• Al sinds het begin van mijn toetsweek op dinsdag had ik zin in wafels, dus besloot ik vanochtend dat ik daar na mijn toets van vandaag eindelijk eens wat aan zou gaan doen. Toen ik thuiskwam bleek dat echter onmogelijk, want mijn moeder haalde net een cake uit de oven waar ze de laatste eieren in had verwerkt. Nou kan ik dus of nieuwe eieren gaan halen bij de supermarkt (maar het regent, meh) of ik kan lekker binnen blijven zitten en cake eten. Wat een moeilijke keuze. :'D

    Maar goed, nou vroeg ik me dus af of er hier op Q meer mensen zijn die wel eens iets bakken (of dat van plan zijn maar niet kunnen omdat iemand de ingrediënten net voor hun neus heeft weggestolen, hehe). Zo ja, wat maak je dan?
    En wat hebben jullie liever, wafels of cake? Om het helemaal wetenschappelijk te onderzoeken, heb ik een poll gemaakt. :Y)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Bij mij wel, denk ik. Mijn oma bakt altijd minstens vier verschillende taarten als de hele familie bij elkaar komt en mijn moeder bakt ook altijd zelf als we een verjaardagstaart of zo nodig hebben. :'D
    Maar dat is wel de Duitse kant van de familie. Volgens mij is het in Duitsland sowieso wat meer traditie om zelf dingen te bakken, want je kunt daar in de supermarkt tenminste ook ingrediënten vinden die niet in miniverpakkingen zitten en overdreven duur zijn. In Nederland vind je nauwelijks iets anders dan een kant en klaar mix. In dat opzicht is Duitsland echt stukken beter, haha. (krul)


    Ik vind het altijd wel handig en leuk, zo'n familie die goed is in bakken. De moeder van een vriendin van me is banketbakker en altijd als ik daar kom, staat er wel iets lekkers op tafel. Daarom is het eigenlijk ook wel jammer dat ik het niet zo leuk vind, want het is wel lekker smullen daarna. :c

    Square schreef:
    (...)

    Bij mij wel, denk ik. Mijn oma bakt altijd minstens vier verschillende taarten als de hele familie bij elkaar komt en mijn moeder bakt ook altijd zelf als we een verjaardagstaart of zo nodig hebben. :'D
    Maar dat is wel de Duitse kant van de familie. Volgens mij is het in Duitsland sowieso wat meer traditie om zelf dingen te bakken, want je kunt daar in de supermarkt tenminste ook ingrediënten vinden die niet in miniverpakkingen zitten en overdreven duur zijn. In Nederland vind je nauwelijks iets anders dan een kant en klaar mix. In dat opzicht is Duitsland echt stukken beter, haha. (krul)

    Hoe zo vind je amper iets anders dan een kant en klaar mix?:'D Bloem zullen ze toch ook wel gewoon in Nederland verkopen?:'D
    Ik denk dat ik het niet helemaal snap :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik maak eigenlijk nooit wafels.
    Wel verschillende soorten cake (boerencake, kruidcake) en muffins (gewone, hazelnoot etc.) (:
    Maar dat doe ik niet heel erg vaak, ligt ook een beetje aan het weer.

    Ik bak altijd pannenkoeken! (Voor mij valt dat ook onder bakken :'D)
    Echt cakes/cupcakes en taarten bakken is niet zo aan mij besteed. Wel maak ik zo nu en dan plattekaastaart/kwarktaart, tiramisu of pudding samen met de kleine.
    Wafels wil ik ook graag maken, maar ik heb mezelf nog altijd geen wafelijzer aangeschaft :'D

    En als ik moet kiezen tussen wafels en cake... dan is dat voor mij absoluut cake! Dat vind ik het lekkerst, helemaal met stukjes appel :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Journals schreef:
    (...)

    Ik vind het altijd wel handig en leuk, zo'n familie die goed is in bakken. De moeder van een vriendin van me is banketbakker en altijd als ik daar kom, staat er wel iets lekkers op tafel. Daarom is het eigenlijk ook wel jammer dat ik het niet zo leuk vind, want het is wel lekker smullen daarna. :c


    Een banketbakker, oeh, die zal er inderdaad wel verstand van hebben. :3



    madeupyou schreef:
    (...)
    Hoe zo vind je amper iets anders dan een kant en klaar mix?:'D Bloem zullen ze toch ook wel gewoon in Nederland verkopen?:'D
    Ik denk dat ik het niet helemaal snap :'D


    Bloem is er natuurlijk wel, ja, haha. ^^ Ik bedoelde meer dat ze hier veel spul dat je nodig hebt specifiek voor het bakken van sommige dingen vaak niet hebben, of dat het er alleen in piepkleine zakjes is, zoals amandelschilfertjes en dat soort dingen. Voor bijvoorbeeld ijstaart heb je baiser nodig (tenminste voor het recept dat wij gebruiken). Dat zijn een soort schuimpjes en in Nederland heb ik dat nog nooit ergens gezien, tenminste niet met de bedoeling dat je er iets mee bakt, terwijl je in Duitsland in praktisch iedere supermarkt dubbelverpakkingen van een grote, ronde plaat van dat spul kunt krijgen zodat je het zelf in stukjes kunt breken en in je taart verwerken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb toch liever cake, hoor. ^^ Het liefst cupcakes, en dan leuk versieren. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Helaaaaas hebben wij nog steeds geen wafelijzer, dus maak ik toch maar altijd cake. Maar ik blijf een wafelfan (;


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Wafels! Wafels! Ik heb zin in wafels! :9~
    Wij hebben zelfs een wafelbakmachine. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •