• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Haha awesome xd. Doet me ergens aan die acties denken van Mitsuo en 2D-kun ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Nuuuuuuuh Kamisama Hajimemashita is echt veel te leuk. :3 Ik had net chibi Tomoe *-*


    Episode 8 alweer, :3 Yay je vind het echt leuk!
    Myrthe blij, Myrthe blij, Myrthe blij, Myrthe heel erg blij.
    TOOO MUCH HAPPYNESS!


    Mizuki is waar mijn facebook naam vandaan komt.
    Ik hou echt van hem en Kurama. Ook van Tomoe,
    maar in de manga is Kurama super awesome.
    Dus meer van Kurama.

    @Shirley:
    Wie is jouw favorite Kamisama Character?
    Las jij de manga? :3


    MIuuuuuuuuuh Kamisama is my favorite by far, >v<

    @Syll:
    Precies! En die rimpels in haar voorhoofd.... hoe kwamen die daar.... zelfs al ik heel erg mijn best doe worden ze niet zo erg....
    Ik hou trouwens echt heeeeeeeeeeeeeel erg van haar awkward lachje. >v< It's cute.
    Over de tekening: Het was ergens wel cute, maar ik heb de challange al geaccepteerd. I WILL SUCCEED!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Myrthe;

    I dunno, maar volgens mij kwamen die rimpels doordat ze haar wenkbrauwen zo hoog deed.
    Mja ik ben benieuwd als je tekening af is ;d Waarschijnlijk ga ik het ook nog ooit eens proberen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wow O.O
    What happend?
    Ik ben even een paar daagjes druk bezig en jullie rekruteren twee nieuwe members bij ons battlefront :P

    Ik ben volgens mij te lang niet meer in dit topic geweest xd
    Sorryy :(

    Hierbij wat leuke gifs om het goed te maken! :'D




    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    Wow O.O
    What happend?
    Ik ben even een paar daagjes druk bezig en jullie rekruteren twee nieuwe members bij ons battlefront :P

    Ik ben volgens mij te lang niet meer in dit topic geweest xd
    Sorryy :(

    Hierbij wat leuke gifs om het goed te maken! :'D




    Komt doordat ik het topic heb geopend. Ik trek mensen aan _O_
    Ok just kidding ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Komt doordat ik het topic heb geopend. Ik trek mensen aan _O_
    Ok just kidding ;d.


    Hahha, jouw positieve charisma dus xd
    Aha, ik dacht al xd maar vond het wel grappig.
    Ik kijk weer eens op dit topic en zie opeens twee nieuwe namen staan


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Myrthe Ik heb alleen de anime gezien de manga staat in mijn ptr list. Ik maar ja ik moet proberen eerst wat manga afronden en bij te lezen voor ik weer met een nieuwe begin.
    @Kevin Leuke gif (A) Ik heb daar ook wel eens last van gehad ff weg en dan zijn er gelijk weet ik hoeveel berichten van wege dat ik Abo heb op het topic. Ren uit Nana op je profiel pic toch ?? Ik ben echt fan van Nana vooral van de manga (: Mijn favoriete character Shin en Nobu (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hahha, jouw positieve charisma dus xd
    Aha, ik dacht al xd maar vond het wel grappig.
    Ik kijk weer eens op dit topic en zie opeens twee nieuwe namen staan

    Nja niet mijn charisma, denk dan eerder die van Nai ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Miuna schreef:
    @Myrthe Ik heb alleen de anime gezien de manga staat in mijn ptr list. Ik maar ja ik moet proberen eerst wat manga afronden en bij te lezen voor ik weer met een nieuwe begin.
    @Kevin Leuke gif (A) Ik heb daar ook wel eens last van gehad ff weg en dan zijn er gelijk weet ik hoeveel berichten van wege dat ik Abo heb op het topic. Ren uit Nana op je profiel pic toch ?? Ik ben echt fan van Nana vooral van de manga (: Mijn favoriete character Shin en Nobu (:


