• -Random verhaal ten ere van mijn eerste (nu net overleden) auto (':

    Afgelopen zondagavond waren we bij mijn broer, de verjaardag van zijn vriendin aan het vieren. Ik was met mijn (oude) autootje die kant op gereden, net die middag weer zijn accu opgestart. Op het moment dat we naar huis wouden, had mijn vriend vast de auto aangezet om even de accu ietwat op te laden. Toen we buiten kwamen, na onze jas aangedaan te hebben, zagen we opeens dat er witte rook onder de motorkap vandaan kwam. Wat bleek: De motor was oververhit geraakt.


    Dus wij maar weer de auto uitgezet en naar binnen gegaan om die auto ietwat af te laten koelen. Zaten we alsnog samen voetbal op de bank te kijken (': Uiteindelijk later toch maar naar huis gaan rijden, en dat was misschien wel de domste beslissing die we hadden gemaakt die avond. Niet veel later namelijk sloeg er een rood lampje op het dashboard aan. En rood betekent altijd direct stoppen. En opnieuw oververhitte auto. Uit nood maar bij de Mac Donalds gegeten, opnieuw geprobeerd om naar huis te rijden en uiteindelijk na tien minuten in de berm beland en de ANWB maar gebeld. Het duurde een FREAKING uur, voordat die überhaupt kwam opdagen. Dus daar zit je dan, een uur in de KOU, terwijl je ook nog eens moet plassen. En het dichtszbijzijnde tankstation is net vijf minuten dicht, waardoor je ook geen koffie kan halen!! Oh men, wat heb ik koude tenen gehad zeg... Niet normaal... Waarom komen dat soort dingen dan altijd op zo'n moment?

    Maar goed, toen de ANWB er eindelijk was heeft hij uitvoerig alles bekeken. Wat bleek, ik had een lek in het koelvloeistofsysteem. Je weet wel, dat spul dat je motor koel houdt als hij draait. Wel, dat is dus totaal niet handig. En aangezien mijn auto al oud was, kon dit maar één ding betekenen. Hij is rijp voor de sloop. Dus mijn moeder is nu bezig met haar verzekering enzo te bellen (aangezien hij stiekem nog op mijn moeders naam staat), zodat we een code krijgen dat hij naar de sloop gebracht kan worden...

    Dus een aantal jaar trouwe dienst houdt mijn eerste auto er nu toch echt mee op... En stiekem vindt ik dat best balen. (Al wist ik al dat hij niet lang meer had).
    Ik ga je missen, Ford ka (huil)

    (de foto die erbij zit is trouwens niet mijn auto, maar gewoon een foto van internet. Hij ziet er alleen precies hetzelfde uit ˆˆ)


    It's never gonna happen, Guys.

    ahhwww, sterkte in deze zware en moeilijke tijd (huil)

    Ik kan mij zeker voorstellen dat je allereerste auto die stuk is balen is.
    Ik heb sinds april mijn peugeot 308 als eerste auto en ik moet er niet aan denken dat hij gesloopt moet worden.

    Stom dat de ANWB altijd zo lang doet. Wij waren na een kamp met een lekke band van de kar en hebben 2 uur in de brandende hitte van 35 graden gestaan langs de snelweg en konden geen kant op door brandnetels en niks in de buurt. Vreselijk was dat.

    In ieder geval heb je zelf geen brokken gemaakt en is het alleen je auto


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    ahhwww, sterkte in deze zware en moeilijke tijd (huil)

    Ik kan mij zeker voorstellen dat je allereerste auto die stuk is balen is.
    Ik heb sinds april mijn peugeot 308 als eerste auto en ik moet er niet aan denken dat hij gesloopt moet worden.

    Stom dat de ANWB altijd zo lang doet. Wij waren na een kamp met een lekke band van de kar en hebben 2 uur in de brandende hitte van 35 graden gestaan langs de snelweg en konden geen kant op door brandnetels en niks in de buurt. Vreselijk was dat.

    In ieder geval heb je zelf geen brokken gemaakt en is het alleen je auto


    Nee gelukkig niet, maar we stonden gelukkig ook niet aan de kant vanwege een botsing, maar gewoon technisch defect.
    Zo en twee uur in de kokende hitte staan lijkt me ook geen pretje... Verschrikkelijk...


    It's never gonna happen, Guys.

    Ugh dat is zo zwaar klote, ik heb mijn eerste auto een jaartje gehad, bij de keuring een enorme waslijst gekregen wat er allemaal mis aan was(Die gozer liep lachend van verbazing aan mn auto te tikken en doen, en ik maar dieper de grond in zakken hehe) uiteindelijk kreeg ik te horen "ja is die auto niet waard om te repareren, zal meer kosten dan ie waard is. Maar het is eigenlijk ook niet veilig om ermee naar huis te rijden" Aangezien mijn voorwiel bijna afbrak van de roest. Dat was wel ff janken, aangezien ik nu natuurlijk geen spaargeld heb om een nieuwe auto te kopen.
    Dus inmiddels moet ik mijn boodschappen weer op de fiets doen(jeetje wat mis ik mijn auto nu haha)


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    Ugh dat is zo zwaar klote, ik heb mijn eerste auto een jaartje gehad, bij de keuring een enorme waslijst gekregen wat er allemaal mis aan was(Die gozer liep lachend van verbazing aan mn auto te tikken en doen, en ik maar dieper de grond in zakken hehe) uiteindelijk kreeg ik te horen "ja is die auto niet waard om te repareren, zal meer kosten dan ie waard is. Maar het is eigenlijk ook niet veilig om ermee naar huis te rijden" Aangezien mijn voorwiel bijna afbrak van de roest. Dat was wel ff janken, aangezien ik nu natuurlijk geen spaargeld heb om een nieuwe auto te kopen.
    Dus inmiddels moet ik mijn boodschappen weer op de fiets doen(jeetje wat mis ik mijn auto nu haha)


    Oh dat kan ik begrijpen. Maar dan sta je daar ook echt van: Nou, dat was niet de bedoeling. En als die waslijst dan steeds groter wordt... Echt balen...
    En oh, ik ben bang dat ik hem ook ontzettend ga missen. Vooral voor boodschappen, dan was hij stiekem toch wel handig. Of om naar familie te gaan. Maar goed... Gelukkig stopt de trein vlak voor mijn deur (dus dat is nog te doen). En bestaat er iets in Amersfoort zoals Picnic! Ik ben bang dat ik veel ga laten bezorgen de komende tijd (':

    [ bericht aangepast op 7 feb 2019 - 12:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.