• Afgelopen weken is er op Quizlet een enquete geweest. Meer dan 100 leden hebben de moeite genomen om de enquete in te vullen, waarvoor dank.

    Hieronder de uitslag:

    Vraag 1. Wat vind je het leukst aan Quizlet?
    De antwoorden heb ik ingedeeld in 3 categorieën: Create (zelf creaties maken), Discover (creaties van anderen lezen), Community (contact met andere leden). Meerdere categorieën mogelijk per antwoord.

    Create: 41
    Discover: 46
    Community: 42

    Leuk om te zien dat alledrie de categorieën zo goed als evenveel stemmen hebben gekregen.

    Key values:
    - Creativity
    - Iedereen in zijn/haar waarde laten
    - Geen censuur (16+),
    - Nieuwe like minded people leren kennen

    Vraag 2. Wat vind je het minst leuk aan Quizlet?

    * Design 2
    * Ons kent ons 6
    * Onduidelijk welke verhalen in je favorieten staan
    * Weinig diversiteit in stories 4
    * Onduidelijke lay-out stories
    * Minder druk 13
    * Leden die halverwege een verhaal stoppen
    * Lage kwaliteit van sommige stories 7
    * Veel oude content
    * Negatieve sfeer op forum / Roddelen 11
    * Feedback duurt lang
    * Leden die pesten 3
    * Weinig lezers van je creaties 8
    * Slechte zoekfunctie
    * Lastig om rond te navigeren 2
    * Vieze creaties
    * Veel reclame 4
    * Online vrienden lastig vindbaar
    * niet kunnen reageren op reacties
    * Betere updates over veranderingen
    * Te veel verzameltopics 2
    * Te weing gedaan met suggesties
    * Geen zoekfunctie op mobiel
    * Te weinig uitleg
    * Dat als je random quiz doet, soms op een quiz uitkomt die niet meer bestaat.

    Vraag 3. Hoe kunnen we Quizlet leuker maken?

    * Meer motivatie om creaties te maken
    * Alle creaties evenveel aandacht/exposure
    * Betere layout stories
    * Zoeken op meerdere genres
    * Meer aandacht columns
    * Meer transpirantie 2
    * Meer beta's
    * Meer gedichten in the spotlight 2
    * Oude leden verwijderen
    * Meer nieuwe leden 5
    * Meer aandacht voor recente creaties ipv oude 2
    * Meer vrijheid van meningsuiting
    * Mer lijstjes in the spotlight
    * Meer lettertypes 2
    * Meer layout opties voor creaties 3
    * Meer luisteren naar leden
    * Reageren op creaties meer stimuleren
    * Meer respect
    * Verbieden van vuile praat
    * Elk jaar een nieuwe crew
    * Minder gepest
    * Een app 2
    * Meer reclame voor Q op andere sites 3
    * Meer ouderen aantrekken
    * Clubs
    * Meer promotiemogelijkheden voor je creaties (zelf favoriete creaties kiezen op je profiel)
    * Meer nieuwe ontwikkelingen 2
    * Nieuwe soorten creaties 2
    * Win- of weggeefacties 2
    * Betere zoekfunctie
    * Bugs fixen 2
    * Meer opties om profiel te customizen 2
    * Meer dan 3 foto's op je profiel kunnen zetten
    * Reageren op reacties
    * Meer kleine wedstrijden
    * Meer crew acties 3
    * Minder reclame op Q
    * Slechte creaties verwijderen 2
    * Levendiger forum maken 2
    * Evenement
    * Online vriendenlijst terug
    * Meer met blogs doen
    * Meer met foto's doen

    Vraag 4. Welke creaties ontwerp je weleens op Quizlet?

    Total Respondents: 93

    Quizzen - 49.46% - 46
    Stories - 84.95% - 79
    Polls - 33.33% - 31
    Gedichten - 27.96% - 26
    Lijstjes -31.18% - 29


    Vraag 5. Welke creaties van anderen lees/doe je weleens op Quizlet?
    Total Respondents: 99

    Quizzen - 69.70% - 69
    Stories - 90.91% - 90
    Polls - 40.40% - 40
    Gedichten - 31.31% -31
    Lijstjes - 40.40% -40


    Dit is mijn signature...

    Heel interessant om te lezen! Ik ga niet op alles in, dan ben ik te lang bezig, maar even een aantal dingen:

    - oude leden verwijderen: zou ik niet doen, ik ben zelf ook een tijd weggeweest en nu heel blij dat ik weer terug ben. Ik zou enorm hebben gebaald als ik een nieuw profiel zou moeten aanmaken en al mijn creaties, mijn vriendenlijst etc, weg zouden zijn.
    - elk jaar een nieuwe crew: wel heel leuk en verfrissend! Ik twijfel alleen of het wel haalbaar is, aangezien je dus ook steeds een nieuwe crew alles moet leren.
    - vieze praat / vieze creaties: wat verstaan we daar onder? Vies als in bloed, geweld etc, of seksueel getint? Wat het tweede betreft, vind ik namelijk dat het al netjes is als je erbij vermeldt dat jet 16+ is, zoals dat al gebeurt. Als je overigens dan ook nog oudere leden wil aantrekken, zul je dat bijna niet kunnen verbieden, aangezien zij daar nu eenmaal graag mee "werken" in hun creaties. En waar leg je dan de grens tussen vies en niet vies? Dat is natuurlijk ook weer verschillend per persoon. Dit laatste geldt ook voor slechte creaties verwijderen. Ik ben benieuwd hoe de mensen die dat hebben ingevuld zo iets voor zich zien. Gaan er dan twee/drie moderators bepalen wat slecht is? Of als een creatie zoveel meldingen krijgt, moet het weg? Nah. Quizlet is juist de bedoelt om te laten zien wie je bent, dan kun je mensen niet beoordelen op wat ze kunnen.

