• De vloek van de Evil Queen heeft er voor gezorgd dat alle sprookjesfiguren nu in onze wereld zitten, in een plaatsje dat niet bestond en als nog niet in deze wereld thuishoort; Storybrooke. De sprookjes figuren hebben een normaal leven, ze gaan naar hun werk of school, hebben wel eens ruzie of maken vrienden, ze krijgen een relatie, sommige gaan misschien trouwen of zijn net uit elkaar. Gewoon een normaal leven het enigste wat wel is, is dat al hun herinneringen nep zijn niemand herinnert zich hun leven in de Enchanted Forest behalve de Evil Queen. De Evil Queen is wel bang dat ze hun geheugen helemaal terug krijgt en iedereen tegen haar zal keren.

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk: (Of als je personage nog op school zit, zet je dat ook hier neer)
    Extra:


    Tijdelijke stop op vrouwelijke personages tot we meer mannelijke hebben

    Rollen
    Sprookjesfiguren:
    Katherine Damianne Stavros || Red riding hood || Luna2013
    Arlyne Kensington || Doornroosje || xYoungLovex
    Snowwhite || Bella Christina Smith || zaIa
    Elle Sienna Lee || Rapunzel || Confiance
    Chloe Diana Fray || Elsa van Frozen || SuperTOMMO
    Emily 'Em' Devoné || Belle || Disneyy
    Mr.Gold || Rumplestiltskin || Luna2013
    Jamie Colin Beckster || Huntsman || MissMills
    Evan James Moor || Peter Pan || Disneyy
    Rowan Christopher Northwood || The pied piper of hamelin || Dauntlessone
    Jérome Balthazar Chesir || The mad hatter || Fairytalest
    Ali Omar Hirsiz || Alladin || Fairytalest

    Regels
    Niet alleen personages van 16-19 ook oudere van 20-30+
    Ongeveer 200 woorden schrijven, niet minder! Meer mag altijd. Je krijgt maar twee waarschuwingen!
    Naamsverandering doorgeven.
    Als je op vakantie gaat of als je door een andere reden paar weken/dagen niet kan reageren graag even melden.
    Andere niet buitensluiten
    Geen te perfecte personages
    Niemand zonder toestemming van een andere vermoorden of verwonden
    Als je met de rpg stopt zorg dan dat je personage niet gewoon opeens verdwenen is maar laat hem vermoorden/vermist of wat dan ook.
    Zet boven je post de naam van je personage in Storybrooke en welke sprookjesfiguur hij is
    16+ is toegestaan
    OC aanduiden met ()[]{}
    Hou meisjes en jongens gelijk
    Minstens twee personages per persoon
    De vloek wordt later verbroken
    reserveringen blijven twee dagen staan
    Als je over de serie praat graag onder spoiler voor het geval er mensen bij zijn die nog niet alle afleveringen heeft gezien.
    Je mag personages bespelen die niet in Storybrooke/the Enchanted Forest voorkomen.
    En natuurlijk veel plezier.


    Het verbreken van de vloek
    Oke, het lijkt me wel zo leuk als de vloek later wordt verbroken en de personages dan ook later gaan onderzoeken hoe ze weer terug naar de Enchanted Forest moeten gaan.
    Eerst had ik het idee dat iedereen langzaam hun geheugen terug krijgt soms na een droom of een bepaalde gebeurtenis die er is gebeurt en die een beetje weg heeft van een gebeurtenis die hij/zij heeft meegemaakt in de Enchanted Forest.
    Als jullie anders ook een beter idee of een leukere idee hebben dan hoor ik dat graag^^



    Het is vrijdag 18:00 sommige sluiten af bij hun werk of gaan nog even door, ze gaan naar huis of nog even wat eten bij the granny's daarna mogen ze doen wat ze zelf willen, uitgaan, naar de bios of wat dan ook sommige krijgen misschien zelfs al een herinnering terug van hun leven in the Enchanted Forest (zorg trouwens dat die herinneringen niet al te snel terug komen)

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 20:28 ]

