• Poof! Nummer 15 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en ik zet je naam in dikke letters ;d!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Taka (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18 = MAL
    - Abunai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - Animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18
    - Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    - xPluviophile (Karin) - 19 - Animeplanet




    Rechts boven: Gokukoku no Brynhildr
    Links boven: Isshuukan Friends
    Rechts onder: Fukumenkei Noise
    Links onder: Tomodachi no Hanashi

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 21:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Why? :O
    Kan ik er wat aan doen dat ik weinig tijd hebt, maar Angel Beats! Clannad en ook Little busters dat zijn gewoon anime's daar kun je over blijven praten tot in het oneindige :) Ik wel in ieder geval xd Ik heb trouwens aflevering 7 van Nagi no Asukara gezien :O Wonder! :P 1 episode verder xd

    Ik kan over zo veel animes praten tot aan het einde ;D.. Ik kan op dit moment alleen verder met je praten over Angel Beats! en over Nagi no Asukara ;d.
    Moet er wel bij zeggen wil ik goed en irritant lang door kunnen blijven praten erover dan moet ik het nu gaan zien.
    Op dit moment ben ik iemand random dingen aan het vertellen over hoe ik eigenlijk reageer bij het kijken van Mahouka Koukou nog wat..


    @Suzanne, met wie waar over eens?

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 23:25 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ik kan over zo veel animes praten tot aan het einde ;D.. Ik kan op dit moment alleen verder met je praten over Angel Beats! en over Nagi no Asukara ;d.
    Moet er wel bij zeggen wil ik goed en irritant lang door kunnen blijven praten erover dan moet ik het nu gaan zien.
    Op dit moment ben ik iemand random dingen aan het vertellen over hoe ik eigenlijk reageer bij het kijken van Mahouka Koukou nog wat..


    @Suzanne, met wie waar over eens?


    Heb jij Clannad niet gezien?! :O
    Dat kan niet! Jij hebt alles gezien.
    Impossible!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Heb jij Clannad niet gezien?! :O
    Dat kan niet! Jij hebt alles gezien.
    Impossible!

    Ho nee ik heb niet alles gezien o-o.. Hij werd mij wel in het begin heel vaak aangeraden door iemand nadat ik zei dat ik Anohana had gezien en zo.. Maar ze zei er gelijk bij dat het niet zo slim was om te zien als je niet zo van janken hield xd. En aangezien het op dat moment niet goed ging met mij heb ik hem ook nog niet gezien. Ik verwachtte toen ook niet dat Anohana zo zielig iets was maar goed xd. Ik wil hem ooit nog wel zien dat wel ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll dat iemand het eindelijk met me eens is dat je eindeloos over Clannad kan praten.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Nai schreef:
    (...)
    Ho nee ik heb niet alles gezien o-o.. Hij werd mij wel in het begin heel vaak aangeraden door iemand nadat ik zei dat ik Anohana had gezien en zo.. Maar ze zei er gelijk bij dat het niet zo slim was om te zien als je niet zo van janken hield xd. En aangezien het op dat moment niet goed ging met mij heb ik hem ook nog niet gezien. Ik verwachtte toen ook niet dat Anohana zo zielig iets was maar goed xd. Ik wil hem ooit nog wel zien dat wel ;d.


    Nou, dan heb je geluk, want de eerste die vanaf nu bovenaan je plan to watch list staat is Clannad.
    Die moet je echt gaan zien! Ja, sorry hoor, maar Clannad die is echt zo goed en echt mijn favoriet.
    Het is inderdaad ontzettend zielig en voor mij zelfs confronterend, maar wel ontzettend prachtig en realistisch.
    Deze anime gaat je echt verbazen en ik garandeer je een 10 :) Nou ja, bij after story in ieder geval xd
    Want dat is wat Clannad zo speciaal maakt, After story.
    Hoewel ik als groots fan ook ontzettend geniet en kan huilen om clannad :)
    Deze anime houdt mij gewoon nog steeds bezig vanaf de dag dat ik hem heb gezien en dat is nu bijna een jaar :)
    Dus vanaf nu ga jij deze nadat je klaar bent met weet ik wat, kijken :P
    Deze moet je echt zien :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, ok baas D: ... .... Word alleen niet vandaag.. Wil eerst nog episode 2 & 3 kijken van Mahouka Koukou blabla.
    Moet alleen wel eerst wennen aan de style denk ik.. Dat was ook even een puntje dat ik wachtte met kijken ;d. Niet dat ik het haat die style, maar het is anders dan wat ik normaal kijk xd. Het verhaal sprak mij namelijk wel erg aan en ik zie regelmatige leuke dingen verschijnen ervan ;o..
    Net zoals met Chuunibyou blabla.. Moet ik ook nog verder kijken.. Zie allemaal schattige dingen voor bij komen D:

    @Suzanne, aahh zo ;o Ok ;D

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 23:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, ok baas D: ... .... Word alleen niet vandaag.. Wil eerst nog episode 2 & 3 kijken van Mahouka Koukou blabla.
    Moet alleen wel eerst wennen aan de style denk ik.. Dat was ook even een puntje dat ik wachtte met kijken ;d. Niet dat ik het haat die style, maar het is anders dan wat ik normaal kijk xd. Het verhaal sprak mij namelijk wel erg aan en ik zie regelmatige leuke dingen verschijnen ervan ;o..
    Net zoals met Chuunibyou blabla.. Moet ik ook nog verder kijken.. Zie allemaal schattige dingen voor bij komen D:

