• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 8:38 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [Okee!]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Athiabbe was wakker geworden met een ontzettende honger. Ze wist dat dat kwam omdat ze teveel gegeten had, wat ook gelijk de enige positieve kant aan haar kater, want ze hoefde dan niet meer na te denken over wat er gisteren allemaal gebeurd was.
    Athiabbe vertrok redelijk vroeg naar het bos. Het vlees bij de slager zou namelijk veel te weinig bloed bevatten en dat was waar ze nu juist zo'n behoefte aan had. Het jagen ging moeizaam, maar dat maakte niets uit. In de tijd dat ze door het bos rende, werd ze wat rustiger en de gebeurtenissen van vannacht kregen vanzelf een plekje in haar gedachten waar het kon slijten. Het zou hopelijk allemaal wel meevallen.
    Met een paar konijnen in haar muil, kroop ze even later weer door de geheime gang het dorp in en liep vlug naar huis om ze daar op te eten. Het was al bijna middag en ze zou zo aan het werk moeten. Ze had daar toch geen zin in, omdat ze dan de hele middag met Satyr moest staan en ze geen idee had hoe dat zou verlopen. Bovendien was ze moe. Nu ze gegeten had, was het wel weer genoeg en ze had maar weinig zin om te gaan.
    Dit was echter haar eigen probleem, want dit had ze geweten toen ze dit feestje organiseerde en ook Satyr zou moeten werken, dus ze zou niet klagen.
    Haar wolveninstinct merkte meteen dat er iets mis was toen ze binnenkwam en Satyr met de meest verslagen uitdrukking op zijn gezicht ooit aantrof. Ze zag dat hij omgeven was door andere saters, die zo te zien een stuk jonger waren dan hij. Hij leek Athiabbe in eerste instantie niet eens te zien, tot ze haar neus tegen zijn hand drukte en in een vrouw veranderde.
    'Wat is er gebeurd?' vroeg ze toen ze zijn rode ogen zag. Haar hart klopt in haar keel, omdat ze besefte dat er iets heel erg mis was.

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 21:47 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Wyatt zuchtte.
    'Ik heb Athiabbe een beetje boos gemaakt.'
    Hij vroeg zich af of Cordelia weg zou gaan als hij het hele verhaal zou vertellen en wie ze dan vervolgens als schuldige zou aanwijzen. Waarschijnlijk zou ze Athiabbe niets kwalijk nemen, net zoals ze het Kato nooit kwalijk had genomen dat hij iemand half had opgegeten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Tot twee jaar geleden,' antwoordde Michelle. 'Toen ben ik er weggegaan omdat ik me er niet meer op mijn plaats voelde.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Weet ik,’ mompelde Venomis, die niet meer zo goed de schijn kon ophouden en eigenlijk liever alleen wilde zijn. ‘Welterusten Emily.’
    Ze wachtte niet op antwoord, maar ging haar slaapkamer in en liet zich op bed vallen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Mijn – mijn vader is vannacht vermoord,’ mompelde hij verslagen, terwijl zijn hand op Laina’s hoofd rustte, die ieder moment flauw leek te kunnen vallen. ‘Kun jij – kun jij op ze letten?’
    Hij keek even naar zijn vier jongere broertjes en zusjes. ‘Dan kan ik het lichaam weghalen.’
    De tranen sprongen weer in zijn ogen, maar hij moest het nog even volhouden, totdat hij hier vandaan was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Athiabbe kon een paar seconden geen woord uitbrengen en sloeg uiteindelijk haar armen om hem heen, omdat ze maar al te goed kon begrijpen hoe het was om een ouder te verliezen. De tweede zelfs.
    'Ik wil je overal mee helpen,' zei ze, wetend dat hij op zijn broertjes en zusjes na zo'n beetje niemand meer had. 'Ik - ik kan ook iemand vragen om je vader te.... verplaatsen. Mijn broers zijn sterk genoeg.'
    Ze liet hem even los om hem aan te kijken, zodat ze kon zien wat hij er van vond.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Satyr haalde even diep adem, maar wist dat hij het dode lichaam van zijn vader toch wel onder ogen moest komen.
    ‘Graag,’ zei hij toch – omdat hij dat liever alles behalve alleen wilde doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Athiabbe drukte hem en zijn familie neer op een stoel en was blij dat het café nog niet open was. Ze zou hen het liefst niet meer alleen laten, maar ze had het Satyr beloofd en ging op zoek naar een van haar broers.
    Ze zag Kato het gemeentehuis uit komen en snelde op hem af, blij dat ze zo snel iemand gevonden had.
    'Ferapyle is dood,' zei hij toen ze haar mond wilde opendoen om hetzelfde te zeggen en ze knikte. 'Je weet het dus al... Waar is Satyr? Ze willen met hem praten... Met jou ook, trouwens.'
    Athiabbe sloeg haar ogen neer. Dat zat er dik in, maar ze durfde zich daar nu geen zorgen meer over te maken. niet nu ze wist wat Satyr overkomen was. Dit was niet belangrijk.