    Jérome Balthazar Chesir / / Mad hatter

    In mijn hoofd vloekte ik, alle scheldwoorden die ik kon bedenken bij elkaar. Van alles en iedereen moest nou net ZIJ ons storen terwijl ik op het punt van een doorbraak stond. 'Niet over een plant waar jij in gelooft of een plant dat in je roddelblad past,' reageerde ik bot. Ik had al eens eerder een gesprek met haar gevoerd, of iemand die op haar leek, iedereen die bij een of ander blad werkte leek op elkaar. De laatste keer dat ik met zo iemand sprak kwam het meeste was terug in de krant. Ik keek opzij naar Peter. 'Mijn aanbod staat, mocht je interesse hebben.' Hij had al lang geen aandacht meer voor mij, natuurlijk niet, er zat een prachtige vrouw aan tafel. Ik maakte aanstalte om op te staan, maar precies op dat moment arriveerde mijn eten, de geur alleen al hield mij tegen om weg te gaan. 'Ik denk dat mijn vertrek even kan wachten,' mompelde ik waarna ik een frietje pakte en in mijn mond stak. Ik draaide de fles wodka open en nam nog een slok. Als ik fatsoenlijk hier wilde eten met iemand die ongeveer alles in de krant stopte en een ander die alle aandacht die ik met moeite had verkregen verloren was, had ik een flinke slok nodig. Bovendien kon ik beter dronken zijn als de dame naast me nuchter bleef.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.Gold || Rumplestiltskin
    "Het komt me bekend voor, ik heb zo'n beetje ieder boek hier wel een keer gezien of doorgelezen en ik heb hier meerdere boeken over dolken en één daarvan had jij net vast" ik blijf haar alleen maar aankijken tot ze me iets nuttigs verteld, wat uiteindelijk dan komt als ze naar haar bureau loopt en er een notitie boekje tevoorschijn haalt "Ik kan het me herinneren dat ik het heb uit geleend, maar aan wie weet ik niet precies meer" mompelt ze wat en ik knik alleen even. "Hier" "Jérome Chesir is de laatste geweest die het boek van me heeft geleend. Dat is inmiddels een week terug dus hij mag het boek nog twee weken lenen"
    "Je zult dus twee weken moeten wachten ben ik bang" zegt ze dan, een antwoord dat me niet echt aanstaat. 'Twee weken? zolang kan ik niet wachten ik ga die boek zelf wel halen.' ik draai me om en loop met grote passen de bibliotheek uit bedenkend waar ik eerst heen zou gaan, ik besluit dan om eerst bij The Granny's te kijken de meeste gaan nu avond eten sommige bij Granny's andere niet, maar goed altijd voor de zekerheid kijken.
    Ik loop de Granny's binnen en kijk om me heen met een luide stem zeg ik; 'Ik zoek ene Jérome Chesir.'