    @Suzanne, aahh zo ;o Ok ;D


    Ah, maakt niet uit, maar hij is echt heel goed en ik hoor mensen ook altijd klagen over de ogen van Clannad. Maar ik vind die ogen juist weer heel goed gelukt. Vooral die van Nagisa kijk daar maar goed in :P hahaha xd Maar het is een miss wat andere stijl als je het vergelijkt, maar geloof mij nou maar dat het echt hartstikke goed is het verhaal. Je gaat er echt van houden.

    Oh ja! van een vriend van mij moest ik altijd diegene waarschuwen die ik aanraadde om Clannad te kijken. Het is nogal erg dramatisch (understatement) en tja, het zou heel goed kunnen dat je er heel erg bij moet huilen, maar zie dat als tranen van geluk? :P Nou ja, het is ni ieder geval ook een anime die je vaak genoeg weer aan het lachen maakt en hij is gewoon hartstikke goed :)

    Chuunibyou moet ik ook ooit eens zien, die schijnt ook heel goed te zijn, maar ja mijn grootste probleem is nogal altijd tijdgebrek ene eerst eens Nagi no Asukara afkijken die trouwens ook erg goed is :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    xHappinessx schreef:
    @Syll dat iemand het eindelijk met me eens is dat je eindeloos over Clannad kan praten.


    Hahah over Clannad, raak ik gewoon niet uitgesproken, dat blijft gewoon altijd mijn favorietje.
    Dat vind ik gewoon zo knap gedaan en zo prachtig geschreven. Ja, sorry hoor, maar als schrijver heb ik dan bijna zoiets van, ik stop ermee, want dit kan ik nooit van mijn leven overtreffen of in de buurt van komen. Dit is gewoon veel te goed xd hahaha
    maar ja, ik ben eigenwijs en heb beloofd bestseller schrijver te worden, dus ja, dan kan ik moeilijk mensen teleur gaan stellen he xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, ik ga niet goed kijken in die ogen XD... Ieder heeft zijn/haar eigen mening/smaak ;d. De kans is er dat de anime mij juist weer heel erg tegen gaat vallen (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, ik ga niet goed kijken in die ogen XD... Ieder heeft zijn/haar eigen mening/smaak ;d. De kans is er dat de anime mij juist weer heel erg tegen gaat vallen (:


    Nee joh, Clannad niet. xd
    Clannad is geweldig die gaat echt niet tegen vallen.
    Hoewel de eerste arc wel het saaiste is, maar daar sleept de comendy je er aardig doorheen met fuko-chan.
    Maar tijdens de eerste arc zie je al wel steekjes van hoe diep het verhaal daadwerkelijk is :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, wil je ophouden met zo aandringerig zijn ervan? :'D.. Vind het heel leuk dat jij de anime leuk vind en het je favoriet is, maar ik heb zo'n gevoel dat als ik het ga kijken en het wel tegen valt en het hier vertel dat ik een soort 3e wereld oorlog ontketen D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    @Kevin, wil je ophouden met zo aandringerig zijn ervan? :'D.. Vind het heel leuk dat jij de anime leuk vind en het je favoriet is, maar ik heb zo'n gevoel dat als ik het ga kijken en het wel tegen valt en het hier vertel dat ik een soort 3e wereld oorlog ontketen D:


    Hahah dat zeker die 3 wereldoorlog en ik ben niet aandringerig! dat klinkt zo negatief. Ik noem het liever enthousiast xd
    Maar ik zou al ophouden :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    O_O... Ok ik ga dus niet vertellen als het tegen valt. Mja dan noem jij het maar enthousiast ;d. Ieder zo zijn/haar eigen mening ;D...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    O_O... Ok ik ga dus niet vertellen als het tegen valt. Mja dan noem jij het maar enthousiast ;d. Ieder zo zijn/haar eigen mening ;D...


    Hahah indd, maar ik ga mensen niet afvallen als ze het slecht vinden of tegen vinden vallen, maar dan zou ik graag wel argumenten willen waarom. Geef mij in ieder geval iets waarom ik het kan begrijpen waarom je het niets vindt of het tegenvalt. Dan kan ik er vaak nog wel mee leven :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Dan zeg ik je nu al vast dat mijn redenen soms heel apart kunnen zijn.. Ik heb wel eens animes die ik gekapt ben omdat 1 persoon mij niet aanstond..
    Of animes niet eens begonnen omdat een persoon.. Accel World bijvoorbeeld. Het irriteert mij ergens gewoon dat er een chibi dikke knulletje als hoofdpersoon is en in een spel een varken.. Als het nu een normaal dik kereltje was kon ik er ergens nog wel mee leven.. Maar de jongen en meisje zijn in mijn ogen in compleet andere style o-o.. Al hoewel dat was ook in een andere anime en die heb ik wel kunnen kijken.. Hmm ..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you