• Poof! Nummer 13 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!



    Animes;
    Nerawareta Gakuen -Film-
    Un-Go
    Tari Tari
    Kagerou Project -Lied- [de anime die gaat komen ervan heet; Mekaku City Actors, en de manga ervan heet; Kagerou Days-

    Dat was het ;d!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 17:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Yee Nagi no Asukara.
    Nog 1 die kan worden toegevoegd aan de grote warboel van liefdesdriehoekenshit. Al is de driehoek te klein met hoe het daar zit..

    Klopt idd nu net ep 23 gekeken.
    Tsumugu geeft toe dat hij Chisaki leuk vind. Wat eigenlijk al te merken was. Nu heeft hij dus ook Ena.Zo gevoel dat Manaka Hikari misschien ook leuk vind.
    Ik vind het ook echt weer een goeie Drama anime. Die heb ik al een tijdje niet meer gezien bij de nieuwe anime van de afgelopen jaren. Behalve RDG:Red Data Girl vorig jaar maar die is dan ook van de zelfde director.Ook al was RDG wel minder goed dan Nagi no Asukara. Ik kan echt niet wachten tot de nieuwe ep van volgende week.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    (...)
    Klopt idd nu net ep 23 gekeken.
    Tsumugu geeft toe dat hij Chisaki leuk vind. Wat eigenlijk al te merken was. Nu heeft hij dus ook Ena.Zo gevoel dat Manaka Hikari misschien ook leuk vind.
    Ik vind het ook echt weer een goeie Drama anime. Die heb ik al een tijdje niet meer gezien bij de nieuwe anime van de afgelopen jaren. Behalve RDG:Red Data Girl vorig jaar maar die is dan ook van de zelfde director.Ook al was RDG wel minder goed dan Nagi no Asukara. Ik kan echt niet wachten tot de nieuwe ep van volgende week.

    Dat met dat Ena was alleen wel zo voorspelbaar xd

    RDG vond ik ook wel stukken minder dan Nagi no Asukara.. Ergens vond ik RDG heel sloom gaan maar op sommige momenten ook weer snel.. Ik weet niet..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    *kan ineens meepraten*
    Ik vond RDG nogal tegenvallen... Eigenlijk had ik er behoorlijk hoge verwachtingen van, en uiteindelijk heeft de anime die voor mij niet echt waar kunnen maken. Het is net wat Syll zegt; op sommige momenten ging het heel langzaam en dan weer snel... Idk maar ik vond 'm niet echt geweldig.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hylophagous --> Axiom.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Nai schreef:
    (...)
    Dat met dat Ena was alleen wel zo voorspelbaar xd

    RDG vond ik ook wel stukken minder dan Nagi no Asukara.. Ergens vond ik RDG heel sloom gaan maar op sommige momenten ook weer snel.. Ik weet niet..


    Idd wel waar ja eerst die liefdes verklaring daarna verdrinkt hij bijna en dan komt de ena en dan is alles opeens ok.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    (...)

    Idd wel waar ja eerst die liefdes verklaring daarna verdrinkt hij bijna en dan komt de ena en dan is alles opeens ok.

    Nja eigenlijk dat niet eens, maar zijn opa heeft ook Ena, vandaar dat ik het niet meer gek vond.
    Aangezien Miuna haar moeder Ena had. Eigenlijk vanaf dat moment zag ik het wel aankomen dat Tsumugu ook ooit Ena kreeg.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @ Dirkje en Syll ik vond RDG ook minder maar ik vond het op zich wel een goed verhaal hebben en ook echt wel genoeg drama.
    @ Syll

    Ja dat is ook wel weer waar. Vraag me af hoe dit nog afloopt nog maar 3 episodes en daarna ga ik de manga lezen

    Lol ff wat gif plaatsen van Nagi no Asukara omdat ik gewoon fan ben van dit anime (:





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Vandaag activeerde een van mijn vriendinnen de "Attack on Titan" fangirl-mode bij me, Cx Ik zit er weer even in.

    Het is ergens grappig dat de anime vol geweld zit en dat eigenlijk alle fan-pages van attack on titan vol zitten met:
    -Titans grappig bewerkt met fotoshop (dansende titans)
    -LevixEren yaoi
    -Meer yaoi




    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Myrthe ja echt hè, dat fandom spoort gewoon niet. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Vandaag de eerste 4 afleveringen van IS: Infinite Stratos gekeken, Ben normaal niet zo fan van Mecha anime, maar de anime heeft ook het harem genre en dat maakt het wel grappig en het verhaal is ook wel goed op zich.
    http://myanimelist.net/anime/9041/IS:_Infinite_Stratos
    Hier iemand die de anime al gezien heeft ?


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nuuuuuuuuuuuuuuh Ik kan nu ook mee praten over Nagi no Asukara. But Nuuuuuuuuuuuh.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    Nuuuuuuuuuuuuuuh Ik kan nu ook mee praten over Nagi no Asukara. But Nuuuuuuuuuuuh.

    Hoe ver ben je nu met Nagi no Asukara ?? Ik heb als laatste ep 23 gekeken. Ik wil best met jou er over praten maar als je nog niet zo ver al mij bent kan het voorkomen dat er spoiler komen over stukjes die je nog niet gezien hebt. Ik vind het zelf dan altijd vervelend want dan kan ik alleen maar wachten tot dat stukje van de spoiler komt.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mimble schreef:
    Nuuuuuuuuuuuuuuh Ik kan nu ook mee praten over Nagi no Asukara. But Nuuuuuuuuuuuh.

    Ghehe heb je alles bij gekeken? ;d. Aan je reactie te zien wel xd.
    Zo leuk dat en Golden Time kwamen te gelijk ;D en beide waren niet zo leuk voor mijn gevoelens ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    GUYS GUYS GUYS ER KOMT EEN SEIZOEN TWEE VAN DURARARA ADFLJADLFKJ *O*

    bron


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    GUYS GUYS GUYS ER KOMT EEN SEIZOEN TWEE VAN DURARARA ADFLJADLFKJ *O*

    bron

    Ik zag het! en ik was happy ;D
    Ok ik was wel van; Wat is dit.. Hoe.. Yeah o-o...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you