    Jérome Balthazar Chesir / / Mad hatter

    Ik neem nog een hap van mijn eten en steek mijn hand op. 'Ik geloof niet dat ik op een avond zo populair ben geweest,' roep ik terug als ik Mr. Gold bij de deur zie staan. Hij loopt richting onze tafel. Ik kijk voor me naar Peter, die volgens mij met liefde en plezier een moment alleen zou nemen met de mooie krantendame. Ik leg mijn bestek neer en begeleid Mr. Gold naar buiten. 'Ik heb een idee, we halen een pizza, gezien u mij onderbreekt van mijn avondeten, en gaan vervolgens naar mijn huis. Tenminste, ik denk dat het over iets specefieks gaat wat uit een andere wereld lijkt te komen. Dat gaat het vrijwel altijd,' zeg ik met een scheve grijns. Rumple was nou eens iemand waar ik ontzettend veel over af wist. Ik had een verstopplek voor zijn dolk moeten vinden toentertijd. Daarna had hij me nog vele malen bedreigd, dus laten we zeggen dat ik hem wel kende. 'Misschien kunt u zelfs wat voor mij betekenen. Ik ben namelijk al een tijdje opzoek naar een bepaald soort hoed. Ik durf te wedden dat hij wel eens in uw geweldige winkeltje kan liggen. Ik laat Gold los als we op de stoep lopen, zelfs zonder magie was hij niet bepaald aardig.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Ali Omar Hirsiz / / Aladdin
    Ik glij de lift weer in als ik Mr. Gold hoor vertrekken. Hij had het over een dolk ofzo, ik geloofde het wel. Ik glipte achter een boekenkast en hield me stil totdat ik zeker wist dat Belle uit het zicht van het raam was. Ik sloop van achteren op haar af en legde mijn hand op haar mond terwijl ik met mijn andere arm haar handen in bedwang hield. Het voordeel van lang zijn was dat ik met gemak twee damesarmen vast kon houden. Niet dat ik dat vaak deed, het was alleen handig. 'Niet schreeuwen alsjeblieft. Ik ben hier niet om je te beroven, wat opzich wel raar zou zijn gezien we in een bibliotheek zijn, ik wil alleen liever niet dat iemand weet dat ik hier ben. Dus ik ga je zo loslaten, en dan ga je niet schreeuwen.' Voorzichtig bevrijdde ik haar uit mijn houtgreep. Nu kwam alleen het moeilijkste deel van allemaal, een waarmee ik mijn geweldige reputatie naar de filistijnen hielp. 'Ik heb een splinter... ik vroeg me af of je heel toevallig een pincet voor me had,' zei ik. Ik haalde met mijn niet pijnlijke hand mijn haren voor mijn voorhoofd vandaan, die weer terugschoten zodra mijn hand weer weg was.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold || Rumplestiltskin
    'Ik heb een idee, we halen een pizza, gezien u mij onderbreekt van mijn avondeten, en gaan vervolgens naar mijn huis. Tenminste, ik denk dat het over iets specefieks gaat wat uit een andere wereld lijkt te komen. Dat gaat het vrijwel altijd,' zegt hij als we buiten zijn ik kijk hem even aan het is raar dat hij elke keer over die ene andere wereld hebt maar daar reageer ik maar niet meer op, en hij wilt een pizza halen met mij? oke bel de krant, dat is me nog nooit overkomen ik hoor daarna ook mijn buik gelijk rammelen en ik besluit dan toch maar een keer aardig te zijn en op zijn verzoek in te gaan. 'Wel laat ik maar eens een keer aardig zijn en samen een pizza halen.' zeg ik en ik glimlach eventjes. 'Misschien kunt u zelfs wat voor mij betekenen. Ik ben namelijk al een tijdje opzoek naar een bepaald soort hoed. Ik durf te wedden dat hij wel eens in uw geweldige winkeltje kan liggen.' zegt hij dan en ik kijk hem aan. 'Waarom ben je zo geïnteresseerd in een hoed?' vraag ik en vervolg dan. 'Maar goed, laten we eten gaan halen en dan ergens rustig zitten en praten.' nog steeds dwaalt de vraag door me hoofd waarom ik in heb gestemd om Pizza te halen als hij maar niet gaat denken dat ik het maar ga halen.

