• Helloooo,

    Ik heb de laatste tijd ervaart dat ik geen zin meer heb in de ontzettend lange roleplays. Ik heb geen inspiratie meer om de lange beschrijvingen voor personages te schrijven en wanneer een roleplay eenmaal begint, heb ik voor een paar posts nog wel inspiratie, maar daarna valt het weg en schrijf ik met moeite nog maar een paar zinnen wat tot ergernis lijdt bij mijn mede schrijvers. Ik vraag me af of dit er mee te maken heeft dat ik al een langere tijd bezig ben met roleplayen en daarom niks nieuws meer kan bedenken of dat dit gewoon het welbekende '"Writer's block" is.

    Anyway, ik vroeg me dus af of mijn idee voor een nieuw type van roleplayen hiervoor een oplossing zou kunnen zijn. Ik zal het uitleggen.
    Het is een roleplay zoals alle andere roleplay's, maar dan met een paar wijzigingen:
    - Je kunt ieder moment inspringen en je weer uitschrijven, maar niet te vaak want anders wordt het heel erg onoverzichtelijk.
    - Je hoeft geen lange personagebeschrijving te schrijven, maar gewoon een aantal steekwoorden over het innerlijk en een foto van het uiterlijk bijvoorbeeld.
    - Er is geen minimum of maximum voor het aantal zinnen of woorden van een post.
    - Het onderwerp van een roleplay is heel uitgebreid en simpel en geeft genoeg mogelijkheden om te schrijven, zoals een onbewoond eiland of een kamp bijvoorbeeld.

    Regels:
    - Een of twee berichten schrijven is niet toegestaan, je moet wel wat meer berichten schrijven (Anders zou je met een heel vreemd personage de roleplay binnen kunnen vallen en daarna meteen weer weg kunnen gaan).
    - Wanneer jouw personage met een ander personage praat, is het wel de bedoeling dat je blijft reageren en niet zomaar weggaat. Als je geen zin meer hebt, moet je je afmelden en jouw personage weg laten lopen bij het andere personage.

    Doordat iedereen op het moment kan inspringen wanneer hij/zij dat wilt, is er veel afwisseling qua personages en schrijver, wat het in mijn ogen erg leuk lijkt.
    En om de vragen: "Hoe moet ik inspringen? Wat is er gebeurt? Mag ik een samenvatting?" tegen te gaan, zal ik daar alvast antwoord op geven. In dit geval zal ik, als topic-starter, ongeveer na iedere pagina een samenvatting in de beginpost zetten zodat mensen altijd weten wat er gebeurt en hoe je kunt inspringen.

    Lijkt dit jullie wat? Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en vragen zal ik beantwoorden.

    Edit: Ik kan een samenvatting maken van wat er gebeurt, maar de schrijvers kunnen zelf ook aangeven van waar hun personage zich bevindt.

    Edit 2: Ongeveer 11 mensen vinden het een interessant idee, dus ik wil het zeker uitwerken.. maar welk onderwerp moet het worden?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 16:08 ]

    Nikki had een soortgelijk RPG. (:
    Klik.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 21:20 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lacey schreef:
    Nikki had een soortgelijk RPG. (:
    Klik.

    Precies - Die wilde ik ook al gaan opzoeken, haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Lacey schreef:
    Nikki had een soortgelijk RPG. (:
    Klik.


    Was die roleplay een succes?

    Genest schreef:
    Het lijkt me wel ergens een goed idee, alleen ik vind het juist fijn om zulke lange posts te schrijven (en om te lezen).


    Dus ik zou beter wel een minimum kunnen instellen?

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Dat kan altijd toch al? :p En ik ken dit als 'meespeel verhalen', dat heb je op digidier.nl Klinkt heel flauw en kinderachtig, maar daar ben ik ooit begonnen en soms had je dan een post van like één woord hahaha. Zoals: *glimlacht*

    Ah well, mij lijkt dit niet zo tof, maar dit is er toch ook gon al?


    Nee, want wat ik heb meegemaakt is dat als je je eenmaal ingeschreven hebt, mensen van je verwachten dat je tot het einde van de roleplay mee blijft spelen en wanneer je je uitschrijft iedereen ontzettend teleurgesteld is..

    Haha, Didigier ken ik! Ik heb daar niet geroleplayed, maar ik weet wat je bedoelt met korte posts. Zo kort moeten ze niet zijn, de posts moeten wel roleplay-waardig blijven.

    Mindoro schreef:
    (...)
    Dus ik zou beter wel een minimum kunnen instellen?

    Well, ik snap dat je soms geen zin hebt om hele posts te schrijven, maar ik zie het er nog wel voor aan dat het 1 of 2 zinnetjes worden en klaar. Dan is het RP zo vol en wordt het, in feite, enkel gespam. Die paar zinnetjes kan je ook via msn of mail doen, lijkt mij. Maar ik schrijf dus liever meerdere zinnen, dus ik zal er niet aan meedoen. :'D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mindoro schreef:
    (...)

    Nee, want wat ik heb meegemaakt is dat als je je eenmaal ingeschreven hebt, mensen van je verwachten dat je tot het einde van de roleplay mee blijft spelen en wanneer je je uitschrijft iedereen ontzettend teleurgesteld is..

