• Hallo lezers,

    Het gaat als volgt:
    Gisteren ben ik op een super gezellig verjaardagsfeestje geweest van mijn buurjongen en een ander meisje, dat een klasgenootje van mijn buurjongen is. De andere mensen die er waren, waren ook klasgenootjes van mijn buurjongen en het meisje.
    Sinds gisteravond heb ik het gevoel dat ik mijn buurjongen leuk vind, maar er is een probleem.

    Ik heb namelijk al een relatie met een andere jongen. We zijn al tien maanden samen en we hebben in die tien maanden nog geen enkele ruzie of discussie gehad. Hij is de eerste persoon waar ik een relatie mee ben aangegaan. Ik heb hem ontmoet bij boogschieten en ik weet dat hij super veel van me houdt. Daarom durf ik hem ook niet te kwetsen. Het is wel zo dat hij het leuk vindt om mij te strelen/licht te knijpen op plekken die ik soms niet zo prettig vind. Voornamelijk als mijn ouders of zijn ouders in dezelfde kamer zijn als wij. Verder had ik mijn vriend gistermiddag een sms'je gestuurd waarin onder andere stond dat ik hem miste, maar daar kreeg ik geen antwoord op.
    Mijn vriend wil als hij klaar is met de VWO naar de TU Delft en gaat daar dan waarschijnlijk een kamer in de buurt zoeken. Dat betekent dat hij uit onze woonplaats verdwijnt, die in Flevoland ligt. Hij zit nu in de vierde klas van het VWO en moet na dit schooljaar dus nog twee jaar tot hij zijn diploma heeft.
    In september word ik achttien en moet ik van trainingsgroep wisselen. Ik ga dan van de zaterdagochtendgroep naar de dinsdagavond, waar mijn vriend ook in zit.
    Stel, ik maak het uit mijn vriend om later met mijn buurjongen een relatie aan te gaan, dan weet ik niet hoe de sfeer tussen ons tweeën, tussen mijn vriend en ik, dan zal zijn.

    Een aantal jaar geleden dacht ik ook al dat ik mijn buurjongen leuk vond, maar dat was meer een "opvlieger", omdat ik toen nog nooit een relatie met iemand had gehad. Ik vond dat ik toe was aan een vriendje.
    Nu weet ik dus niet of het weer een "opvlieger" is, maar ik heb wel een soort kriebels in mijn buik en ik denk ook veel aan mijn buurjongen. Met hem heb ik ook een aantal dingen gemeen, maar dat heb ik ook mijn huidige vriend.

    Wat moet ik doen?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Weet je dat er een soort gezegde ofseu is met dat je de tweede persoon niet leuk zou vinden als je de eerste persoon nog leuk vind? Of hoe het ook precies gaan mag..
    Persoonlijk denk ik dat dat wel waar is. Hoef je het niet mee eens te zijn hoor, maar dat is hoe ik erover denk. Naar mijn idee ben je gewoon heel bang om je huidige vriend te kwetsen en ben je bang dat het awkward zal worden tussen jullie. Verder zeg je ook niet dat je nog steeds super veel van je huidige vriend houdt. Misschien is dat iets om over na te gaan denken. Hou je wel nog steeds van je huidige vriend, of wil je hem gewoon niet kwetsen? Ik denk dat het best oneerlijk is tegenover je huidige vriend en tegenover jezelf als je wel bij hem blijft, maar niet meer van hem houdt.
    En als je wel verliefd bent op je buurjongen, dan zou ik voor je buurjongen kiezen ipv van je huidige vriend. Als het tenminste niet weer een opvlieger is. Is het een idee om het eventjes een tijdje aan te kijken voordat je stappen onderneemt? Dan weet je tenminste zeker dat het geen (of juist wel) opvlieger is.

    Heel veel succes Kim, en als je eens wilt praten staan mijn gb en pb voor je open. *hugs you*


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    If you love two people at the same time, choose the second one. Because if you've really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.
    Wat zegt je gevoel? Heb je een vreemd gevoel bij je vriendje en merk je dat je -je veel fijner voelt bij je buurjongen? Ik denk dat het antwoord dan wel duidelijk is.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 15:19 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het is niet omdat je nooit discussies hebt met iemand, dat je het perfecte koppel bent.
    Wacht even af, als het gevoel niet over gaat, weet je dat het geen opvlieger is.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    In ieder geval geen overhaaste beslissingen nemen. Kijk het nog even aan en luister naar je gevoel. Ik geloof inderdaad ook dat je geen andere jongen leuk zou vinden als je je vriend nog net zo leuk vindt. Denk er goed over na. Als de gevoelens voor je buurjongen sterker worden is het duidelijk lijkt me. Maar wie weet wordt het wel minder.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ik zal geen haastige beslissingen gaan maken nu maar juist afwachten en dan kijken wat je gevoel over een week of twee zeg. Het kan best zijn dat je je buurjongen idd leuk vindt maar het kan ook andersom zijn. Het zal echt jammer zijn als je je huidige vriend kwetste over iemand die je niet eens leuk vond. Als ik jou was, zal ik dus even wachten.
    En over het knijpen/strelen: zeg gewoon op een vriendelijke manier dat je het eerlijk gezegd niet zo leuk vindt.