    Evan James Moor || Peter Pan
    Jérome mompelt een beetje sarcastisch van 'geef de whiskey maar de schuld'. Achja, ik zou niet weten wat het anders moet zijn..?
    Als hij dan begint dat hij een replica thuis heeft staan en ik grinnik "Zeker voor de nare bezoekers?" lach ik om mijn eigen grapje.
    Dan zegt hij dat ik gelijk heb dat de neonroze kleur niet klopt maar dat de plant donkerpaars is en dat het een groot deel van dat 'Neverland' bedekt.
    "Ben je er ooit geweest dan? Neverland?" vraag ik Jérome. Het klinkt interessant en ik zou er graag wel meer over willen weten...
    Dan verschijnt er iets in mijn ooghoeken en ik kijk op naar een erg knap meisje dat volgens mij bij de krant werkt of zo. Ze komt me iniedergeval bekend voor. Ze lijkt jonger dan dat ik ben, niet veel jonger maar ze is iniedergeval niet ouder dan dat ik ben. Ik glimlach breed naar haar.
    "Hoi, over welke plant hebben jullie het?" begroet ze ons meteen met een neiuwsgierige vraag. Ik grinnik zacht.
    "een dodelijke" lach ik een beetje aangeschoten.
    Maar Jérome lijkt minder blij met haar bezoek en kapt haar al snel af met een botte reactie, maar ik negeer dit een beetje.
    Hij maakt aanstalten om weg te gaan maar als zijn eten op tafel word gezet gaat hij direct weer zitten. Ik grinnik zacht bij het aanzicht.
    Als het meisje zich dan voorsteld glimlach ik bij haar naam.
    "Yup, ik ben Evan de beroemde, en dat is Jérome de..-" ik kap mijn zin al snel af als ik merk dat ik 'dorpsgek' wil zeggen, maar ik mag deze gozer wel dus ga ik hem nu niet zo beledigen. Hij is het dan misschien gewend maar zo'n klootzak ben ik nu ook weer niet "De toekomstige vriend van Evan de beroemde" grinnik ik dan waarna ik Jérome vragend aan kijk "Ja toch?" vraag ik dan toch nog maar bevestiging.
    Dan bedenk ik me dat mijn zin best raar klonk.. "Ehm.. vriend als in, beste maatjes.. niet als in.. een stel" murmel ik dan grinnikend om verkeerde gedachtes bij de jongedame.
    Dan klinkt er een veel bekende stem door de ruimte en Gold stapt binnen.. hij is op zoek naar Jérome, is wat hij laat weten. In ieder geval niet voor mij tenminste.. Volgens mij heeft die man nog steeds een hekel aan mij door dat ene akkefietje waarbij ik één van zijn ruiten er uit gegooid had met een steentje..
    ''Ik geloof niet dat ik op een avond zo populair ben geweest,'' is Jéromes nuchtere antwoord op Gold. Ik grinnik zacht.
    "Kijk, man, je hebt voortgang! Binnenkort mag iedereen je" roep ik vrolijk terwijl ik hem een vriendschappelijk duwtje tegen zijn schouder geef. Dan verdwijnt Jérome en blijf ik achter met Elle en ik kijk haar grinnikend aan.
    "En ten waren er weer twee" grijns ik breed.

    Emily 'em' Devoné || Belle
    ''Twee weken? zolang kan ik niet wachten ik ga die boek zelf wel halen." is Gold's antwoord als ik hem vertel hoe lang hij zal moeten wachten op het boek. Niet veel later beent hij de winkel uit.
    "Nog een prettige dag verder!" roep ik hem nog vriendelijk na. Iets in die man trok me enorm aan, wat het moet zijn weet ik niet aangezien hij altijd zo kil en koud doet tegen mij en iedereen. Alleen wanneer hem iets aanstaat kan hij een beetje vrolijk reageren...
    Een diepe zucht rolt over mijn lippen en ik klap het notitieboek dicht om het vervolgens weer in de lade te leggen.
    Ik loop richting de boekenkasten om weer bezig te gaan met alles recht zetten en op volgorde plaatsen. Plots voel ik een hand over mijn mond en mijn armen worden stevig vast gehouden. Ik slaak een zachte kreet van schrik en mijn ogen worden groot. Oh god..
    ''Niet schreeuwen alsjeblieft. Ik ben hier niet om je te beroven, wat opzich wel raar zou zijn gezien we in een bibliotheek zijn, ik wil alleen liever niet dat iemand weet dat ik hier ben. Dus ik ga je zo loslaten, en dan ga je niet schreeuwen.'' klinkt het in mijn oor. Ik knik een beetje angstig en wanneer de persoon, die overigens mannelijk klinkt, me los laat draai ik me snel naar hem om. Ik herken zijn gezicht uit één van de vele artikelen over dat er weer een diefstal is gepleegd en het vermoedelijk deze man is. Ik kijk hem vragend aan maar al snel verklaart hij waarom hij hier is.
    ''Ik heb een splinter... ik vroeg me af of je heel toevallig een pincet voor me had" verteld hij dan. Ik knipper wat verontwaardigt aangezien ik iets compleet anders had verwacht maar knik dan kleintjes. Ik loop weer naar de balie om dit keer een andere lade open te trekken. Ik heb een heel setje naalden en draden voor als er weer een gaatje in mijn kleding zit terwijl ik hier sta. Ik pak een scherpe dunne naald en loop weer richting de jongeman toe waarna ik deze naar hem uit reik.
    "Alleen in dit licht gaat het je niet lukken die splinter er uit te krijgen ben ik bang" vertel ik hem, aangezien ik de grote lichten inmiddels al had uit gezet.


