• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 8:38 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Meller knikte. Michelle deed bij haar een belletje rinkelen en ze grijnsde. 'Russel praat wel eens over je!' zei ze. 'En ik pas inderdaad wel eens op Nykin en Liae, maar ik pas ook wel eens op bij Maerle! Dat is de dochter van haar zus.' Ze pakte een druifje van de tafel en stopte die in haar mond.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Michelle keek Russel ongemakkelijk aan. Waarom praatte hij over haar? Ze kon zich hem amper herinneren...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Russel voelde zijn wangen gloeien. Hij glimlachte onzeker. 'Ik heb alleen verteld dat ik je op een feest heel lang geleden had ontmoet. Dat was alles.' Hij slikte.
    'Ja, en dat je haar in de bibliotheek had gezien,' bemoeide Meller zich er opnieuw mee. 'Wil je ook een druif?' Ze keek Michelle vragend aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Uiteindelijk veranderde Javelin in een mens. Ze keek even zwijgend naar Athiabbe. 'Misschien kun je beter niet teruggaan,' stelde ze voor. 'In ieder geval niet tot de meeste wezens weg zijn gegaan.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ze knikte.
    'Ik - ik ga later wel. Om satyr te helpen met opruimen.'
    Ze had haar jurk verloren toen Qako die kapotgetrokken had en kreeg het een beetje koud. Hoewel het een warme avond was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Michelle was blij toen ze die woorden hoorde, want ze herinnerde zich nu inderdaad waar Russel haar van kende, waardoor het ongemak een beetje wegebde. Ze schudde haar hoofd naar Meller en vroeg hen hoelang ze hier al woonden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja. Ja, dat is denk ik wel een goed plan.' Javelin wist niet zo goed wat ze moest doen nu Athiabbe weer rustig was en ging naast haar zitten.

    --

    'Ik denk inmiddels acht jaar,' zei Russel, die begon te hoofdrekenen. 'Al heel lang in ieder geval.' Hij glimlachte en voelde zich iets meer op zijn gemak nu Meller bij hen was. Als ze tenminste niet meer domme opmerkingen zou maken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Als je weer naar mijn broer toe wilt, moet je dat doen, hoor. Ik blijf gewoon hier. Tot iedereen weg is.'
    Ze begon een vlecht in haar haren te maken.

    [ bericht aangepast op 17 april 2014 - 11:40 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Oh, dat is best wel een tijdje. En al helemaal gewend?'
    Zelf keek ze nog steeds op van de verschillende wezens die ze hier tegen kwam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nee, ik blijf wel hier bij jou.' Javelin dacht niet dat het nut had om Qako nu op te zoeken, die het waarschijnlijk te druk had met Wyatt. Bovendien wilde ze Athiabbe liever niet alleen laten. Ze was wel wat rustiger, maar Javelin kon aan haar zien dat ze eigenlijk nog overstuur was en dacht niet dat ze het fijn zou vinden om nu alleen te zijn. 'ik help straks wel met opruimen.'