    Maar inderdaad wel heel leuk om te zien dat die drie categorieën zowat gelijk zijn geëindigd! *O*


    everything, in time

    Meraki schreef:
    - oude leden verwijderen: zou ik niet doen, ik ben zelf ook een tijd weggeweest en nu heel blij dat ik weer terug ben. Ik zou enorm hebben gebaald als ik een nieuw profiel zou moeten aanmaken en al mijn creaties, mijn vriendenlijst etc, weg zouden zijn.

    Gaat ook niet gebeuren :) Maar misschien eens kijken om oude profielen meer op de achtergrond te krijgen.

    - elk jaar een nieuwe crew: wel heel leuk en verfrissend! Ik twijfel alleen of het wel haalbaar is, aangezien je dus ook steeds een nieuwe crew alles moet leren.

    Gaat zeker niet gebeuren. De ervaring van de Crew is een van de belangrijkste redenen dat Quizlet er is. Zonder Crew geen Quizlet. Maar het blijft interessant om te horen dat sommige leden er zo over denken.


    - vieze praat / vieze creaties: wat verstaan we daar onder? Vies als in bloed, geweld etc, of seksueel getint? Wat het tweede betreft, vind ik namelijk dat het al netjes is als je erbij vermeldt dat jet 16+ is, zoals dat al gebeurt. Als je overigens dan ook nog oudere leden wil aantrekken, zul je dat bijna niet kunnen verbieden, aangezien zij daar nu eenmaal graag mee "werken" in hun creaties. En waar leg je dan de grens tussen vies en niet vies? Dat is natuurlijk ook weer verschillend per persoon. Dit laatste geldt ook voor slechte creaties verwijderen. Ik ben benieuwd hoe de mensen die dat hebben ingevuld zo iets voor zich zien. Gaan er dan twee/drie moderators bepalen wat slecht is? Of als een creatie zoveel meldingen krijgt, moet het weg? Nah. Quizlet is juist de bedoelt om te laten zien wie je bent, dan kun je mensen niet beoordelen op wat ze kunnen.

    Deze suggestie staat ook in schril contrast met andere leden die juist blij zijn dat er geen censuur is. Ik ben ook tegen vrijwel alle vormen van censuur, dus ik denk niet dat we veel met deze suggestie gaan doen. Maar ook bij deze suggestie is het fijn om te weten dat er mensen zo over denken. Kunnen we toch ergens rekening mee houden. Misschien een optie om 16+ verhalen te filteren als je er niet op zit te wachten.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2017 - 15:46 ]


    Dit is mijn signature...

    Leuk dat we de uitslag mogen zien!


    16 - 09 - '17

    Leuk dat er nu een uitslag is. Sommige dingen zijn denk ik niet haalbaar, maar ik hoop dat jij en Tristan wel wat dingetjes zouden kunnen veranderen.(-:

    Gaaf om die uitslag eens te zien! Ik ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen! Toppers! ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    * Meer kleine wedstrijden
    Hier ben ik het wel zeer mee eens, want ik vind het wel leuk om mee te doen maar heb vaak niet de tijd ;(


    Don't let anyone tell you what to do.

    Leuk om de uitslag te kunnen zien en te weten hoe anderen Q'ers over deze zaken denken. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben zo blij met deze feedback ronde =D =D =D

    Ik vind het heel erg leuk om de uitslag te zijn.
    Zo zie ik wat anderen hebben geantwoord (veel mensen hebben dezelfde mening als ik, dus dat is wel leuk haha.) en ik vind het fijn om een soort 'bewijs' te zien dat er echt iets gedaan wordt met de moeite die we in de enquête hebben gestoken. Heel fijn! (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik kan me goed vinden in bepaalde aspecten die naar voren zijn gekomen in de uitslag van deze enquete


    26 - 02 - '16

    Je ziet ook echt een verband tussen hoeveel mensen een bepaalde creatie maken en hoeveel hem lezen. Stories zijn er meer en worden ook meer gelezen, lijstjes zijn er minder en worden ook minder gelezen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Leuk om te zien wat er uit de enquête gekomen is!
    Reageren op creaties meer stimuleren, Een app, Meer promotiemogelijkheden voor je creaties (zelf favoriete creaties kiezen op je profiel), Nieuwe soorten creaties, Win- of weggeefacties, Meer opties om profiel te customizen, Meer dan 3 foto's op je profiel kunnen zetten, Reageren op reacties, Meer kleine wedstrijden, Levendiger forum maken en Evenement vind ik echt goede ideeën.

    * Meer opties om profiel te customizen 2
    * Meer dan 3 foto's op je profiel kunnen zetten

    DIT IS ZO JA LIKE ik wil mijn profiel uitbreiden maar de limiet rip


    Heaven is a place that we all have

    Leuk dat we de uitslag mogen zien! Vooral die app lijkt mij een leuk idee. Als iemand die dat kan en mag die zou willen maken... Ik zou hem in elk geval downloaden, indien hij gratis is.


    -

    Dunphy schreef:
    * Meer opties om profiel te customizen 2
    * Meer dan 3 foto's op je profiel kunnen zetten

    DIT IS ZO JA LIKE ik wil mijn profiel uitbreiden maar de limiet rip



    Dit is ook zo true he. Ik wou maar dat ik mijn hele profiel een gehele layout zoals Tumblr kon geven.