    Haha, ik had er de afgelopen week dus last van xd Maar veel berichtjes had ik verwacht, want ik weet dat zonder mij dat topic ook wel vol komt en gezien er al een tijdje geen anime ter spraken kwam die ik kende, dacht i niet veel te missen xd Haha, amar blijkbaar gebeurd er toch iets xd

    Yup Ren Honjo :) Ik ben ook een enorm grote fan van NANA en vind de anime ontzettend geweldig goed! (behalve het eind). Ik ben nu bezig met de Manga :) En dat grijpt mij gewoon weer, net als de serie :) Echt prachtig. Mijn favoriete personage is Ren Honjo, zoals je wsss al kon raden xd Maar ik vind Yasu ook awesome en Nobu blijft ook geweldig met zijn humor xd Hij is gewoon een mannelijke versie van Komatsu, maar dan op een heel realistische manier gedaan. :) Shin vind ik ook echt geweldig, vooral doordat hij zo kalm is en soms zo goed uit de hoek kan komen xd Ook vind ik Reira goed, want ik vind dat ze haar goed en diep schrijven, ook haar stem is zo mooi :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Nai schreef:
    (...)
    Nja niet mijn charisma, denk dan eerder die van Nai ;d.


    Hhaha dat zou ook goed kunnen ja xd
    Ik heb hem trouwens afgekeken hè :P
    Karneval :P Had ik dit weekend afgekeken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Hhaha dat zou ook goed kunnen ja xd
    Ik heb hem trouwens afgekeken hè :P
    Karneval :P Had ik dit weekend afgekeken :)

    Ohh goedzo! -knuf-
    Die zou je krijgen ;D Wat vond je ervan?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Myrthe nuuuh je mag Kurama houden. Geef mij Tomoe maar. (cat)
    Mizuki is wel echt cute ja. :3
    Ik ben nu bij dat stuk waar Tomoe mee de zee in is gesleurd door een megaschelp...
    En ik vond episode 7 zo emotioneel, poor Nanami-chan T^T. Mweh, ik kon helemaal met haar meeleven.
    Maar het is een shoujo. Een romantische komedie (dat zeiden ze al zo leuk op het begin toen ze haar huis uit gekickt was). Dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. (cat)
    En anders ga ik huilen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    WAT HEB JE KARNEVAL GEKEKEN, KEVIN D:
    Waarom heb ik dat gemist? D: Enenen wat vond je? :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Ohh goedzo! -knuf-
    Die zou je krijgen ;D Wat vond je ervan?


    Nou, ik vond het wel een goede actie serie en wel een aardig verhaal. Allen het is niet echt mijn stijl en ik vind het zelf een beetje over de top. En ja dat durf ik te zeggen met mijn Haruhi op het lijstje xd Maar ik vind het in zijn genre een geode actie serie en vind de band tussen Nai & Gareki wel mooi gedaan en dat hele gedoe rondom Circus is goed uitgedacht. Trouwens, ik vond ook het einde wel mooi gedaan dat Karoku wakker wordt in het ziekenhuis bed en dat hij een vogel voorbij ziet vliegen bij dat raam :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Nou, ik vond het wel een goede actie serie en wel een aardig verhaal. Allen het is niet echt mijn stijl en ik vind het zelf een beetje over de top. En ja dat durf ik te zeggen met mijn Haruhi op het lijstje xd Maar ik vind het in zijn genre een geode actie serie en vind de band tussen Nai & Gareki wel mooi gedaan en dat hele gedoe rondom Circus is goed uitgedacht. Trouwens, ik vond ook het einde wel mooi gedaan dat Karoku wakker wordt in het ziekenhuis bed en dat hij een vogel voorbij ziet vliegen bij dat raam :)

    Yee ik hoor meer positieve dingen dan negatieve dingen ;D.
    Oh dat herinnert me er aan dat ik de laatste 2 episodes nog moet zien.. Ben tijden het herkijken overgestapt naar 2 of 3 andere animes die ik ineens aan het herkijken xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you