    --

    'Ik vraag me af of je hier echt aan kunt wennen,' zei Russel, die zijn normale stem eindelijk hervonden had. Het lukte hem best om met haar te praten, als hij maar niet te lang naar haar keek. 'Ik denk dat er te veel verschillende wezens met te verschillende culturen zijn om dit een echte samenleving te noemen.' Hij haalde zijn schouders op. 'Het voelt hier voor mij niet echt als een samenleving. Meer als - een plek waar ieder apart van elkaar leeft omdat ze hier tenminste veilig zijn.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nee, dat hoeft niet. Satyr en ik hebben alles georganiseerd.'
    Ze had ook eigenlijk niet zoveel behoefte om met iemand te praten en bleef daarom zwijgend voor zich uit staren. Ze vroeg zich af of men haar nog wel wilde aankijken als ze gewoon bij hun tafeltjes zou verschijnen en een bestelling zou noteren. Iedereen was vast bang voor haar. Cordelia zou vast woedend zijn, want Wyatt was haar beste vriend...
    Athiabbe slaakte een zucht en hoopte dat ze straks onzichtbaar was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin beet op haar lip en ging naast Athiabbe zitten. Ze wist niet wat ze kon zeggen en wist ook niet of ze iets moest zeggen, want niets zou het gevoel van Athiabbe beter maken of haar daden ongedaan maken. Wyatt moest vreselijke dingen hebben gezegd of gedaan om Athiabbe zo woedend te maken, maar Javelin wist dat er voor de dorpsbewoners niets zou zijn wat Athiabbe vrijuit zou laten gaan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Qako had erop toegezien dat Wyatt bij het hospitaal aankwam en keerde toen terug naar zijn zus die een beetje afgezonderd zat van de rest. Javelin zat gelukkig naast haar en nadat hij zijn kop event tegen haar wang had gedrukt, keek hij Arhiabbe streng aan.
    Ze boog haar hoofd en zichtte weer. 'Ik weet het.'
    Qako veranderde naar zijn mensengedaante. 'Het is oké. Ik ben niet boos... Wyatt slaapt en wordt verbonden, dus dat komt vast goed. Ik weet alleen niet wat het bestuur zak zeggen.'
    Athiabbe knikte. 'Ze sturen me vastw eg.'
    Qako schudde zijn hoofd. 'Nee. Het was zelfverdediging en Wyatt was dronken. Hij zou anders vast wel in staat zijn geweest zichzelf te beschermen.'
    'Misschien...'
    Qako legde een hand op haar schouder. 'Misschien kan je beter naar huis gaan.'
    Ze schudde haar hoofd en antwoordde dat ze Satyr zometeen zou helpen opruimen. Het plein moest voor zonsopgang weer schoon zijn.
    'Oké,' zei qako die best wel moe was door al het tumult. 'Ik denk dat ik naar huis ga.' Hij keek Javelin verontschuldigend aan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis had vlak na haar komst in het dorp al achterhaald waar Ferapyle woonde. Het was niet zo ver bij het dorpsplein vandaan, want hij moest direct kunnen optreden als er iets aan de hand was.
    In de schaduwen wachtte ze op hem, want ze wilde niet dat hij door de anderen gezien werd. Satyr zou voorlopig nog wel bezig zijn met opruimen en ze had twee van zijn broers net al met een meisje zien meegaan.
    ‘Ariana? Wat doe jij hier?’
    Ariana draaide zich om en keek de oude satyr speels aan. ‘Ik ben nog niet moe. Ik dacht dat we misschien… het feestje konden voortzetten.’
    Ze zag hem ongemakkelijk om zich heen kijken, maar er was niemand in de buurt. Het lag in zijn aard om een vrouw te verleiden – in plaats van andersom – maar zijn vele jaren in de dorpsraad hadden die eigenschap min of meer verdreven en ze durfde te stellen dat hij niemand meer had gehad sinds zijn vrouw tussen haar kiezen was verdwenen.
    ‘U heeft toch wel een extraatje verdiend, na al uw inzet voor de stad?’
    Ze stapte op hem af en streek even langs zijn wang. Daarna pakte ze zijn hand.
    Ferapyle leek over zijn twijfels heen te stappen en trok haar mee naar binnen.
    Tot Ariana’s opluchting was er niemand te bekennen. Zodra hij de deur dichtdeed, boog ze zich naar hem toe en kuste ze zijn lippen. Ze had geen zin om hier uren haar tijd te verdoen.
    Toen ze zijn tong in zijn mond voelde, moest ze zich inhouden om hem niet van zich af te duwen. Ze had niet verwacht dat het een verschil zou maken met wie ze zoende, maar Rodey was een stuk prettiger.

