• Hai Quizlet ^^

    So, ik denk dat bijna iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat daten altijd wel spannend is, maar bij mij zijn de zenuwen problematisch. Het is gelukkig niet zo dat ik heel zweterig, misselijk of paniekerig word, maar ik kan gewoon niet genieten van een gezellige date met een jongen, hoe leuk ik hem ook vind. Waarom precies durf ik niet te zeggen, maar het komt erop neer dat ik altijd terugkrabbel zodra een jongen voorstelt te gaan daten.

    Volgende week heb ik afgesproken met een vriend. Een halfjaar terug hadden we ook al gedate, maar dat had ik naar een paar weken stopgezet, min of meer vanwege de reden hierboven. Nu zijn we in de tussentijd zeer dicht naar elkaar toe gegroeid. Zo erg, dat ik over alles met hem kan praten en hij er dan ook van op de hoogte is dat ik daten gewoon ongemakkelijk vind en het liever vermijd. Deze keer is hij echter niet van plan me zomaar te laten gaan. Hij wil echt doorzetten (niet in negatieve wijze). Hij stelde voor om volgende week bij hem thuis wat te gaan gamen, waarna hij me uiteten neemt en we naar de bios gaan. Klink perfect, toch? Zeker als je nagaat dat hij, lief als hij is, hoogstwaarschijnlijk alles voor me wil betalen en zelfs fucking bloemen voor me wil kopen.

    Ik heb er hele dubbele gevoelens bij >_<. Aan de ene kant vind ik het super lief en klinkt het als een hele gezellige avond. Aan de andere kant ben ik bang dat ik hem teleurstel, of nog erger, dat ik me realiseer dat ik tóch geen gevoelens voor hem heb en hem wéér af zal moeten wijzen. Dat laatste zou echt een bomaanslag op onze vriendschap zijn, want ik weet dat ik dan echt zijn hart zou breken.

    Dus, lieve Q'ers, iemand advies? Tips om nervositeit te onderdrukken zijn ook zeer welkom :3.


    i put the fun in funeral

    Als ik heel erg last heb van zenuwen neem ik vaak Passiflora van A. Vogel. Dat zorgt dat je - je rustiger voelt.


    26 - 02 - '16

    Ik heb precies hetzelfde, alleen dan heb ik ook nog bindingsangst. Poor Sarah. :c Misschien inderdaad wat tegen de stress nemen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Waarom zouden jullie perse moeten daten? Dates zijn meestal om de ander beter te leren kennen, maar jullie kennen elkaar al behoorlijk goed en je voelt jezelf er niet prettig bij. Je moet jezelf dan ook niet tot zoiets dwingen. Je kan gewoon leuke dingen doen, zoals gamen, films kijken, zulke dingen. Als dat allemaal goed genoeg aanvoelt, kunnen jullie een keertje wat anders doen, maar dan is het niet echt meer een date.


    Your make-up is terrible

    Gaan met die banaan! Nee, echt. Als je niet gaat, kun je hem ook teleurstellen. Gewoon gaan en er niet allemaal rare theorieën over bedenken of gedachtes door je hoofd halen, want dan kun je ook terugkrabbelen (heb ik bij mezelf wel). Hij weet dat je er moeite mee hebt, maar dan kan hij ook zien dat je er echt moeite voor doet als je toch op komt dagen en desnoods vraag je hem om er rekening mee te houden en zo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Verander de uitleg. In plaats van dat hij je uiteten neemt etc, ga je gewoon bij je beste vriend gamen en 's avonds een film gaan kijken. Omdat jullie te lui zijn om te koken gaan jullie ondertussen natuurlijk wel nog ergens iets eten.
    Klinkt een pak minder afschrikwekkend, toch? (cat)

    [ bericht aangepast op 13 maart 2014 - 19:32 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    @Taiga: Zoiets zou me wel goed van pas komen op sommige momenten, ik zal er eens naar kijken ;].
    @Annabeth: Let's just date eachother instead
    @Bumble&LaJoie: Uhu, zoiets zei hij ook al, dat ik het niet als date moet zien. Ondanks dat dat inderdaad veel zou oplossen, ben ik bang dat ik me niet zo makkelijk over het idee dat het een date is zal zetten x'D
    @Medousa: Ik denk dat dat voor nu in ieder geval het beste zal zijn... Ah well, we'll see ^^'.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    @Taiga: Zoiets zou me wel goed van pas komen op sommige momenten, ik zal er eens naar kijken ;].
    @Annabeth: Let's just date eachother instead
    @Bumble&LaJoie: Uhu, zoiets zei hij ook al, dat ik het niet als date moet zien. Ondanks dat dat inderdaad veel zou oplossen, ben ik bang dat ik me niet zo makkelijk over het idee dat het een date is zal zetten x'D
    @Medousa: Ik denk dat dat voor nu in ieder geval het beste zal zijn... Ah well, we'll see ^^'.



    quidquid excusatio prandium pro

    Het is sowieso al fijn dat hij weet dat je hier last van hebt anders kon de situatie nog wel eens vervelend worden. Voor de rest: keep breathing, ik weet dat je dat kan (cat) Komt wel goed schatje *geeft roosvicee*


    From these ashes, I will rise

    Cantabile schreef:
    Het is sowieso al fijn dat hij weet dat je hier last van hebt anders kon de situatie nog wel eens vervelend worden. Voor de rest: keep breathing, ik weet dat je dat kan (cat) Komt wel goed schatje *geeft roosvicee*


    Thanks Suus c:
    Ik zal jullie laten weten hoe het gaat ^^'.


    i put the fun in funeral

    Het is in elk geval mooi dat hij weet dat je moeite hebt met daten en dat hij je begrijpt. Je zou het er nog eens met hem over kunnen hebben dat je echt niet wilt daten en waarschijnlijk begrijpt hij het wel en wil hij je ook alleen maar helpen.
    Probeer anders de date niet als een date te zien, maar gewoon als een gezellige avond met een vriend. Al heb ik geen idee of dat echt werkt, aangezien ik zelf geen ervaring heb met bang zijn om te daten. In elk geval: succes!


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Noem het dan geen daten maar gewoon afspreken. Zo doe ik dat ook :Y)


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik zou inderdaad gewoon bij hem thuis een film kijken en gewoon daar iets eten. Vooral aangezien het sinds een lange tijd is dat jullie samen op een date zijn geweest, dus ik zou lekker rustig aan doen. Misschien helpt het als je het woord date in je hoofd verwisselt met afspreken? Dat zal de zenuwen denk ik wel temmen. (krul)Maar, veel succes!


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."