    Haha, Didigier ken ik! Ik heb daar niet geroleplayed, maar ik weet wat je bedoelt met korte posts. Zo kort moeten ze niet zijn, de posts moeten wel roleplay-waardig blijven.


    Oh, maar het is ook super lastig RPG'en als er zomaar personages verdwijnen en bij komen :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mindoro schreef:
    (...)

    Dus ik zou beter wel een minimum kunnen instellen?


    Ik vind dat dus absoluut níet fijn en er moet al veel gebeuren wil ik meedoen aan een RPG waarbij er een minimum is. Dus ik ben er tegen. Meestal zeggen twee zinnen veel meer dan een heel stukje.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)
    Ik vind dat dus absoluut níet fijn en er moet al veel gebeuren wil ik meedoen aan een RPG waarbij er een minimum is. Dus ik ben er tegen. Meestal zeggen twee zinnen veel meer dan een heel stukje.

    Lol, als jij liever twee zinnen wil met: 'Ik loop naar de deur om deze open te doen. Toch moet ik nog terug lopen voor mijn mobiel.' Of zoiets dergelijks, knock yourself out. Alleen ik begrijp niet dat het meer zegt dan een gewoon stukje van ongeveer 300 woorden, want zoveel is het niet eens.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Oh, maar het is ook super lastig RPG'en als er zomaar personages verdwijnen en bij komen :')


    Ja, het zal in het begin misschien een beetje ingewikkeld zijn, maar als er iedere keer nieuwe personages komen heb je afwisseling en er kunnen weer andere situaties ontstaan.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 18:43 ]

    Genest schreef:
    (...)
    Well, ik snap dat je soms geen zin hebt om hele posts te schrijven, maar ik zie het er nog wel voor aan dat het 1 of 2 zinnetjes worden en klaar. Dan is het RP zo vol en wordt het, in feite, enkel gespam. Die paar zinnetjes kan je ook via msn of mail doen, lijkt mij. Maar ik schrijf dus liever meerdere zinnen, dus ik zal er niet aan meedoen. :'D.


    Ik heb niet gezegd dat ik een stukje wil met met 1 of 2 regeltjes, maar er zit een groot verschil tussen een stukje van 150 woorden of een grote tekst van 1000 woorden. Ik krijg het zelf niet meer voor elkaar om een ontzettend groot stuk tekst te schrijven. En dat terwijl ik ook makkelijk alles uit kan drukken in 150 woorden..

    Mindoro schreef:
    (...)
    Ik heb niet gezegd dat ik een stukje wil met met 1 of 2 regeltjes, maar er zit een groot verschil tussen een stukje van 150 woorden of een grote tekst van 1000 woorden. Ik krijg het zelf niet meer voor elkaar om een ontzettend groot stuk tekst te schrijven. En dat terwijl ik ook makkelijk alles uit kan drukken in 150 woorden..

    Ik heb het ook niet specifiek over jou, ik heb het eerder over de users die met dit mee zouden doen. Als er zo'n RPG geopend wordt, denk ik simpelweg dat de meeste posts maar een paar zinnetjes worden en klaar. Een paar regels die je in het begintopic heb gezet, daar kan ik me wel in vinden, maar ik wil liever langere posts. Ik houd er ook van om zoiets te schrijven, dus het is niet voor mij weggelegd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Genest schreef:
    (...)
    Ik heb het ook niet specifiek over jou, ik heb het eerder over de users die met dit mee zouden doen. Als er zo'n RPG geopend wordt, denk ik simpelweg dat de meeste posts maar een paar zinnetjes worden en klaar. Een paar regels die je in het begintopic heb gezet, daar kan ik me wel in vinden, maar ik wil liever langere posts. Ik houd er ook van om zoiets te schrijven, dus het is niet voor mij weggelegd.


    Dan doe jij toch gewoon niet mee?

    Niet iedereen kan stukken van 500 woorden schrijven zonder dat het complete onzin word.
    Als er dan daadwerkelijk maar één zin staat per post, en het dan echt gespam word, dan heb jij er toch geen last van?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    (...)
    Dan doe jij toch gewoon niet mee?

    Niet iedereen kan stukken van 500 woorden schrijven zonder dat het complete onzin word.
    Als er dan daadwerkelijk maar één zin staat per post, en het dan echt gespam word, dan heb jij er toch geen last van?

    Wow, chill your bones dude. Je gaat direct in de aanval, als ik enkel maar zegt dat ik liever langere posts schrijf.
    En daarbij, ik had dit op het laatste geschreven: Ik houd er ook van om zoiets te schrijven, dus het is niet voor mij weggelegd. Misschien eerst even goed doorlezen voordat je - je zo vijandelijk opstelt.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 19:04 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Genest schreef:
    (...)
    Wow, chill your bones dude. Je gaat direct in de aanval, als ik enkel maar zegt dat ik liever langere posts schrijf.
    En daarbij, ik had dit op het laatste geschreven: Ik houd er ook van om zoiets te schrijven, dus het is niet voor mij weggelegd. Misschien eerst even goed doorlezen voordat je - je zo vijandelijk opstelt.


    Ik bedoel het niet aanvallend hoor, het valt me gewoon op dat je erg vind dat je lange posts moet schrijven, en het komt op mij over dat je wilt dat wij dat ook doen. Maar waarschijnlijk ligt het aan mij, omdat ik me ook snel aangevallen voelt


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.