• Nederlandse pretparken zijn als de dood dat ook hun mascottes het slachtoffer worden van provocerende neonazi's. Die doen de laatste tijd niets liever dan het fotograferen van onschuldige figuren terwijl ze de alternatieve Hitlergroet quenelle doen. Tot nu toe werden mascottes in Disneyland, Parc Astérix (Frankrijk), PortAventura (Spanje) en Bellewaerde (België ) al de dupe van racisten. Om te zorgen dat de trend niet overslaat naar Nederland, hebben acteurs extra training gekregen en zijn regels aangescherpt. Zo hebben de characters in Walibi net een uitgebreide cursus achter de rug waarin ze te horen kregen welke gebaren ze wel en niet mogen maken. Ook Slagharen voert nieuwe regels in. "Toen we hoorden wat dit in Frankrijk en België teweeg heeft gebracht, hebben we onze acteurs onmiddellijk ingelicht", vertelt een woordvoerder aan De Telegraaf. Maar, zo geeft de Efteling toe: "Je kunt nooit helemaal uitsluiten dat er iets fout gaat."

    Bron: looopings.nl

    ===========
    Wat is er leuk aan een groet aan te leren aan pretparkacteurs?
    En waarom hebben de mascottes dat zelf niet door?

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 18:45 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Omygoooooood. Wat treurig dat hier regels voor gemaakt moeten worden. Wat leven er toch veel idioten op deze aardkloot.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    What. The.
    Serieus, was er niemand meer inspirerend te vinden in de hele geschiedenis? En kom op, dat is toch geen provocerend gebaar? Je moet er al echt naar gaan zoeken en de helft van de mensen herkent het niet.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    What. The.
    Serieus, was er niemand meer inspirerend te vinden in de hele geschiedenis? En kom op, dat is toch geen provocerend gebaar? Je moet er al echt naar gaan zoeken en de helft van de mensen herkent het niet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vraag me af wat de volgende stap wordt? Park sluiten om aanslagen voor te komen? O_O


    -

    Ik vind het gewoon grappig, serieus, volgens mij is er iets fout gegaan bij het uitleggen van pretparken aan zulke mensen.


    Tijd voor koffie.

    Overdrijven is ook een vaak, waarom zou je daar een punt van maken? Volgens mij weet het merendeel niet eens dat het überhaupt zo een groet is. Ik niet iig als ik naar die foto kijk, het ziet er gewoon heel onschuldig uit wat mij betreft.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lol. Hoe idioot kun je zijn.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Cresseyde schreef:
    What. The.
    Serieus, was er niemand meer inspirerend te vinden in de hele geschiedenis? En kom op, dat is toch geen provocerend gebaar? Je moet er al echt naar gaan zoeken en de helft van de mensen herkent het niet.


    In Nederland en België is het misschien niet erg bekend, maar in Frankrijk is de quenelle heel groots in het nieuws geweest, want het gebaar is bedacht door een Franse komiek waarvan enkele voorstellingen werden afgelast of verboden omdat ze antisemitisch waren. Daarna is er ook nog een bekende voetballer geschorst omdat hij het gebaar maakte, dus het is echt wel voldoende in het nieuws geweest om herkend te worden.

    Maar goed, ongeacht of het nou bekend is of niet, is het natuurlijk sowieso gewoon ontzettend triest dat ze speciale maatregelen moeten treffen vanwege zoiets. Mensen zouden hun politieke overtuigingen (om hier maar eens een zo vriendelijk mogelijk woord voor te gebruiken) echt even moeten laten gaan in zo'n pretpark in plaats van die acteurs beledigende gebaren aan te leren. :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    BastiIIe schreef:
    Overdrijven is ook een vaak, waarom zou je daar een punt van maken? Volgens mij weet het merendeel niet eens dat het überhaupt zo een groet is. Ik niet iig als ik naar die foto kijk, het ziet er gewoon heel onschuldig uit wat mij betreft.


    Omdat het dat ook is.

    Het gebaar waar het om gaat is dit:


    Het is me echter nog niet helemaal duidelijk waarom het als een alternatieve hitlergroet gezien word.



    Er zijn wat oppervlakkige overeenkomsten maar dati s het. De grootste reden dat het als racistisch en nazistisch word gezien is doordat dit gebaar wordt gebruikt/uitgevonden is door een Franse komiek die een stuk of zeven aanklachten/veroordelingen heeft mogen ontvangen voor anti-semitisme. Hij ontkent zelf dat hij een anti-semiet is en noemt zich in plaats daarvan een anti-zionist. (zionisme is de beweging binnen het jodendom die een eigen staat willen hebben, Israel dus)


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Omdat het dat ook is.

    Het gebaar waar het om gaat is dit:


    Het is me echter nog niet helemaal duidelijk waarom het als een alternatieve hitlergroet gezien word.



    Er zijn wat oppervlakkige overeenkomsten maar dati s het. De grootste reden dat het als racistisch en nazistisch word gezien is doordat dit gebaar wordt gebruikt/uitgevonden is door een Franse komiek die een stuk of zeven aanklachten/veroordelingen heeft mogen ontvangen voor anti-semitisme. Hij ontkent zelf dat hij een anti-semiet is en noemt zich in plaats daarvan een anti-zionist. (zionisme is de beweging binnen het jodendom die een eigen staat willen hebben, Israel dus)


    Ooh, ik zat te kijken naar de foto van dit topic, maar ik zie nog altijd de gelijkenis niet helemaal.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Barnabas schreef:
    Omygoooooood. Wat treurig dat hier regels voor gemaakt moeten worden. Wat leven er toch veel idioten op deze aardkloot.


    26 - 02 - '16

    Okammy schreef:
    (...)

    Omdat het dat ook is.

    Het gebaar waar het om gaat is dit:


    Het is me echter nog niet helemaal duidelijk waarom het als een alternatieve hitlergroet gezien word.



    Er zijn wat oppervlakkige overeenkomsten maar dati s het. De grootste reden dat het als racistisch en nazistisch word gezien is doordat dit gebaar wordt gebruikt/uitgevonden is door een Franse komiek die een stuk of zeven aanklachten/veroordelingen heeft mogen ontvangen voor anti-semitisme. Hij ontkent zelf dat hij een anti-semiet is en noemt zich in plaats daarvan een anti-zionist. (zionisme is de beweging binnen het jodendom die een eigen staat willen hebben, Israel dus)


    Maar het punt is dat het ook door nazi-aanhangers wordt gebrúíkt als alternatieve Hitlergroet en dat ze het zo zien. In principe lijkt het misschien een onschuldig gebaar en dat was het ook voordat het bekend werd, maar als het op een bepaalde manier wordt gebruikt, krijgt het vanzelf een nare bijsmaak. Ik snap wel dat mensen zich daar onprettig bij voelen, zeker als beroemdheden zoals voetballers zo'n controversieel gebaar vervolgens midden op het veld uitvoeren. Dat kan een heel verkeerde boodschap overbrengen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het gaat in de pretparken om deze voorvallen:


    Tijgertje in Disney


    Bellewaardeleeuw

    Looopings.nl

    [ bericht aangepast op 15 maart 2014 - 19:36 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh wel gek dat ze zo op de foto gaan :/


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik wist niet eens dat dat een alternatieve hitlergroet was, maar ik snap wel waarom het aanstootgevend is.


    Take me to wonderland