• Saviours


    Het is het jaar 3100. Precies 100 jaar na het Heljaar, het jaar dat de wereld ten onder ging aan het egoïsme van de mensheid. Door nieuwe technologieën werd alles mogelijk en gaven mensen om niets meer dan henzelf. Rellen braken uit en ze waren niet meer te stoppen. De helft van de wereldbevolking werd van de aardbodem gevaagd. Wereldleiders zagen in dat het zo echt niet langer kon. De helft van de wereldbevolking werd uitvoerig gekeurd en alleen de besten werden uitverkozen tot ‘saviours’ van de Nieuwe Wereld, het lot lag in hun handen. Alleen zij konden de wereld weer opbouwen. Hoewel er nu een goede basis lag voor een nieuwe wereldbevoling, waren de Wereldleiders nog niet tevreden. Ze wouden niet weer het risico lopen op een tweede Heljaar. Ze besloten elk kind een Daemon te geven, een dier die overal waar het kind gaat, meegaat. Elk Daemon weerspiegelt het bijbehorende kind. Is een Daemon strijdlustig en nieuwsgierig, dan wordt verwacht dat het kind dat ook is. Als een Daemon en het kind elkaars uitersten zijn, is het gedoemd te mislukken. De Daemon verdwijnt en het kind wordt door de overheid ingenomen, wat hierna met het kind gebeurt is een raadsel, maar er gaan vreselijke verhalen in de rondte.
    Met de komst van de Daemons kunnen de Wereldleiders precies bepalen hoe zij hun ideale bevolking willen hebben.

    De achttiende verjaardag is een keerpunt in het leven van de kinderen. Ze zijn nu officieel volwassen. In de Nieuwe Wereld betekend achttien iets anders. Elk kind wordt de dag na zijn achttiende verjaardag gescheiden van zijn/haar familie en opgehaald en meegenomen naar het Residentie, de hoofdstad. Hier bevindt zich een heel centrum waar de inmiddels jongvolwassenen allerlei lessen krijgen over de Nieuwe Wereld. Vijf jaar lang worden ze als het waren getraind, zodat ze de perfecte bevolking worden. Aan het eind van deze vijf jaar worden ze getest, als ze slagen, krijgen ze een vrij leven. Zakken ze, dan moeten ze hun hele leven werken voor de overheid of de Wereldleiders.

    Lessen:

    - Geschiedenis
    - Gedragsregels
    - Sociale vaardigheden
    - Lichamelijke opvoeding (hier krijgen ze voornamelijk dingen als vechtkunst, klimmen, dat soort dingen)
    - Kunstvakken (muziek, kunst beeldend, drama)
    - Techniek voor de mannen
    - Handwerk voor de dames
    - Economie
    - Talen
    - Cultuur
    - Geografie/aardrijkskunde

    Aan het begin van de training krijg je een test, aan de hand van deze test wordt je in een groep in gedeeld. De Economen, de Sporters, de Cultuursnobs, de Talenknobbels, de Kunstenaars en de Handarbeiders, deze groepen zijn bepalend voor je latere leven. Elke groep krijg zijn eigen tatoeage van het bijbehorende symbool op zijn pols, zodat duidelijk is bij welke groep je hoort. De dikgedrukte vakken zijn verplicht. De vakken van de groepen hebben elk een kleur.


    Regels van het centrum:
    - Na 22.00 moet iedereen op zijn kamer zijn, dit wordt gecontroleerd.
    - Het ontbijt begint om 8.00, de lessen beginnen om 9.00, je mag niet te laat zijn.
    - Je mag nooit het terrein verlaten.
    - Vechten wordt niet gedoogd.
    - Iedereen draagt zijn uniform, andere kleding is niet toegestaan.
    - Geen jongens in de damesslaapzaal, geen dames in de jongensslaapzaal.
    - Breng jezelf en/of anderen niet in gevaar.
    - Geen geren door de gangen.
    - Alleen in de pauzes en na schooltijd mag je op het schoolplein komen.




