay eenmaal begint, heb ik voor een paar posts nog wel inspiratie, maar daarna valt het weg en schrijf ik met moeite nog maar een paar zinnen wat tot ergernis lijdt bij mijn mede schrijvers. Ik vraag me af of dit er mee te maken heeft dat ik al een langere tijd bezig ben met roleplayen en daarom niks nieuws meer kan bedenken of dat dit gewoon het welbekende '"Writer's block" is.

    Anyway, ik vroeg me dus af of mijn idee voor een nieuw type van roleplayen hiervoor een oplossing zou kunnen zijn. Ik zal het uitleggen.
    Het is een roleplay zoals alle andere roleplay's, maar dan met een paar wijzigingen:
    - Je kunt ieder moment inspringen en je weer uitschrijven, maar niet te vaak want anders wordt het heel erg onoverzichtelijk.
    - Je hoeft geen lange personagebeschrijving te schrijven, maar gewoon een aantal steekwoorden over het innerlijk en een foto van het uiterlijk bijvoorbeeld.
    - Er is geen minimum of maximum voor het aantal zinnen of woorden van een post.
    - Het onderwerp van een roleplay is heel uitgebreid en simpel en geeft genoeg mogelijkheden om te schrijven, zoals een onbewoond eiland of een kamp bijvoorbeeld.

    Regels:
    - Een of twee berichten schrijven is niet toegestaan, je moet wel wat meer berichten schrijven (Anders zou je met een heel vreemd personage de roleplay binnen kunnen vallen en daarna meteen weer weg kunnen gaan).
    - Wanneer jouw personage met een ander personage praat, is het wel de bedoeling dat je blijft reageren en niet zomaar weggaat. Als je geen zin meer hebt, moet je je afmelden en jouw personage weg laten lopen bij het andere personage.

    Doordat iedereen op het moment kan inspringen wanneer hij/zij dat wilt, is er veel afwisseling qua personages en schrijver, wat het in mijn ogen erg leuk lijkt.
    En om de vragen: "Hoe moet ik inspringen? Wat is er gebeurt? Mag ik een samenvatting?" tegen te gaan, zal ik daar alvast antwoord op geven. In dit geval zal ik, als topic-starter, ongeveer na iedere pagina een samenvatting in de beginpost zetten zodat mensen altijd weten wat er gebeurt en hoe je kunt inspringen.

    Lijkt dit jullie wat? Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en vragen zal ik beantwoorden.

    Edit: Ik kan een samenvatting maken van wat er gebeurt, maar de schrijvers kunnen zelf ook aangeven van waar hun personage zich bevindt.

    Edit 2: Ongeveer 11 mensen vinden het een interessant idee, dus ik wil het zeker uitwerken.. maar welk onderwerp moet het worden?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 16:08 ]

    Ik zit al een hele tijd te denken aan het Q-hotelachtigiets, wat al een jaar geleden er was, maar toen weer wegstierf. Als dit idee goed loopt, kan ik dat weer openen? Ik vind het in ieder geval een goed idee. Ik kan er dus niet tegen als er een woordenminimum bij een RPG.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik zit al een hele tijd te denken aan het Q-hotelachtigiets, wat al een jaar geleden er was, maar toen weer wegstierf. Als dit idee goed loopt, kan ik dat weer openen? Ik vind het in ieder geval een goed idee. Ik kan er dus niet tegen als er een woordenminimum bij een RPG.


    Zou je dan die roleplay willen openen met de regels en ideeën die ik heb bedacht voor deze nieuwe vorm van roleplayen?

    Ik hou ook niet van woord minimums, als het maar geen letterlijke one-liners zijn, zoals ik in mijn begintijd had. "En toen liep ik naar het huis." zo iets korts.
    Ik zou opzich wel mee willen doen, zolang het maar niet te onoverzichtelijk word.
    Ik hoop wel dat het nog een tijdje duurt, aangezien ik het nogal druk heb op internet. Ik doe mee aan te veel RPG's, en een wedstrijd en andere dingen...


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Maartje, JE BENT GEWELDIG!
    Glad to see you back (:


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Rawiyah schreef:
    Ik hou ook niet van woord minimums, als het maar geen letterlijke one-liners zijn, zoals ik in mijn begintijd had. "En toen liep ik naar het huis." zo iets korts.
    Ik zou opzich wel mee willen doen, zolang het maar niet te onoverzichtelijk word.
    Ik hoop wel dat het nog een tijdje duurt, aangezien ik het nogal druk heb op internet. Ik doe mee aan te veel RPG's, en een wedstrijd en andere dingen...


    One-liners zijn niet toegestaan, maar er is geen minimum van vijf regels of iets dergelijks. Ik geef mensen gewoon de vrijheid om wat te schrijven en ik hoop dat ze gewoon een leuke post maken.

    Daemones schreef:
    Maartje, JE BENT GEWELDIG!
    Glad to see you back (:


    Hahaha, dankje! (:

    Wat vind je trouwens van mijn idee?

    Mindoro schreef:
    (...)

    Hahaha, dankje! (:

    Wat vind je trouwens van mijn idee?


    Geweldig, uiteraard!


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Mindoro schreef:
    (...)

    Zou je dan die roleplay willen openen met de regels en ideeën die ik heb bedacht voor deze nieuwe vorm van roleplayen?


    Misschien. Ik weet het nog niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    klinkt wel intereassant.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Daemones schreef:
    (...)

    Geweldig, uiteraard!


    Ik ga hier mee akkoord :'D


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Misschien. Ik weet het nog niet.


    Ik weet ook nog niet hoe het zal zijn om op de nieuwe manier te roleplayen en daarom wil ik het graag uitproberen, maar dan moeten er wel mensen zijn die mee willen doen.

    Mindoro schreef:
    (...)

    Ik weet ook nog niet hoe het zal zijn om op de nieuwe manier te roleplayen en daarom wil ik het graag uitproberen, maar dan moeten er wel mensen zijn die mee willen doen.


    Klopt, het is alleen heel erg veel werk om alles bij te houden in het topic.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Klopt, het is alleen heel erg veel werk om alles bij te houden in het topic.


    Dat klopt, maar denk je dat het te doen zal zijn om van iedere topic-pagina een korte samenvatting te maken om aan te geven wie met wie praat en wie wat doet?

    Mindoro schreef:
    (...)

    Dat klopt, maar denk je dat het te doen zal zijn om van iedere topic-pagina een korte samenvatting te maken om aan te geven wie met wie praat en wie wat doet?


    Niet van iedere pagina, misschien wel van iedere twee pagina's. Als het snel gaat misschien drie. Het is te doen als je veel online bent en niets te doen hebt.
    Je kunt beter iedere speler zelf de locatie erbij laten zetten, dat is al overzichtelijker.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2014 - 21:36 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Niet van iedere pagina, misschien wel van iedere twee pagina's. Als het snel gaat misschien drie. Het is te doen als je veel online bent en niets te doen hebt.
    Je kunt beter iedere speler zelf de locatie erbij laten zetten, dat is al overzichtelijker.


    Dit klinkt als een goed idee (:


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'