• Ik zou graag een tatoeage willen laten zetten. Ongeveer zo een: (maar dan niet op mijn pols, maar op mijn bovenarm)



    Nu heb ik er wat vragen over:
    - Hoeveel zou het ongeveer gaan kosten?
    - Hoe voelt getatoeëerd worden? (Doet het pijn?)
    - Zijn er dingen die ik kan doen zodat het minder pijn doet (denk maar aan bepaalde soorten zalf) of mag dat niet?


    26 - 02 - '16

    Pulsar schreef:
    (...)

    Je kunt natuurlijk je moeder niet negeren.

    Nou ja, je kunt het altijd later nog doen.


    Ze zegt dat ik nog maar even moet wachten, dus dat doe ik dan maar. Ondanks dat ik het al meer dan twee jaar zeker weet.


    26 - 02 - '16

    Cavalier schreef:
    (...)Als ik een tattoo zal nemen, denk ik dat ik een tripje naar jou maak. :'D
    Je bent echt goed in het geven van details hierover en je bent precies wel schappelijk in je prijzen. (Al zullen de benzinekosten dat wel compenseren)

    Dat is een enorm compliment (bloos)
    En ik zou zeggen, je mag altijd eens binnen springen als je in de buurt ben, tenzij je een seriemoordenaar ben. Dan heb ik liever dat je wegblijft :'D
    En ja, ik doe het natuurlijk nog altijd gewoon als hobby, en dat is een wereldbreed verschil met een tattooshop die er zijn brood mee moet verdienen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Dat is een enorm compliment (bloos)
    En ik zou zeggen, je mag altijd eens binnen springen als je in de buurt ben, tenzij je een seriemoordenaar ben. Dan heb ik liever dat je wegblijft :'D
    En ja, ik doe het natuurlijk nog altijd gewoon als hobby, en dat is een wereldbreed verschil met een tattooshop die er zijn brood mee moet verdienen.
    Jammer genoeg woon ik in België, dus is het sowieso niet in de buurt, tenzij je nu opeens in Sluis zou wonen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cavalier schreef:
    (...)Jammer genoeg woon ik in België, dus is het sowieso niet in de buurt, tenzij je nu opeens in Sluis zou wonen.

    Justine is toch ook Belgisch? Of heb ik iemand verward?

    OT: Ik heb geen ervaring met tattoos, maar ik moet zeggen dat ik deze heel erg bij je vind passen, en dat het een heel mooi gebaar is ^^

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 20:19 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Meliorism schreef:
    Bedankt voor alle lieve reacties, maar voorlopig gaat het er helaas nog niet van komen. Mijn moeder vindt het belachelijk en onnodig.


    Je bent toch achttien? Bovendien is het jouw lichaam, dus jij mag er mee bepalen wat je ermee doet (dit is hoe ik er tegenaan kijk haha).


    | Reality is for people that lack imagination |

    Urquhart schreef:
    (...)
    Justine is toch ook Belgisch? Of heb ik iemand verward?

    OT: Ik heb geen ervaring met tattoos, maar ik moet zeggen dat ik deze heel erg bij je vind passen, en dat het een heel mooi gebaar is ^^
    Haha, ik dacht altijd dat ze van Nederland kwam. In that case.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb een tatoeage op mijn enkel bot. Dat deed helemaal geen zeer, gewoon totaal niet. Daarbij schijnt de bovenarm sowieso niet zo pijnlijk te zijn, volgens mij? Je krijgt/wordt verzocht dat je een verzorgende crème doet na afloop, maar dit is ook niet overal. Ze hadden het mij aangeraden, maar omdat ik geen last had, deed ik niks ermee (had het wel voor de zekerheid gekocht) Qua prijs heb ik geen idee, ik weet nog toen ik voor mijn tatoeage ging rondvragen, dat de prijzen héél erg uiteen liepen.

    Cavalier schreef:
    (...)Haha, ik dacht altijd dat ze van Nederland kwam. In that case.

    Ik kan het net zo goed fout hebben, dus ik zou het voor de zekerheid even navragen (;


    Deep inside, I've never felt alive

    Meliorism schreef:
    (...)

    Ze zegt dat ik nog maar even moet wachten, dus dat doe ik dan maar. Ondanks dat ik het al meer dan twee jaar zeker weet.

    Ik vind het alleen maar goed van je moeder dat ze wilt dat je wacht. Toch zeker als ze van mening is dat je (psychisch) instabiel ben. Ik ken je natuurlijk niet, dus ik kan er ook niet over oordelen. Misschien overdrijft ze, misschien ook niet. Ik juich echter alleen maar toe wanneer mensen wat voorzichtig zijn, terughoudend, met het nemen van een tattoo aangezien zoiets uiteindelijk toch voor het leven is.
    Anderzijds, je bent er al 2 jaar zeker van dat je het wilt en het heeft een grote betekenis voor jou... en je bent inmiddels 18, dus je hebt ook geen toestemming nodig. De munt heeft in deze twee kanten.

    Je moet voor jezelf inschatten wat het beste is, al vind ik ook zeker wel dat je ervoor moet gaan als je er 200% zeker van bent. Je moeder vind het misschien belachelijk - misschien niet eens zozeer omdat je (psychisch) instabiel zou zijn, maar gewoon om de tattoo zelf en de hele betekenis erachter voor jou?
    Ik weet natuurlijk niet wat de mening van je moeder is en wat haar exacte reden is om te zeggen dat je psychisch instabiel ben, en ik hoef dat ook niet te weten want dat zijn mijn zaken niet, maar uiteindelijk blijft een tattoo een persoonlijke keuze. Soms moet ik ook tattoo's zetten waarbij ik enorme vraagtekens heb, maar goed, het is niet aan mij om te beslissen. Een tattoo is en blijft iets persoonlijks.
    Je moet gewoon voor jezelf een beetje inschatten wat het beste is (;

    En inderdaad, ik woon gewoon in Belgie!. Al ben ik dus wel een Nederlander... dat zou de verwarring kunnen zijn :'D Ik ben bijna 8 jaar geleden nu verhuist naar het gezellig Belgenlandje ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik vind het alleen maar goed van je moeder dat ze wilt dat je wacht. Toch zeker als ze van mening is dat je (psychisch) instabiel ben. Ik ken je natuurlijk niet, dus ik kan er ook niet over oordelen. Misschien overdrijft ze, misschien ook niet. Ik juich echter alleen maar toe wanneer mensen wat voorzichtig zijn, terughoudend, met het nemen van een tattoo aangezien zoiets uiteindelijk toch voor het leven is.
    Anderzijds, je bent er al 2 jaar zeker van dat je het wilt en het heeft een grote betekenis voor jou... en je bent inmiddels 18, dus je hebt ook geen toestemming nodig. De munt heeft in deze twee kanten.

    Je moet voor jezelf inschatten wat het beste is, al vind ik ook zeker wel dat je ervoor moet gaan als je er 200% zeker van bent. Je moeder vind het misschien belachelijk - misschien niet eens zozeer omdat je (psychisch) instabiel zou zijn, maar gewoon om de tattoo zelf en de hele betekenis erachter voor jou?
    Ik weet natuurlijk niet wat de mening van je moeder is en wat haar exacte reden is om te zeggen dat je psychisch instabiel ben, en ik hoef dat ook niet te weten want dat zijn mijn zaken niet, maar uiteindelijk blijft een tattoo een persoonlijke keuze. Soms moet ik ook tattoo's zetten waarbij ik enorme vraagtekens heb, maar goed, het is niet aan mij om te beslissen. Een tattoo is en blijft iets persoonlijks.
    Je moet gewoon voor jezelf een beetje inschatten wat het beste is (;

    En inderdaad, ik woon gewoon in Belgie!. Al ben ik dus wel een Nederlander... dat zou de verwarring kunnen zijn :'D Ik ben bijna 8 jaar geleden nu verhuist naar het gezellig Belgenlandje ^_^
    Oeeeeeeh waar woon je dan en kan je ook met henna overweg? :'D
    Want dan wil ik zeker eens langskomen. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Serpents schreef:
    Ik heb een tatoeage op mijn enkel bot. Dat deed helemaal geen zeer, gewoon totaal niet. Daarbij schijnt de bovenarm sowieso niet zo pijnlijk te zijn, volgens mij? Je krijgt/wordt verzocht dat je een verzorgende crème doet na afloop, maar dit is ook niet overal. Ze hadden het mij aangeraden, maar omdat ik geen last had, deed ik niks ermee (had het wel voor de zekerheid gekocht) Qua prijs heb ik geen idee, ik weet nog toen ik voor mijn tatoeage ging rondvragen, dat de prijzen héél erg uiteen liepen.


    Ik geef inderdaad iedereen altijd een potje uierzalf mee voor de naverzorging, omdat ik daar belang aan hecht. Niet alleen voor de genezing zelf, maar ook voor het blijvende resultaat van de tattoo. Je hebt ook Bepanthen zalf/creme dat je bij de apotheek kan halen, maar zelf heb ik het meer voor uierzalf. Persoonlijke voorkeur. Vaseline moet je echter mijden, want daarmee doe je meer kwaad dan goed.
    Ik raad dus altijd en eeuwig aan om een tattoo in te smeren voor een week nadat de tattoo gezet is, hoe groot/klein de tattoo ook is. Dit om de jeuk tegen te gaan, het beter te laten genezen en om het resultaat van de tattoo optimaal te behouden.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Cavalier schreef:
    (...)Oeeeeeeh waar woon je dan en kan je ook met henna overweg? :'D
    Want dan wil ik zeker eens langskomen. :'D

    In een deelgemeente van Bilzen (provincie Limburg), zal je via een pb wel laten weten welke als je dat wilt weten ^_^
    En ik heb nog nooit met Henna gewerkt, dus ik weet niet of ik ermee kan werken :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    In een deelgemeente van Bilzen (provincie Limburg), zal je via een pb wel laten weten welke als je dat wilt weten ^_^
    En ik heb nog nooit met Henna gewerkt, dus ik weet niet of ik ermee kan werken :'D
    Woon anders aan de andere kant van België, goed hoor. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Serpents schreef:
    Ik heb een tatoeage op mijn enkel bot. Dat deed helemaal geen zeer, gewoon totaal niet. Daarbij schijnt de bovenarm sowieso niet zo pijnlijk te zijn, volgens mij? Je krijgt/wordt verzocht dat je een verzorgende crème doet na afloop, maar dit is ook niet overal. Ze hadden het mij aangeraden, maar omdat ik geen last had, deed ik niks ermee (had het wel voor de zekerheid gekocht) Qua prijs heb ik geen idee, ik weet nog toen ik voor mijn tatoeage ging rondvragen, dat de prijzen héél erg uiteen liepen.


    Dankjewel voor de reactie.
    Wat voor tatoeage heb je en hoeveel was je er ongeveer voor kwijt?

    [ bericht aangepast op 25 maart 2014 - 20:46 ]


    26 - 02 - '16

    Cavalier schreef:
    (...)Woon anders aan de andere kant van België, goed hoor. :'D

    Niet veel beter dan Nederland dus :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”