    Niveau 1: 18 jaar
    Niveau 2: 19 jaar
    Niveau 3: 20 jaar
    Niveau 4: 21 jaar
    Niveau 5: 22 jaar

    Lijstje personages:

    Meisjes:
    - Rose Amélie Linders - Mamo (niveau 1, de Sporters)
    - Mae Harrison - Rawiyah (niveau 1, de Sporters)
    - Chyou-Marise "Marie" Smiths - Curuxa (niveau 1, de Sporters)
    - April Willow Lee - Confiance (niveau 1, de Handarbeiders)
    - Katherine James Gilbert - xShopAHolic (niveau 1, de Sporters)
    - Evelyne "Eve" Sophia Keck - RingKeeper (niveau 2, de Talenknobbels)

    Jongens:
    - Logan Doughlass Hoult - Raccoon (niveau 3, de Kunstenaars)
    - Dennis Hugh Henderson - Microwave (niveau 1, de Handarbeiders)
    - Stephen Kingston - LyraPhoenix (niveau 4, de Economen)
    - Fergal Carbrey Teagan - Dorocha (niveau 3, de Kunstenaars)
    - Jamie Colin Dallas - MissMills (niveau 1, de Kunstenaars)
    - Raymond Edward Valentino Sharman - Raccoon (niveau 2, de Sporters)

    Regels van het topic:
    - Schrijven in ABN. Verleden tijd of tegenwoordige tijd maakt niet uit, zolang het maar in de ik-vorm is.
    - Probeer een beetje snel te antwoorden.
    - Als je weet dat je er een tijdje even niet bent, geef dat dan aan.
    - Dit spel gaat niet om liefde, meteen al relaties is ook niet geloofwaardig.
    - Rond de 250 woorden per bericht. Dit is makkelijk haalbaar, denk aan het omschrijven van omgeving, gevoelens etc.
    - Perfecte personages zijn niet leuk, maar overdrijf ook niet, maak dus geen overdreven probleemkind van je personage, dat is weer teveel van het goede.
    - Wees creatief, alleen als je met leuke ideeën komt kan een topic blijven leven, vrees dus niet, als je een leuk idee hebt om te doen meld het!
    - Blijf een beetje realistisch spelen, zoals ik al zei, binnen een dag heb je nog geen relatie.




    Rollentopic

    De mensen uit niveau 1 komen dus de dag na hun verjaardag aan. Ze komen met een trein (dus niet beschrijven dat ze met een taxi worden gebracht o.i.d.) en er lopen bewakers met ze mee (het is dus ook niet zo dat ze in hun eentje lopen). De andere niveau's zijn al op school. Het is 's ochtends, dus voor hen begint de dag pas net.

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 20:54 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    (MT)


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    (mt :3 )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    mt


    Vampire + Servant = Servamp

    [MT
    Maar niet allle Saviours zijn op de zelfde dag jarig toch?]


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    [MT
    Maar niet allle Saviours zijn op de zelfde dag jarig toch?]


    (Die van niveau 1 grotendeels wel. Als ze tegelijk aankomen wel, want de dag na hun verjaardag worden ze al opgehaald. Alleen die Saviours uit hogere niveau's zijn op andere dagen jarig en de Saviours van niveau 1 die later aankomen zijn niet op dezelfde dag jarig)


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    (Mijn Topics)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [MT]


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    (Iemand die Fergal wil meeten? Logan misschien? Hij zit als enige in hetzelfse jaar namelijk ^-^)

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:36 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    (Ik zit even te kijken en Stephen is de enige die in het 4e niveau zit.)

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:46 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Nageki schreef:
    (Iemand die Fergal wil meeten? Logan misschien? Hij zit als enige in hetzelfse jaar namelijk ^-^)


    (Is goed, waar komen ze elkaar tegen? En wie schrijft de eerste post? ;3)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [Is er ook iemand voor Rose? Ik ga zo wel weg, maar dan reageer ik morgen wel weer]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Raccoon schreef:
    (...)

    (Is goed, waar komen ze elkaar tegen? En wie schrijft de eerste post? ;3)

    (Op de gang? Ik maak wel even een post ^-^)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Stephen Kingston // Economen // seravina
    Het was een aangename dag en ik zat op het gras voor het centrum en aaide over Seravina's vacht. Ze lag tegen me aan en had een poot om mijn been geslagen. Op mijn andere been had ik een van mijn verhalenboeken op een willekeurige bladzijde opengeslagen en had enkel de eerste drie zinnen gelezen, toen Seravina zacht begon te piepen.
    Ze opende haar ogen en keek richte haar kop op de mijne. 'Goedemorgen, slaapkop,' plaagde ik haar en ze gromde wat door haar keel. Dit deed ze altijd als ik haar wakker gemaakt heb in de warme ochtend zon. 'Het is zeker een goede ochtend, maar Stephen we moeten in school zijn voordat iemand erachter komt dat we hier zijn,' zei ze en ik knikte. Daar had ze gelijk in.
    Ik stond op, waarbij Seravina even moeite had om zelf op te staan en ik liep richting de poorten van de school. Ik had even het idee dat er iets stond te gebeuren vandaag, mar zelfs de mensen hier waren er stil over.
    Ik nam een van de gangen en luisterde naar het getik van de wolvin haar nagels op de tegelvloer. 'Ik breng mijn boek terug, aangezien ik het toch dubbel keer heb gelezen,' zei ik en seravina zei daar niks over. Zachtjes begon ik mee te klikken met het getik van de nagetjes.


