• Why Was Avril Lavigne's 'Hello Kitty' Video Yanked From YouTube?
    Latest from singer's album features her mugging with a Japanese cast in what some have called a 'ghastly' clip.
    By Gil Kaufman


    If you blinked you might have missed it. Avril Lavigne released the official video for her latest single, "Hello Kitty," on Tuesday, but a short time later it was nowhere to be found on YouTube.
    Why? At press time a spokesperson for the singer could not be reached for comment, but a representative for YouTube confirmed to MTV News that the video is no longer available for public viewing on the site, though YouTube did not take the clip down.
    Shortly after the Asian-themed video debuted on Tuesday, it quickly drew complaints for what some dubbed its fetishization of Japanese culture.

    Billboard called the "train wreck" video "unseemly," "an embarrassment in any language" and "gloriously ghastly," saying that the presence of "four identical, creepily expressionless Asian women" standing behind Lavigne for much of the clip was offensive to Asian culture.

    Entertainment Weekly suggested that there are, "serious questions about whether it's offensive (expressionless Asian dancers, Tokyo-as-prop) or offensively obvious." Many drew comparisons to the controversy over No Doubt singer Gwen Stefani's backup dancers, the Harajuku Girls, a quartet of Japanese women who accompanied her on tour and appeared in several videos, including "Hollaback Girl" and "Wind It Up."

    You can still watch the video on Lavigne's site, where you'll hear the Skrillex-meets-Kesha brostep-y cute rock anthem about the Kitty you love to love as the singer dances around with her guitar, eats sushi and drinks sake and holds a huge plate of cupcakes while wearing a cupcake skirt and garters.

    At one point, Lavigne sings in Japanese while walking down a Tokyo street and waving to unseen fans, clawing at the camera as her dancers pull off robotic moves in the background.
    While some media outlets took issue with the content, Lavigne's fans were predictably supportive of her latest creative endeavor. "Let me explain why she is getting heat for this: SHE DID SOMETHING DIFFERENT!" wrote LavigneStrong on Avril's site. "Waaaaa .. I almost died watching this video, no words can express how happy I am today," said another named Aileen.



    Bron: http://www.mtv.com/news/articles/1726662/why-was-avril-lavignes-hello-kitty-video-yanked-from-youtube.jhtml



    Zelf heb ik het clipje ook gezien op haar website en ik had al eerder laten weten dat ik het liedje en de muziek sowieso afschuwelijk vind en totaal niet zo goed en zo betekenisvol als Avril haar oudere nummers. De clip zelf vind ik, tja, een beetje raar, beetje creepy en ze ziet er sletterig uit en danst nogal op een vage manier.

    Wat vinden jullie ervan? Als je het woordje website aanklikt kun je het clipje zelf zien, van YouTube is het natuurlijk verwijderd.

    [ bericht aangepast op 23 april 2014 - 21:37 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    I think it's awful.


    Vatican Cameos

    Grizzly schreef:
    Ze reduceert de Japanse cultuur tot niets meer dan 'kawaii', sushi en als cupcake-verklede schattige sex-kittens.

    Maar als Robin Thicke alle vrouwen reduceert tot lustobject en verkrachting en aanranding excuseert, mag het wel op youtube blijven staan?
    Ik vind dan wel dat YT consequent moet zijn hoor
    .


    Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het terecht dat dit ding van Avril Lavigne van YouTube is afgegooid omdat het gewoon echt door Aziatische mensen kan worden gezien als grote belediging, maar Robin Thicke heeft naar mijn mening nog veel meer discriminatie, en dan op het gebied van gender, in zijn geweldige video zitten. En hij niet alleen, er zijn er wel meer. Dus inderdaad, ze mogen wel wat consequenter erin zijn, maar ik vind het niet onterecht dat deze video van YouTube is gegooid.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Euhm ja.... Ik ga niet beginnen over het lied, want ik stel me sowieso al vragen bij de populaire muziek van tegenwoordig. Toch vind ik de video nogal onschuldig, maar het zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik niet snel dingen serieus neem. Andere mensen doen dat blijkbaar wel, ze doen maar.


