• Dit is niet het zoveelste doe mijn huiswerk voor mij topic.

    Ik moet een monoloog geven aan de klas van c.a. 3 minuten. Maar ik kan even niets bedenken waarover. Het is een onderwerp van vrije keuze. Het monoloog heeft als doe om een groep voor ''iets'' te enthousiasmeren.
    Anyways mijn interesse zal de groep niet interesseren, of het is te ingewikkeld voor 3 minuutjes. Mijn vraag is aan jullie willen jullie meedenken voor een onderwerp?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hm, dat is best wel lastig. Heb je niet misschien een boek of film die je heel leuk vindt? Een bepaalde muziekstijl? Een gewoonte of traditie of iets leuks wat je met familie of vrienden doet dat andere mensen niet kennen?
    Trouwens, ik vraag me nu eigenlijk ook wel af wat die ingewikkelde interesses van jou zijn. In drie minuten kun je best wel veel zeggen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik weet niet of je het interessant vind hoor, maar een culturele traditie van een bepaalde etnische/culturele groep? Ik vind bijvoorbeeld Rite de Passage tradities heel erg interessant, dat is zeg maar de traditie waarbij kinderen 'officieel' de volwassenheid in gaan. Er is heel wat over te vinden, en het verschilt ook best wel per groep hoe het precies in zijn werk gaat. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, of anders misschien een bepaalde kledingstijl, of een evenement/festival?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)