    -

    Ik zou afwachten. Voor een twijfelgeval moet je het niet uitmaken, want iedereen vindt wel eens iemand leuk. Als je er echt zeker van bent dat je verliefd op hem bent, dan zou ik het wel vertellen aan je vriend. Als je relatie goed loopt en je niet eens zeker weet of je echte gevoelens hebt voor die andere, is het onnodig om deze in gevaar te brengen. Wacht tot je zekerheid hebt :)


    Has no one told you she's not breathing?

    Bedankt voor de reacties. Nu weet ik in ieder geval wat ik moet doen.
    Mijn buurjongen gaat over een week of twee naar Rome en ik zal wel even zien hoe het mijn gevoelens zit als hij terugkomt.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Neem inderdaad geen overhaaste beslissing: laat het allemaal rustig bezinken en zie dan wat er van komt. Anders krijg je later misschien spijt omdat je het gedaan hebt. Succes er mee!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zie proberen zien of je hem mist als hij in Rome zit, en voor de rest zou ik enkel aan je vriend eens zeggen om op te houden met knijpen. Als hij dan nog knijpt, vraag hem te stoppen als zijn/jouw ouders erbij zitten, leert 'ie z'n lesje wel...
    En goh, let me tell you something: ik ben een complete faal met mannelijke aandacht. Ik heb al 3 jaar een relatie, superlieve vriend, supergoede relatie, maar als er jongens flirty doen of ze zijn lief tegen me, vind ik het heel awkward, en door die awkward gevoelens ga ik te veel nadenken en denk ik soms van 'oh jee, ik hoop dat dit geen kriebels zijn!'. En het zijn ook nooit kriebels, al zit ik er soms echt over te panikeren. Misschien heb jij hetzelfde? Mijn pb en gb staan altijd open voor je :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik heb inmiddels het gevoel dat het wel degelijk een opvlieger was, maar de 26ste zie ik mijn buurjongen weer en dan zie ik wel of ik weer van die kriebels krijg.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    IK zou afwachten. Als het gevoel blijft zou ik pas stappen onder nemen. Misschien is het toch een bevlieging?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Grizzly schreef:
    Ik zie proberen zien of je hem mist als hij in Rome zit, en voor de rest zou ik enkel aan je vriend eens zeggen om op te houden met knijpen. Als hij dan nog knijpt, vraag hem te stoppen als zijn/jouw ouders erbij zitten, leert 'ie z'n lesje wel...
    En goh, let me tell you something: ik ben een complete faal met mannelijke aandacht. Ik heb al 3 jaar een relatie, superlieve vriend, supergoede relatie, maar als er jongens flirty doen of ze zijn lief tegen me, vind ik het heel awkward, en door die awkward gevoelens ga ik te veel nadenken en denk ik soms van 'oh jee, ik hoop dat dit geen kriebels zijn!'. En het zijn ook nooit kriebels, al zit ik er soms echt over te panikeren. Misschien heb jij hetzelfde? Mijn pb en gb staan altijd open voor je :)

    LOL! Ik herken mijzelf helemaal in jou. Die situatie is zo vervelend ><'


    Sometimes it's best not to care.

    Western schreef:
    (...)
    LOL! Ik herken mijzelf helemaal in jou. Die situatie is zo vervelend ><'


    idd, en dat dat schuldgevoel en schaamte achteraf, no fun :|


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Happiny schreef:
    If you love two people at the same time, choose the second one. Because if you've really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.
    Wat zegt je gevoel? Heb je een vreemd gevoel bij je vriendje en merk je dat je -je veel fijner voelt bij je buurjongen? Ik denk dat het antwoord dan wel duidelijk is.

    Hehe, Johnny Depp all the way.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Happiny schreef:
    If you love two people at the same time, choose the second one. Because if you've really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.
    Wat zegt je gevoel? Heb je een vreemd gevoel bij je vriendje en merk je dat je -je veel fijner voelt bij je buurjongen? Ik denk dat het antwoord dan wel duidelijk is.


    Die geldt alleen maar als het erover gaat dat dat rond hetzelfde moment gebeurd, dit is echt heel anders.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried