• Ik vind het allemaal een beetje verwarrend, aangezien bij mij een 6 net nog maar een voldoende is. Zodra ik een 5.9 haal, telt dat dus mee als onvoldoende. Ik heb geen flauw idee hoe dit bij jullie werkt, maar ik ben best benieuwd. Met degenen waarmee ik hierover aan het praten was hadden alle drie een ander cijfer, namelijk een 5 en een 5.5. Dus, als jullie allemaal even lief willen zijn en mijn poll willen invullen, dan weet ik eindelijk wat het normaalste is. ;3 Alvast bedankt. ;D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Bij mij een 5.5 gewoon, hoewel ik daar niet blij mee ben. Met een zes ben ik wel tevreden maar wil ik mezelf wel verbeteren


    Spoiler alert: you will save yourself

    Een 5,5. Op landelijke eindexamens is een 5,5 ook het minimum voor een voldoende, want daar wordt alles afgerond op hele cijfers en met een 5,5 kom je nog net op een 6 uit. Ik heb in Nederland ook nog nooit iets anders gehoord, eigenlijk. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Van school uit is alles onder de vijf onvoldoende, maar zelf ben ik niet tevreden met een cijfer onder de zes/zeven. Hangt er zo'n beetje van af welk vak het is.


    Ex astris, sciencia

    Op elke school waar ik op gezeten heb, telde een 5,5 als een voldoende, lager niet. En ik vind dat eigenlijk ook wel goed. Lager zouden ze het niet moeten doen en hoger ook niet.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Een 5,5 of gewoon 'voldoende'. Alleen bij Frans was dat de eerste drie jaar anders, maar nu hebben we een andere leraar en is die voldoende van een 5 naar een 5,5 gegaan.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Van school uit vijf, van mezelf uit zeven.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Square schreef:
    Een 5,5. Op landelijke eindexamens is een 5,5 ook het minimum voor een voldoende, want daar wordt alles afgerond op hele cijfers en met een 5,5 kom je nog net op een 6 uit. Ik heb in Nederland ook nog nooit iets anders gehoord, eigenlijk. ^^


    Maar echt persoonlijk? Dat verschilt per toets, bij een wiskundetoets of biologietoets ben ik niet blij met een 6 terwijl ik bij scheikunde al blij ben met een 5.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 16:27 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Een 5,5 is een voldoende. Zo hoort het normaal te zijn. Maar bij ons op school is 5,9 pas een voldoende.


    -

    Een 5,5. Lol.


    Aan niets denken is ook denken.

    Onder de 5,5 op Magister is een rood cijfer dus meestal is daarboven gewoon voldoende al gaat je gemiddelde er gewoon mee onderuit.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Lager dan een 6 is onvoldoende voor de onderbouw, en voor de bovenbouw is het lager dan een 5,5.

    Een 5,5. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Zoals de leraren bij mij op school tellen: 5,5 is nog een voldoende.


    Inspiration can hit you any time

    Florentina schreef:
    Een 5,5. Lol.

    Mendelejev schreef:
    Van school uit is alles onder de vijf onvoldoende, maar zelf ben ik niet tevreden met een cijfer onder de zes/zeven. Hangt er zo'n beetje van af welk vak het is.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.