    'Hij zit in het café,' antwoordde ze, 'iemand moet het lichaam van zijn vader weghalen en zo...'
    Kato ging daar direct op af. Het kon beter snel gebeuren voor men zich om Satyrs huis zou gaan verzamelen om meer te weten te komen. Hij hoopte alleen dat hij zich in zou kunnen houden met al dat bloed, want er waren inmiddels wel wat details bekend over wat er gebeurd was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily liep terug naar haar eigen hotelkamer en wachtte even voor ze de deur opende en naar binnen liep. Baiel zat in de woonkamer met een glas in zijn hand - Maerle en het ei lagen in de wieg. Maerle lag vredig te slapen.
    Baiel grijnsde even toen hij haar zag, maar zijn grijns verstomde toen hij de uitdrukking op haar gezicht opmerkte. 'Wat is er in hemelsnaam gebeurd?'
    'Ariana is bijna door drie mannen verkracht... Ik heb haar gered, maar het was wel eng en die vieze rotzakken mogen hier niet zomaar mee wegkomen.'
    Baiel keek haar geschrokken aan. 'Hoe zagen ze eruit?' vroeg hij. 'Ik zoek ze op, vannacht nog, als het moet.' Hij was opgestaan en had zijn vuisten gebald.
    Emily pakte zijn hand. 'Het waren sterke mannen en ze waren met z'n drieën... Maar als ik ze weer zie, wil ik een halfwolf op ze afsturen.'
    Hij kuste kort haar voorhoofd en geeuwde toen. 'Ja, je hebt gelijk. Ik ga nu in ieder geval slapen... Morgen kijken we verder. Ze komen hier niet ongestraft vanaf.'
    Emily voelde plotseling veel genegenheid met hem en volgde hem naar bed, waar ze zich begon om te kleden. Baiel sliep altijd in zijn ondergoed en Emily had een japon aan, maar nadat ze even had getwijfeld, deed ze de japon niet aan toen ze in bed stapte.
    Baiel lette niet op het naakte lichaam dat naast hem het bed in kroop en reageerde ook nauwelijks toen ze met haar handen over zijn rug begon te strelen. Toen hij zich uiteindelijk omdraaide, leek hij pas te merken dat ze naakt was. Ze slikte en keek hem toen recht in de ogen. Ze wist dat ze Baiel ook had verwaarloosd en dat het niet alleen zijn schuld was dat het stroef tussen hen liep. Zij had hem weinig aandacht gegeven en hoewel ze nu een groot risico zou lopen om weer zwanger te raken, besefte ze dat ze dat risico moest nemen om haar relatie met Baiel te verbeteren. Misschien was dit één van de redenen dat ze zich niet meer tot hem aangetrokken voelde en zou seks hun relatie weer omhoog helpen. Het was ook begonnen met een vrijpartij, waarvan Emily eerst nog had gedacht dat het pure lust was geweest. Uiteindelijk bleek dat het begin van haar liefde voor hem te zijn en misschien zou haar liefde voor hem weer aanwakkeren als ze met hem zou slapen.
    Hij reageerde nauwelijks op haar aanrakingen en wendde zijn blik af. Emily leunde naar voren en kuste zijn oor, toen zijn wang en toen zijn mond. Hij liet haar doen wat ze deed, maar nam zelf verder geen enkel initiatief. Hij leek eerder weerstand te bieden.
    Uiteindelijk ging ze op haar zij liggen en leunde ze op haar hand, met haar elleboog op het matras. 'Is er iets, Bai? Ik dacht dat - dat je dit wilde.' Ze slikte even.
    'Ik ben gewoon moe, oké?' Hij klonk een tikje geïrriteerd.
    Ze legde haar hand op zijn ontblote borst en legde haar hoofd op zijn schouder. 'Het gaat niet heel goed met ons de laatste tijd en dat spijt me,' mompelde ze. 'Ik wil graag - ik wil graag dat het weer beter tussen ons gaat.'
    Hij zei niets. Ze maakte rondjes met haar vinger om zijn tepel en keek naar hem, maar hij staarde recht vooruit.
    'Ik heb je ook wat verwaarloosd en ik besef heel goed dat je tijd voor jezelf nodig hebt. Ik ga mijn best doen om er meer voor jou te zijn en dan hoop ik dat jij meer tijd voor ons gezinnetje zou kunnen vrijmaken. Ik denk dat dat onze relatie goed zou doen.'
    Baiel zuchtte even. 'Oké.'
    'Oké?' Emily keek hem even teleurgesteld aan. 'Wil je er niks meer over zeggen?'
    Hij schudde enkel zijn hoofd. 'Oké. Ik ga wel wat meer bij jou en Maerle en het ei zijn. En ik ga wel op zoek naar een baantje.'
    'Echt?' Emily veerde op. 'Wat geweldig, Baiel... Misschien dat we dan op een gegeven moment wel uit het hotel vandaan kunnen!'
    'Ja. Misschien wel... Wie weet.'