    Vampire + Servant = Servamp

    [Ik vroeg me eigenlijk af wanneer de kinderen hun Daemon krijgen? Krijgen ze die al vanaf dat ze geboren worden of pas als ze achttien zijn geworden (zo ja dan pas ik dat aan in m'n post]

    Dennis Hugh Henderson
    Het was eindelijk zover. Ik was gisteren eindelijk achttien geworden en vandaag was ik opgehaald en op de trein gezet naar de Residentie. Naar deze dag had ik echt uitgekeken vanaf het moment dat ik er over te horen kreeg. Ik had afscheid genomen van mijn ouders en Suze, mijn kleine zusje en was samen met Carlos en mijn koffer met spullen op de trein gestapt. Inmiddels was deze gestopt en stond ik op het perron. Carlos zat op mijn linkerschouder, zijn favoriete plekje. Hij was niet de lichtste om mee te dragen, maar ik was gewend geraakt aan zijn gewicht. Op dit moment camoufleerde hij zichzelf met de kleur van mijn trui die ik aanhad. Eigenlijk toonde hij alleen zijn echte huid als we alleen waren met elkaar. Zelf was ik door de jaren heen ook aardig goed geworden in het zo onopvallend mogelijk zijn. Ik moest wel, met hem als mijn Daemon. Niet dat ik het erg vond, Carlos was mijn beste vriend en daarbij had ik ook geen zin om er achter te komen wat de overheid met me zou doen als ik me niet hield aan Carlos' karaktereigenschap.
    Ook nu hield ik me afzijdig van de groep achttienjarigen, die net zoals ik allemaal gisteren jarig waren geweest en hier ook voor het eerst waren. Ik herkende ook enkele bewakers om de groep heen. Ik bestudeerde iedereen kort en zag verschillende mensen met verschillende Daemons. Bij de meeste viel wel te raden voor welke karaktereigenschap de Daemons stonden. Ik vroeg me ook af bij wie van deze mensen ik in de groep zou komen. Zelf had ik geen idee bij welke groep ik zou komen. Het kon eigenlijk elke groep zijn, ik was overal wel geïnteresseerd in. Het maakte me ook helemaal niet uit waar ik werd ingedeeld, het zou hopelijk mijn verwachtingen waarmaken.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Fergal Carbrey Teagan

    Het was begonnen hoor, het nieuwe jaar. Keek ik ernaar uit? Misschien wel ja.
          "Loop eens door," ik brom als ik Jayun hoor zeuren. Jayun, soms kon ik die daemon zijn nek wel omdraaien. Ik duw hem van mijn schouder af waardoor hij prompt op de grond terecht komt. Ik grinnik even en loop door. Al snel voel ik weer een stel nagels in mijn schouder en ik brom opnieuw een keer.
          "Jayun, doe eens niet zo vervelend," zucht ik en loop de gangen door. Jayun geeft een krijs in mijn oor en vliegt dan een stuk vooruit. Irritant beest. Ik sla de hoek om en kom hierdoor bijna tegen Logan aan.
          "Oh hey," zeg ik met een glimlach en geef hem een vriendschappelijke klap tegen zjjn schouder. Ik fluit naar Jayun die meteen begint te mopperen dat hij geen hond is en ik schud mijn hoofd even.
          "Wil jij hem hebben?" Vraag ik lichtelijk geïrriteerd en haal mijn hand langs mijn gezicht. Ik hoor nog een piep in mijn oor door Jayun zijn gekrijs erin. Ik voel een steek in mijn been en stap opzij.
          "Mij zomaar weg willen doen he!" Roept Jayun uit en ik leg mijn hand geïrriteerd voor mijn ogen. Dan gebaar ik een soort 'please' naar Logan en kijk er zielig bij. Vreselijke daemon!

    (222 woorden. Meer kwam ik niet op uit. Sorry!)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.