• Waar ga ik heen met mijn leven? Ik weet het niet!
    Al de hele middelbare school heb ik nooit een idee gehad van wat ik wilde studeren. Mijn doel was mijn diploma halen en een tussenjaar nemen, een studie voor mezelf wist ik nog echt niet dus daar heb ik het maar bij gelaten. Nu zit ik in mijn tussenjaar, ik ben lekker naar het buitenland geweest, maar nu weet ik nog steeds niet wat ik wil gaan studeren volgend jaar. Het enige wat ik wél weet, is dat ik wil studeren.
    Ik heb mijn voorlopige 'levensdoel' volbracht en heb nu geen idee wat ik met de rest van mijn leven aanmoet. Ik voel me zo godvergeten doelloos. Ik ben op het moment ook werkeloos en letterlijk niemand wil me aannemen, ze vinden altijd wel een reden. Ik heb zo'n moeite mijn dagen in te vullen. Elke dag paardrijden verveelt na een tijdje ook.
    Vorige week bij de open dag van de Hogeschool in Utrecht geweest, daar werd ik alleen maar wanhopiger van. De studies waarbij ik ging kijken waren een paar van een heel klein lijstje van studies waarop ik niet meteen 'nee' zei. En ze bleken HELEMAAl niets voor me te zijn.
    Gisteren bij de HvA geweest, dat ging gelukkig iets beter. Maar er was niets waar ik meteen lekker enthousiast van werd. Wel dingen waar ik niet 'Godnee' op zeg, maar ook geen dingen waar ik 'Godja' op zeg.
    En de godverdommense maatschappij drukt je erop dat je een toekomst voor jezelf klaar moet hebben. Maar dat heb ik niet en nu twijfel ik ontzettend aan de rest van mijn leven en voel ik me godvergeten nutteloos voor deze wereld!
    Bedankt voor het aanhoren van mijn gezeik.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2014 - 19:28 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Patholoog schreef:
    Met welk profiel op welk niveau ben je afgestudeerd?
    En ik kan het me niet indenken dat ze je nergens willen. Bij ons staan er heel veel advertenties van mensen die ze zoeken. Wat nu als je eens naar een studentenuitzendbureau gaat?


    N&G en N&T. Er zijn hier ook genoeg advertenties, maar ze willen me gewoon niet. Ik ga ook 3 weken op vakantie deze zomer waardoor meer dan de helft al sowieso 'later' tegen me zegt. Ik sta ingeschreven bij een uitzendbureau, maar daar krijg ik ook niets van binnen.

    Neverlands schreef:
    Maar ook ik weet zeker dat ik volgend jaar weer wil gaan studeren...maar wat....
    Open dagen bezoeken....op internet neuzen...studiekeuzetests doen, steeds wanhopiger worden. Maar gisteren ben ik bij de open dag van hogeschool Zuyd in Maastricht geweest en ik denk dat ik EINDELIJK de juiste studie heb gevonden :D (Tolk-vertaler Engels, maar logopedie is ook nog een optie, dat zien we wel na het proefstuderen(grote aanrader)).
    Anyway, ik weet wat je doormaakt en ik geloof dat je er wel kom. Voor iedereen is er een plekje, gewoon goed zoeken! Vraag eens rond wat anderen studeren of kijk eens rond wat voor beroepen er allemaal zijn. Welke vakken vond je leuk/was je goed in op de middelbare school? Kijk eens in die richting.
    Je hoeft niet te ver vooruit te kijken, leef in het nu ^^
    En vergeet niet dat je je voor 1mei in moet schrijven....


    Ja, open dagen, studiekeuzetesten, studies stalken op het internet. Het doet helaas weinig voor mij. Ik word nergens echt koud of warm van. En ik wil niet perse studeren voor een bepaalde baan, ik wil gewoon iets studeren wat ik leuk vind en waar ik veel mogelijkheden in heb.
    En ja, 1 mei. Ik krijg nou al de kriebels...

    Krull schreef:
    Well, als je er écht niet uit komt, kan je altijd nog naar een studiekeuze persoon gaan. Die gaat dan samen met je kijken wat bij jou past.
    Ik heb t alleen maar van horen zeggen, zelf geen ervaring mee..

    Oh hier heb ik wel een link van iets over studie keuze hulp

    http://www.studiekeuze123.nl/hulp/


    Been there, done that, kwam niets uit wat me verder hielp. Helaas.

    Corday schreef:
    Misschien kun je een studiekeuzetest doen en op internet rondneuzen en daar over studies lezen? Veel studies zitten maar op een bepaalde plek, soms aan de andere kant van het land dus die zie je snel over het hoofd, terwijl het wel de juiste keuze kan zijn. Zijn er bij jou in de buurt geen voorlichten van verschillende studies en scholen? Op een school, bijvoorbeeld? Daar kun je eventueel ook naartoe gaan. Je kunt ook naar de onderwijsbeurs gaan, maar die is volgens mij al geweest.


    Dat doe ik allemaal genoeg, maar er springt gewoon niets uit. Ik ben gewoon een hopeloos geval (cat)

    PUKKELxDING schreef:
    Je kunt inderdaad een studiekeuze traject in gaan. Dat helpt meestal wel erg goed. Er zijn namelijk nog veel meer studenten zoals jij. Wat werk betreft: als je advies wil op het gebied van het maken/keuren van je CV/sollicitatiebrieven dan kun je me pb'en, dat is namelijk mijn 'vakgebied' en daar help ik dan ook graag bij :)


    Bedankt voor je aanbod, maar (dit klinkt zo lame) mijn moeder kijkt mijn sollicitatiebrieven/CV/motivatiebrieven na, dat kan ze gelukkig erg goed. Maar niemand wil me gewoon.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Op sommige hogescholen en universiteiten heb je ook een oriëntatietraject, waarbij je heel actief op zoek gaat naar wat je wil en wat je leuk vindt. Ik weet de details niet zo goed, over waar het wordt aangeboden en wat het precies is, maar je zou eens kunnen googlen? Misschien dat het iets voor jou is. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)