• Soul Eater


    Soul Eater is een Manga/Anime over Tieners die Weapons en Meisters zijn, dit houdt in dat Weapons kunnen veranderen in een wapen, de Meisters zijn de personen die deze wapens 'hanteren'. Deze tieners gaan naar de DWMA -Death Weapon Meister Acadamy- deze school is opgericht door The Grim Reaper, hij wilde dat Meister en Weapons goed opgeleid zouden worden om zo te kunnen zorgen dat de loslopende criminelen verslagen worden en dat de Weapons en Meister zich zouden kunnen beheersen in wat ze doen.

    Een beetje meer informatie,

    Zielen:
    Een ziel is hetgeen wat Meisters na lange training kunnen zien bij anderen, een ziel is een soort van aura en laat precies zien hoe iemand is. Als een Meister zo goed getraind is dat hij/zij een ziel kan zien is het voor hem/haar een heel stuk makkelijker om zijn/haar tegenstander te verslaan.
    Als Weapon/Meister stel kun je 'Soul Resonence' doen waardoor de Weapon een heel stuk groter en sterker word.

    Meisters:
    Een meister heeft de meeste controle over zijn/haar weapon en over wat er gebeuren gaat in een gevecht.
    Na veel training kan een Meister de ziel van anderen zien, aan de ziel kan een Meister zien/voelen hoe iemand in elkaar zit.

    Weapons:
    Iemand die een Weapon is kan veranderen in één soort wapen, het is dus niet zo dat hij/zij in ieder wapen kan veranderen. Bij de geboorte is dit Wapen al aanwezig alleen zal deze pas naar voren komen als je ouder bent.
    Weapons zijn ontstaan uit Heksen zielen versmolten met wapens, uiteindelijk is dit gewoon erfelijk geworden.

    Witches:
    Een Witch is zoals het woord al zegt een persoon dat magie gebruiken kan, sommigen zijn goed, sommigen slecht. Heksen/Witches zijn vaak in groepen en hebben een soort zinnetje waarmee ze hun spreuken uitspreken. Zo heeft Medusa uit Soul Eater de zin 'Snake Snake, Cobra Cobra' waarmee ze haar spreuken uit spreekt, Blair [kan magie gebruiken maar geen heks maar een mens dat kan veranderen in een kat] zegt altijd 'Pumpkin Pumpkin' als ze spreuken uitspreekt. En zo zijn er nog veel meer heksen met verschillende zinnetjes waarmee ze hun spreuken doen.

    Kishins:
    Een Kishin is een Weapon of Meister die meer dan honderd onschuldige mensen zielen gegeten heeft. Deze personen worden vervolgd maar zijn vaak enorm sterk. De ergste Kishins zitten opgeborgen onder de grond in een speciale ruimte of zijn gewoon vermoord zodat niemand meer bang voor ze hoeft te zijn, maar er zijn nog heel honderden Kishins vrij.

    Deathscythe:
    Ieder Weapon kan een Deathsite worden doormiddel van 99 Kishin zielen, en slechts één heksen ziel te consumeren. Dan ben je het wapen van The Grim Reaper, de sterkste, machtigste Meister die er is.


    Laat het me weten of jullie het een leuke RPG lijkt, want ik ben er niet heel zeker van of het wat gaat worden of niet dus dacht ik drop het bij de ideeën. Hoop dat er genoeg mensen zijn die het een leuk idee vinden want dan open ik een Rollentopic hiervoor.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2014 - 19:48 ]


    Little do you know

    Ik heb ooit drie afleveringen van deze Anime gezien. Het lijit me leuk, maar ik doe denk ik niet mee.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."