    Het duurde niet lang voordat de sater eindelijk van wanten wist. Hij had haar meegenomen naar zijn slaapkamer, waar Venomis hem had verteld dat hij op haar moest wachten, omdat ze een verrassing voor hem had. Terwijl de oude bok zich uitkleedde, sloop Venomis naar beneden, op zoek naar het keukenblok. Ze pakte een groot mes dat netjes aan de muur hing en klemde vingers eromheen. Een donkere glimlach speelde om haar lippen terwijl ze zich weer naar Ferapyle begaf. Ze verstopte het mes tussen haar jurk, die ze al gauw rond haar enkels liet vallen zodra ze weer binnen kwam. Ze keek hem uitdagend aan, maar hij leek verbijsterd bij het zien van haar jonge lichaam.
    Venomis had eigenlijk geen idee wat hij verder van haar verwachtte. Ze moest er niet aan denken gemeenschap te hebben met zo’n verachtelijke wezen als hij en daarbij wist ze niet eens hoe dat moest of wat daar het nut van zou zijn, want nakomelingen konden ze godzijdank toch niet voortbrengen.
    ‘Doe je ogen dicht,’ fluisterde ze.
    Ferapyle reageerde onmiddellijk en Venomis duwde hem achterover op het matras, terwijl ze bovenop hem ging zitten. Net toen hij zijn ogen wilde openen, duwde ze het mes tegen zijn keel.
    ‘Wat krijgen we nou?’ bracht hij verbijsterd uit.
    ‘Heerlijk om eindelijk de angst in je ogen weerspiegeld te zien.’
    ‘Ik – waarom doe je dit?’
    Venomis snoof. ‘Je hebt geluk dat ik je zolang met rust heb gelaten.’
    Hij wilde haar van zich afduwen, maar met een felle beweging sneed ze zijn oor eraf.
    Zijn geschreeuw echode door het lege huis en ze kneep waarschuwend zijn strot dicht. ‘Geen woord, voordat er straks geen enkele sater meer is die dit huis verlaat.’
    ‘Wie ben je?’ bracht hij zacht snikkend uit.
    ‘Jouw nachtmerrie.’ Een maniakale grijns tekende haar lippen. ‘Net als die van je vrouw en dochter.’
    ‘Mijn vrouw? Wat – wat weet je van haar?’
    Venomis boog zich over hem heen. Haar lippen waren slechts een centimeter van die van de zijne verwijderd.
    ‘Dat ze prima smaakte.’
    Ze zag dat zijn gezicht opzwol van woede en ze duwde het mes nog wat dieper in zijn vel. ‘Tut-tut. Denk aan die lieve kindertjes.’
    Zijn ogen knepen zich tot spleetjes. ‘Venomis.’
    ‘Heel goed, ja. Dat je mijn naam nog weet. Het is immers al zolang geleden…’
    ‘Je moet het begrijpen! Het was een zware keuze en -’
    ‘En wat?’ spotte ze. ‘Jullie moeten geen mensen van ons proberen te maken. Dat is de reden dat we bij ze vandaan zijn gegaan.’ Ze gleed even met haar hand over haar naakte lichaam. ‘En dit lichaam – dat heeft je zoon me gegeven. Slechts een kleine opgave toch, om zijn verdwaalde zusje terug te krijgen? Als ik haar niet gevonden had, was ze hier nooit meer teruggekomen.’ Ze boog zich naar hem toe. ‘En nu kan ik eindelijk wraak nemen voor al die jaren dat ik mijn eentje door de wildernis heb moeten zwerven, als klein kind dat niet wist wat ze fout had gedaan. Vind je me een monster, Ferapyle?’ Ze lachte haar witte tanden bloot. ‘Dat hebben jij en je maatjes van me gemaakt.’
    Na die woorden sneed ze in één haal zijn keel door. De lakens raakten al snel besmeurd met zijn bloed en Venomis veegde het mes schoon, trok haar jurk weer aan en verliet het huis.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lang stuk!!! <3


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?