    -Oke, ik heb een vraagje.. zou er misschien in vervolg gewacht kunnen worden tot de andere mede speler heeft gereageerd voor je verder post ..? Aangezien het voor mij nu heel verwarrend en lastig was om een stukje met Peter te schrijven xd-

    -Aangepast XD-

    [ bericht aangepast op 2 april 2014 - 22:47 ]


    Little do you know

    (oke, ergens is het behoorlijk komisch, de mad hatter en Rumplestilskin die een pizza gaan eten xd)
    (En is goed, ik ben idd mss iets té enthousiast. In het vervolg zal ik wachten :$)

    Jérome Balthazar Chesir / / Mad hatter

    Ik wrijf in mijn handen. 'Geweldig, laat de pizzaria nou op weg naar mijn huis zijn.' Aan het einde van de straat zie ik de oranje lampen al flikkeren. 'En ik verkoop hoeden, ik draag hoeden, ik maak hoeden. Ik ben alleen op zoek naar een bepaald model,' ga ik vervolgens verder. 'Heb je trouwens nog een voorkeur voor smaak pizza? Ik ben zelf fan van quatro stagioni,' ga ik vervolgens verder over de pizza, ervanuitgaande dat bij het instemmen van het halen van pizza, wat ik maar voor lief nam gezien ik had verwacht dat ik hem zou moeten gaan overhalen om pizza te eten, ik ook mocht gaan tutoyeren. U klonk ook zo oud. We liepen de pizzawinkel binnen die behoorlijk leeg was. De geur van tomatensaus en deeg gleed mijn neusgaten binnen, oh wat had ik nu zin in quatro stagioni, heerlijke champignons en oh, als er toch iets was waarom ik blij kon zijn dat ik in deze wereld leefde was het wel voor de pizza's. Over het algemeen was het eten beter.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Ali Omar Hirsiz / / Aladdin

    Ik kijk ietwat angstig naar de naald. Was dit een goed moment om te vertellen dat ik bang was voor naalden? Ik ging nog liever het gevecht aan met een wereldberoemde worstelaar dan dat ik zag hoe er een naald in mijn huid verdween. Ik voelde hoe de temperatuur in de kamer plotseling een aantal graden was gestegen. Ik keek weer naar Emily die zei dat ze beter licht nodig had. 'Denk je dat je in de toren genoeg licht hebt? Buiten is niet bepaald mijn favoriete plek, zo tegenover het kantoor van de sheriff, als je me begrijpt.' Ik haalde nogmaals een hand door mijn haren. Ik geloofde dat ik liever Granny's beroofde dan dat ik dit deed. Ik haalde nogmaals een hand door mijn haren en keek even achterom naar de lift. 'Zeg alsjeblieft niks tegen de sheriff hierover.' Het klonk bijna smekend, bij het zien van de naald leek het dreigende randje van mijn stem compleet verdwenen. Ik vroeg me af hoe ik over kwam op haar, waarschijnlijk als een softie die door puur geluk alles wist te stelen. Of iets in die trant dan. Mijn blik gleed weer even naar de naald.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    (Dat is inderdaad komisch ;p maar ik dacht ach laat ik Rumple maar even aardig doen, maar heel heel misschien gaat hij dadelijk wel die Pizza in Jerome gezicht gooien. ;p)


    Mr.Gold || Rumplestiltskin
    'Geweldig, laat de pizzaria nou op weg naar mijn huis zijn.' ik lach eventjes door wat hij zegt. 'En ik verkoop hoeden, ik draag hoeden, ik maak hoeden. Ik ben alleen op zoek naar een bepaald model,' zegt hij dan en ik knik even nadenkend of ik een hoed in me winkel ergens heb gezien. 'Heb je trouwens nog een voorkeur voor smaak pizza? Ik ben zelf fan van quatro stagioni,' gaat hij verder over de pizza. 'Die Pizza vind ik ook lekker dus neem ik die ook wel.' we liepen de pizzaria binnen die niet erg druk was, ik zag diegene die achter de kassa stond even angstig opkijken ze keek angstig wegens Jerome of mij of allebei, waarschijnlijk 99% van mij en 1% van Jerome. 'Twee quatro stagioni.' zeg ik dan en dan kijk ik Jerome aan. 'Of jij betaalt of ik kan dreigen dat we de pizza's gratis willen.'

