• De stelling van deze week luidt:
    Nederland en België zou neutraal moeten blijven in de strijd tegen IS. (Islamitische Staat)

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik weet haast niets van de situatie af, dus durf me er ook niet echt over uit te laten. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan denken!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik heb geen idee qls er maar geen oorlog komt xx

    Mylintis schreef:
    Ik weet haast niets van de situatie af, dus durf me er ook niet echt over uit te laten. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan denken!


    26 - 02 - '16

    Gezien het feit dat er ook Nederlanders en Belgen voor IS vechten en weer terugkomen, soms met de intentie om hier verder te vechten, denk ik niet echt dat we ons afzijdig kúnnen houden, aangezien deze oorlog helaas naar ons toe komt.

    Komt nog grove schendingen van de mensenrechten bij, executies, massamoorden, terreur tegen lokale bevolking, genocide tegen bevolkingsgroepen etcetera etcetera en dan moet je je afvragen of neutraal blijven uberhaupt wenselijk is.

    Oh, en de onthoofdingen van journalisten en hulpmedewerkers is natuurlijk ook niet echt geweldig.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2014 - 9:13 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Eens, mensen zeggen nu al dat Nederland doelwit zou zijn en als je ziet hoe mensen daar worden behandeld. Dat moeten we hier echt niet hebben.


    Firm believer of all that is magic

    SolidSnake schreef:
    Gezien het feit dat er ook Nederlanders en Belgen voor IS vechten en weer terugkomen, soms met de intentie om hier verder te vechten, denk ik niet echt dat we ons afzijdig kúnnen houden, aangezien deze oorlog helaas naar ons toe komt.

    Komt nog grove schendingen van de mensenrechten bij, executies, massamoorden, terreur tegen lokale bevolking, genocide tegen bevolkingsgroepen etcetera etcetera en dan moet je je afvragen of neutraal blijven uberhaupt wenselijk is.

    Oh, en de onthoofdingen van journalisten en hulpmedewerkers is natuurlijk ook niet echt geweldig.

    ^dit
    Ik denk niet dat het mogelijk is om nog neutraal te blijven. De oorlog is al te erg met ons verweven.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik vind ook dat België en Nederland zich niet meer afzijdig kunnen houden. Ook op het Joods museum in Brussel is al een aanslag gepleegd door een IS-strijder die terug is gekomen...
    Daar bovenop hebben we een officiële uitnodiging gekregen voor toetreding van de internationale coalitie, en ik vind het een goede zaak dat wij die uitnodiging hebben aanvaard en F-16's sturen.
    De wandaden die de IS uitvoeren zijn zo erg en schokkend dat we niet meer onze ogen mogen toeknijpen. We moeten ertegen ingaan. Wat hebben de mensen die op brute wijze onthoofd zijn misdaan? Inderdaad, niets. Het zou zogezegd de regering zijn van het land waar het slachtoffer vandaan komt. Bullshit!
    't Is maar goed dat we ons niet afzijdig houden en mee de strijd aangaan...
    Ik kom uit België, dus ik weet niet of dit voor Nederland ook zo is natuurlijk.


    If it is meant to be, it will be !

    Je kan je ogen er niet voor sluiten. Mensen worden brutaal vermoord, terwijl ze er niks mee te maken hebben!
    Er is oorlog aan de gang. En het zal alleen maar erger worden als niemand in grijpt. Misschien is Nederland maar een kleine spelt in een hooiberg, maar duizenden spelden maken een hooiberg - ofwel; een heleboel kleine weerstanden maken een hele grote weerstand en kunnen er echt iets tegen doen.

    Ik ben erg slecht in mijn mening omschrijven. Hoop dat het tenminste nog gelukt is :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Mylintis schreef:
    Ik weet haast niets van de situatie af, dus durf me er ook niet echt over uit te laten. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan denken!


    Fuck the world, love yourself

    SolidSnake schreef:
    Gezien het feit dat er ook Nederlanders en Belgen voor IS vechten en weer terugkomen, soms met de intentie om hier verder te vechten, denk ik niet echt dat we ons afzijdig kúnnen houden, aangezien deze oorlog helaas naar ons toe komt.

    Komt nog grove schendingen van de mensenrechten bij, executies, massamoorden, terreur tegen lokale bevolking, genocide tegen bevolkingsgroepen etcetera etcetera en dan moet je je afvragen of neutraal blijven uberhaupt wenselijk is.

    Oh, en de onthoofdingen van journalisten en hulpmedewerkers is natuurlijk ook niet echt geweldig.


    Dit verwoordt mijn mening eigenlijk al.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik persoonlijk vind de toestanden daar gewoon te onmenselijk om neutraal tegenover te blijven.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    SolidSnake schreef:
    Gezien het feit dat er ook Nederlanders en Belgen voor IS vechten en weer terugkomen, soms met de intentie om hier verder te vechten, denk ik niet echt dat we ons afzijdig kúnnen houden, aangezien deze oorlog helaas naar ons toe komt.

    Komt nog grove schendingen van de mensenrechten bij, executies, massamoorden, terreur tegen lokale bevolking, genocide tegen bevolkingsgroepen etcetera etcetera en dan moet je je afvragen of neutraal blijven uberhaupt wenselijk is.

    Oh, en de onthoofdingen van journalisten en hulpmedewerkers is natuurlijk ook niet echt geweldig.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zou het eerlijkgezegd niet weten. We moeten daar natuurlijk helpen, maar in hoeverre trekken we de oorlog naar ons toe? Ik vind het allemaal maar beangstigend en hoewel ik weet dat het bijna onmogelijk is, sluit ik liever mijn ogen, anders maak mezelf alleen maar bang.

    Het feit dat die oorlog steeds dichterbij komt maakt mij bang,
    Daarom moet er ingegrepen worden. Het is ook bijna onmogelijk om dit gewoon te negeren. Ik hoop dat er geen 3de wereld oorlog komt, maar ik vrees ervoor. Aan iedereen die mee gaat vechten MET de IS, wat willen jullie? Meer land? Meer macht? Wel jullie maken de wereld kapot.. Als er iemand mij wil vertellen wat het doel is van de IS vertel het mij dan want ik heb er geen idee van..


    Lang Leve Pizza

    Ik word gewoon bang van het feit dat de oorlog steeds dichterbij komt. Als NL en BE zich er mee gaan bemoeien, ben ik bang dat de situatie voor ons steeds lastiger word


    Be Your Own Anchor