    Take me to wonderland

    Inmiddels staat hij wel weer op YouTube:


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Inmiddels staat hij wel weer op YouTube:



    Huh, echt? Hoe hebben ze dat dan uitgelegd, YouTube bedoel ik?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Grizzly schreef:
    Ze reduceert de Japanse cultuur tot niets meer dan 'kawaii', sushi en als cupcake-verklede schattige sex-kittens.

    Maar als Robin Thicke alle vrouwen reduceert tot lustobject en verkrachting en aanranding excuseert, mag het wel op youtube blijven staan?
    Ik vind dan wel dat YT consequent moet zijn hoor.

    Dit. DIT right here. Er is geen mature content whatsoever. And speaking of which, er zijn zat clips met mature content waar je niet eens voor hoeft in te loggen:
    Dit bijvoorbeeld. Good song by the way :D.
    En fetishatie van Japanse cultuur? Zolang ze het maar zelf doen:


    No growth of the heart is ever a waste

    nerveus schreef:
    Inmiddels staat hij wel weer op YouTube:


    LOL. Die reden zoals ik 't hoor is ook echt absurd.


    No growth of the heart is ever a waste

    Parachutes schreef:
    Nou ja, weet je, ik ga het niet eens kijken. Ik volg Avril Lavigne wel een beetje, omdat ik veel van haar muziek wel tof vind, maar ik kon heel goed uit haar berichten (of die van haar management, I dunno) dat ze Japan inderdaad enorm ophemelt en fetisjisme is daar eigenlijk een perfecte omschrijving voor. Ik haat het echt verschrikkelijk als mensen dit doen, want Japan is de hemel niet, absoluut niet, er gebeuren - net als in alle andere landen op de wereld - enorm veel slechte dingen en dat moeten 'fans' van Japan (zoals ik, misschien, al durf ik mezelf om exact deze reden en dit hele betoog dat ik nu schrijf niet vaak echt een fan te noemen) ook blijven inzien. Bovendien is het inderdaad ook nogal een belediging richting Japan en Japanse mensen, net alsof zij alleen maar Hello Kitty en Sushi zijn. Echt, Avril Lavigne keldert hierdoor in mijn waardering en respect.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Roku schreef:



    Wal-ge-lijk.


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Sinds wanneer maakt Avril van die slechte muziek O.o
    IEUW


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Echt vreselijk.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik begin het liedje denk ik steeds meer te waarderen, maar het heeft wel tijd nodig.
    De clip vond ik eigenlijk wel meevallen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen zich beledigd voelen. Ik dacht juist dat het een duimpje omhoog voor de Japanse jongerencultuur was, en niet dat Avril een laag beledigingen en kritiek over zich heen zou krijgen. Avril zegt zelf dol te zijn op Japan, haar kledinglijn wordt daar goed verkocht en haar muziek komt regelmatig voorbij op de radio. Clichébeelden zijn er overal; een goeie, al eerder genoemd in dit topic, is Robin Thickes 'Blurred lines', en ook Selena Gomez' 'Come and get it' kan verwijzen naar de clichématige cultuur van het Oosten. Het uitbrengen van deze videoclip zou eigenlijk een bedankje moeten zijn van Avril voor haar Japanse fans, geen belediging. Dat is niet Avrils ding.

    Ik denk dat mensen nu eigenlijk naar een excuus aan het zoeken zijn om de video en het liedje slecht te kunnen noemen. Voor mij als fan voelt het juist als wél Avril, want zij probeert alles uit, of het nou dubstep is of poprock. Ik begrijp alle heisa rondom de video niet. Als je een goed en recent nummer wilt luisteren van Avril (als een reactie op 'Avril is niet meer de Avril'), luister dan naar haar nieuwe album Avril Lavigne. Daar staan echt goeie nummers op!


    Searching heavens for another earth

    Ik vond Avril nog goed toen ze dit soort muziek maakte:


    26 - 02 - '16

    Ja, die heb ik gezien/gehoord. Ab-so-luut niet mijn smaak.


    Tijd voor koffie.