    Damianne Stavros || Red riding hood
    Hij knikte en ik glimlachte even. zei hij aarzelend ‘En ik jaag niet op dieren. Zij hebben ook gevoelens. Je vermoord toch ook geen mensen!? Waarom dan wel dieren?!’ schreeuwde hij fel waardoor ik best wel schrok. 'Sorry.' zei hij en ik glimlachte geruststellend. 'Geeft niet, ik hou er ook niet van als mensen dieren dood vooral wolven niet.' zeg ik dan en ik kijk naar voren. 'Wolven zijn zulke mooie dieren.' ik voel dat hij naar me kijkt en als ik dan naar hem kijkt, kijkt hij weg en kijk ik weer naar voren. 'Ik denk dat ik zo maar weer terug moet gaan.' zeg ik uit eindelijk

    [ bericht aangepast op 2 april 2014 - 23:25 ]

    Emily 'Em' Devoné || Belle
    Ik zie aan Ali, volgens mij is zijn naam Ali, dat hij de naald niet echt een leuk idee vind. Iets wat me toch wel een beetje verbaast gezien zijn reputatie hier.
    ''Denk je dat je in de toren genoeg licht hebt? Buiten is niet bepaald mijn favoriete plek, zo tegenover het kantoor van de sheriff, als je me begrijpt." zegt hij waarna hij opnieuw een hand door zijn haren haald. Ik grinnik zacht en loop naar de ramen. Ik doe de rolgordijnen naar beneden en doe het leeslampje op mijn bureau aan.
    "Zo goed?" vraag ik hem grinnikend.
    ''Zeg alsjeblieft niks tegen de sheriff hierover.'' smeekt hij me dan zo'n beetje waarop ik even na denk.
    Uiteindelijk knik ik instemmend "Is goed, als jij me belooft dat je niet zult stelen van mensen die het niet kunnen missen" zeg ik dan een beetje dwingend. Iemand die al zijn leven lang steelt kun je niet zomaar laten stoppen met stelen neem ik aan.
    Dan houd ik de naald omhoog en beweeg het een beetje tussen mijn vingers "Kom je nog? Of wil je soms naar het ziekenhuis moeten van een infectie door die splinter?" grinnik ik zachtjes. een splinter kan vaak voor nare dingen zorgen als je het er niet op tijd uit haalt. En ik weet zeker dat deze jongeman liever niet naar het ziekenhuis moet, aangezien hij dan waarschijnlijk sowieso vast gezet word..


    Little do you know

    Luna2013 schreef:
    Mr.Gold || Rumplestiltskin
    'Geweldig, laat de pizzaria nou op weg naar mijn huis zijn.' ik lach eventjes door wat hij zegt. 'En ik verkoop hoeden, ik draag hoeden, ik maak hoeden. Ik ben alleen op zoek naar een bepaald model,' zegt hij dan en ik knik even nadenkend of ik een hoed in me winkel ergens heb gezien. 'Heb je trouwens nog een voorkeur voor smaak pizza? Ik ben zelf fan van quatro stagioni,' gaat hij verder over de pizza. 'Die Pizza vind ik ook lekker dus neem ik die ook wel.' we liepen de pizza binnen die niet erg druk was, ik zag diegene die achter de kassa stond even angstig opkijken ze keek angstig wegens Jerome of mij of allebei, waarschijnlijk 99% van mij en 1% van Jerome. 'Twee quatro stagioni.' zeg ik dan en dan kijk ik Jerome aan. 'Of jij betaalt of ik kan dreigen dat we de pizza's gratis willen.'


    Ben ik de enige die deze zin best wel heel erg grappig vind?? :X
    Sorry.. maar ik lig hier echt dubbel om XD
    :X


    Little do you know

    Disneyy schreef:
    (...)

    Ben ik de enige die deze zin best wel heel erg grappig vind?? :X
    Sorry.. maar ik lig hier echt dubbel om XD
    :X



    haha omg had het eens niet in de gaten haha ;p

    (Ik reageer morgen wel weer, ben inmiddels bekaf xd)


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Jérome Balthazar Chesir // Mad Hatter

    Ik trek een wenkbrauw op bij zijn voorstel, het was juist het voorstel dat alle angst die ik voor hem had werd weggevaagd. 'Gezien ik hier vaker kom, stel ik gewoon voor dat we de pizza's betalen,' zei ik terwijl ik geld neerlegde op de toonbank, ik had geld genoeg, waarom zou ik moeilijk doen? De man nam het geld aan en gaf me de twee pizza's ervoor terug. Op ons gemak liepen we richting mijn huis, wat gelukkig ook weer niet zo ver weg lag, het laatste stuk was alleen wat stijl. Ik pakte de sleutel uit mijn zak en opende de deur van mijn huis. 'Welkom in mijn nederige stulpje,' zei ik terwijl ik zijn jas aannam om die, net zoals mijn eigen jas, op te hangen. Ik geloofde dat mijn huis ongeveer even groot was als die van de burgemeester, ik had sowieso een grotere achtertuin, wat ook niet zo moeilijk was als je het hele bos als je achtertuin kon beschouwen. Ik leidde Mr. Gold naar de eetkamer die eigenlijk bestemd was voor twaalf personen. Het kon in dit huis vaak wat eenzaam worden. Ik zette de pizzadozen op tafel neer en liep naar de keuken om borden en bestek te pakken. Ik nam gelijk een goede fles rode wijn mee en twee wijnglazen.

    Ali Omar Hirsiz // Aladdin

    Niet stelen van de mensen die het niet konden missen, wie was ik? Robin hood? Maar gezien ik inderdaad niet met een infectie in het ziekenhuis wilde belanden stemde ik maar in, bovendien viel er bij de rijkeren toch meer weg te halen dan bij de armeren. Zolang ze me maar niet ging vragen of ik de helft bij de armeren onder ons wilde leggen, als die wat wilde mochten ze net als ik wat risico's nemen. Ik liep naar Emily toe en hield mijn hand naar haar uit die lichtelijk trilde. Ik draaide mijn hoofd weg zodat ik niet hoefde te zien dat de naald mijn vinger in ging. 'Ik heb het gewoon niet zo zeer op naalden,' piepte ik. Ik hield mijn blik op de deur gericht. Ik had gevraagd op een pincet, niet om een naald. Waarschijnlijk zat de splinter dan inmiddels te diep om met een pincet aan de gang te gaan. Ik gaf Mr. Gold de schuld hiervan, als hij zo nodig naar boven moest komen zou hij het weten ook. In zijn zaak moest vast wel iets waardevols liggen. Ik liet mijn blik over de hoeveelheden boeken glijden, hopend dat ik de naald zo niet zou voelen, wat natuurlijk niet het geval zou zijn.


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    (Naww^^ ik moest 3 vragen meer goed hebben en dan was ik geslaagd voor mn theorie)

    Mr.gold || Rumplestiltskin
    'Welkom in mijn nederige stulpje,' zei hij en we lopen naar binnen. Jerome mijn jas aanneemt die ik met tegenzin geef maar goed ik heb er verder geen kostbare dingen inzitten.
    Dan leid hij me naar zijn grote eetkamer en ga ik op een stoel zitten. Zijn huis was eigenlijk best wel groot bijna net zo groot als die van de burgemeester volgens mij. Als Jerome de keuken in verdwijnt kijk ik even rond maar later kijk ik weer vooruit en zachtjes mompel ik. 'Ik weet niet wat hij met al dit probeert te bereiken, van mij krijgt hij niks hoogstens die hoed als hij me die boek geeft of informatie geeft over die dolk.' Ik hou gelijk weer op met in mezelf te praten als Jerome met wijn, glazen, borden en bestek de keuken uitgelopen komt.