• Poof! Nummer 14 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Pixis (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18



    Rechts boven: C: The Money of Soul and Possibility Control
    Links boven: Zombie-Loan
    Rechts onder: Monochrome Factor
    Links onder: Chihayafuru

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 9:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Waarschijnlijk gaat ze dood :'D.. Dat gebeurd meestal met leuke animes met een toffe character :'D.
    Oh en ik zeg wel even; Ik heb hem zelf nog niet gezien...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Waarschijnlijk gaat ze dood :'D.. Dat gebeurd meestal met leuke animes met een toffe character :'D.
    Oh en ik zeg wel even; Ik heb hem zelf nog niet gezien...


    Dood is te makkelijk en dan zouden ze haar wss anders opbouwen.
    Als iemand dood gaat dan bouwen ze het personage vaak op van: Kijk, mij, ik ben gelukkig met mijn leven, ik ben altijd heel happy! Dat zie je goed bij bijvoorbeeld Nagisa, hoewel ze dat wel net iets anders brengen. Ze laten je namelijk echt om haar geven en dat is een talent dat je moet hebben als schrijver. Maar nee, ik zou dood een te makkelijke oplossing vinden, hoewel je weet maar nooit :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Dood is te makkelijk en dan zouden ze haar wss anders opbouwen.
    Als iemand dood gaat dan bouwen ze het personage vaak op van: Kijk, mij, ik ben gelukkig met mijn leven, ik ben altijd heel happy! Dat zie je goed bij bijvoorbeeld Nagisa, hoewel ze dat wel net iets anders brengen. Ze laten je namelijk echt om haar geven en dat is een talent dat je moet hebben als schrijver. Maar nee, ik zou dood een te makkelijke oplossing vinden, hoewel je weet maar nooit :)

    Volgens mij kijk ik dan hele andere animes dan jij waar ze zo vrolijk worden opgebouwd :'D..
    Of onthoud het zo slecht :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    IK WIL DIE AMV KIJKEN ;O Maar gaat niet want ik zit nu beneden en op m'n mobiel en alles, dus dat moet even wachten. D:
    @Kevin het is zo lang geleden dat ik hem gezien heb, dus je moet me even helpen met de namen... Is zij dat blonde meisje of het andere?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Volgens mij kijk ik dan hele andere animes dan jij waar ze zo vrolijk worden opgebouwd :'D..
    Of onthoud het zo slecht :'D


    Dat zou best eens kunnen ja xd
    Maar het valt mij gewoon op dat veel mensen die dood gaan in, waar ze de focus op willen leggen in ieder geval, dus een character arc aan wijden, vaak op die manier doodgaan. Ze laten diegene heel blij doen met een uitstraling van "Wat hou ik toch van het leven." En alten die dan sterven. :P

    Parachutes schreef:
    IK WIL DIE AMV KIJKEN ;O Maar gaat niet want ik zit nu beneden en op m'n mobiel en alles, dus dat moet even wachten. D:
    @Kevin het is zo lang geleden dat ik hem gezien heb, dus je moet me even helpen met de namen... Is zij dat blonde meisje of het andere?


    Kohinata is die met dat zwarte haar.



    Dat blonde meisje, Hinata vind ik trouwens ook wel goed, die speelt erg goed in op Kohinata en ik zou willen dat Kishimoto (manga-schrijver/tekenaar van Naruto) deze anime had gezien, want dan zou hij weten hoe je op een goede manier een vriendinnenbreuk kunt schrijven in plaats van dat domme gedoe met Ino & Sakura, want dit vind ik eigenlijk best goed geschreven :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Kohinata is die met dat zwarte haar.



    Dat blonde meisje, Hinata vind ik trouwens ook wel goed, die speelt erg goed in op Kohinata en ik zou willen dat Kishimoto (manga-schrijver/tekenaar van Naruto) deze anime had gezien, want dan zou hij weten hoe je op een goede manier een vriendinnenbreuk kunt schrijven in plaats van dat domme gedoe met Ino & Sakura, want dit vind ik eigenlijk best goed geschreven :)


    T punt is, dat met Ino & Sakura lijkt toch wel realistisch. Voor mij dan


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoru schreef:
    (...)

    T punt is, dat met Ino & Sakura lijkt toch wel realistisch. Voor mij dan


    Ja, het is ook wel realistisch en aardig geschreven, maar het kon beter. Hoewel ik al sowieso vind dat heel dat personage van Sakura en ook Ino beter kon xd Echt, wat zijn die twee in verhouding tot bijvoorbeeld Itachi, Obito of Kakashi slecht geschreven xd Kishimoto kan het wel :P Alleen bij vrouwelijke personages laat hij altijd wel wat steekjes vallen. Ik vind dat echt jammer, want ik ben echt een ontzettende fan van Naruto. :)

    Maar om even terug te komen op H2O. Ik vind dat die band tussen Kohinata, Hinata en Hirose erg goed gedaan is, hoe ze op elkaar inspelen en steeds voor verwarringen zorgen bij de kijker. Ik begin een beetje fan te worden van Kohinata en die andere twee moeten het nog bewijzen. En die band tussen Hinata en Kohinata vind ik gewoon beter geschreven dan die tussen Sakura en Ino, terwijl het allebei realistisch is :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik merk dat ik dingen soort van kap met herkijken als ik tegen het eind aan loop XD.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll:


    :,3 Er klopt iets niet...

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 13:39 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mshyu ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Mshyu ;D


    Voor jouw, ^^'
    I did my best, :,3
    Maar ik denk dat ik haar hoofd te klein maakte...


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yee dank je! Ik vind hem mooi zo ;d.
    Stiekem ben ik zelf ook met 1 bezig. Nja nu nog half.. Moest voor stage een kleurplaat maken wat met Piraten en Paashazen te maken had..
    En ik heb even gauw een plaatje van C gebruikt voor de houdingen.. Mja nu wil ik hem dus ook tekenen als in C ;D... Nadat ik die van de Piraat en Paashaas klaar heb.. Ik heb wel een begin? ;D.. Niet hier tho... Ligt bij mijn moeder..


    Nagi no Asukara maakte me pretty sad..
    Kuroko no Basket niet.. Had ik die nou maar niet eerder gezien XD. Nu heb ik er niets aan.

    Screw this.. Ik ga Humminbird niet meer up to date houden :'D... Zeg niet dat ik iets gecompleted heb terwijl ik hem alleen niet verder wil rewatchen :'D Al doet MAL dat ook.. cweifeiworebgesoihbvrge. Waarom kan je ze niet gewoon stilletjes over verplaatsen -.-

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 16:26 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ho, oke, nu weet ik waarom ik een tijdje niks meer hoorde in het andere otaku topic


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Haha ;d. Stiekem zou ik moeten vragen aan de mensen die willen worden gewaarschuwd als er een nieuw topic is en dat achter hun naam in het lijstje te gooien ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Haha ;d. Stiekem zou ik moeten vragen aan de mensen die willen worden gewaarschuwd als er een nieuw topic is en dat achter hun naam in het lijstje te gooien ;d.


    Haha, ik vind dit topic toch wel. :P
    Er is geen plek waar dit topic veilig is voor mij.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.