• Poof! Nummer 14 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Pixis (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18



    Rechts boven: C: The Money of Soul and Possibility Control
    Links boven: Zombie-Loan
    Rechts onder: Monochrome Factor
    Links onder: Chihayafuru

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 9:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Maar dan wel de oudere versie





    Ik ben 16 maar ik word meestal 18 geschat, dus denk niet dat ze erin trappen als ik de 5-jarige versie ga cosplayen

    P.s Ik weet nog niet zeker of ik ga, maar denk het wel aangezien een vriendin van mij verder is gegaan met haar cosplay.(ze zou eerst niet gaan omdat er iets mis was gegaan met de kaartverkoop)


    Ushio blijft Ushio en dat is gelijk aan schattig en lief xd Haha :P
    Maar ik snap indd dat je niet als een 5-jarige gaat, hoewel het heel knap zou zijn als je dat realistisch voor elkaar zou kunnen krijgen.

    P.s. aha, nou ik ga in ieder geval wel :) Kaartjes zijn besteld voor zaterdag, dus wordt geweldig daar zo! Ben erg benieuwd, want ben nog nooit naar zo'n grote animecon geweest als... nou ja.. animecon xd Dus ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Haha, ik vind het ook wel geweldig van die nieuwe Fairy tail aflevering die uit is xd
    Gaan ze massa voten om hem op MAL op plek 20 te krijgen xd hahah, geweldig :P
    Hoewel ik niet kan ontkennen dat ik heb gehoord dat het een hele goede aflevering is. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Over cosplay gesproken....
    #>v<# Mijn Kitsune-outfit voor Larp, Elf fantasy fair en aankomende animecons is bijna af, >v<


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Taka schreef:
    Haha, ik vind het ook wel geweldig van die nieuwe Fairy tail aflevering die uit is xd
    Gaan ze massa voten om hem op MAL op plek 20 te krijgen xd hahah, geweldig :P
    Hoewel ik niet kan ontkennen dat ik heb gehoord dat het een hele goede aflevering is. :)


    Eh.... maar waar kan je het kijken dan? Ik heb op Google rond gezocht, maar ik vond de goede episode niet. ):

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 18:55 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Eh.... maar waar kan je het kijken dan? Ik heb op Google rond gezocht, maar ik vond de goede episode niet. ):


    Ik volg zelf fairy tail niet xd Komt, omdat ik er een keer nog goed voor moet zitten om alle afleveringen te kijken, maar ik keek een beetje rond op MAL en zag opeens Fairy Tail op 20 staan en ben toen beetje het forum gaan afspeuren xd Maar in ieder geval is dit de MAL page http://myanimelist.net/anime/22043/Fairy_Tail_(2014)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Ik volg zelf fairy tail niet xd Komt, omdat ik er een keer nog goed voor moet zitten om alle afleveringen te kijken, maar ik keek een beetje rond op MAL en zag opeens Fairy Tail op 20 staan en ben toen beetje het forum gaan afspeuren xd Maar in ieder geval is dit de MAL page http://myanimelist.net/anime/22043/Fairy_Tail_(2014)


    Ah, vandaag is de eerste aflevering geaired (of hoe je dat ook schrijft, haha). Dus ik denk dat ik het morgen of zo pas kan zien. );


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Ah, vandaag is de eerste aflevering geaired (of hoe je dat ook schrijft, haha). Dus ik denk dat ik het morgen of zo pas kan zien. );


    Aha, zou goed kunnen een vriend van mij had hem al gezien, maar ja, die kan japans.
    Dus waarschijnlijk heeft die hem gewoon raw in japans zitten kijken xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    FAIRY TAIL FAIRY TAIL OMG OMG
    Marijke, hij is hier gewoon met subs te zien!
    Omg het was zo awesome! Ik werd gewoon emotioneel tijdens het begin omdat ik het zo gemist had, haha. :'D
    De art ziet er echt fantastisch uit!
    EN DE OPENING SO MUCH NALU ALJDFLKJFDLKJF :3
    AH IK HAD FAIRY TAIL ZO GEMIST! =D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nagi no Asukara had echt een mooi einde. Zo veel emoties though tijdens die laatste episode. :')
    Maar echt, het is by far één van de mooiste animes die ik ooit heb gezien. Ik ben zo blij dat ik 'm toch nog op heb gepakt. Echt iedereen moet die anime eens zien. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Nagi no Asukara had echt een mooi einde. Zo veel emoties though tijdens die laatste episode. :')
    Maar echt, het is by far één van de mooiste animes die ik ooit heb gezien. Ik ben zo blij dat ik 'm toch nog op heb gepakt. Echt iedereen moet die anime eens zien. ^^


    Oké, dan begin ik er gelijk mee xd
    Was net deze week klaar met H2O Footprints in the sand, dus deze kan er mooi achteraan :P

    Eerste episode van de serie gezien en ik vind hem nu al te gek xD
    Oké, ik ben om, deze ga ik zeker verder kijken! :'D

    En wat is dat trouwens met die Love-traingles-traingels xd
    Echt, het is om in de waar van te raken soms xd Hahah
    Maar het is echt een leuke anime :) Begin er wel van te genieten.

    [ bericht aangepast op 5 april 2014 - 22:07 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yay, goed zo, Kevin! ^^ Die love triangles daar zijn wel echt killing. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Trouwens, je hebt Taka terug. ;o Nu ben je weer de zanger van One Ok Rock, gehehe. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    FAIRY TAIL FAIRY TAIL OMG OMG
    Marijke, hij is hier gewoon met subs te zien!
    Omg het was zo awesome! Ik werd gewoon emotioneel tijdens het begin omdat ik het zo gemist had, haha. :'D
    De art ziet er echt fantastisch uit!
    EN DE OPENING SO MUCH NALU ALJDFLKJFDLKJF :3
    AH IK HAD FAIRY TAIL ZO GEMIST! =D


    WAH IK WIL NU KIJKEN MAAR ER IS VISITE BENEDEN. D:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Noooo dat is altijd zo rot, echt herkenbaar. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb hem gezien! Gah ik heb FT zooooo gemist! :'D
    Het is alleen wel weer even inkomen. ^^


    | Reality is for people that lack imagination |