    Ze leunde weer voorover en kuste zijn lippen, waarbij ze haar lichaam tegen de zijne drukte. Ze voelde hem verstijven en toen ze opnieuw zijn nek kuste, reageerde hij door haar gezicht vast te pakken, haar een kus te geven en te mompelen: 'Zullen we slapen? Ik ben moe.'
    'Je zei op het feest dat je graag wilde -'
    'Het feest is alweer uren geleden.' Hij draaide zich op zijn zij. 'Doe je japon aan en ga slapen. Welterusten en tot morgen.'
    'Oh.' Emily bleef even teleurgesteld op haar zij liggen en rolde toen op haar rug. Ze stapte uit bed en trok haar nachtjapon aan, waarna ze weer in bed stapte. Ze ging op haar zij liggen en sloot haar ogen, maar kon niet in slaap vallen. Er was te veel gebeurd deze avond en er spookten veel te veel gedachten door haar hoofd die haar tergden en uit haar slaap hielden. Ook toen ze uiteindelijk toch in slaap viel, kwamen die gedachten in haar dromen terug.

    Toen Emily in slaap was gevallen, was Masrl nog steeds wakker. Hij kon er niet bij dat hij Emily werkelijk had afgewezen, terwijl ze haar lichaam volledig had aangeboden. Hij had op haar avances in willen gaan, maar hij had het gezicht van Winnie voor zich gezien en daardoor had hij het niet gekund om met Emily te slapen. Het was hem nog nooit overkomen dat hij niet op zoiets in ging en hij besefte dat Winnie zijn leven voorgoed had veranderd. Zelfs als hij haar nooit meer zou zien, zou hij haar gezicht altijd voor zich blijven zien en zou hij zich altijd herinneren wat ze met hem gedaan had. Zijn verschillende uiterlijken hadden hem het grootste voordeel gegeven wat er bestond: hij kon met iedereen slapen met wie hij wilde. Hij had met bekende vrouwen geslapen, met vrouwen van miss-verkiezingen, hij had met Cordelia kunnen slapen als hij wilde. Het enige wat hij hoefde te doen, was de vorm aannemen van degene met wie de vrouw in kwestie in bed zou kruipen.
    Waarom was het Winnie die hem die voldoening gaf? Hij kende het meisje per slot van rekening nog geen vier uren. Hoe kon ze nou zoveel in hem los hebben gemaakt dat hij een aanbod voor seks afwees? En dan ook nog met Emily, degene voor wie hij zijn vrijheid had opgegeven - of in ieder geval had beperkt. Hij begreep het niet en hij wist niet of hij het ooit zou begrijpen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Een beetje boos? Bedoel je dat Athiabbe dit gedaan heeft?' vroeg Cordelia met grote ogen. 'Heeft ze je aangevallen?' Dat klonk zo niet als Athiabbe. Die was nooit agressief.


    Winnie wist niet goed wat ze moest zeggen en ging op een stoeltje naast Wyatts bed zitten, haar ogen op hem gericht.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Wyatt knikte en zelfs dat deed pijn. 'Ze is - eh - op me gaan staan nadat ze me in mijn gezicht had geslagen.' Dat was de plek die op zijn armen na het meeste pijn deed. Hij wist dat hij die dingen niet had moeten zeggen en ook dat hij haar niet in haar borst had moeten knijpen, maar hij had er geen spijt van. In ieder geval niet zo veel als hij zou hebben als hij het allemaal niet gezegd had, want hij wist dat het waar was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Russel wilde antwoorden, maar werd onderbroken toen er gegil klonk. Hij trok zijn wenkbrauwen op toen hij zag dat een groep wezens uiteen deinsde. Hij kon niet horen wat er gebeurde, maar dat er een ruzie gaande was, was duidelijk. 'Geen idee wat daar gebeurt,' mompelde hij, terwijl hij op zijn tenen ging staan om het te kijken. Er was al een grote drukte ontstaan, dus hij wilde zich er niet als een ramptoerist tussen mengen, maar hij hoopte niet dat één van de wezens een andere verschrikkelijke dingen aandeed. Het was wel eens eerder gebeurd, had Russel uit verhalen gehoord, en dat was niet goed afgelopen. Hij pakte Mellers hand voor de zekerheid, zodat ze konden vluchten als het moest, en wilde het liefst Michelles hand ook pakken. Hij durfde het niet.

    [Dit is als Athi Wyatt aanvalt]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Michelle vermoedde dat de drank zijn tol begon te eisen en eigenlijk voelde ze zich niet meer zo op haar gemak. 'Ik denk dat ik beter naar huis kan gaan.'
    Ze keek de twee spijtig aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Russel knikte. 'Ja, het feest is ook wel een beetje ten einde, volgens mij,' zei hij. 'Wij gaan ook.'
    Meller keek hem even teleurgesteld aan en glimlachte toen naar Michelle. 'Het was heel leuk om je te leren kennen,' zei ze.
    Russel knikte alleen even kort. Hij wilde haar dolgraag vragen om iets af te spreken, maar hij was erg bang dat ze dat niet zou willen en durfde het risico niet te nemen om een blauwtje te lopen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain